Wie heeft er nakomelingen van ALMGLIMT ?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrissyzwaal
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-07-10

Wie heeft er nakomelingen van ALMGLIMT ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:55

Ik wil mijn fjord laten dekken door Almglimt...

Heeft er iemand nakomelingen ?
En zijn die net zo braaf als Almgimt zelf?

Vertel wat over je fjord en een fototje erbij.. ;)

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Wie heeft er nakomelingen van ALMGLIMT ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:23

Ik heb ze zelf niet, maar bij Bart van den Berg, waar ik vaak ben hebben we Almglimt zelf op stal gehad natuurlijk en de eerste lichting veulens vorig jaar gehad.
Daar staan 4 nakomelingen van Almglimt.
Amiro heeft een half jaar bij mij in de wei gelopen met zijn moeder en ken ik dus beter dan de rest. Is een Alm x Yarra (v. Ramiro) en echt een schatje, bijna wat tegen sullig aan, die krijg je niet snel de kachel aan. Is dol op knuffelen!! Maar mag ook graag met zijn vriendjes spelen. Hij is wel wat robuuster.
Arian, moeder Ayra (v. Lenngard) is ook een rustig mannetje, is minder in handen geweest, maar pikt het toch snel op. Laat zich af en toe nog wel de kaas van het brood eten, hij is wat onderdanig af en toe. Is niet de grootste, maar dat was zijn moeder ook niet.
Amigo is een bijzondere, ik vermoed dat hij de speciale gullblakke kleur heeft, maar kan ook nog een rodblakke zijn. Zijn moeder is Wolly (v. Anton). Heeft iets meer pit dan zijn broeders Moeder Wolly heeft ook wel een scheut pit erin, dus niet van een vreemde), maar kan ook erg lief zijn en is ook niet vies van even knuffelen.
Talma is de vierde, een ulsblakke merrie van Tatum (v. Tunar). Tja, eigenlijk net als haar broertjes een gemoedelijke dame. Ze is nu wat meer uit beeld, ze staat met een ander veulen elders op de wei. De jonge hengstjes staan bij huis in een loopstal.

Wat me over het algemeen opvalt is dat ze erg meegaand en koel zijn. Misschien niet helemaal zo chique als wij graag zien, minder elegante hoofden, maar ik vind het persoonlijk ook geen lelijke hoofden.
Verder ziet het beenwerk er goed uit, de bewegingen zijn prima, mocht misschien dan weer een tikkeltje meer show, maar ook dat is weer persoonlijk.

Als je foto wilt zien moet je misschien even kijken op de website van Bart: bvandenberg.nl
Klik even op het laatste nieuws en dan wat naar beneden scrollen. Ook kun je er twee vinden onder verkoop.

Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:11

Ik heb helaaaas zelf geen nakomeling en dat zal er waarschijnlijk ook nooit van komen. Maar als het zou kunnen weet ik het wel!

Alm jaren mijn vast verzorgpaard geweest. Helaas heb ik daar nu geen tijd meer voor, maar hij heeft wel een heel speciaal plekje in m'n hart <3
Ik heb natuurlijk heel wat nakomelingen van hem zien voorbij komen en ik kan me wel grotendeels bij Jeskim aansluiten.
Ze zijn zachtaardig, koel in het hoofd en gek op aandacht.
Ik heb er gekend die in de categorie manegepaard zouden passen omdat ze zo extreem braaf zijn (beetje meningsloos), maar dat wel zonder echt 'doods' te zijn. Ze gaan wel graag mee op stap en genieten van aandacht.
Er zaten ook wat pittigere exemplaren tussen (meestal uit een nogal pittige moeder), maar ook die waren wel betrouwbaar.

Qua uiterlijk zijn het vaak geen paarden waarvan je meteen denkt 'WAUW', maar het zijn wel kwalitatieve paarden met genoeg rastype. Het hoofd is vaak iets minder chique, wel op een manier waardoor het (vind ik dan) schattig wordt. Die lieve uitstraling hebben ze eigenlijk bijna allemaal.

Ik kan natuurlijk nog uren doorgaan, maar ik hou het voorlopig hier maar bij :+

Keandra
Berichten: 1173
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:19

Ik heb een kleindochter van AlmGlimt. Langs de mama's kant dan. De vader is Haugguten (BE gekeurde hengst).

