hoeveel bieden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lunablue
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-04

hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 21:46

Ik kan van een kennis een 7 jarige fjorden ruin overnemen. hij is 1.54 hoog. hij heeft wel last van zomer exceem. hoeveel zou ik hier voor kunnen bieden??

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:50

papieren ja of nee? zonder een euro of 1100-1200 met papier 1400-1600 euro. wat kan hij verder, kijk daar ook na.

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:55

Ik denk dat 1400-1600 wel wat veel is, ongeacht papier. Ga ervanuit dat iedereen liever een paard zonder exzeem heeft, daarom is de prijs lager. Ik denk dat 1000-1200 voor mij de max zou zijn als hij wel is wat ik zoek en een 'goed' papier heeft.

lunablue
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-04

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 23:01

nope hij heeft geen papier...
ik sta wel dichter aan de kust,... ik weet eigenlijk weinig van exceem

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:24

Poeh, dan zou ik er denk ik niet meer dan 1000,- aan uitgeven. Het ligt er maar net aan of hij is wat je wilt, dan is hij het natuurlijk al gauw waard.

Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:49

Hmm zo'n 800 euro?
Ik zou nooit een paard kopen waarvan ik wist dat ie zomereczeem had...haal je jezelf een hoop ellende mee op de hals! Er zijn wel verschillende manieren om de eczeem in de hand te houden, maar je moet wel weten wat je doet...als je een net zo leuk paard zonder eczeem zou kunnen vinden, zou ik daar eerder voor gaan.
Maar dat is mijn mening, het is natuurlijk jouw beslissing Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:14

Ik ga met Yoline mee. Een eczeemfjord is echt een ramp bij tijden. Het kost je naast de aanschaf nog zoveel extra...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:33

de kust garandeert je niet van exceem vrij zijn, ik stond met mijn fjord 5 min van het strand af (kijkduin) en nog had ze er mega veel last van.
ik zou het niet doen, een exceem fjord, er komt zoveel dokters kosten en zorgen en last bij kijken.
mocht je het wel doen dan zou 1000 een uiterst max bedrag zijn (en dan nog is dit veel)

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:10

Ligt er ook aan wat die allemaal kan. Maar aangezien die exceem heeft zou ik hem zowiezo niet kopen. Het is erg vervelend het kan helpen dat je dicht bij de kust woont maar het helpt niet altijd. Ik zou er 1000 euro voor gegeven Tong uitsteken

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:18

Ik ga met Yoline mee, echt niet meer dan 800 euro, zomerexceem blijft zomerexceem.

Wilt

Berichten: 838
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:46

Ik zou er rond de 1000 euro aan uitgeven

Anoniem

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:43

Ik zou er eerlijk gezegd uberhaupt niet op bieden. Paard met exceem kan een ramp zijn.
Mocht je hem per se willen hebben, dan zou 750 - 800 euro het uiterste zijn wat het mag kosten.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:39

Zomerxceem kan een superdrama zijn..ik woon bij de zee en hier zijn paarden op stal met supererge exceem hoor..dus dat fabeltje van dicht bij de zee...klopt van geen kant.

Max 800 euro

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:33

Voor een eczemeren zou ik ook niet veel geven.
Ik ken helaas de ellende bij mijn fjord.
Bovendien is hij een ruin dus geen fokwaarde.
Rond de 800 euro dus Ja

Oretha

Berichten: 3446
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:48

Ik zou als ik jouw was echt nooit een paard met eczeem kopen! Mijn fjord heeft er ook last van en het is echt een drama......als ik ooit nog een paard erbij neem dan zou ik er nooit een kopen die eczeem heeft al was het nog zo'n leuk paard! Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik heb de ervaring met eczeem....en het is echt niet leuk!!

Verder denk ik dat de fjord zo rond de 800/1000 waard is. Maar ik heb er niet zoveel verstand van Bloos
Suc6 ermee!!

edit: mij fjord staat trouwens 5 min van de zee vandaan....en heeft nog erg last ervan.

Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:57

Ik zou het niet doen, hoe leuk hij ook is..

Niet iedere fjord knapt op van bij de kust staan..

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:00

Bella schreef:
Ik ga met Yoline mee. Een eczeemfjord is echt een ramp bij tijden. Het kost je naast de aanschaf nog zoveel extra...



