'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:26

Is zeker zo.
Wat ik me wel af vraag.. ben ik dan de enige die ' -2 wij zijn niet gecharmeerd van friezen' mee hemaakt heeft?

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:30

Musiess schreef:
Wat ik me wel af vraag.. ben ik dan de enige die ' -2 wij zijn niet gecharmeerd van friezen' mee hemaakt heeft?
Ik nog nooit zoiets meegemaakt wat maar in de buurt komt. Als de -2 gekoppeld zit aan de opmerking en niet ergens anders vandaag komt, dan neem ik aan dat je hiervan melding hebt gemaakt bij het KNHS en dan ben ik benieuwd wat hun actie hierop is geweest?

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:32

Musiess schreef:
Heb ooit met een friese hengst gestart in de dressuur. En scoorde 172.
Gigantisch fijne proef. Beter dan de proef die ik starte met mijn kwpn'r scoorde ik 199, die alles deed wat god verboden had.. Maar uiteindelijk scoorde ik met de fries extra laag omdat er " -2, wij zijn niet gecharmeerd van friezen" stond.
Hier ben ik als 'lieve rel schopper' natuurlijk flink mee aan de slag gegaan.
Maar het is onzin.



Dat meen je niet.. Schandalig zeg!! 8)7

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:34

Grit schreef:
Musiess schreef:
Wat ik me wel af vraag.. ben ik dan de enige die ' -2 wij zijn niet gecharmeerd van friezen' mee hemaakt heeft?
Ik nog nooit zoiets meegemaakt wat maar in de buurt komt. Als de -2 gekoppeld zit aan de opmerking en niet ergens anders vandaag komt, dan neem ik aan dat je hiervan melding hebt gemaakt bij het KNHS en dan ben ik benieuwd wat hun actie hierop is geweest?



Ja dat was aan elkaar gekoppeld het srond ook tussen de haakjes bij elkaar. KNHS heeft het erg serieus genomen. En hebben ee werk van gemaakt.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:36

Totaal geen last van. Nog nooit een flauwe opmerking gehad en ook nooit het gevoel gehad benadeeld te zijn omdat ik een haflinger rij.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:37

Ben wel nieuwsgierig wat voor werk ze ervan hebben gemaakt en wat de gevolgen zijn geweest voor de jury. Dit is de categorie "ik vind je bruine laarzen niet mooi, dus -2", volgens mij hoef je als jury niet heel slim te zijn om te weten dat dit niet de bedoeling is :=

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:39

Wat heeft de KNHS ermee gedaan dan?

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:47

Tja ik zelf zie het probleem niet..
Zolang een paard netjes gereden wordt in de dressuur ring zou hij/zij van mij even veel punten krijgen als ieder ander paard. Ik maak hierbij dan geen uitzonderingen in koudbloeden of warmbloeden.
En zolang het paard in de spring ring netjes en foutloos gereden wordt dan is het toch prima?

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:47

Ze hadden een waarschuwing gehad en een 'opmerking' ergens gekregen. Ts een tijdje geleden ben er verder niet over door gegaan. Aalleen op wedstrijd zelf.
De enige opmerking die de jury maakte was :tja. Voorkeuren zijn er eenmaal".

simpie94

Berichten: 838
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:56

Ik heb wel 'sportpaarden' maar het doet mij altijd deugd als ik iemand met een koudbloed in mijn groep zie. :)

Zelf ook in het bezit van een Belgisch trekpaard en had vroeger altijd de ambitie om lekker tussen de 'sportpaarden' te starten en iedereen te verbazen haha helaas had het trekpaard andere ambities. :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:24

cp112 schreef:
Ik rij met mijn tinkerhengst inmiddels M1 en merk er vrij weinig van dat je anders beoordeeld wordt.
Qua punten heb ik nooit rare punten gehaald. Ik start zowel tussen de warmbloeden als Koudbloed wedstrijden en de punten zijn altijd om het even.


