Hoezo een fjord ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:33

ik vind fjorden opzich wel leuk...

Hun hoofden, zo lief, en dan vooral het karakter EIGENWIJS!! dáár houd ik enorm van!!

Marjo_Wystan

Berichten: 1819
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: R'dam

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:37

Ik kende eigenlijk helemaal geen fjorden, tot ik er eentje kocht.

Ik wist altijd al dat ik een fjord wilde hebben; gewoon vanwege het uiterlijk !

En nu: lekker eigenwijs, slim, doen veel voor je, sterk, knuffelbaar, je kan lekker met ze naar buiten (met de meeste dan), harder (minder snel ziek), kleiner (dus alles op de juiste hoogte, geen gedoe met trapjes!), je kan goed met ze spelen, zijn echte snoeperds, voor mij geen gedoe met dekens in de winter (maar daar kies je uiteraard zelf voor)

hmm, kan nog wel even doorgaan denk ik... het zijn gewoon de mooiste en liefste beesten op aarde (mag ik denk ik wel zeggen op het fjorden subforum)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:46

Ik denk dat ik ze leuk vind omdat ze zo'n schattig uiterlijk hebben en veel fjorden een lief innerlijk
Ze hebben vaak een koeler karakter en zijn veel nuchterder
ik kan ook zelf niet meer met andere paarden omgaan, ik raak geirriteerd ervan als paarden lopen te hyperen enzo.

Iris is het ideale paard voor mij denk ik, ze heeft een eigen wil maar luisterd wel en ik kan gewoon heerlijk met haar buitenrijden en dingen doen die ik wil doen [spelletjes, knuffelen, etc]

Eens een fjord, altijd een fjord

wematje
Berichten: 257
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:00

Ze hebben z'on leuke en lieve uitstraling. Ik zocht gewoon een leuke veelzijdige pony waar ik lekker mee kan dressuren, springen en lekker buitenritjes mee kan maken. Ook zijn ze vaak erg lief in de omgang

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:00

Eerlijk karakter, willen altijd voor je werken. Lekker aanhankelijk, altijd oprecht.

_Remona_

Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-05
Woonplaats: Hoofddorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 13:19

Leuke antwoorden allemaal! Maar eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer : Fjorden zijn gewoon super beesten!!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:15

Ik ben op huifkarvakantie voor het eerst écht in contact gekomen met de fjord. Deze was zo 'cool' in zijn , koppie, zo braaf, en het uiterlijk sprak me ook ontzettend aan!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:09

jumbohorse schreef:
Fjorden zijn gewoon super beesten!!

Je moet ervan houden/mee om kunnen gaan
ik ken heel veel mensen die walgen als ze een fjord zien, en er gewoon niet mee om kunnen gaan
tis een ras apart
maar wel een imo geweldig ras

Yinka

Berichten: 2982
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:44

dankzij de manege fjorden ben ik voor het ras gevallen, Ik was altijd al op zoek bij marktplaats na een fjord, toen kreeg ik een eigenpony tja dat werdt overduidelijk een Fjord !

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:09

Tsja goeie vraag want ik heb eigenlijk niet echt een idee
Ben gek op mijn meissie hoor maar ik weet eigenlijk zelf niet hoe ik er bij kwam want ik wilde wel persé een fjord
Volgens mij was dat omdat ze zo lekker stevig waren en goed mensengewicht konden houden en ze heel veelzijdig zijn..
Ik rijd er toch alleen een dressuurles en recreatie verder mee

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:10

Een fjord is vrolijk, eigenwijs, hardwerkend,leergierig,nuchter en ze zien er gewoon schattig uit Vind ze helemaal geweldig:)
(En dan vooral de mijne )

_Remona_

Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-05
Woonplaats: Hoofddorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 21:04

Medousa schreef:
jumbohorse schreef:
Fjorden zijn gewoon super beesten!!

Je moet ervan houden/mee om kunnen gaan
ik ken heel veel mensen die walgen als ze een fjord zien, en er gewoon niet mee om kunnen gaan
tis een ras apart
maar wel een imo geweldig ras


Ja , oke . Maar als je eenmaal in de ban van "De Fjord" bent kom je er niet zo snel uit
En idd, Je moet het ras mooi/leuk vinden . Als je er niets aan vind moet je echt niet aan een fjordbeginnen . Kies voor wedstrijden dan een volbloedje/warmbloedje ofzo

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:59

ik vond het altijd lompe knollen en totaal niks. haflingers, tinkers hélemaal geweldig, maar een FJORD.... NOOOOOOOOIT VAN MN LEVEN!!

totdat ik rydar zag op de manege.. zo'n ultra gezellig paard *NOT*. hij keek je al zuur aan, als je dichterbij kwam beet hij en uit de verhalen op te maken was het echt een grote rotknol. iedere keer als het water bijgevuld moest worden duwde hij de mensen omver en ging dan door de moestuin heen rennen... met verzorgsters ging hij de bak uit rennen etc. etc. maar toch, hij deed mij wat waardoor ik verliefd was op dat stomme mormel!