Hier nog 1. Ik heb een eczemer en zou er niet weer aan beginnen!

lunablue
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-04

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 21:36

bedankt voor jullie reacties... waarom zouden jullie er niet aan beginnen? om het geld?? of om de tijd??

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:51

Ik zou er ook nooit aan beginnen, aan een exceempaard. Mijn vriendin heeft een Haflinger gehad die had zoooooo erg exceem, dat ze na 2 jaar dokteren en smeren en ellende besloten heeft de merrie in te laten slapen. Haar lijf was 1 korst en eten deed ze zelfs niet graag meer.
Het zou mij niet om tijd of geld gaan, meer om het lijden van je paard wat je aan moet zien en de constante zorg die het vereist, terwijl je weet dat het niet beter wordt....

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:09

er komen zoveel kosten en extra zorgen op je af en geloof me, je probeert alles uit wat er op de markt is als je ziet hoeveel last je dier ervan heeft, en eigenlijk bestaat er niet echt 1 middel dat werkt.............

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 07:25

geen geld bieden, je haalt je alleen een boel ellende op de hals.
een fjord die gevoelig is voor exceem zal ook aan de kust niet genezen.
je moet het zo zien dat zijn lijf ontregeld is en dat je dit niet weer terug kan draaien.
als je een eigen paard kan kopen wil je toch een dier waar je onbevangen van kunt genieten, dat ga je niet van deze doen.

je krijgt hier heel veel zorgen van, hoge dierenarts kosten en je kijkt de hele tijd tegen een paard aan die ook niet lekker in zijn vel zit.

er zijn therapien die soms goede resultaten boeken, maar er zijn nog meer paarden die op een gegeven moment ingeslapen worden omdat ze zo ontregeld zijn, letterlijk gek worden van de jeuk.

niet doen dus.

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 07:45

Ik heb ook een ecxeem fjord gereden, wij deden er alles aan wat we konden, ongeacht wat de prijs was, maar helaas... het werd zo erg bij haar dat ze gewoon gevaarlijk werd --> tijdens buitenrit met ecxeemdeken en flink wat vliegenspray en knoflookpoeder zette ze de raceknop aan en voordat ik het wist vlogen we een autoweg over! Gelukkig goed gegaan, maarjah die auto's rijden 80 a 100 km per uur... wil niet eens weten wat er kon gebeuren. Paar weken later werd ze onhandelbaar, bijten, schoppen, op je af komen rennen in weiland zonder te stoppen! Ben meerdere malen in de bak onder het zadel door het lint heen gekomen (galopperent). Toen was ik het beu, het was een top beessie met aanleg voor dressuur, maar ik wilde geen gekke onberekenbare fjord onder mijn kont. Dus ben toen gestopt met rijden, en paar weken later is ze afgemaakt... omdat ze onhandelbaar was.
Dit hoeft natuurlijk niet bij elk paard zo te gaan (dit was een zeer ernstig geval) maar als je een paard kunt veroorloven zou ik liever een gezond paard kopen.
Als je toch besluit hem te kopen zou ik zeker niet meer als 600-800 euro betalen.

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 07:46

ik zou het dus echt niet doen.
ik heb 2 ijslanders met exceem gehad.
een drama!!

het in de hand houden is heel moeilijk, en als je het dan eindelijk in de hand hebt ben je blut.
het kost echt enorm veel extra.
daarbij is het voor jou ook niet leuk, om je paardje elke dag zo te zien.
ze schuren zichzelf letterlijk kapot.

dus ik zou lekker op zoek gaan naar een ander paardje.


succes.

Anoniem

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:25

lunablue schreef:
bedankt voor jullie reacties... waarom zouden jullie er niet aan beginnen? om het geld?? of om de tijd??


Vanwege de pure ellende die je jezelf op de hals haalt met een exceempaard. De zorgen, het ongemak, en het dagelijks aan moeten zien dat het paard er zo'n last van heeft. Vreselijk.
Over de te maken kosten voor allerlei therapieen heb ik het dan nog niet eens.

maj
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-07-06

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:33

IwanLuver schreef:
Bella schreef:
Ik ga met Yoline mee. Een eczeemfjord is echt een ramp bij tijden. Het kost je naast de aanschaf nog zoveel extra...



Hier nog 1. Ik heb een eczemer en zou er niet weer aan beginnen!



ik heb er ook 1, maar spray hem goed in en geef hem nergens een gelegenheid om aan te schuren en er is niks aan de hand!!