Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 23:26

Na lang twijfelen toch besloten om een topic te maken.

Eerst even in het kort waarom ik twijfelde.

December 2013 even voor kerst viel me op dat de pony van mijn dochter een beetje stijf liep. Kan dacht ik maar wel even in de gaten houden. Na kerst ging opeens haar hoofd scheef staan en haar lip ging hangen ook haar oor en aan de linkerkant zag zie niets meer.
Ook leek het of ze haar evenwicht steeds verloor. De DA erbij gehaald. Die dacht aan aan zenuwbeschadiging. Ze kreeg een prikje hiervoor en herstel kon wel een jaar duren. Begin januari 2014 nog een keer de DA er bij want vond het niet beter gaan alleen maar slechter. We stonden op het punt om haar in te slapen. DA (was een collega van die andere) dacht aan een bacterie in de hersenen. Ze wilde haar eigenlijk hier nog voor behandelen. Dit wilden we natuurlijk graag proberen. Ze kreeg 2 spuitjes en ik moest zelf 1 week antibiotica spuiten. De volgende moest ze wel al een heel stuk opgeknapt zijn. Dit was inderdaad het geval. Wat waren we blij. Rijden zou niet meer vertrouwd zijn maar dat was niet erg. Als ze nog maar bij ons was en een paardwaardig leven kon leiden. Het ging steeds beter en ik besloot om voor mijn jongste dochter een andere pony erbij te kopen om rijden. (We hebben nog meer paarden maar daar heeft ze geen klik mee. Ze rijd hier wel eens op maar beleefd er geen plezier aan.)

Bij toeval keek ik op bokt markt en wat zag ik daar een fjord, Hummer genaamd. Nu is mijn dochter altijd al gek op fjorden geweest en we hadden dan ook besloten om een fjord te kopen. Direct een pb gestuurd naar de bokker. Na een paar berichten hebben we een afspraak gemaakt om te komen kijken. Dit was 1,5 week geleden. We zouden zaterdag 8 feb. gaan kijken.

Op 6 feb. kwam ik op stal. Luna kon bijna niet meer staan. (Ze had de dagen ervoor nog samen met de rest op het land gestaan omdat het juist zo lekker weer was. Ze bokte het hele land door.) Direkt de DA weer gebeld. Weer een spuit en het moest weer opknappen. Vrijdag 7 feb. ging het nog slechter met haar. Ze kon niet meer zonder hulp staan en haar eten wilde ze ook niet meer. Bovendien had ze ook nog weer koliek er overheen gekregen. We hebben besloten dat het genoeg was en haar uit haar leiden te verlossen. Luna is 12 jaar geworden, we hebben haar 10 jaar bij ons gehad.)

Nu hadden we dubbele gevoelens om naar Hummer te gaan de volgende dag. We besloten om toch te gaan omdat we de afspraak al eerder hadden gemaakt.

Het resultaat is dat we Hummer gekocht hebben. We waren op slag verliefd op hem. Hummer is 2 jaar en mag de rest van zijn leven bij ons doorbrengen. Hij mag nog eerst lekker genieten bij ons voordat hij aan het werk wordt gezet.
Zaterdag halen we hem op. :)

Afbeelding
naam: Hummer
Moeder:
Christie, 20060311
Vader:
Cikaro, 20060305
Vader van moeder:
Merkur, I-91

Hummer is onze eerste fjord. We hebben thuis nog een haflinger, apaloosa en een shetlander.

Sorry verhaal is toch iets langer dan de bedoeling was.

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:30

Maar als je voor je dochter nog een pony erbij kocht om te rijden, hoezo koop je dan eigenlijk een pony van 2 niet vervelend bedoelt hoor! Trouwens wat een leuke pony !

xRobin919

Berichten: 239
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland, Apeldoorn

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:35

Altijd naar om een pony te moeten verliezen.. Vooral als je de pony al 10 jaar hebt.. Sterkte daarmee!