Afbeelding
recente foto (januari) van Jalenka

Is een hevige tante op de grond (dus bij grondwerk, poetsen is het geen rustige dame), maar eens je opstapt is het een schat van een paard en wilt ze voor je gaan. Ze is heel braaf met rijden en denkt ook goed na. Ze was vorig jaar (op 4 jaar) heel vlot geheel ingereden en verwacht dit jaar geen problemen verder.
Een kluffelpaard is het niet, eerder een paard dat graag aandacht heeft door gewoon bij jou te zijn.
Ze wordt ook niet graag achtergelaten, als je haar als eerste neemt dan is ze heel braaf, maar als 2e, dan heb je net een hengst in handen.

Jalenka is niet de grootste, heb ze deze week nog op 144cm gemeten. meer dan groot genoeg voor mij. Verder toont ze wel groter omdat ze vooral omhoog denkt. Ze toont zich ook groter dan ze is. Ze staat meestal met haar hoofd hoog en boven de rest.

Dit is een foto van vorige zomer:
Afbeelding

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:20


nianR
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:28

adgut is van mij en is een ruin hij is niet te koop en kan niet meer dekken hij is mijn lieve fjord en gaat niet weg!!!!!! never nooit

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Wie heeft er nakomelingen van ALMGLIMT ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 00:13

@nianR: Wordt ook niet gevraagd hier ;) Wordt gevraagd naar karakter van Alm-nakomelingen, dus vertel gerust hoe geweldig leuk jou Adgut is en show hem, we lezen en kijken graag mee!

Almpjes hier pik je er inderdaad zo uit, qua uitstraling, nuchterheid en karakter.
Naast Jeskim haar verhaal hebben we dit jaar nog drie Almpjes er bij gekregen: isabel Denia, isabel óf creme-achtig ulsblakke Arthur en gul óf toch rodblakke Abel. Foto's wederom weer op www.bvandenberg.nl te vinden.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Wie heeft er nakomelingen van ALMGLIMT ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:54

Je bent er nog een vergeten Annabel, al is die niet gekregen, maar gekocht.
Valene is ook een Alm uit een blonde Orsta moeder als ik het goed heb.

shirleypony

Berichten: 260
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: meerle

Re: Wie heeft er nakomelingen van ALMGLIMT ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:32

ik heb een alm dochter,Zenith een superbraaf paardje en een kroelkont!
Oda staat ook nog bij ons maar is niet meer van mij, dit is de dochter van Zenith.
Witteke is gedekt door almglimt dus dat is even wachten tot eind maart.
fotos staan op mijn website *D

shirleypony

Berichten: 260
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: meerle

Re: Wie heeft er nakomelingen van ALMGLIMT ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:34

@Bella, ik geloof dat Abel wel gull is hoor, ik heb ook een gull staan en hij is bijna hetzelfde

nianR
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:09

oke wist ik veel aleen hij is niet zo gezond dus de familie mischien ook niet /3

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Wie heeft er nakomelingen van ALMGLIMT ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:07

Wat is er niet gezond aan dan?

Mijn Oda is een kleindochter van Alm. Haar moeder is Zenith (staat hierboven).

Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:02

nianR schreef:
oke wist ik veel aleen hij is niet zo gezond dus de familie mischien ook niet /3


Ik vraag me af waar je dat van haalt?
Ondertussen maak ik 'm bijna 12 jaar van dichtbij mee en ik heb 'm nog nooit iets serieus weten mankeren. Ik vraag me af wat ik dan gemist kan hebben :+

Hij is nu bijna 20 en net een jonge god. Van zijn inzet, werklust en betrouwbaarheid kunnen veel jonge broekies wat leren <3 ik ben dan ook zéér vereerd dat hij over een half jaar voor mijn trouwkoets mag!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:41

@Jilly: Volgens mij heeft NianR het over haar nakomeling, Adgut, dat die niet zo gezond is?? Zo las ik m.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Wie heeft er nakomelingen van ALMGLIMT ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:44

Ik las het ook als: Adgut is niet gezond, misschien is het erfelijk.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:24

Adgut was een heel leuk dier, Maar denk dat de eigenaar een beetje raar doet. Ze reageerde ook al op een oud topic over Fimke, dat Adgut van haar is!!!! . Jammer hoor dat je zo raar reageerd nianR. Is niet echt nodig. Ik hoop dat Adgut het goed bij je heeft, dat verdient ie.

Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:20

Bella schreef:
@Jilly: Volgens mij heeft NianR het over haar nakomeling, Adgut, dat die niet zo gezond is?? Zo las ik m.


Oh ja, zo had ik het niet gelezen... Kan ook natuurlijk!