toen ik dus een advertentie op marktplaats las voor groom van het showteam heb ik gelijk gemaild, en toen kon ik dus komen.

in de zomer van 2004 is Rydar van mij geworden, en we zijn nu dus al weer bijna 2 jaar samen. Ik moet zeggen dat ik de eerste dagen dacht waar ben ik aan begonnen... ik moest hem met een hoofdstel aan en een hengstenketting PLUS mn moeder aan de andere kant vervoeren(en dan nog trok hij zich los...) en dan denk je toch wel terug aan de opmerkingen van je instructrice(manegeeigenaar) 'dat is geen paard voor jou, jij bent al snel bang van een paard en dat moet je júist niet zijn bij hem..' en dan de verhalen van de mensen van de manege
maar goed, ik heb nu echt geen spijt meer dat ik ry mijn paard mag noemen en ben echt super blij met hem. ik denk dat als de manegeeigenaar hem nu zou zien, met een jongetje van 8 op zn rug die leert paardrijden, ze echt der ogen niet zou geloven(en zn vorige eigenaar ook niet )

en sinds rydar ben ik dus gek van fjorden, mn volgende paard wordt een fjord, het liefst een merrie om mee te fokken.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:58

Medousa schreef:
Eens een fjord, altijd een fjord


Nou neeeé!
Mijn andere pony word of een NRPS of een KWPN-er!
Maar ik zou ninla er wel altijd bij houden, maar die blijft hier zowiezo eeuwig!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:39

GEEN FLAUW IDEE....het 'hoort' gewoon beetje zo...virus die is aangeslagen en nog geen remedie voor gevonden is

En inderdaad: Eens een fjord, altijd een fjord (ook al roepen mensen heel hard andere dingen...velen van hen komen toch weer terug enkelen niet)

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:21

Ik had eerst niet veel met fjorden, en toen opeens had ik er ongeveer 30 tot mijn beschikking ik wil echt nooit meer wat anders, de buren naast onze stal hebben bwp's maar daar voel ik me echt niet thuis op/bij ookal zijn onze fjordjes bijna allemaal met gebruiksaanwijzing, ze zijn gewoon super

brenda21
Berichten: 452
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:46

Veelzijdig, winterhard en 100% verkeersmak
En verder sta ik af en toe versteld van zijn nuchterheid, maar dat zal vast niet elke fjord hebben

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:40

Ten eerste omdat geen enkel ras lijkt op een fjord
Ze hebben lekker hun eigen willetje en laten dat ook merken.
Maar ze kunnen ook mega lief zijn en het zijn echt knuffelbeestjes

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:43

Ze kunnen lekker eten en ook ik houd daar van. Ik vond ze er altijd al leuk uitzien! Ze zijn lekker stevig, ontzettend lief, soms eigen wil maar altijd eerlijk!!

fjordjes

Berichten: 12063
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:15

het zijn tenminste niet van die opgewonden standjes! gewoon lekker rustig schrikken nergens van1 ik ben fjorden leuk gaan vinden omdat ik op de manege altijd op een fjord gezet werd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:01

Ik ben van kind af aan al dol op Fjorden geweest. Mooie compacte, stevige paardjes, goed karakter, humor, lekker sterk, lekker sober, helemaal mijn paard.'
Echter toen ik me ging oriënteren op een eigen paard, was ik niet cq niet specifiek op zoek naar een Fjord. Ik ging een bakkie doen bij een Fjordenboer bij me in de buurt, en die ging me even z'n nieuwe aankopen laten zien. En daar stond ze, met d'r veulen... En toen was ik Verliefd. Met een grote V.....

Het paard dat er daarna bijgekomen is, is bewust geen Fjord geworden (was voor mijn vriend van bijna 2 meter), en onze laatste aanwinst moest ook een sportpaard zijn en geen Fjord.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:03

Wat ik zo leuk vind.....

De kleur, de aalstreep, het karakter en ze zijn gewoon zo grappig om te zien

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:39

het karakter komt op nummer 1! daarna zeker hun mooie kleur aalstreep en manen. Ook vind ik veel fjorden een hele stoere uitstraling hebben. Het is voor mij puur toeval dat ik een fjord heb, ben namelijk ook wel gek van hafjes!

samsungd600
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-06-06

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:51

ik vind een fjord leuk omdat

ze zien er leuk uit de kleur cominatie en de bouw
ik vind ze een eerlijk en een eigenwijs karakter hebben en zijn bijna nooit ergens bang voor
en zijn lekker veelzijdig

Marly

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hoezo een fjord ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:08

Toen ik eenmaal op een fjord ben begonnen wilde ik niet anders meer (vriendin van mij heeft precies hetzelfde).
Het karakter is gewoon super: lief, eigenwijs, hardwerkend, bomproof, grappig en ze geven je hun vertrouwen.
Verder hebben ze een geweldig uiterlijk: ik ben helemaal verliefd geworden op die eigenwijze koppies met die dikke voorplukken.

xxx Marly