Wat krijgt jou fjord te eten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
murie21
Berichten: 436
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Wat krijgt jou fjord te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:00

Murell krijgt s,ochtends en s,avonds een handje muesli en s,avonds 2x een portie kuil. Ze staat overdag in de wei.

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Wat krijgt jou fjord te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:15

Ofke krijgt ongeveer een kilo sportbrok per dag en voor de rest gras. In de winter wordt het gras vervangen door 3 plakken hooi, samen met Bonfire(shetje).

netam12

Berichten: 2941
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:36

Mijn fjord krijgt gewoon 's ochtend een schep biks en 's avonds ook .
En dan nog stro in de stal en wat hooi.
En tussen door broodje of wortel of appel of paardensnoepje maar meestal gewoon een paardensnoepjes als ik de stal in kom en na het rijden

Anouka

Berichten: 35
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Duiven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:56

Bjorn (jaarling) krijgt in totaal op dit moment 1,5 kg basisbrok en 0,5 kg PAVO Stimix met een kilo of 6/7 aan kuil. Nee, hij is niet dik maar groeit op dit moment heel hard in de hoogte. Daarom krijgt hij er ook nog PAVO Podo bij.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: Wat krijgt jou fjord te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:08

Na het voeren van Pavo Condition ivm overstap op een grotere korrel brok (Subli onderhoudsbrok en sportbrok hebben een kleine korrel) heb ik Rian overgeschakeld naar het merk Fyto Horse van Garvo.
Ik heb ook nog in de 'Pavo tijd' een zak kruidenmelange overgenomen van een stalgenoot, haar haf werd er druk van. Maar RIan werd daar juist moddervet van, maar het smaakte zeer goed

Ik voer nu naar allergrootste tevredenheid Fyto Form en daarbij nog wat granenmix van Fyto ( http://www.garvo.nl/paardenvoeders )
Het is een combi van brok en muesli.
Ze heeft nu langdurige energie.

samsungd600
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-06-06

Re: Wat krijgt jou fjord te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:45

mijn merrie krijgt alleen in de zomer gras en een worteltje en appeltje
swinters alleen hooi en een appel en worteltje
anders wordt ze veel te dik

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Wat krijgt jou fjord te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:22

deze winter heb ik ry veel gevoerd, zn weerstand was nogal laag dus heb er nogal wat vitamientjes ingeduwt

hij kreeg 2x 1 kilo biks(en ook nog een maand ofzo 3x) en samen met boefie(shet) een half pak hooi, en aan het einde 4 plakken kuil.

maar om ze aan het gras te laten wennen ben ik ze minder gaan voeren, vandaag zijn ze weer in de wei gegaan, en heb rydar enkel een kwart biks gegeven om rustig te blijven en een plak kuil, maar voor de rest niks gegeven(een paardensnoepje dan..). hij doet het nu maar met gras en we hebben nog een speciale liksteen gekocht waar alles in zit wat een paard nodig heeft wat niet in het gras zit.

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: Wat krijgt jou fjord te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:01

Oos krijgt geen brokken meer, hij eet granenmix, zemelen en een klein beetje maismeel, dat krijgt hij 2 keer per dag. Daarnaast nog 2 keer per dag Lucerne en natuurlijk voldoende hooi. Hij heeft nog nooit zo mooi in zn velletje gezeten als de laatste paar maanden