Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:19

Ik ben met Iza niet zo lastig. Daar kan je een klein kind op zetten...
Als ik erbij ben, mag iedereen erop (onder de 85 kilo) en als ik er niet ben, ben is er ook veel mogelijk.
Iza blijft altijd echt van mij (die heeft haar keuze voor mij al lang geleden laten merken ), dus het maakt niet uit wie er incidenteel op stapt.
Cosimo wil ik graag zelf inrijden, maar daarna mag Kelly er wel op...

wematje
Berichten: 257
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:01

Alleen mijn zusje rijd ook op Wema 1 keer in de twee weken heeft ze ook prive les met haar verder gaan we weleens gezellig samen rijden en rijd ze Wema als ik niet kan.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:03

Zolang ik erbij ben: Ja hoor...zie niet in waarom niet. Verprutsen gebeurt niet in die enkele keren (met dat ik erbij ben)...
Zonder mijn aanwezigheid zou ik alleen goede bekenden er op zetten, waar ik van weet hoe ze rijden (en het hier ook redelijk mee eens ben). Verder vind ik Anton het minste probleem, puur omdat die bepaald niet dom aangelegd is en donders goed weet met wie hij te maken heeft.

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:31

Als ik erbij ben wel, als ik er niet bij ben niet. Ik weet dat ze mensen enorm uitprobeerd, echt tot afgooien toe. En dan klim je er ook niet zomaar weer op, want dan is ze echt gruwelijk. Dus ach.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:16

Nee, neem geen risico's met minderjarigen en ik heb mijn paarden voor mijzelf dus ook alleen ik ga erop, tis geen uitleenpony.

heb alleen laatst wel hulp ingeschakeld bij het rijden en toen is hij wel goed bereden door iemand anders maar anders absoluut niet!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:04

Nee, ik verwacht prestaties van haar in de wedstrijden, dus dan moet ik ook eerlijk zijn richting haar en geen anderen (die een andere rijstijl hebben) op haar laten rijden.
De enigen die erop komen zijn mijn trainer (indien nodig om wat te laten zien) en mijn verzorger Jeroen (alleen als ik erbij ben, en ik ben hem aan het leren westernrijden. Hij begint op 0-niveau en daarom hoop ik dat het kan). Milena houdt overigens ook niet van andere ruiters op haar rug.

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:53

Nee in principe leen ik Ozar niet uit ofzo. Mijn goede vriendinnen hebben hem allemaal wel 1 keer uitgeprobeerd maar daar blijft het dan bij.
Wie ik wel laat rijden is mijn nichtje, onder toezicht van de instructrice. Zij is klein, rijdt zacht en moet nog veel leren. Hele leuke combi om te zien. Oos heeft er ook veel plezier in en beweegt iig die dag!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:04

ja hoor,dar ben ik niet zo moeilijk in!
2× per week heb ik een bijrijder,en zo af en toe een vriendin ofzo.

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:55

Carolinef schreef:
Nee, neem geen risico's met minderjarigen en ik heb mijn paarden voor mijzelf dus ook alleen ik ga erop, tis geen uitleenpony.
Weet niet of dit een reactie was op mijn opmerking dat je een klein kind op Iza kon zetten.
Uiteraard neem ik daarbij wel de nodige voorzorgsmaatregelen in acht.
Altijd een cap op. En bovendien heb ik mijn papieren om les te geven aan zowel gevorderde ruiters, als gehandicapten en kinderen.
Veiligheid staat voorop

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:04

Sjors verzorgster rijd er op, en nog 1 ander van stal mag er van mij op rijden terwijlik met een gerust hart thuis zit.

En als ik erbij ben, mag wat mij betreft iedereen erop, gebeurd niet zo gek vaak hoor.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:46

Ja hoor, ik ben daar niet zo moeilijk in.

Normaal gesproken ben ik de enige die op Amo rijd, in de zomer wil de eigenaar er ook nog wel eens opklimmen (lees; 1 of 2 keer per jaar). Af en toe gaat er een vriendin mee, die mogen dan ook gerust even rijden. Zo heb ik mijn moeder afgelopen zomer op Amo gehesen, die heb ik een paar keer les gegeven. Ook de eigenaresse van Amo heb ik afgelopen zomer les gegeven, zij kon niet paardrijden, en daar gaan we deze zomer mee verder.

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:53

Ja, af en toe mijn broertje van 6
vind hij geweldig

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:09

het licht eraan op moby mogen veel mensen van mij rijden hij is erg lief en makkelijk... op rocky prima op eigen risico en met cap hihi.. hij is ook erg lief maar kan soms gek uit de hoek komen.. al gaat het de laatste tijden steeds maar beter en beter. ik ben op hem niet zo voorstander voor iemand anders erop omdat ik hem simpel niet zo vertrouw als moby. als er dan iemand komt die graag ook even wilt rijden, dan op moobsie.

maxxie

Berichten: 309
Geregistreerd: 16-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:29

Ik doe het niet. Ten eerste omdat een meisje die ik als dank een paar keer liet rijden, omdat ze altijd de pony's kwam poetsen en meehielp met klusjes voortaan altijd wilde rijden en voordat mijn pony verkeersmak was al plannen had gemaakt om er mee naar buiten te gaan! Dat dus nooit meer! Ten tweede omdat ik stront jaloers ben, en me dood kan ergere als ik zie dat het niet zogaat als het kan (zeer slechte eigenschap!) En ten derde mijn fjordje af en toe nogal erg heet kan worden en ik niet op mn geweten wil hebben dat er iets met iemand door mijn fjord gebeurt.

