'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:12

Musiess schreef:
Is zeker zo.
Wat ik me wel af vraag.. ben ik dan de enige die ' -2 wij zijn niet gecharmeerd van friezen' mee hemaakt heeft?

Ten eerste is een Fries een warmbloed ;) en ten tweede heb ik nog nooit zoiets meegemaakt. Ben zelfs nog nooit zonder winst thuis gekomen en strond meestal bovenin het klassement (ook tussen 'de bruine'). En nu we toch bezig zijn, deze 'koudbloed' klapte er wel een uitgestrekte draf voor een 9 uit :))

Met mijn KWPN'er scoor ik lang niet zo goed en hoog als toen met mijn Fries. Mijn ervaring is dus dat je de punten krijgt die je verdiend, of tref jij steeds van dit soort jury's? Want die opmerking slaat natuurlijk nergens op!

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:22

Kahawa schreef:
haffylover schreef:
Maar ik stoor me vooral aan dat gekat en dat andere zich beter voelen. Ik ben regelmatig omver gereden door andere ruiters meot ik maar neit zo´n kleine ponie hebben.


Dat is vaak omdat ze niet zo goed kunnen rijden en opletten tegelijk.


Helaas betreft het hier enkele doel bewuste acties.

xxGáskixx
Berichten: 329
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:26

Ik mocht zelfs geen lid worden van een rijvereniging.. met mijn ijslander.
Wil graag dressuur gaan rijden en ben ouder dan 18.
Want het was een "paarden" vereniging..:(

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:30

haffylover schreef:
Helaas betreft het hier enkele doel bewuste acties.


En met welk doel was dat dan? De concurrentie van de sokken rijden? :D

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:43

Ik ben nooit van mijn sokken gereden omdat ik een kleiner paard/koudbloed had. Wel geregeld afgesneden of op de rem gemoeten voor iemand die liever niet kijkt of zich aanpast, maar gewoon stug hun eigen lijn willen rijden.
Dat had niks met mijn paard te maken, daar hadden andere mederuiters dan net zo goed last van.

alcootje
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-01-07

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:57

Ik start Z1 dressuur met een fjordenhengst .
Tuurlijk heb ik wel een minder fijne reacties gehad, de B is vanochtend al geweest ( startte toen M2 en werd wel eerste) en ik zou hem inspannen.
Maar meeste tijd toch wel positief.
En ja ook ik weet dat mijn fjord zijn benen niet in zijn nek kan leggen maar zijn schouderbinnenwaarts en keertwendingen zijn net zo goed als van een KWPN er.
Voor mij is het ivm rug geen optie om een groot paard te rijden maar ik beleef aan mijn fjord en de wedstrijden een goed plezier. En daar gaat het om. Ik rij ook niet voor de prijzen maar voor de punten.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:59

Ik vind het aan elkaar gelijk. Een warmbloed heeft niet meer 'recht' op een plek in de dressuurring dan een koudbloed. Tegelijkertijd vind ik het ook niet bijzonder wanneer je met een koudbloed dressuur rijdt. Niet meer bijzonder of knap dan met een warmbloed.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:20

Grit schreef:
Alice, maar dat zegt ook niks over het ras/paard, slechts iets over de amazone.


Klopt!!
Maar bedoelde meer dat ik ook met vooroordelen ging gooien.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:32

Ik had vroeger een merens waarmee ik m dressuur reed en b sprong. Eerste springwedstrijd direct 1e en 2e met hoogste stijlpunten. Als je je paard echt goed voor elkaar heeft kan geen jury daar omheen, zeker met springen niet. Dressuur merk je soms wel iets verschil maar ook niet heel veel.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:36

Ayasha schreef:
als een ruiter met een fjord een k*tdag heeft ligt dat aan de jury en aan de mede-ruiters, niet aan die k*tdag. :) Veel "vooroordelen" worden gecreëerd in de hoofden van de ruiters van die "koudbloeden".

Precies, het makkelijkste om te zeggen is dat de jury geen koudbloed in de ring wil zien (overigens is een Fries een warmbloed), maar kijken naar hun eigen rijtechnische tekortkomingen ho maar......

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:37

Er zullen altijd mensen zijn die wat negatiefs te zeggen hebben,wat voor paard je ook rijdt. Dit is nog op hele kleine schaal, kijk eens wat Edward Gal over zich heen krijgt. Rijdt met Undercover een gouden teammedaille in Aken, maar volgens aardig wat mensen is Undercover ook niet geschikt als dressuurpaard, in dit geval vanwege de spanning die hij opgebouwd had. Zo is het altijd wat. En er zijn jammer genoeg mensen die altijd wat negatiefs hebben, ook als je een KWPNer rijdt. Er is altijd wel wat te vinden om over te oordelen, of het nu de training betreft, het soort paard, het jasje van de ruiter, noem maar op. Het belangrijkste is gewoon lekker en met plezier rijden, en natuurlijk goed rijden, dan krijg je gewoon de punten die je verdient. Ongeacht wat voor ras.

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:48

Starbreeze schreef:
Musiess schreef:
Is zeker zo.
Wat ik me wel af vraag.. ben ik dan de enige die ' -2 wij zijn niet gecharmeerd van friezen' mee hemaakt heeft?

Ten eerste is een Fries een warmbloed ;) en ten tweede heb ik nog nooit zoiets meegemaakt. Ben zelfs nog nooit zonder winst thuis gekomen en strond meestal bovenin het klassement (ook tussen 'de bruine'). En nu we toch bezig zijn, deze 'koudbloed' klapte er wel een uitgestrekte draf voor een 9 uit :))

Met mijn KWPN'er scoor ik lang niet zo goed en hoog als toen met mijn Fries. Mijn ervaring is dus dat je de punten krijgt die je verdiend, of tref jij steeds van dit soort jury's? Want die opmerking slaat natuurlijk nergens op!


