Fjorden met exceem.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:51

Zo he anders schrik ik hier even van!
Ik hoop niet dat het waar is want ik heb het dus bij Wupke een aantal keren gebruikt .

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:51

Er stond in het artikel dat het niet bij alle paarden aansloeg, maar dat er toch een aantal waren waarbij het eczeem over of veel verbeterd was. Ik hoop ook voor je dat het niet schadelijk is!

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:20

Kijk aub uit met dat spul! Wupke het gaat toch wel om de "medicijnen" van Leen Taal ofniet? Zo ja bekijk de onderstaande link (even naar beneden scrollen voor "de middelen van Leen Taal"
http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm

Het topic hier op bokt kan ik niet vinden (zoekfunctie doet het weer eens niet....)

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:18

Volgens mij was het niet van hem Knipoog
Maar ik ga het voor de zekerheid wel even chekken Bloos

Sunshine1

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:02

god zij dank heeft m'n fjord geen zomereczeem, maar noppes dus wel...

wij waren vorig jaar ten einde raad met haar, ze schuurde en schuurde maar. Het was korstig en bloederig, en zoals jullie herkennen bijna geen manen meer. we hebben dingen geprobeerd, nou allemaal bullshit.

we gingen door de bloederige klachten van dit jaar met haar naar de DA, net als vorig jaar. Haar manenkam was dik opgzet, vol korsten, en ik mocht niet bij haar komen omdat ze bang was dat ik aan haar manen ging zitten. Ze kreeg een prik met cortizonen. En we hadden ook medcijnen gekocht daar, Prednizon. Je moet elke dag 1 capsule toedienen bij je paard. Prednizon is weliswaar prijzig, maar wat ben ik blij dat het uitgevonden is!!!
ze draagt overigens ook een eczeemdeken.

Okee, het zijn hele sterke agressieve medicijnen

En zie nu...
ze heeft prachtige manen, ik had geen idee dat ze zulke mooie manen van zichzelf had! dik, glanzend, het valt naar 2 kanten, en natuurijk de staart! Die is ook prachtig. Je ziet totaal niet dat ze eczeem heeft.

en er zijn verhalen over dat je paard hoefbevangen kan raken,
dat schijnt heeeeeel zeldzaam te zijn zei de DA.

Toen we het kochten zei de DA:
Ik kan je eigenlijk wel garantie geven dat het over gaat

en zie hier:
OVER Haha! (de klachten dan..)

Afbeelding
je ziet een deel van de manen, het is bijna een wonder om haar met zomervacht, EN met manen te zien Pling maar het bestaat dus

Freya_bokt
Berichten: 208
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:20

@sunshine: hoeveel kost dat prednisolon dan? en moet je het iedere dag geven, de hele zomer lang? Zijn het speciale pillen voor paarden of zijn het de pillen voor mensen die je in grotere hoeveelheden moet geven?

Bedankt!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:57

Prednison? Mag je dat paarden zo geven, of alleen met doktersverklaring? Wedstrijden lijkt me niet dat je dan nog mag rijden, want het staat geheid op de dopinglijst!

Het is voor de mens een zwaar medicijn, die het immuunsysteem onderdrukt, dus in dat geval..tja, voor de paard dan misschien werkzaam, maar hoe zit het met eventuele schadelijkheid? Voor de mens is het werkzaam, maar niet geheel onschadelijk en dient er zorgvuldig mee omgegaan te worden (afbouwen van de hoeveelheid etc).

Canis
Berichten: 369
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Lochem

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:11

Pretnisolon??? Pretnison!!!!

Pas aub op!!! Dit is echt een laatste redmiddel tegen jeuk en allegie, want het is echt troep!!!