VanityMondt
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: @ de comp!:D

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:37

Ja mijn verzorgster rijd op mijn fjord ze loopt er m2 mee!

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:35

Hmmm nee ik vertrouw het niet echt. M'n zusje rijdt er wel eens op, maar ze is zo'n draak dat wil niet echt. Meisjes mogen er wel op uitstappen, maar ik houd haar altijd vast, absoluut niet los. Voor de rest instructrices enzo vind ik prima..

Rijan_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:17

allen alls ik er bij ben

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:04

izabella schreef:
Carolinef schreef:
Nee, neem geen risico's met minderjarigen en ik heb mijn paarden voor mijzelf dus ook alleen ik ga erop, tis geen uitleenpony.
Weet niet of dit een reactie was op mijn opmerking dat je een klein kind op Iza kon zetten.
Uiteraard neem ik daarbij wel de nodige voorzorgsmaatregelen in acht.
Altijd een cap op. En bovendien heb ik mijn papieren om les te geven aan zowel gevorderde ruiters, als gehandicapten en kinderen.
Veiligheid staat voorop


Nee hoor was geen reactie nav jouw stukje tekst, ik ben pas nu de stukjes tekst van anderen aan het lezen.

maar ik ben zeker sinds ik zelf moeder ben geworden wat huiverig geworden met andermans kinderen dus dat is voor mij alles onder de 18, waar ik dan de verantwoordelijkheid voor zou dragen als ik ze op mijn fjord zet, tsja en dat doe ik dus liever niet

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:21

ik snap niet dat mensen het over 'verpest' hebben. een fjord is super slim en weet vaak dondersgoed wie er op zn rug gaat.
als ik er op rijd heeft rydar een kwpn tempo en loopt heerlijk door, als ik dan samen ga rijden met fjorden houden hun hem niet bij..
maar als bijvoorbeeld debo erop gaat, dan loopt hij gelijk aan de teugel(rot knol, bij mij vertikt hij het zowat, moet daar echt veel moeite voor doen!) en ook weer gelijk in westerngangen enzo.
zeker van een enkele keer is een fjord echt wel slim genoeg om te onderscheiden bij wie hij perfect moet lopen en bij wie hij voorzichtiger moet doen/makkelijker kan lopen. dat 'verpest' zit naar mijn mening enkel tussen de oren van de eigenaar, en absoluut niet in het paard...

en om maar een ander voorbeeld te noemen; mn (nu weg) 4 jarige kwpn'er werd al vanaf het begin door 3 verschillende mensen gereden, waarvan 1 regelmatig, ik heel soms en mn zus nog minder. als ik er op ging ging hij rustiger lopen(want ik ben een stresskip en dan ging hij ipv dat over te nemen juist manegeknol achtig rustig doen ), bij mn zus en patrick liep hij gewoon lekker door, bij patrick probeerde hij veel meer vervelend te doen dan bij mijn zus.
voor de verkoop zijn er véél mensen wezen kijken, gewoon allemaal hup erop en rijden maar, de ene laat hem rustig lopen(waarbij hij wat lastiger in galop te krijgen is) de ander lekker op tempo, maar als patrick er dan weer op ging liep hij gewoon weer zoals hij normaal ook loopt. en dat dus voor een paard wat echt nét onder het zadel is.. waarmee ik dus weer duidelijk wil maken dat zo'n beest niet zomaar ineens een rijstijl van iemand anders over neemt, hij weet gewoon dondersgoed wie er op zijn rug zit en hoe hij daarop moet reageren!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:34

Van mij mag het, maar wel als ik erbij ben...

Maar morgen gaat Odin voor een week naar de hengst Anton en dan staat ze dus stil... Maar ik heb aan Annabel gevraagd of zij dan op Ood wil rijden een paar keer. Geen idee waarom, maar haar vertrouw ik Odin wel toe *ik heb haar nog nooit zien rijden haha *

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:12

Soms doe ik dat. Het ligt er maar net aan wie. En ik wil er ook graag bij zijn. Als ik op vakantie ben vraag ik een annabel (bella hier op het forum) en als zij niet kan dan staat ze lekker weekje stil heeft mevrouw ook een keer vakantie

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:16

De verzorger van Wupke ( Carla) rijd iedere week op Wupke.

kikia

Berichten: 265
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: in een huis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:10

Op mijn fjordje mag iedereen zitten (dan kan ik nog een lachen) of hij gaat lopen is ten tweede, dat doet hij vaak niet als er anderen op rijden. hij probeerd je ook echt uit. Mensen hebben vaak als ik aan het rijden ben, zo die is makkelijk te rijden, nou kom maar op en laat maar zien wat je er van maakt (vaak komen ze thuis van een natte kermis)
Ik heb een vaste bijrijdster die hem 3x in de week doet en zij had in het begin ook echt moeite met hem om hem aan het lopen te krijgen het heeft een half jaar geduurt voor ze echt lekker kon rijden. Ze doet hem nu al een aantal jaar en kan nu ook (net als ik) lezen en schrijven met hem.

Eynav
Berichten: 91
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 00:43

Tja, Nieck is een manege paardje dus er rijden meer mensen op hem Als ze al op hem willen. Kinderen vinden hem eerder lief dan volwassenen. Mij stoort het absoluut niet, ik ben eerder blij dat hij zo sociaal is en met meer personen kan "werken". Nou ja, werken.....het kan een boef zijn bij anderen

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Een ander laten rijden op jouw fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:47

Ik vind het niet zo erg als er andere mensen op Ofke rijden, maar ik heb altijd de neiging om ze te corrigeren omdat ze niet zoals ik rijden, terwijl iemand anders natuurljk niet precies hetzelfde als ik kan rijden.