Hengst gezocht voor mijn Haflinger x Arabier merrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneFro
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-01-15

Hengst gezocht voor mijn Haflinger x Arabier merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 18:22

Dag iedereen,

Zoals het onderwerp al zegt zoek ik een hengst voor mijn haflinger x arabier merrie.
Ze is 15 jaar en in goede conditie. De dierenarts zei dat er geen bezwaren zijn haar te laten dekken.
Zijn er hengsten die jullie aanraden? Het mag een fijnere hengst zijn.
Dressuurgericht maar ik verwacht zeker geen uitzonderlijke gangen. (geen Quaterback ed.)
Mijn merrie is 1m56 groot.
Als jullie idee'tjes hebben laat maar horen.

Groetjes Annelies

Ibbel

Berichten: 49226
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hengst gezocht voor mijn Haflinger x Arabier merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:55

Ik weet niet wat je bedoelt met Quaterback, maar ik zou het in de richting van het NRPS zoeken als je paard redelijk arabisch is qua type en bij de partbred hengsten van het Welsh stamboek als je paard wat 'ruiger' qua type is.

Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:59

Ibbel schreef:
Ik weet niet wat je bedoelt met Quaterback, maar ik zou het in de richting van het NRPS zoeken als je paard redelijk arabisch is qua type en bij de partbred hengsten van het Welsh stamboek als je paard wat 'ruiger' qua type is.


Dat is de autocorrect. Ze doelt op quarter

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Re: Hengst gezocht voor mijn Haflinger x Arabier merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:02

Misschien handig om aan te geven wat de sterke punten zijn van je merrie die je zou willen behouden en wat de zwakke punten zijn die je wilt verbeteren. Bijvoorbeeld of ze erg dominant is en je graag een veulen met een fijn en zacht karakter wilt of dat je merrie echt een hele mooie draf heeft.
Dan kunnen wij beter inschatten welke hengst hiervoor geschikt zou zijn om jouw merrie aan te vullen en te verbeteren.

En een goede standbouw helpt ook enorm!

Verder ga ik met bovenstaande ideeën voor het stamboek van de vader mee :)

AnneFro
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 19:10

Idd, een foutje.
Frozi is een ongelukje, haar vader is bij de moeder geraakt.. en zo was Fro er.
Dus ik heb geen idee wie haar ouders zijn.
Ze is heel werkwillig, zeker onder het zadel. Zou zich doodwerken voor haar ruiter. Enorme looplust en leergierig. Ze is idd aan de dominante kant, vooral aan de hand. Ze kan heel drammerig zijn (en dan is ze moeilijk bij te houden door haar kracht). Maar is 100% te vertrouwen onder het zadel.
Haar galop is zalig. Verder qua gangen kan ik moeilijk beoordelen, ik kan er zo geen termen opplakken. ;)

Een foto van Fro:

Afbeelding

Afbeelding