Haflinger in harde galop naar huis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haf1984
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-06-15

Re: Haflinger in harde galop naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 16:51

Oja, vergeten te vermelden. Heb in stap naar huis gereden. Dat ging super goed.
Dat was immers mijn begin-vraag. Ik denk dat dat ook de beste tip was, niet harder dan in stap het laatste stuk naar huis.
En voor de rest, wil ik gaan afwegen of ik voor buitenritten een ander bit ga gebruiken, ivm het meer ontspannen lopen.

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:58

patricia73 schreef:
mijn haflinger is ook zo sterk. Ik rijd hem met een ongebroken pelham. En geloof me ze weten het zo.... Hij is nu 9 jaar oud en z1 afgericht maar als ik met een ander bit naar het bos gaat moet ik hem de hele weg tegenhouden en dus in zijn mond trekken. En als hij echt de kolder krijgt of ergens gigantisch van schrikt ben je gewoon aan de goden overgeleverd. Ik rij dus heerlijk relaxed met mijn pelham. Vrijwel de hele weg met een lang teugeltje, maar doet het moment zich voor heb ik even een stuurbekrachting er op.

Zo herkenbaar :=
Ik rij tegenwoordig op shanks buiten (western), lang teugeltje, niks aan de hand. Maar als ik een trensje in doe, ben ik heel de weg bezig met remmen.
Dan maar relaxt rijden met een scherper bit, ipv constant te moeten vechten.
Overigens heb ik ook alle tips hier uit het topic geprobeerd voor ik dit deed. Maar dit werkt voor ons het beste en kunnen we heerlijk alleen naar buiten voor ritten.

Fijn dat het simpel op te lossen is door naar huis te stappen. +:)+

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:18

Ook: neem eens een andere weg naar stal terug. Zorg dat 'de weg terug' telkens anders is. Of: ben je bijna thuis, omkeren en nog een rondje rijden.
Zorg dat alle routine er uit gaat.
Veel succes!