Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucky16

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-01-11

Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:11

Hoihoi allemaal!!

Ein-de-lijk is het zo ver: ik ga mijn gave haflingermerrie laten dekken. Maar nu begint de zoektocht naar de perfecte hengst en daarbij kan ik wel wat hulp gebruiken.

De merrie:

Cheline van 't Nij Holthoes
Vader: Nordsee
Moeder:Cherena van 't Nij Holthoes
Moedersvader: Wallenstein
Leeftijd: 10 jaar
Schofthoogte: 1.54

Lieve, stoere merrie met karakter. We starten dressuur (sinds 2 jaar)tussen de paarden en zijn inmiddels 11+6 (vanwege mijn drukke studie kan ik niet heel vaak starten). Afgelopen zomer hebben we meegedaan aan de Gelderse Kampioenschappen en konden daar goed meekomen. Ze heeft een zeer dikke manenbos. Springen doen we op recreatie niveau, en daarnaast gaan we lekker naar buiten.
Ze heeft een zeer ruime stap, een correcte draf (zou wel wat 'luchtiger' mogen) en de galop wordt door training steeds krachtiger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hengst:

Schofthoogte: liefst boven de 1.50, modern met body maar moet niet te compact gebouwd zijn (goede verhouding is belangrijk!)
Kleur: het liefste een echte 'gouden' met witte manen.
Verder heb ik niet veel eisen. De hengst moet in ieder geval goed in omgang zijn, 3 correcte (liefst ruime) gangen hebben en het liefst goed presteren in de sport.

Mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag!! *\o/* *\o/*

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:13

Als je hem kan vinden.... Dekhengst Liz Bel-Air

Hij is van een vriendin van mij geweest maar ze heeft hem terug verkocht aan de fokkerij. Hij is nog maar de enigste hengst in de gehele B lijn.

Geweldige haflinger, heerlijk onder het zadel, op 2 pinkjes te rijden. Zeer sportief gebouwd. Heb er zelf 1 keertje op gereden en is toch echt wel de fijnste haflinger waar ik ooit op gereden heb :)

lucky16

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:23

M_hartje_M schreef:
Als je hem kan vinden.... Dekhengst Liz Bel-Air

Hij is van een vriendin van mij geweest maar ze heeft hem terug verkocht aan de fokkerij. Hij is nog maar de enigste hengst in de gehele B lijn.

Geweldige haflinger, heerlijk onder het zadel, op 2 pinkjes te rijden. Zeer sportief gebouwd. Heb er zelf 1 keertje op gereden en is toch echt wel de fijnste haflinger waar ik ooit op gereden heb :)



Super bedankt, heb je toevallig enig idee naar welke fokker die gegaan is? En heb je toevallig een recente foto :)

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:26

Ik heb geen idee, sorry, maar WAT een mooierd <3

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:40

Ik vind Standing Ovation een aansprekende hengst, mooie uitstraling, maat en goede sportprestaties. Winterstein zit in de lijn, maar wel als vader van de moeder van de moeder (wat dan dus nog een plekje opschuift als je met deze hengst dekt). Denk dat het een mooie combinatie met deze merrie kan zijn :)

lucky16

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:42

ODonoghue schreef:
Ik heb geen idee, sorry, maar WAT een mooierd <3


Haha bedankt!! :o

lucky16

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:47

Nessie schreef:
Ik vind Standing Ovation een aansprekende hengst, mooie uitstraling, maat en goede sportprestaties. Winterstein zit in de lijn, maar wel als vader van de moeder van de moeder (wat dan dus nog een plekje opschuift als je met deze hengst dekt). Denk dat het een mooie combinatie met deze merrie kan zijn :)



Jaaaa ik kwam Winterstein al tegen wat een plaatje!! <3 Maar ik weet dus niet zo goed of dat zou kunnen. Standing Ovation spreekt me ook aan!

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:54

Kun je het beste even met de Kymmelshof overleggen, zij kunnen je daar prima in adviseren. De inteelt zit dan wel wat verder weg, maar ik ben er niet bekend mee. Wel zul je Winsterstein zeer vaak tegenkomen in de Haflingerhengsten.

lucky16

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 21:30

Nessie schreef:
Kun je het beste even met de Kymmelshof overleggen, zij kunnen je daar prima in adviseren. De inteelt zit dan wel wat verder weg, maar ik ben er niet bekend mee. Wel zul je Winsterstein zeer vaak tegenkomen in de Haflingerhengsten.