Wat mij wel opvalt is dat met name in de B en L andere deelnemers extreem kattig en bijdehand doen... Echt tot vervelend en demotiverend aan toe.
Sinds ik in het M rijd heb ik daar eigenlijk helemaal geen last meer van. Ze vinden het juist veelal gaaf.


Ik hou niet van mensen die gaan lopen zemelen dat ze met hun Koudbloed anders beoordeeld worden.
Dat is toch deels ook logisch? Welke Koudbloed klapt er even een middendraf voor een 9 uit dan?
Zolang je je paard goed voor elkaar hebt rij je ook met je koudbloed de punten wel.

Het vervelende is dat veel meiden die starten met een koudbloed vinden dat ze oh zo geweldig rijden terwijl ze een beetje recreatief rondhobbelen. En dan kan je niet gaan verwachten dat je op concours meekomt. Simple as that.


[ [url=m/4GuSR0.jpg]Afbeelding[/url] ]



deels van de laatste alinea is waar maar deels ook niet!
ik was zo een recreatie muts die juist door de dressuur les op het trekpaard ontdekte wat het meer bracht.Maar hier had ik wel vaak positieve opmerkingen als netjes, of wat een transformatie!
Daardoor was ik zo gemotiveerd dat het echt steeds beter ging, toen het paard overleed kwam mijn hafje om de hoek ....die kon meer dan gedacht....ik heb echt leuk punten gereden met 1x per maand les en altijd buiten rijden we hebben veel mensen verbaasd ook ons zelf!
Maar voor de serieuze klasses moest ik te veel oefenen en dat werkte demotiverend ik heb echt jaren in de L2 met wp gereden puur voor de lol. want dat staat altijd boven aan bij mij ;)
Ik heb die dwang om te winnen en bovenaan te staan niet, maar ik ontken ook niet dat het leuk is hoor!

ziamara

Berichten: 866
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:15

Ayasha schreef:
als een ruiter met een fjord een k*tdag heeft ligt dat aan de jury en aan de mede-ruiters, niet aan die k*tdag. :) Veel "vooroordelen" worden gecreëerd in de hoofden van de ruiters van die "koudbloeden".



Dit dus.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:22


Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:25

Sinds kort start ik in de dressuur met mijn bonte paint x haflinger kruising, met zijn 1,48 (en ik 1,78) tussen de paarden. Tot nu toe alleen maar leuke opmerkingen en mooie punten gekregen. Er zit geen druppel dressuurbloed in, maar toch stond pas onder mijn protocol 'leuk paard!'.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:32

Sinds wanneer geven ze in de BB stijlpunten? In het B is er inderdaad geen peil op te trekken, ook niet voor de mensen met sportpaarden.

Denk ook dat er misschien wel een uitzondering zal zijn die zal vinden dat jij met je koudbloed niet thuis hoort in de ring maar de meeste mensen die ik ken vinden het prima en wel eens een welkome afwisseling.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:37

Yvank_ schreef:
Nouja het 'ik krijg lage stijlpunten omdat ik een fjord rijd' zegt wel iets over scores.


Of het zegt iets over haar manier van rijden. ;)

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:37

Ik heb een kruising haflinger x groninger (1.52)die altijd is gestart tot en met het Z1 tussen de paarden.
Nooit rare punten gehad of raar commentaar van de jury. Heb niet het idee dat daar ooit een vooroordeel is geweest.
Ook nooit rare opmerkingen van mede ruiters. Wat wel zo is, in de wat hogere klassen kom je niet vaak meer koudbloedpaardjes tegen. Dan val je dus wel op. Gaan mensen dan extra naar je kijken? Ja vast wel. Maar is dat vreemd? Ik denk het niet. Ik was er zelf ook naar gaan kijken :D Alles wat anders is, is interessant. En dat hoeft helemaal niet negatief te zijn.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:41

Niet alles gelezen, alleen de beginpost, maar dit hebben wij ook met onze dressuurpaarden die menig springpaard eruit springen in de klasse Z die ze inmiddels bereikt hebben. Beetje jammer. Maar gelukkig merendeels leuke, sportieve reacties, al blijft die enkele negatieve langer hangen.

