fjordsport hoe en wat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

fjordsport hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 10:17

Hallo,

Mij lijkt het leuk om fjordsport te starten.
Maar hoe gaat dat in zijn werk hoe begin je?
Wat zijn de kosten?
En hoe vaak wordt het georganiseerd?
En waar overal in NL

Bedankt alvast

ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Re: fjordsport hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:26

Kijk, dit wou ik nou ook weten, na een poos trainen wil ik er ook graag voor klaar zijn dus ik lees even mee.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: fjordsport hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:01

Het is heel simpel.
1. lid worden van het stamboek
2. B drs fjordsport diploma inschrijven. Daar hoort ook theorie bij, die boekjes kun je via mail bij het stamboek bestellen. Proeven staan op internet.
3. Als je je diploma hebt kun je B wedstrijden gaan rijden. Of gelijk L1 diploma rijden.

Bij elk diploma zit theorie. Om B te mogen springen moet je B dressuur hebben, om L te mogen springen moet je L1 dressuur hebben. M en Z mag je dan ook gewoon springen.

Ik weet niet waar je woont, maar ik ben er van ellende maar mee gestopt. Vond het dressuurniveau nou niet echt dusdanig hoog en het springen ging nooit door.

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 23:12

Nies_ schreef:
Het is heel simpel.
1. lid worden van het stamboek
2. B drs fjordsport diploma inschrijven. Daar hoort ook theorie bij, die boekjes kun je via mail bij het stamboek bestellen. Proeven staan op internet.
3. Als je je diploma hebt kun je B wedstrijden gaan rijden. Of gelijk L1 diploma rijden.

Bij elk diploma zit theorie. Om B te mogen springen moet je B dressuur hebben, om L te mogen springen moet je L1 dressuur hebben. M en Z mag je dan ook gewoon springen.

Ik weet niet waar je woont, maar ik ben er van ellende maar mee gestopt. Vond het dressuurniveau nou niet echt dusdanig hoog en het springen ging nooit door.


Hoeveel winstpunten heb je nodig dan?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:15

BrammetJee schreef:
Nies_ schreef:
Het is heel simpel.
1. lid worden van het stamboek
2. B drs fjordsport diploma inschrijven. Daar hoort ook theorie bij, die boekjes kun je via mail bij het stamboek bestellen. Proeven staan op internet.
3. Als je je diploma hebt kun je B wedstrijden gaan rijden. Of gelijk L1 diploma rijden.

Bij elk diploma zit theorie. Om B te mogen springen moet je B dressuur hebben, om L te mogen springen moet je L1 dressuur hebben. M en Z mag je dan ook gewoon springen.

Ik weet niet waar je woont, maar ik ben er van ellende maar mee gestopt. Vond het dressuurniveau nou niet echt dusdanig hoog en het springen ging nooit door.


Hoeveel winstpunten heb je nodig dan?

2. B drs fjordsport diploma inschrijven. Daar hoort ook theorie bij, die boekjes kun je via mail bij het stamboek bestellen. Proeven staan op internet.
3. Als je je diploma hebt kun je B wedstrijden gaan rijden. Of gelijk L1 diploma rijden.

InfinityT
Berichten: 272
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:18

Je rijdt niet met winstpunten :) Boven de 180 heb je je diploma behaald (was eerst 150 maar de proeven zijn aangepast o.i.d.). De diploma's die je rijdt, worden opgenomen in het stamboek en wordt dus ook bij het online paspoortje van je fjord gezet (op fjordstudbook bij levensnummer zoeken).

Over de proeven is alles al gezegd. Theorie hoort erbij. Eerst B-diploma halen voordat je de B wedstrijden mag rijden (je kunt wel voor beide tegelijk opgeven, je rijdt toch eerst het diploma proefje. Als je die niet gehaald hebt, zeggen ze je dat wel). Dan mag je door naar de L1, wat precies hetzelfde als de B gaat. Voor B springen (ook diploma) moet je eerst B dressuur behaald hebben.