Ja dat is waar, bedankt voor je antwoord iig!! Ik baal alleen een beetje dat de Kymmelshof zover weg is O:)

lucky16

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 09:25

Wat vinden jullie van Nassau? Is wel iets aan de kleine kant, maar toont wel groot.
(oh laat maar, zijn bloedverwanten)
Laatst bijgewerkt door lucky16 op 07-04-16 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cowgirlsam

Berichten: 107
Geregistreerd: 30-06-08
Woonplaats: waalwijk

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:35

Mij lijkt Standing Ovation ook een schitterende hengst voor je merrie. Als mijn merrie wat jonger was geweest had ik hier graag een veulentje van gefokt.

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:44

Wirbelstein?

Hengst die mooi hoog op de benen staat, mooie uitstraling, doet het heel goed in de sport.
Ik ben dan wel bevooroordeelt, heb een nakomeling van Wirbelstein, maar zij heeft ook hele mooie gangen, ruim, erg fijn werkwillig karakter, wat Wirbelstein goed doorgeeft trouwens :j
De nakomelingen die ik van hem ken zijn heel fijn mee te werken, werken graag met je samen, en heerlijk koel in het hoofd zonder 'duf' te worden.

FjordHorse
Berichten: 769
Geregistreerd: 27-12-12

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:50

Liz Alcantara, prachtige hengst!

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:04


Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:10


lucky16

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 17:29

Allereerst: allemaal super bedankt voor jullie reactie!! Standing Ovation en Wirbelstein zijn echt nog mijn top 2!

Liz Alcantara staat helaas echt te ver weg voor mij FjordHorse. Ik vind dat ook echt een prachtig beest, maar ruim 3 uur rijden wordt hem niet :(
Hetzelfde geldt voor Liz Arachon Maartje1990..
Liz. Neidhart kan niet qua afstamming (heeft dezelfde vader als Nordsee (Cheline dr vader))

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:31

Kan je dat niet laten opsturen?

QuintyKelly

Berichten: 656
Geregistreerd: 18-05-07

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:41


Esther_92

Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:58

Hey Heidy! Wat leuk dat je Cheline laat dekken! Kan je helaas niet helpen, maar ben wel erg benieuwd waar je keus op gaat vallen! :j

lucky16

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 22:14

Maartje1990 schreef:
Kan je dat niet laten opsturen?


Dat zou zeker kunnen (denk ik tenminste) maar dan zullen de dierenartskosten wel heel wat hoger uitvallen

lucky16

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 22:15

xxess schreef:
Hey Heidy! Wat leuk dat je Cheline laat dekken! Kan je helaas niet helpen, maar ben wel erg benieuwd waar je keus op gaat vallen! :j


Hee Tessa!! Jaa hihi! <3 Ik kreeg te vaak te horen dat ik haar moest laten dekken, en een veulentje van Cheline lijkt me echt geweldig! <3 *\o/*

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:20

lucky16 schreef:
Maartje1990 schreef:
Kan je dat niet laten opsturen?


Dat zou zeker kunnen (denk ik tenminste) maar dan zullen de dierenartskosten wel heel wat hoger uitvallen

Je kunt vaak een pakket voor een seizoen afspreken. Dan weet je vooraf wat de kosten zijn. Fokken kost nu eenmaal geld. Maar als je een mindere hengst neemt omdat die toevallig dichterbij staat kun je beter niet fokken.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:50


judith__

Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: onbekend

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:11

Namurai is inderdaad een gave hengst! Ik heb momenteel een jaarling hengst van hem lopen. Erg lief aanhankelijke hengst. Met een sierlijk hoofdje en mooi gebouwd.

Mocht je er foto's van willen kan dat via pb

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Hengst gezocht voor mijn gave haflingermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:23

Heb je een goede standfoto? Dat is makkelijker combineren :D met de maat van je merrie kun je veel kanten op.
Belair zou ik als je moderner wilt niet aanraden, qua beweging is hij wel goed. Als je voor jezelf een goeie wilt fokken, zou ik een wat fokvastere hengst pakken. (B-lijn is niet de sterkste lijn)