Het heeft een hele waslijst met zeer ernstige bijwerkingen en NEE; Die zijn niet allemaal opgesomt om zich in te dekken tegen schadeclaimes! Het is kiezen uit twee kwaade....

ps. Dit voorjaar was ik nog de wanhoop nabij toen ondanks alle kruiden en homeopatische midden en aangepaste voerschema´s mijn bolletje toch dikke bulten kreeg en aan het schuren ging. Iemand vertelde mij dat de exceemdeken heel goed hielp. Zelf had ik daar hele erge twijfel over.... Hele erge twijfels....

Toch zo´n ding gekocht... en eerlijkwaar geen grote bulten meer en slechts hier en daar even kriebbel...in normale mate... zijn staart is weer mooi vol en de manen zijn nooit zo dik geweest, geen plukjes meer... helemaal geweldig!!!

Ik weet niet meer wie mij toch had overgehaald om de deken te proberen... maar HEEL ERG BEDANKT!!!
Ook namens mijn kleine bolletje...

Freya_bokt
Berichten: 208
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:43

Ik besef heel goed dat je met PreDnisone problemen kan krijgen. Maar soms is het gewoon het minste van de 2 kwaden, en is het het vriendelijkste voor het dier om het toch maar te geven.

Hier in Belgie zijn die pillen niet op de markt voor dieren en kan je het alleen in spuitjes krijgen. Daarom dat ik graag van Sunshine wil horen of het in Nederland als diergeneesmiddel bestaat.

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:09

mijn verzorgfjordje heeft ook last van zomereceem. in de winter gelukkig nergens last van maar in het mooie groene gras dus wel Boos! ze staat samen met een welsh pony en ze schuren ook bij elkaar. de fjord is 5 jaar en heeft het nu zo'n 1 a 2 jaar.

Canis
Berichten: 369
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Lochem

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:16

@ nikita-love: Wat doe je er nu tegen? Zoals je misschien al hetbt gelezen, had ik ook van alles gedaan tegen de jeuk, maar uiteindelijk bleek dat zo'n deken het beste hielp van alle troepjes, kuurtjes, voedingschema's e.d.

Ik ben nu helemaal PRO-exceemdeken! En dat terwijl ik in het begin ZO sceptisch was tegenover zo'n onbenullig dekentje....

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 17:55

Canis schreef:
@ nikita-love: Wat doe je er nu tegen? Zoals je misschien al hetbt gelezen, had ik ook van alles gedaan tegen de jeuk, maar uiteindelijk bleek dat zo'n deken het beste hielp van alle troepjes, kuurtjes, voedingschema's e.d.

Ik ben nu helemaal PRO-exceemdeken! En dat terwijl ik in het begin ZO sceptisch was tegenover zo'n onbenullig dekentje....


Bij mij hetzelfde verhaal, met deze hitte fietsen er mensen voorbij die zeggen ah wat zielig dat paardje staat met een deken om. Maar ik weet wel beter.

wyoming

Berichten: 2516
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:41

Nordil heeft helaas ook exceem. Vader Holmar. Ik was regelmatig haar manen en staart met teershampoo en smeer haar in met Itch free gel en zo hou ik haar aardig jeuk vrij. Het lijkt ieder jaar wel minder te worden.

snamsap
Berichten: 256
Geregistreerd: 15-12-05

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:31

ik rij vaak op een fjord en die heeft ook exceem.laast toen mensen langs liepen keeken ze naar de staart .en toen zeiden zo kijk die de staat van dat paard proberen te knipen maar volgens mij is dat toch wel erg fout gegaan Clown

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:08

ik heb nu ook speciale shampoo ervoor met soort jodium of zo erin dat werkt op zich wel goed. ook heeft mijn oom nu nog een middeltje gehaald vandaag wat hopelijk ook een beetje werkt. ik zal morgen kijken of het resultaat heeft. bedankt voor de tip ik zal het mijn oom voorstellen zo een deken aan te schaffen.

IVfotos
Berichten: 1158
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Fjorden met exceem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:46

het paardje waar ik op rij heeft zomer exceem en gras allergie