Wel een erg leuke fjord, die je hebt gekocht :D

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 23:38

dankje wel. Was eigenlijk ook niet de bedoeling. De bedoeling was een fjord die al onder het zadel was. Hummer is 2,5 jaar maar waren direkt verliefd op hem. Hij kwam eigenlijk bij toeval op onze pad. Ik kijk eigenlijk nooit op bokt markt, zelden maar.

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:39

Okee wel echt een leuke pony !

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:40

Leuke fjord!! :)

Je dochter kan vast goed rijden om hummer zadelmak te maken en door te rijden in de komende jaren :)

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 23:43

@xRobin919 Dankje, de rest van onze paarden hebben we ook al zo lang of al langer. Hopen dat het nu wel even 10 jaar duurt voordat we weer afscheid moeten nemen.

@baszo17 dankje, we hebben tot nu toe altijd onze eigen paarden ingereden. En ze rijdt vanaf haar 4, vanaf haar 7 lessen. Ze is nu bijna 15 jaar. Denk dus dat het wel goed komt.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:25

He wat leuk!! Hummer heeft een nieuw baasje gevonden. Heb hem van veulens af aan gevolgt op fjordenwereld, zo'n leuk diertje, en was op dat forum door iedereen in zijn/ haar hart gesloten. Heel veel plezier met deze leukerd. En kijk ook eens op fjordenwereld, een erg leuk forum met fjordenliefhebbers.

Pluk_01

Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:48

Wat een leuke fjord! :+ ;) Ik ben er erg blij mee dat Hummer naar jullie toe gaat, ik had me geen beter baasje voor hem kunnen wensen. Hoe lastig ik het ook vond om Hummer te verkopen, ik heb bij jullie geen moment van twijfel gehad en weet zeker dat ook het inrijden helemaal goed gaat komen (en mochten jullie ergens hulp bij nodig hebben jullie weten me te vinden). Hoewel hij het gemis van Luna natuurlijk niet wegneemt hoop ik dat "mijn" ventje het toch een beetje kan verzachten.

Zoals Uudje al aangaf zijn er op fjordenwereld diverse topics van Hummer of waar Hummer in voorkomt (H-tjes op Balloo/hunebed heten ze meestal). Kijk rustig eens op fjordenwereld, een erg leuk forum vol met fjordenliefhebbers!

Verder hoop ik dat jullie heel veel plezier gaan hebben aan Hummer. Het is een lieverd en vooral een grote knuffelkont (net zoals de rest van de groep in Balloo zoals jullie gemerkt hebben :+ )

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:09

@Pluk_01 dankje voor het vertrouwen. We zullen zeker goed voor hem zorgen. Jullie zijn altijd welkom om te komen kijken. Het gemis van Luna zal altijd wel blijven, maar Hummer heeft ook al een plekje in ons hart veroverd.

Hmmm hebben helemaal niets van gemerkt dat het zulke knuffelkonten waren hahaha. Pas hij goed bij onze kudde die komen ook altijd een knuffel halen als we er zijn.

@ uudje en Pluk_01, ga direct even kijken op het fjordenforum!

koda

Berichten: 488
Geregistreerd: 09-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:23

:+ Ook ik ben blij dat Hummer komt :+

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:29

Wat een leuke fjord...

Met hem gaan jullie vast veel plezier beleven...

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 19:16

@koda, ja jij en kim wilden altijd al een fjord. Was het maar al zaterdag
:)

@B0_Y vast wel. Zullen vast nog wel topics komen over Hummer

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:23

Wat leuk en wat triest om zo snel je pony kwijt te moeten raken, als de klik zo groot is waarom zou je dan een ouder dier kopen deze kan je nog naar eigen hand zetten en eerlijk gezegd worden er maar weinig goed beleerde fjorden aangeboden.
Heel veel plezier met Hummer.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:27

Ik zag de topictitel en dacht direct is dat hummer van..
Jahoor
Fijn esme dat je m verkocht hebt.. Naja fijn is het nooit maar toch mooi dat hij zo'n plekje krijgt :)
Heel veel plezier met m! en sterkte met de verwerking van t verlies van je andere pony

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:28

Allereerst sterket met het verlies van Luna

Hummie!!!! Dat schatje!
Wat leuk dat jij hem gekocht hebt, heel veel plezier en geluk met hem.
Het is echt zo'n heerlijke gezelligerd.
Wel balen dat je hem zaterdag al op gaat halen.. voor mijn jonkie.. gaat er alweer een vriendje weg van het eerste uur.

