Fjordsport?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikheetsannex
Berichten: 22
Geregistreerd: 19-05-14

Fjordsport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:19

Hee bokkers,

Is iemand bekent met fjordsport? Ik heb nog geen wedstrijden gereden met mijn huidige fjord. Dus ik vroeg me af, hoe gaat het in zijn werk? Ben je er een startpas voor nodig? Moet je aan gesloten zijn bij een club? En natuurlijk de vraag voor mezelf, ben ik er klaar voor? Mijn vriendin gaat dan overgens ook mee met haar fjord, die voorheen alleen keuringen heeft gelopen. Het lijkt ons ontzettend lijk om fjordsport wedstrijden te rijden! Mij fjord heet trouwens wel wedstrijd ervaring want ze neeft altijd marathon gelopen. Nog een vraagje in welke klasse begin je? Het liefst begin ik onderaan. Ik weet niet of het op leeftijd wordt ingedeeld maar ik ben 15 jaar.

*\o/*

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Fjordsport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:42

WD-K > FJ

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:45


mvdbijl

Berichten: 3676
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Fjordsport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:44

Ik weet niet waar je woont maar als je nog geen startkaart hebt en, en een proefje wilt proberen, in september is er ook weer een fjordcup wedstrijd, deze is in elst (utr).

marianne1980

Berichten: 252
Geregistreerd: 19-04-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:32

Ik weet niet of je inmiddels al je antwoord gevonden hebt!
Om Fjordsport te kunnen rijden, moet je Fjord ingeschreven staan bij het stamboek. In elk gewest (Noord, Zuid, Oost en West) worden er Fjordsportwedstrijden georganiseerd. Deze dagen worden ook vermeld op de site van het stamboek (Fjordstukbook.com).
Je kunt beginnen in de "A", dat zijn proefjes zonder galop. Hier hoef je ook geen theorie examen voor te doen. Wanneer je namelijk begint met je B diploma, rij je een dressuurproef waarbij je een minimaal aantal (180) punten voor moet halen. Heb je 180 punten of meer, krijg je een theorie examen waarbij je alle onderdelen van je zadel, hoofdstel én paard moet kunnen noemen. Dus dingen als zadelrokje, kopstuk en kootholte moet je kunnen aanwijzen. Wanneer je dit behaald hebt, kun je wedstrijden in de klasse B starten. En zo verder naar L tot en met het Z.