haflingers zijn geen spring paarden?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:05

Oh wat ziet dat er cool uit haha :D
Verder weet ik ook niets van het haflinger stamboek hoor. Ik lees alleen maar dat iedere haflinger liefhebber 'wil' dat ze net zoveel kunnen als sportpaarden. En weet dat het stamboek al eventjes luxer aan het fokken is, sportgerichter. Ik vind het gewoon zonde en denk niet dat het karakter daarmee hetzelfde blijft.

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:07

Dat is het verschil tussen een rasfokkerij zoals het haflingerstamboek en een sportpaarden fakkerij als het KWPN of Duitse Rijpony.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: haflingers zijn geen spring paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:08

Ah, dan zullen haflingers ook haflingers blijven en geen sportpaarden :)

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:09

Gelukkig wel. :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:21

Ik heb een Halfo Arabier gehad. Daar ben ik Z springen mee geworden en heb er heel veel mee gewonnen.
Hij zag er min of meer uit als een Haflinger maar had echt het bloederige, het handige en het galoppeervermogen van zijn Arabische vader. Had ook meer de croupe van een arabier.

Tuurlijk zijn er goed springende Haflingers. Maar zoals voorgangers al gezegd hebben.....gemiddeld genomen zal een pony van een sportstamboek het beter doen.

Overigens,...dit onderwerp is in dezelfde categorie als dravers die niet kunnen galopperen en Tinkers die geen dressuur kunnen lopen.

Natuurlijk kunnen ze dat wel....maar als we in de sport gaan kijken zie je andere stamboeken staan die het beter doen(in bepaalde takken uiteraard....dravers zijn natuurlijk geweldig endurance paarden)

Dat maakt die paarden niet minder. Ze hebben gewoon een ander gebruiksdoel.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 04-01-16 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Huppeltje007
Berichten: 18
Geregistreerd: 26-12-15

Re: haflingers zijn geen spring paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:24

Ik heb ook Z bij de pony's gesprongen met een haflo-arabier, maar dat is geen Haflinger hè ;)

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:24

Ik ben ook een groot Haflinger liefhebber en ben van mening dat een Haflinger veel meer kan dan de meesten van jullie denken. Zelf rijd ik ook met mijn Haflinger tussen de paarden en ben inmiddels Z2 startgerechtigd. Springen doen we op B/L niveau tussen de paarden en dat gaat ons prima af, vooral in de barage hebben wij voorsprong :D
Daarnaast loopt mijn Haflinger nog voor de wagen, puur recreatief, maar ik weet zeker als we dit anders zouden aanpakken ze ook heel ver kan komen!

En het karakter: super! Door drukte van mijn kant kan ik soms een week niet rijden, maar dan loopt ze in het weekend wel een proef met winstpunten <3

Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:25

Huppeltje007 schreef:
Ik heb ook Z bij de pony's gesprongen met een haflo-arabier, maar dat is geen Haflinger hè ;)


Nee exact.

Alleen had ik wel eens de reactie...oh wat leuk,...een Haflinger...

Euh,..nou een beetje....

maikevermeer
Berichten: 118
Geregistreerd: 28-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:50

Ik spring 80 cm met m'n jonge haf en met m'n oudje 50

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:53

janouk schreef:
[ [url=m/hwiGQk.jpg]Afbeelding[/url] ]



Haha gaaf, is dat Ingrid van der Weiden?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:36

Mijn 7 jarige haflinger, vind springen toch echt veeeele maler leuker als dressuur.

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:54

NatasjavE schreef:
Huppeltje007 schreef:
Ik heb ook Z bij de pony's gesprongen met een haflo-arabier, maar dat is geen Haflinger hè ;)


Nee exact.

Alleen had ik wel eens de reactie...oh wat leuk,...een Haflinger...

Euh,..nou een beetje....


Van onze haflo-arabier gelooft nooit iemand dat hij een halve haf is haha! Totdat ie zijn grote neus in je jaszak steekt en je halve jas kapot trekt want hij ruikt van verre dat daar iets lekkers in zit...

Silver_oud
Berichten: 114
Geregistreerd: 06-01-16
Woonplaats: Den Haag

Re: haflingers zijn geen spring paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:05

Niet elke KWPN kan toch zz springen? Niet elke draver is even snel toch? Ja, dit is maar een voorbeeld. Wat ik hiermee wil zeggen is dat misschien sommige Haflingers zz kunnen springen, en sommige maar onderlinge wedstrijden, 40 cm hoog. Niet elke Haflingers is exact hethelfde gebouwd, het ligt eraan... Maar ik ben van mening, elke Haflinger kan springen, maar de ene hoger dan de ander.