(de oranje snuitige bemoeial in dat groepje is mijn jonkie, vandaar dat ik Hums ken)

Afbeelding
De 7 dwergen...

Je nieuwe aanwinst in 2012
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... lit=hummer
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 11-02-14 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 19:34

iedereen bedankt.

@Sjovir Sorry :( dat we het vriendje van jouw fjord zaterdag al komen halen. Gelukkig staan er nog meer lieve fjorden bij hem. We beloven dat we hem goed zullen verzorgen en overladen met knuffels.

We vonden die van jouw ook heel leuk. Mijn oudste dochter vond hem ook geweldig :)

Welke op de foto is Hummer? (sorry kan ze nog niet uit elkaar)

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:41

Proest.. en jij denkt dat ik het nog weet.. Dat is foto van 2012.
Volgens mij de 1na achterste. Pluk kan het je denk ik wel met zekerheid zeggen.
Ze zijn zo verandert in de loop van die 2 jaar dat ze samen staan.

Weet niet of het nog zo is, maar Humms was altijd zo'n heerlijk lief ventje dat je zo wou meenemen en in je broekzak wou stoppen.
Hepsie die van mij is nogal ehhh brutaal nieuwsgierig zal ik het maar noemen, maar ook heel lief.

Als Humms zo blijft als ik hem ken is het echt een heel vriendelijk dier en gaan jullie heel veel plezier van hem hebben.

Pluk_01

Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:23

De 1 na laatste inderdaad! Dus die naast de Hepsie. En Sjolvir Hums is geen steek veranderd ;)

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:25

Pluk_01 schreef:
De 1 na laatste inderdaad! Dus die naast de Hepsie. En Sjolvir Hums is geen steek veranderd ;)


Noop.. dit keer niet naast Hepsie..
Dat is namelijk die met de snuit aan de grond...
Weet dat het onwaarschijnlijk klinkt, maar was echt zo, heb toen nog zo moeten lachen met maken van de foto, juist omdat dat eigenwijze ding van mij weer eens iets anders deed dan de rest.

Bedacht ineens dat ik ooit ook nog een Hummer topicje had gemaakt. (Gewoon omdat ie zo leuk is)
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... hilit=hums
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 11-02-14 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:26

Oh heb je Hummertje gekocht! Volgde hem zo'n beetje op FW.
Heel veel plezier ermee, ik denk dat het echt een prachtig fjordenbeest wordt!

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:34

Wat een leuke nieuwe bazen voor Hummertje :)

Ook ik ken Hummer al van toen hij nog veulen was want onze Heros stond ook met hem in de H'tjes-groep in Balloo.

veel plezier met hem (en vergis je niet, vaak blijft het niet maar bij 1 fjord :P)

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 23:55

Haha we zullen zien. Ben zelf meer van de haflinger. Ik heb die van mij nu alweer 14 jaar. En hoop nog jaren van haar te genieten.

Ga direkt even naar het forum kijken.

Jodi93

Berichten: 1633
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:41

Wat leuk :) Mijn paard heeft daar ook in de opfok gestaan en ik sta er nog steeds in pension :)
Ik heb er ook stage gelopen en Hummer dus bijna elke week voorbij zien komen :) Veel plezier met hem!

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Re: Nieuwe aanwinst Fjord Hummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:51

wens jullie alvast heel veel plezier met Hummer! en ben blij dat hij een blijvend huisje gevonden heeft