Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenMB

Berichten: 40
Geregistreerd: 20-02-16

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:03

Van de 25 haflingers op marktplaats zijn er maar 4 van 4 tot 10 jaar. Veel advertenties met meerdere haffies van 1 of 2 jaar en oudjes waarvan sommige zelfs 22 zijn.

QueenMB

Berichten: 40
Geregistreerd: 20-02-16

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:44

Vandaag dacht ik eindelijk het perfecte haffie gevonden te hebben. Advertentie stond er nog geen hele dag op, was ie al verkocht :(
En het was nog wel op 5 minuten afstand, ik had dezelfde dag erheen gekund. Volgende keer nóg sneller zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:46

Wat zoek je? Leeftijd? Gereden zijn? Ik ken iemand die hele mooie haflingers fokt en er ook in handelt. Gaat volgende week met een prachtige haflingerhengst naar de hengstenkeuring. In Oostenrijk kwam hij een paar punten tekort, maar hij word nu in Duitsland aangeboden. Een paar mensen die hem gezien hebben, willen hun merrie erbij doen als hij daar goed gekeurd wordt. Maar wordt hij niet erkend, dan wordt hij gelijk verkocht. 2500 euro voor zo´n prachtpony die al betuigd is. vind ik eigenlijk heel weinig.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:43

Desiree ik vind 2500 euro voor een niet goedgekeurde hengst geld zat als die verder nog niets heeft gepresenteerd.
Betuigd maar wat kent hij verder en wat heeft hij gepresenteerd?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:57

Ik ben al een tijdje op zoek naar een haflinger, maar wat ik wil zit er nooit bij. Ik wil een donkergekleurde, zwaarder/ronder type haflinger met goede beweging. Ze zijn tegenwoordig allemaal 'sportief'. Nou, ik vind er helemaal niks aan. Dat lichte met die dunne beentjes. Zo zonde!

Marije_jiplover

Berichten: 25364
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:56

Ik heb nu een veel luxer type dan mijn andere haf, die van het ouderwetsere type is.
Maar grappig genoeg mag hij er dan luxer en fijner uitzien...
Hij is even breed, dieper kwa borst en grover van hoofd.
En hij is in totaal maar enkele cm groter, max 3 ofzo.

En Jip is dus echt voor het oog veel grover gebouwd.
Maar alles voor Elmo moet een maatje groter/langer, terwijl die zo fijntjes toont.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:00

QueenMB schreef:
Ik word helemaal gek van het aanbod in Haflingers op dit moment. Als je geen haflinger onder de 4 of boven de 10 wilt hebben is er amper aanbod. :(



Inderdaad echt leuke hafjes tussen de 6-10 die leuk gereden zijn, zijn er weinig

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:26

Peppertree schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een haflinger, maar wat ik wil zit er nooit bij. Ik wil een donkergekleurde, zwaarder/ronder type haflinger met goede beweging. Ze zijn tegenwoordig allemaal 'sportief'. Nou, ik vind er helemaal niks aan. Dat lichte met die dunne beentjes. Zo zonde!

Misschien is het voor de mensen die dit zoeken eens een idee om je te verdiepen in de schwarzwalder.
Ontzettend veelzijdig, koel in het koppie, maar wel in de hogere prijsklasse
Maar wel ontzettend betrouwbare paardjes waar je alle kanten mee op kunt.

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:29

Marije_jiplover schreef:
Ik heb nu een veel luxer type dan mijn andere haf, die van het ouderwetsere type is.
Maar grappig genoeg mag hij er dan luxer en fijner uitzien...
Hij is even breed, dieper kwa borst en grover van hoofd.
En hij is in totaal maar enkele cm groter, max 3 ofzo.

En Jip is dus echt voor het oog veel grover gebouwd.
Maar alles voor Elmo moet een maatje groter/langer, terwijl die zo fijntjes toont.

Dat is met Jim dus precies andersom. Die toont grof, maar heeft gewoon maatje cob hoofdstel en een MW boom (zadelmaker verkeek zich er ook op en nam veel te brede zadels mee :') ).
Wat me vooral opvalt is inderdaad de oudere dieren van 20+. Die worden veel aangeboden. Overigens ook weer niet alleen haflingers.

