Wat is een normale vraagprijs voor recreatiefjord

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 22:05

Heb een advertentie geplaatst- Leuk recreatie paard gezocht *D

Hmm .. door de crisis ligt indd alles plat, maar opzich kan dat voor vele mensen die een paarden droom hebben ook iets heel positiefs zijn ! :)
Dan moet het toch wel lukken lijkt om voor 1300 een leuk gezond recreatie paard te vinden!

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wat is een normale vraagprijs voor recreatiefjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:36

Je kan het altijd proberen, wie weet moet er iemand van zijn paard af.

Overigens zie ik het verschil niet tussen een sport en recreatie fjord, het blijft een fjord.
Als je mijn sportfjord nu ziet, dan zou je ook denken dat ie nog nooit een pas dressuur heeft gelopen
en ontploft is. (qua haardracht en model)
Het is in mijn ogen maar net wat het baasje van de fjord er mee gaat doen, wat bepalend is voor het stempeltje sport of recreatie fjord.

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 22:40

Sjolvir:

Ja dat is waar, maar door mijn zithouding en evenwicht probleempje is het voor te veel werken om echt in de dressuur te starten :p ik heb al hele lange tijd les in gehad, maar nog altijd het zelfde.. (al is het wel iets minder)
Het mooie vind ik aan Fjord is dat ze eigenlijk wel alle kunten op kunnen , dressuren/springen, western, mensport ! En dat nou net wat ik het mooiste vind! naast hun karakter, en hun verschijning <3

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Wat is een normale vraagprijs voor recreatiefjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:44

Ja precies! Zo heb ik mijn arabiertje ook redelijk goedkoop kunnen kopen.. maar die was wel onbeleerd.

Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:51

Horseland93 schreef:
Sjolvir:

Ja dat is waar, maar door mijn zithouding en evenwicht probleempje is het voor te veel werken om echt in de dressuur te starten :p ik heb al hele lange tijd les in gehad, maar nog altijd het zelfde.. (al is het wel iets minder)
Het mooie vind ik aan Fjord is dat ze eigenlijk wel alle kunten op kunnen , dressuren/springen, western, mensport ! En dat nou net wat ik het mooiste vind! naast hun karakter, en hun verschijning <3


Juist misschien een reden om wel te gaan dressuur rijden? (je hoeft natuurlijk niet te starten)
Omdat je dan aan je balans en evenwicht en je houding werkt en je paard wordt er sterker van,
win win situatie zou ik zo zeggen.
En af en toe van instructie wisselen is soms ook een echte eye opener.

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 22:59

Sjolvir schreef:
Horseland93 schreef:
Sjolvir:

Ja dat is waar, maar door mijn zithouding en evenwicht probleempje is het voor te veel werken om echt in de dressuur te starten :p ik heb al hele lange tijd les in gehad, maar nog altijd het zelfde.. (al is het wel iets minder)
Het mooie vind ik aan Fjord is dat ze eigenlijk wel alle kunten op kunnen , dressuren/springen, western, mensport ! En dat nou net wat ik het mooiste vind! naast hun karakter, en hun verschijning <3


Juist misschien een reden om wel te gaan dressuur rijden? (je hoeft natuurlijk niet te starten)
Omdat je dan aan je balans en evenwicht en je houding werkt en je paard wordt er sterker van,
win win situatie zou ik zo zeggen.
En af en toe van instructie wisselen is soms ook een echte eye opener.



