Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:07

Gefeliciteerd wil plezier met de aanwist ,
Vind het een mooie Fjord :)

Sjolvir

Berichten: 25296
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:01

Humms maakt makkelijk vrienden zo te zien!

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 21:27

ja was even schrikken dat zo'n kleine pony op je afkomt stormen, maar gelukkig is de shet liever lui dan moe. Na 2 rondjes vond Binkie dat hij wel genoeg heeft gerend en ging rustig staan kennis maken. Met de rest van de groep wachten we ff.

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 18:53

Vandaag is de hoefsmid er geweest.
Mijn haflinger kan nog iets leren van Hummer. Hij was zo braaf, alle 4 voetjes netjes laten staan.
Terwijl mijn haflinger van 14, en die al 12 jaar bij ons is, elke keer weer staat te drammen.

Sjolvir

Berichten: 25296
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:55

Ha ha! In de afgelopen jaren (wel 2 1/2) is hij wel af en toe bekapt natuurlijk dus hij heeft al geoefend,
alleen heeft jullie haf meer oefening nodig zo te horen. (nog steeds!)

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 21:03

Gewoon met hoeven krabben is ze heel braaf. Weet de ook de volgorde die ik doe en geeft al voor de tijd haar voetje al. Maar als de hoefsmid ho maar dan weet ze het opeens niet meer :+

Elke avond loopt mijn dochter trouw een paar rondjes met Hummer door de bak. Stap en draf op stem weet hij al een beetje. :P . Vast staan neem ik aan dat hij dat ook al kon want dat was ook geen probleem hier. Morgen willen we er een vriendje bij inzetten. Hij staat er de hele tijd al naast dus moet dat geen probleem zijn maar je weet het maar nooit.

En als dat goed gaat komt Maaike (haflinger) er ook bij in. Die is niet zo makkelijk maar denkt alleen maar aan eten dus dikke pluk hooi in de bak en ze heeft geen oog meer voor Hummer. :D

Pluk_01

Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:14

Fijn dat hij het zo goed doet en leuk dat ze zo fanatiek met Hummer oefent. Hij is wel toe aan wat nieuwe dingen. Vaststaan en bekappen ed. kent hij inderdaad al :) (net zoals poetsen, verkeer en wandelen) Ben benieuwd hoe hij er bij staat als we over een tijdje weer eens komen kijken!

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 18:33

Hummer en Tabbie vinden elkaar leuk, zolang ze maar met z'n 2 stonden. Toen Maaike er bij kwam bleef Tabbie steeds tussen beiden lopen. Maaike had geen oog voor Hummer die had alleen oog voor het oog. Toen vond Tabbie, Hummer iets minder leuk. Binkie er toen ook maar bij gezet. Het is oor hun allen even wennen maar komt wel goed. Ze zijn niet gemeen en jagen hem niet op. Hij mag alleen nog niet heel dicht bij komen.