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:36

Ik zie juist best weinig Haflingers te koop staan, voornamelijk de goed bereden zijn zeldzaam. En als ze dan al te koop staan zie je soms echt belachelijke prijzen langskomen (soms wel richting de 3500-5000 euro) zonder dat ze ook maar iets qua niveau gepresteerd hebben of over een 'extra uitstraling' beschikt.

Ben verder niet op zoek hoor, komt geen Haflinger meer bij. Maar ik vind het wel leuk om soms rond te neuzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:40

Achja, ik reageerde destijd ook gewoon op dat zulk advertentie, alleen dan wel met idee van wanneer zover is dan praat ik dat wel van de prijs af. Zo zijn ook mensen die bewust veelste hoge prijs neerzetten met idee dat ze dan alleen serieuze mensen krijgen of mensen die van plan zijn om erg goed voor hun dier te zorgen.

Amanda schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ik heb nu een veel luxer type dan mijn andere haf, die van het ouderwetsere type is.
Maar grappig genoeg mag hij er dan luxer en fijner uitzien...
Hij is even breed, dieper kwa borst en grover van hoofd.
En hij is in totaal maar enkele cm groter, max 3 ofzo.

En Jip is dus echt voor het oog veel grover gebouwd.
Maar alles voor Elmo moet een maatje groter/langer, terwijl die zo fijntjes toont.

Dat is met Jim dus precies andersom. Die toont grof, maar heeft gewoon maatje cob hoofdstel en een MW boom (zadelmaker verkeek zich er ook op en nam veel te brede zadels mee :') ).
Wat me vooral opvalt is inderdaad de oudere dieren van 20+. Die worden veel aangeboden. Overigens ook weer niet alleen haflingers.


Tja, dat heeft denk ik meer te maken met niet voor oude dag willen zorgen van beestje en ook niet de moed hebben om dan maar naar de slacht te brengen.

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:41

Ja, dat denk ik ook :j

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:46

Men verkijkt zich op de tegenwoordige (moderne) Haflinger.
Dat zijn écht allang niet meer de goedkope, bolle, sullige beginnersponies.

Ze zijn weliswaar erg veelzijdig, maar kunnen een enorm stevig en koppig karakter hebben, waar lang niet iedereen tegen opgewassen is.

Marije_jiplover

Berichten: 25364
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:12

Dat is niets nieuws hoor, Terpentijn.
Mijn 28 jarige is absoluut geen beginnerspony (ja nu, als senior, 1 op 1 met mijn neefje erop), hij heeft zijn 18 jarig dienstverband op de manege doorgebracht als de meest eigenwijze en lastige pony voor gevorderde ruiters.
En uit dezelfde jaargang ken ik er nog 2 die 3x zo eigenwijs als dat ze groot waren.

Mijn jonge haf lijkt daarentegen (heb hem pas een half jaar, en is pas net zadelmak) wat meegaander en werkwilliger te zijn.

Die stevige karakters zijn er iig niet 'nieuw' ingefokt.

En mijn ouwe gebakkie komt niet op MP. Heb er dan wel een jonkie bij, maar de gouwe ouwe zoals hij op stal genoemd wordt, mag hier blijven zolang hij een paardwaardig leven heeft en als hij dat niet meer heeft, dan gaat hij hemelen.
Snap nooit zo goed dat mensen hun oude pony zo nodig moeten 'lozen', al heeft de manege waar ik Jip vandaan heb dat in zekere zin ook gedaan, maar dat is toch net anders, want hij hoeft nu geen duffe manegelesjes meer mee te hobbelen maar geniet al 6 kaar van een actief pensioen.

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:20

Ik wilde net zeggen, dat karakter heeft er altijd wel in gezeten. Dat is niet iets van de modernere generatie. Misschien juist dat het nu erkend wordt dat ze geen kinderpony's zijn, vaker bij volwassenen terecht komen en minder te koop staan. Omdat men nu beter weet hoe er mee om te gaan.