Melvern
Berichten: 4416
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:48

Afgelopen maand ben ik voor het eerst gestart in de dressuur tussen de paarden met mijn newforestpony van 1,43. Bij het inrijden meteen de nodige blikken toegeworpen gekregen en keihard uitgelachen. Mijn zusje die langs de kant stond heeft er een heleboel over mijn pony en mij horen praten en lachen. Heel erg jammer. Wel had ik veel publiek bij mijn proefje en dropen ze daarna af zonder nog een woord oid.

Qua punten en oordeel van de jury was het prima. Helemaal niet raar beoordeeld ofzo. Ik startte de eerste keer ook wel bij DE manege in de buurt met een hele hoge dosis kale kak. Maar dat wist ik van te voren al wel. Ik was super tevreden en dat spottende doet me niet zoveel. Neus de lucht in en gewoon lekker negeren.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:54

Ik vind dat er goed gereageerd wordt in dit topic. Dat wil ik aller eerst zeggen.
Ik denk dat er van beide kanten vooroordelen zijn en je naar jezelf moet kijken of je je daar wat van aan trekt.
Ik wordt er in de dressuur regelmatig uit gereden door een brave "boerenknol". Met dressuur miep laat zich namelijk niet altijd van haar beste kant zien.
Ik kan me voorstellen dat er vroeger meer vooroordelen terecht waren maar voor mijn gevoel is dat niet meer van deze tijd.

Waar ik wel heel boos over was tijdens een cc was dat een meisje haar fjord op een snik hete dag aan de boom knoopte tijdens cc. Ik had het lieve dier rustig nr huis gereden (ze was te voet) en daarna m'n protocol op gehaald. Dit vond ik gewoon wat ongepast en dan heb ik ook mijn oordeel klaar staan.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:56

Als je gewoon goed rijdt en je pony springt/loopt zoals het hoort dan krijg je je punten wel of het nou een KWPN'er of fjord is. ;)

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:57

Een man zei een keer tegen mijn vriend (hij wist niet dat hij mijn vriend was) "ik wist niet dat koeien ook mee mochten doen".
Toen hij erachter kwam tegen wie hij het gezegd had, kwam hij ook nog zijn excuses aanbieden. Was niet nodig geweest, hij bedoelde het niet vervelend, gewoon een flauw grapje als je toch staat te wachten. Daar kan ik wel tegen.



Alice, maar dat zegt ook niks over het ras/paard, slechts iets over de amazone.

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:58

ik heb dit ook gehad toen tussen de paarden starten en dat een koudbloed minder geschikt is voor de sport daar ben neit helemaal mee eens.

Maar ik stoor me vooral aan dat gekat en dat andere zich beter voelen. Ik ben regelmatig omver gereden door andere ruiters meot ik maar neit zo´n kleine ponie hebben.

en wat me nog emeste stoor oww rij jij ene haflinger nou mijn paard iss .... x .... super duur paard je kan beter je proef afzeggen want winnen zul je toch niet. En daarom ben ik gestopt de competitie bij de B en L is zo bizar dat gewoon niet meer leuk is om te rijden. Ik reed wedstrijd vooral voor me eigen en mijn haflinger zijn ontwikkeling maar steeds weer dat gezeur is niet leuk

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:02

haffylover schreef:
Maar ik stoor me vooral aan dat gekat en dat andere zich beter voelen. Ik ben regelmatig omver gereden door andere ruiters meot ik maar neit zo´n kleine ponie hebben.


Dat is vaak omdat ze niet zo goed kunnen rijden en opletten tegelijk.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:03