Is jullie Fjord ook zo makkelijk?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:09

In de omgang is Nicoline een heerlijk paard, braaf en rustig.
Onder het zadel wil ze wel eens druk/hyper/vervelend maar ook wel een supersloom zijn....afwisselend paard, nooit saai

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:14

mijn ene fjord (heb ik zelf opgevoed) is heel makkelijk vind echt alles best
en mijn andere fjord is heel moeilijk (heb ik niet opgevoed)

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:58

Pojack is ook zo makkelijk.
Ik mag overal aan komen (alleen zijn oren dat vind hij minder prettig, maar het mag wel).
Ook is hij niet gauw in paniek. Hij lag en keer vast in stal en lag gewoon te wachten tot ik hem hielp.
Met buitenrijden geeft hij geen kick alles is leuk zelfs al schieten ze een bom af. Of er rijden 20 vrachtwagens langs met veel lawaai dat kijkt hij nog om van zo waar is die 21ste .
Het enige wat hij echt heel erg vervelend vind is de veearts daar kruipt hij voor weg, maar dat komt door zijn verleden en kan ik het hem ook niet kwalijk nemen.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Re: Is jullie Fjord ook zo makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:34

mijn verzorgpony vind ook alles best, het is echt zo'n schat

dat vind ik nou ook zo leuk aan een fjord..

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Is jullie Fjord ook zo makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:51

Vera is op zich heel makkelijk, zeker met rijden, ze is hartstikke bomproof buiten.
Alleen heeft Vera een probleempje met laten vangen in de wei, als je in de buurt van haar hoofd komt en met opzadelen. Ik ben momenteel bezig met de Bachbloesemtherapie en merk al duidelijk vooruitgang bij haar

FMG8

Berichten: 457
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Is jullie Fjord ook zo makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:13

mijn fjordje is opzich wel makkelijk, maar de ene keer vind hij iets eng en de andere keer denkt ie van: "wat moet dat daar"

normaal is hij nooit bang voor water,, vandaag: hij wist niet welke kant hij op moest,, en met rijden is hij totaal niet makkelijk, hij zit namelijk in zijn puberjaar

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:49

Ok mijn merrie is al 16 en ik heb haar al 14 jaar maar ze is zo makkelijk het is echt een schatje ze vind alles goed.
Ik kan ook de gekste dingen met haar uithalen zoals vreemd optuigen of versieren.
Waarschijnlijk is het ook een kwestie van vertrouwen wat wij samen in al die jaren hebben opgebouwd, maar ook zit het in haar karakter.

Tallie1979
Berichten: 22780
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:13

Winnie vind sommige dingen eng, maar dit voornamelijk aan de linkerkant van zijn hals. Hij heeft daar prikken gekregen en daar is zijn chip ingebracht, daarom is hij daar erg wantrouwig.

Verder kan ik overal aankomen, als ik zijn piep moet schoonmaken mag ik van hem gewoon met mijn washandje in zijn koker en ik mag gewoon aan zijn bips en staart komen.

Wat dat betreft is hij reuze makkelijk

little_star
Berichten: 184
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:14

ja met aanrakingen wel maar met rijden niet altijd

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Is jullie Fjord ook zo makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:01

Ja, ik rijd op een fjordenmanege, met ongeveer 25 fjorden, en er doen er maar 2 moeilijk, waarvan de ene niet zo erg.. De andere is gewoon een beetje een chagrijnig paardje, die gewoon te gevoelig is !

Fjorden zijn gewoon superpaarden!!

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Is jullie Fjord ook zo makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:20

Jeskim vindt het meeste wel prima, al mocht ik eerst niet bij Bente komen, daar was ze zeer fel op!! Bijten, slaan, het was een compleet andere merrie, na twee weken langzaam wennen was het allemaal weer prima.
Op het moment is ze tijdens buitenritjes erg bang voor paars/blauwe bloemetjes, maar die zijn natuurlijk ook erg eng, hihi..
Strijklappen omdoen is ze ook niet weg van, maar die is ze ook nog niet zo lang gewend..

Groetjes Esther..

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Is jullie Fjord ook zo makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:16

Mieke die vindt alles goed.
Belleke ook, behalve als ik haar staart wil wassen, daar is ze het niet altijd mee eens. Nu ze is nog maar 2 en moet dus nog vanalles leren!

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Is jullie Fjord ook zo makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:47

Klaartje is in omgang heel makkelijk Ja
Kan er echt alles mee doen. Maar onder het zadel is ze moeilijk.
Buitenrijden moet je echt je kop bij houden. Anders zie je de grond vandichtbij.
Of ben je snel thuis Ja

brenda21
Berichten: 452
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Is jullie Fjord ook zo makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:50

Ja, mijn fjord vindt alles best, ik mag overal aan komen bij hem, en glij zo van zijn kont af Haha!