fjorden discriminatie

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:03

Huh Wes2000 Volgens mij komt Nies helemaal niet over dat ze denk dat ze de mooiste fjord heeft. Ze geeft zelfs aan dat ze haar fjord ook gewoon maar een fjord vind. En ik snap wel dat veel mensen het toch een leuk dier vinden dan de gemiddelde fjord het dier heeft prachtig behang waardoor het dier er toch net even anders uit ziet dan gemiddelde fjord.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:15

wes2009 schreef:
Nies_ schreef:
Ik zeg nooit dat het om een fjord gaat. Heb dat vooroordeel zelf ook, het blijkt toch vaker waar te zien dan niet. De meeste zijn toch gewoon moddervette onopgevoede dikke vieze vacht hebbende knollen (met alle respect). Als ze mijn fjord zien vinden ze dr wel helemaal fantasitsch meestal en anders maar niet. Vind het zelf gewoon maar een fjord, maargoed :')

Als we met een groep naar buiten gaan is mijn fjord ook met stip de vervelendste. Het is maar wat je er mee doet, als ik elke dag naar het bos ga zal ze ook wel een keer braaf worden en dat geldt ook voor een KWPN'er.

Als ik in je profiel kijk kan ik je omschrijving van de gemiddelde fjord ook wel op die van jou loslaten hoor. Zie er niets bijzonders aan. Ja, leuke foto's, maaar een goede fotograaf weet van alles wat moois te maken. :)

Je opmerking is desondanks de beste aanvulling in het topic wat mij betreft. Van al die fjorden is die van jou uiteraard de beste, van al die haflingers is die van mij uiteraard de beste. Van al die kwpn'ers is die van pietje de beste. Mindf*ck..het zijn allemaal maar paarden, maar omdat ie van jezelf is, is het opeens een paard met bijzonderr kwaliteiten.

Geniet van je paard en koop er vooral een die bjj je past. En anderen? die zijn net zo min objectief als jij dat bent. Je eigen dingen zijn toch altijd mooier en beter. :D


Ben jij gefrustreerd ofzo? Zo bedoelde Nies het helemaal niet.

Kan me overigens ook wel vinden in haar post.

Hier wordt dat discriminatie genoemd, maar in de echte wereld blijkt het vaak wel waar te zijn. Dat heeft elk ras, maar als het over koudbloeden gaat, oei.. Daar mag je niets over zeggen!

wes2009
Berichten: 95
Geregistreerd: 04-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:37

Nu ik et teruglees staat het er wel wat l*llig zie ik ja. Excuus, niet zo bedoeld :j
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik in het paard van nies een gewone fjord zie, niets bijzonder voor mij. Voor nies natuurlijk wel, want het is haar pony. Net zoals mensen bij mij zullen zeggen, goh, een haflinger, terwijl hij voor mij de leukste, mooiste en beste is natuurlijk. En dat werkt bij alles zo en is alleen maar leuk, als jou paard maar bij jou past. wat een ander denkt doet er niet toe.

Uiteindelijk zijn het allemaal gewoon paarden. Mensen die niets met paarden hebben noemen het allemaal vretende poepmachines. :D

Hoewel ik toen ik mijn eigen post teruglas ik wel twijfel nies waarom je het eigenlijk nodig vind om fjorden zo te noemen om je eigen pony daarna als fantastisch te omschrijven. Ik kan de kwpn ook wel omschrijven als irritant nerveus heethoofdige drukteschopper die alleen maar mooi kan lopen. Mijn mening: jazeker! ( is weer een voorbeeld ;) )Toegevoegde waarde: niets. Roept irritaties op: Heel veel waarschijnlijk bij fjordenliefhebbers.

Maargoed, om bij mezelf te blijven. Post staat wat knullig, niet zo bedoeld.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:41

Volgens mij zeg ik nergens dat mijn fjord fantastisch is. Ik zeg nb dat het gewoon maar een fjord is en dat anderen m vaak fantastisch vinden. Dat bedenk ik ook niet. Lezen wat er staat en daarop antwoorden, niet op iets wat er niet staat. Vind het wel knap dat jij mijn fjord moddervet noemt, zegt dat ie een dikke vieze vacht heeft en onopgevoed is. Voor de eerste zou ik je aanraden naar de opticien te gaan en voor de laatste.. Je zesde zintuig is blijkbaar toch niet echt aanwezig.

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:03

ik heb al vaker gezichten gezien van wat doe jij met die knol hier. maar als ie dan aan het lopen is dan zijn ze al gouw stil hij loopt beter dan sommige kwpn paarden


laatst zei nog een man tegen mij die knol kun je beter als grasmaaier gebruiken maar kwam mooi op zijn antwoord toen ik 1 prijs had en zijn dochter gewoon laatste was (er waren 35 starts)

nu heb ik echt iets van schijt het is mijn paardje en ik ben er blij mee kan lekker naar bos met langen teugel ga in het donker nar de les over straat kan springen een parcours van 80 cm kan crossen loopt L dressuur tja hoezo veel zijig