Vera exceem??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:16

Vera heeft sinds ongeveer anderhalve maand last van grote plekken op haar hoofd. Ze heeft gigiantische jeuk en haar hele hoofd is soms open. De onderkant van haar voorplek is ook voor een deel weggeschuurd. Haar oren en nek beginnen ook al. Ze geniet als je haar rost op haar hals en heeft sinds vandaag een groot stuk uit haar staart wat ze eraf geschuurd heeft. Zou ze exceem hebben?/ We dachten eerst gewoon een soort van allergische reactie maar nu het steeds elke keer weer erger wordt weten we het echt niet meer. We kopen nu een in elk geval een zalfje tegen jeuk van manen staart en andere plekjes. Als op stal binnenkort de dierenarts komt laten we hem even kijken. Maar als ze echt exceem dat is echt balen. We hebben trouwens volgende maand ook een keuring in ruinen, maarja als ze er zo uitziet?

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:19

Het lijkt inderdaad veel op de sympthonen van exceem. Helaas

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:02

Heb je misschien een foto voor duidelijkheid?

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:11

Is het geen schurft (ook wel ringworm genoemd)?? ZO SNEL MOGELIJK NAAR DE DA!! Want dan is het heel besmettelijk, maar wel goed te behandelen met Imaverol (ook verkrijgbaar bij boerenbond en veevoederhandelaren). Kijk anders even op internet (googelen op ringworm of schurft) kun je het op afbeeldingen zien en vergelijken.

succes en groetjes Sikrit

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:38

Hey Lisa!
Ik heb er ookal aan zitten denken, misschien is het wel 1 of andere schimmelinfectie.
Ik zou niet wachten tot de DA een keer komt bij ons, maar ik zou een afspraak maken!

amber_steph

Berichten: 2876
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: roosendaal en moerstraten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:41

ik denk wel dat het manenexceem is.

amber_steph

Berichten: 2876
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: roosendaal en moerstraten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:50

het kan trouwens ook luizen zijn..
da hadden een paar paarden bij ons ook..

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 20:29

Eceem is het waarschijnlijk toch niet. we zaten inderdaad nu zelf met een soort van schimmel ofzo. Het is niet besmettelijk want ze heeft het al anderhalve maand en staat bij andere in de wei en is heel erg kloos met een haflinger dus dan zou die het ook moeten hebben en dat heeft ie niet. Verder vind ik zelf op dat de DA moet komen. Maarja vera is en blijft van mijn opa en die vind het niet nodig. Ik vraag wel als op stal de DA weer komt dat ik gewoon toevallig daar ook ben en hem er dan even naar laat kijken

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:38

Klinkt inderdaad als zomerexceem. Heeft ze er alleen in de zomer last van? Je zou haar in ieder geval even kunnen wassen met betadine shampoo. Succes.

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 10:46

Ik heb haar al gewassen met betadine shampoo om alles even te ontsmetten. Vandaag zal ik even fotos maken van haar hoofd en haar staat en hier plaatsen.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:07

Zoals ik gister ook al zei Lisa: Doet me enorm denken aan schimmel. Want het zijn echt geen ontzettende open plekken, maar gewoon weggeschuurd haar en schilfers. Naja schurft weten we zo onderhand na vorig jaar winter wel hoe dat er uit ziet!
En eczeem is gewoon net even anders. Maargoed...als het dus schimmel is, dient er volgens mij wel een DA bij te komen.
Yfing heef ook ooit eens schimmel gehad, zat over zn hele lichaam, was net een appaloosa-fjord. Maargoed..daar was geloof ik dan ook weer een middeltje (of het nu medicatie of smeerseltje was weet ik niet) voor, waardoor het zo over was.
(en anders moet je Miekjuh even PBen..die weet misschien beter wat er precies tegen gedaan werd toen, die liep daar toen stage)

Maar als ik je opa zie dan zal ik het ook wel even subtiel proberen aan te geven.

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:16

Ben benieuwd naar de foto

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:28

Lisa_vera schreef:
Eceem is het waarschijnlijk toch niet. we zaten inderdaad nu zelf met een soort van schimmel ofzo. Het is niet besmettelijk want ze heeft het al anderhalve maand en staat bij andere in de wei en is heel erg kloos met een haflinger dus dan zou die het ook moeten hebben en dat heeft ie niet.
Dat hoeft ook niet, soms slaat een schimmel pas toe wanneer de weerstand van het paard laag is Pling

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 18:52

Ik heb vandaag fotos gemaakt, maar ik met mijn stomme kop heb het fototoestel in mijn kastje op stal laten liggen. Dus de foto's komen morgen

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:30

Ben benieuwd. Niet dat ik het leuk vind, maar omdat ik toch twijfel tussen een paar dingen.

amber_steph

Berichten: 2876
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: roosendaal en moerstraten

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:38

ja ik ook..

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 17:03

Hier de foto's van vera haar hoofd. Vandaag viel het wel weer mee.
Haar hoofd:
Afbeelding

Afbeelding
Haar staart (is niet duidelijk):
Afbeelding
En haar oren (goed kijken maar het is niet duidelijk)
Afbeelding

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 17:04

vandaag was daphne er van Paula weet niet of jullie die kennen maar die dacht dat het een soort van schimmel was, omdat er schilvers vanaf kwamen. (zei heeft iets met de dierenarts en ik weet niet precies wat of ze nou dat word of stage loopt of assistente heb geen idee)

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:05

Daphne is momenteel inderdaad bezig met haar co-schappen diergeneeskunde!

Maar die gaf inderdaad aan desnoods een afkrabsel te laten onderzoeken, maar zei ook dat schimmel vaak over het hele lichaam verspreid en kwam daardoor anders al met eventueel luis of mijt. Verder is inderdaad een mogelijkheid dat de anderen het niet hebben, een verminderde weerstand bij Vera (en niet bij de rest).

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:31

Zal er wel even naar laten kijken. Ik denk ook een schimmel eventueel luis/ mijt..

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:41

Ik wil ook inderdaad dat er even een DA bij komt kijken maarjah daar gaat mijn opa over (eigenlijk is vera van hem) en ik geloof dat hij vind dat er niks aan de hand is en dat ik niet zo moet overdrijven. Maar eigenlijk moet toch even weten wat er aan de hand is vooral als het besmettelijk is (ivm de andere paarden in het land) nou jah anders hadden die dat ook al gehad maar jah je weet maar nooit wat er allemaal nog kan gebeuren.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:49


Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:51

maar dat is onder het oog. Dat kan ook gewoon van de vliegenkomen (druipogen) heeft vera zelf ook

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:51

het zit ook bij zn neusje Knipoog

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Vera exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 21:02

ohww oke