De diploma's rijd je dus eigenlijk voor het stamboek, de wedstrijden zijn gewoon onderlinge fjordenwedstrijden. Tenminste... dat was altijd zo. Correct me if I'm wrong :)

Edit; als je je theorie niet haalt, haal je het bijbehorende diploma dus ook niet. Ook al zet je een nette proef neer.

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 10:53

nonskagek schreef:
Je rijdt niet met winstpunten :) Boven de 180 heb je je diploma behaald (was eerst 150 maar de proeven zijn aangepast o.i.d.). De diploma's die je rijdt, worden opgenomen in het stamboek en wordt dus ook bij het online paspoortje van je fjord gezet (op fjordstudbook bij levensnummer zoeken).

Over de proeven is alles al gezegd. Theorie hoort erbij. Eerst B-diploma halen voordat je de B wedstrijden mag rijden (je kunt wel voor beide tegelijk opgeven, je rijdt toch eerst het diploma proefje. Als je die niet gehaald hebt, zeggen ze je dat wel). Dan mag je door naar de L1, wat precies hetzelfde als de B gaat. Voor B springen (ook diploma) moet je eerst B dressuur behaald hebben.

De diploma's rijd je dus eigenlijk voor het stamboek, de wedstrijden zijn gewoon onderlinge fjordenwedstrijden. Tenminste... dat was altijd zo. Correct me if I'm wrong :)

Edit; als je je theorie niet haalt, haal je het bijbehorende diploma dus ook niet. Ook al zet je een nette proef neer.


Maar als je noet klaar voor een niveau bent kan je toch gewoon in de B blijven?

Ootie

Berichten: 521
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: WbD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:50

Volgens mij wel.
Je rijdt fjordsportwedstrijden in de klasse van je hoogst behaalde diploma (dacht tenminste dat het zo is)

InfinityT
Berichten: 272
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:39

BrammetJee schreef:
nonskagek schreef:
Je rijdt niet met winstpunten :) Boven de 180 heb je je diploma behaald (was eerst 150 maar de proeven zijn aangepast o.i.d.). De diploma's die je rijdt, worden opgenomen in het stamboek en wordt dus ook bij het online paspoortje van je fjord gezet (op fjordstudbook bij levensnummer zoeken).

Over de proeven is alles al gezegd. Theorie hoort erbij. Eerst B-diploma halen voordat je de B wedstrijden mag rijden (je kunt wel voor beide tegelijk opgeven, je rijdt toch eerst het diploma proefje. Als je die niet gehaald hebt, zeggen ze je dat wel). Dan mag je door naar de L1, wat precies hetzelfde als de B gaat. Voor B springen (ook diploma) moet je eerst B dressuur behaald hebben.

De diploma's rijd je dus eigenlijk voor het stamboek, de wedstrijden zijn gewoon onderlinge fjordenwedstrijden. Tenminste... dat was altijd zo. Correct me if I'm wrong :)

Edit; als je je theorie niet haalt, haal je het bijbehorende diploma dus ook niet. Ook al zet je een nette proef neer.


Maar als je noet klaar voor een niveau bent kan je toch gewoon in de B blijven?


Ja hoor. Je kunt zoveel B diploma's rijden als je wilt. Je mag alleen geen B wedstrijd rijden als je je B diploma nog niet hebt.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:00

Kun je tijdens fjordsport ook diploma rijden? Ik wil graag mee gaan doen alleen kan er niet wijzer uit worden wanneer je nou diploma kan rijden.

ukie

Berichten: 934
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:33

Marjoow schreef:
Kun je tijdens fjordsport ook diploma rijden? Ik wil graag mee gaan doen alleen kan er niet wijzer uit worden wanneer je nou diploma kan rijden.

De fjordsport wedstrijden staan op de website van het stamboek. Bij de meeste FS evenementen kun je ook diploma rijden. Anders even mailen naar het stamboek wanneer er mogelijkheden zijn om diploma te rijden.

GABY19

Berichten: 188
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: fjordsport hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:44

Ik heb mij ook opgegeven voor het B diploma, de eerst gereden proef. Ik krijg via de site van het NFPS de proeven niet gedownload? Zijn er meerdere mensen die dit niet kunnen?