Ja zeker ik zal zowizo altijd wel wat dressuur doen, alleen de hogere oefeningen niet.
ik ben al een keer geswitched van trainer, en dat ging toen prima...
maar daardoor ben ik er ook achter gekomen, dat mijn hart toch bij de mooie buiten ritten zitten, zeker om je hier prachtige recreatie gebieden hebt!
in mijn advertentie had ik ook vermeld dat ik het leuk zo vinden als een recreatie paardje, ook wat zou kunnen dressuren of springen :D

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 22:59


Sjolvir

Berichten: 25297
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:11

Ik zwerf het liefst ook buiten, zalig! Mis hier alleen het geschikte gebied... zucht..
(ging voorheen toch vaak 3 x per maand naar L en D duinen, heerlijk!)
Maar dressuur vind ik ook heel leuk, sleutelen aan jezelf en aan je paard, om hem beter te maken, lichter,
sneller etc. Ook zalig om daarvan te kunnen genieten op buitenrit.

Ga zo je ad even lezen.
Nette ad geen idee of het je wat op gaat leveren, maar proberen kan je het altijd en uiteraard zelf op speurtocht gaan.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Wat is een normale vraagprijs voor recreatiefjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:18

Ik heb mijn toen 8jarige fjord ook voor 1000 euro gekocht met zadel en hoofdstel, een echt buitenritjes paard toen. Nu rijden we ook gewoon lekker dressuur en natuurlijk nog steeds buiten. Misschien heb ik daar ook wel geluk mee gehad dat ik er alles bij kreeg voor die prijs, altijd gezond geweest ook!

doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Wat is een normale vraagprijs voor recreatiefjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:21

Ik heb sinds 2.5 wk ook mijn eerste fjord merrie van 15 goed papier en won alles met de keuringen. Maargoed voor mij was dit niet van belang is voor mij niet veel waarde. Verder is ze super braaf ideaal om mee buite te rijden. Dressuur tja nog een hoop werk heeft ooit l gereden nu niks van te merken. Ze is tot nu toe niet meer dan een recreatie paard, hoop wel dat ze dressuur matig ga lope anders ga ik het toch wel saaii vinden vrees ik haha. Niet dat ik hoge eissen heb maar l niveau wil ik wel bereiken :)

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:41

kellaxy schreef:
Op facebook bij tweedehands paardenspullen staat een advertentie over een 5 jarig fjordje wat in de veiling staat a.s vrijdag!


Die fjord staat bij ons op stal, erg triest verhaal maar wel een leuke pony. We hopen dat ze een fijne baas krijgt.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:33

Sjolvir schreef:
Je kan het altijd proberen, wie weet moet er iemand van zijn paard af.

Overigens zie ik het verschil niet tussen een sport en recreatie fjord, het blijft een fjord.
Als je mijn sportfjord nu ziet, dan zou je ook denken dat ie nog nooit een pas dressuur heeft gelopen
en ontploft is. (qua haardracht en model)
Het is in mijn ogen maar net wat het baasje van de fjord er mee gaat doen, wat bepalend is voor het stempeltje sport of recreatie fjord.

Inderdaad. Sportfjord is de grootste bullshit die er is. Of nouja, "sport gefokt" is nog net een stapje erger.

€1500 vind ik de max voor een fjord, het blijven lompe karrepaarden hoor. Zeker in deze tijd en met de winter voor de deur heb je dan keuze zat. Al het leuks wat ik zie valt daar ook binnen, mensen met fantasieprijzen hou je altijd.

Pieper

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat is een normale vraagprijs voor recreatiefjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:49

Ik heb misschien een leuke Fjord voor je.. Tenminste als de verkoop niet doorgaat van de mevrouw die er nu mee bezig is.. Waar kom je vandaan? Stuur me anders ff een berichtje.. Groetjes

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:23

Pieper schreef:
Ik heb misschien een leuke Fjord voor je.. Tenminste als de verkoop niet doorgaat van de mevrouw die er nu mee bezig is.. Waar kom je vandaan? Stuur me anders ff een berichtje.. Groetjes


Hoi :D

Bedankt voor je aanbod maar ik ben op het moment bezig met 1 ander paardje :D
maar als dit niks word dan zal ik je een pb'tje sturen
Hopelijk krijgt je fjord hoe dan ook een goed huis!

*\o/*