Stage met Fjorden in Noorwegen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Stage met Fjorden in Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 18:26

Hoi hoi!

Op het moment volg ik de opleiding Hippische Bedrijfskunde. Ik zit nu in mijn tweede studiejaar. Tijdens dit jaar gaan wij in de zomervakantie op buitenlandstage. Hierbij is het de bedoeling om stage te lopen bij een bedrijf binnen de paardensector. Afgelopen jaar heb ik een hele leuke en leerzame stage gelopen bij Schockemöhle.

Als liefhebber van het Fjordenpaard lijkt het mij erg interessant om deze stage te lopen bij een bedrijf dat gericht is op het Fjordenpaard. Het lijkt mij leuk om naar het land van herkomst te gaan en de stage in Noorwegen te doen. Ik vroeg mij af of er bokkers zijn die contacten hebben met zulke bedrijven in Noorwegen of toevallig een bedrijf weten.

De school heeft enkele voorwaarden aan het stagebedrijf gesteld. Het stagebedrijf dient geen manege te zijn en minimaal 2 werknemers in dienst te hebben. Ook is het niet de bedoeling dat het bedrijf toerisme als primaire bezigheid heeft. Ondanks dat toerisme niet de hoofdzaak mag zijn, is dit wel een tak die mij aanspreekt. Ik zou dus zeker interesse hebben in een bedrijf dat dit als secundaire bezigheid heeft. Het gaat om een stage van 35 dagen (5 weken).

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar het Nederlandse stamboek, maar was ook benieuwd of er bokkers zijn die mij een stukje op weg kunnen helpen :)

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:28

Neem anders eens kontakt op met het Norsk Fjordhestcenter in Nordfjordeid, wellicht kun je daar terecht. Anders hebben ze vast connecties. Ze praten daar goed Engels. Hier een link naar hun website: http://www.norsk-fjordhestsenter.no/

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Stage met Fjorden in Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 20:21

Dankje! Een werkenemer van daar had inderdaad ook gevraagd of ik wilde mailen. Helaas heeft mijn school deze plaats afgewezen, maar hier wil ik nog wel achteraan gaan.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 12:44

Helaas nog niets gevonden, mocht iemand iets weten :)

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Stage met Fjorden in Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:15


Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Stage met Fjorden in Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 16:30

Nee helaas nog niet. Daar heb ik inderdaad in gekeken en geplaatst, maar helaas zonder succes!