Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melanievs

Berichten: 724
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Amsterdam & Getelo

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:17

Alleen als ik er zelf bij ben, omdat Fjordy niet makkelijk te rijden is, en vooral 'vreemde' enorm in de zeik neemt...

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:50

ja ik laat een paar vriendinnen haar wel een rijden. omdat ik zelf dan geen tijd heb. en het is wel goed voor haar. hun pakken haar ook goed aan en zijn ook sterker dan mij, Moon heeft van die dagen dat ze een krachtspelletje speelt me je

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:14

Evy schreef:
Van mij mag het, maar wel als ik erbij ben...

Maar morgen gaat Odin voor een week naar de hengst Anton en dan staat ze dus stil... Maar ik heb aan Annabel gevraagd of zij dan op Ood wil rijden een paar keer. Geen idee waarom, maar haar vertrouw ik Odin wel toe *ik heb haar nog nooit zien rijden haha *

*straalt even*...dacht ook wel even: zo, heeft nog nooit meer gezien dan van fotos, maar vind het echt heel tof dat je het vertrouwen hebt (en vind het eer dat ik dé Odin mag rijden).

Rijd trouwens paarden van vreemden vrij basis, doen wat lukt, maar geen gepruts (ga geen paard verprutsen).

Moniek_Jordy

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Grossefehn (Duitsland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:42

Ik laat niemand anders NOG op hem rijden.
Ik ben hem namelijk nu naar mijn eigen hand aan het rijden,
en als er dan iemand anders op gaat die weer anders rijdt dan mij dan heeft hij 2 ongelijke ruiters.

Misschien dat ik ooit nog wel eens een ander er op laat rijden maar dan moet hij wel voledig ingereden zijn

hij is nog jong en daarom wil ik het nog niet

Erop zitten laten zitten als het stil staat vind ik geen probleem,
maar dan ook alleen als ik erbij ben

Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:54

Mijn fjord Winnie mag iedereen proberen hoor! Er mag alleen niemand mee naar buiten. Dit omdat hij buiten soms onwijs fris kan zijn en dan graag lekker hard wil gaan

Maar in de bak kan ik er een klein kind op zetten, daar zal hij geen stap bij verkeerd doen Een volwassene die denkt dattie kan rijden, maar het feitelijk niet kan neemt hij in het ootje, dan loopt ie zijn eigen rondje. Bokken of steigeren doet hij echter nooit

Dus ja, in de bak mag iedereen erop, geen punt!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:38

Er zijn een aantal mensen waar ik Rian aan toe vertrouw er mee te rijden (of longeren) als ik er niet ben.
Maar ik laat niet zo maar iemand mijn paard doen laat staan rijden/longeren. Ik moet wel het idee hebben dat mijn paard in goede handen is. En dat ik kan vertrouwen dat wanneer er iets niet in de haak is, de 'juiste' beslissing wordt genomen.

Degene die Rian zo nu en dan rijden kunnen zelf beter rijden dan mij en zoals die rijden kan ik in mee gaan. Ze zijn niet zo van, ik zal eens even laten zien dat die Fjord beter kan dan dat Janine er mee doet... want daar houd ik niet van. Dat ze hem beter rijden dan mij OK, maar wel normaal en met respect. Daarnaast slepen er bij hen geen 'foutjes in (ze halen eerder mijn foutjes eruit )

En het is zo wie zo handig dat er 1 of meer mensen met je paard overweg kunnen, want als er een keer iets gebeurd (*Stel je botst tegen een ander en breekt je pink jaja, buuf-eigenaar van Rian het geval), dan zit je mooi met gebakken peren.

Rian is ook nog in het bezit van een ini-mini bijrijder jaja rijder Silard; de 3-jarige zoon van een van de dames die Rian wel eens doet als ik niet kan, rijd wel eens een rondje zonder zadel maar wel met helm op haar.

Anderen mogen uiteraard mijn poonie best een keer proberen als ik er bij ben

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:46

Ik ben daar niet moeilijk in hoor iedereen mag het proberen op mijn fjordenbeest, maar hij probeerd je wel uit.
Bij mij op stal staan een paar mensen die nog wel eens vragen of ze op hem mogen rijden en dan zeg ik geen nee vind het ook wel eens leuk om mijn paardje te zien lopen met een ander.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:42

dat is wel een voordeel als een ander op je pony rijd, dan zie je haar lopen

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:57

Alleen mensen die kunnen rijden en waarvan ik het weet!! Jeskim is zeker niet de makkelijkste!!! Die luistert soms gewoon niet en als ze geen zin heeft wordt het helemaal een janboel!!!

Al heeft mijn moeder er wel eens op gereden, maar das een beginner, vond het wel geinig. Jeskim gedroeg zich toen redelijk goed, alleen liep ze de hele tijd naar mij toe.
Op een buitenrit laat ik het minder snel toe dan in de wei. Jeskim kan echt donderen tijdens het rijden. Daar kun je niet mee op de terugweg galopperen, echt een paard met een handleiding..

Mijn KWPN vind het altijd prima, ik heb een bijrijder voor haar en dat vind ze oke tot zelfs leuk!! Daar vertrouw ik wel mensen op, in de wei sowieso, het is nogal een bangerik buiten!!

Toch is mijn KWPN een paard waar iedereen op wegrijd, maar die fjorden, daar kun je geen touw aan vastknopen!!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:37

Ik heb iemand die Wodan 2x in de week verzorgt, haar vertrouw ik echt volledig Haha!
Andere mogen best even op hem rijden maar niet als ik er niet ben!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:47

Ik laat best anderen op Wodan rijden, maar dat is alleen als ik geen tijd heb.
Ik weet wie ik mijn paard toe vertrouw en dat deze persoon er netjes mee omgaat.

Caroowtje

Berichten: 1268
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Weesp

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:22

Af en toe rijd een meisje Jody bij ons op stal, omdat zei heeft altijd een fjord gehad en ze wel goed kan rijden.
En ze vind het ook wel leuk om dus af en toe weer eens op een fjord te kunnen rijden.

Anoniem

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:46

jahoor als iemand op me fjord wilt mag dat best. ( nu ben ik wat mieperiger erin omdat ze net onder het zadel is ) maar b.v volgend jaar maakt het me niets uit, zou niet weten waarom niet, maar wil er wel bij zijn.

Kimbeerly

Berichten: 1917
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:45

mijn vriendin mag op mijn verzorgfjord rijden als ik er bij ben. een een vrouw rijd hem ook nog een paar x in de week

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:16

Jahoor, ik heb een bijrijdster voor 2 a 3 dagen in de week en die kan prima op Danc rijden Haha! Overingens ze is wel 33 jaar en erg rustig met Danc(dat vind ik wel belangrijk!!)

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:40

Alleen als ik er zelf bij ben mag er iemand op Vinga rijden, alleen stuur ik niemand met haar op pad! Zeker niet nu ze net na ruim 8 maanden revalideren van haar peesblessure is genezen. No Way dat iemand haar mee krijgt op een buitenrit of zo