Warmbloed of niet. Vond het toch een bijzondere opmerking. Heb het ook maar 1x mee gemaakt.

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:53

R12312 schreef:
Ayasha schreef:
als een ruiter met een fjord een k*tdag heeft ligt dat aan de jury en aan de mede-ruiters, niet aan die k*tdag. :) Veel "vooroordelen" worden gecreëerd in de hoofden van de ruiters van die "koudbloeden".

Precies, het makkelijkste om te zeggen is dat de jury geen koudbloed in de ring wil zien (overigens is een Fries een warmbloed), maar kijken naar hun eigen rijtechnische tekortkomingen ho maar......


in sommige gevallen is dat ook zeker zo. Het vergelijkings middel was dat ik vrij weinig commentaar maar wel lage punten had met de fries. En mijn kwpnr die zn eigen rondje (staken, dribbelen, aan de ren.) Dik 199 scoorden.. en fries lief zn rondje liep. En iig deed wat ik vroeg maar 172 incl -2.

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:55

ik vind zo'n koudboed zoals een fjord of tinker op wedstrijd zien meestal wel leuk :D heb soms wel de neiging om je sneller aan te spreken om een raatje te maken :')
hier in Belgiê is dat 'antikoudbloedenopwedstrijd' ook wel wat :n Mensen met een fries (sporttype weliswaar )hadden echt de sokken en lange manen geknipt zodat het niet opviel dat het een fries was...

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:56

Ik word met mijn zwarte KWPNer van 1.75 ook van de sokken gereden hoor in de losrijring... Ligt echt niet aan dat je een koudbloed hebt

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:56

Ja komt me bekend voor! Ik was een jaartje of 2 geleden m'n fjord aan het inrijden voor een dressuurwedstrijd en stond eventjes stil. Werd er aan mij gevraagd "ben jij de eerste van de B? Ik: " nee, ik ben de laatste van de M2 :j haha!

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:06

Ik heb een Draver (geen koudbloed), maar ook geen standaard dressuurknol.
Mensen vinden het juist gaaf, juryleden beoordelen ons eerlijk, en een aantal vinden het knap.

Er zijn mensen die het niks vinden, kan mij geen moer schelen :')

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:07

Qua punten heb ik geen negatieve opmerkingen gehad over het ras. Het had ook wel zo zn voordelen, zo kon degen die mij voorlas gewoon in de stromende regen met een paraplu langs de ring staan, bij storm, sneeuw en hagel geen verandering in aandacht :-)

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:08

evelien11 schreef:
Qua punten heb ik geen negatieve opmerkingen gehad over het ras. Het had ook wel zo zn voordelen, zo kon degen die mij voorlas gewoon in de stromende regen met een paraplu langs de ring staan, bij storm, sneeuw en hagel geen verandering in aandacht :-)

Bij de 50 kwpners/warmbloede die ik heb gestart kon dat ook hoor, gewoon kwestie van opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:09

Heel eerlijk, vind ik het de laatste tijd een beetje lijken alsof de mensen met een koudbloed er zelf een groter "probleem" van maken dan de mensen met een warmbloed....
De mensen met een koudbloed lijken in mijn ogen wel meer vooroordelen te hebben over de "altijd schrikkerige sensibele warmbloedig" dan anderom, zoals bijv deze opmerking":

evelien11 schreef:
Het had ook wel zo zn voordelen, zo kon degen die mij voorlas gewoon in de stromende regen met een paraplu langs de ring staan, bij storm, sneeuw en hagel geen verandering in aandacht :-)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-15 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:10

evelien11 schreef:
Qua punten heb ik geen negatieve opmerkingen gehad over het ras. Het had ook wel zo zn voordelen, zo kon degen die mij voorlas gewoon in de stromende regen met een paraplu langs de ring staan, bij storm, sneeuw en hagel geen verandering in aandacht :-)


ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:19

Kom op mensen zo bijzonder ben je ook weer niet met een koudbloed. Zorg dat je een nette proef/springronde neer zet en jury leden kunnen niet om je heen. Van de sokken gereden worden is iets wat overal met wat voor paard dan ook wel eens gebeurd. En echt nare opmerkingen horen is natuurlijk niet leuk, maar dat zegt meer over die mensen dan over jou paardje. Ik ben het gelukkig nog niet tegen gekomen.

Elspelsz88

Berichten: 575
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Tooma, NSW Australia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:45

Allereerst wil ik even duidelijk melden dat ik mij zeker niet meer of minder voel met een fjordje.

Het is gewoon zeeeeeer vermoeiend om, zoals vorige week voor de 3e keer aan moest horen, na het groeten; '' Moet DAT twee rondjes?!
(Van een jurylid, ja)

:')

Ontopic: Ik vind jullie reacties over het algemeen leuk om te lezen.
Natuurlijk heeft een koudbloed net zo veel recht om welgemeende punten dan een warmbloed.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:49

Ag zoiets heb ik ook wel is gehoord van een mede-wedstrijdruiter, had denk ik een hekel aan schimmels ofzo ;) Ook dat heeft niks met koud- of warmbloed te maken

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:57

Ik heb nooit geen probleem gehad met het feit dat ik met een koudbloed rondrij.

Paardje loopt super punten en komt bijna nooit thuis zonder winst. :) Als de punten lager zijn, ligt dat aan mij en niet de persoon in het hokje.