[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:31

Jee moet verhuizen lees ik
Mijn stal kost 320 en is box van 3x3 dus niet echt groot maar wel buitenluik
We hebben een. Overdekte buitenbak met windbreekgaas van 20x40 en een losgooi paddok van 15x15 en een vierpaards overdekte stapmolen en verder vele fietspaden om buiten te rijden

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:15

Ik betaal 80 euro per maand met grote lichte box, kuil, longeerpaddock, buitenbak, binnenbak, weilanden en in de winter land. Heerlijk goedkoop!

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:20

Vannochtend het hek erin gezet en alle omrastering gemaakt, is goed gelukt!
Ben net terug, oude eigenaresse was langs geweest. Ze had een dekje meegenomen diie ze nog had, knalroze Pk pad :D Had een roze shirtje aan dus combineerde mooi. Was erg leuk om haar weer te zien en heb Jens gereden, hij deed echt super zijn best en hij liep super, zij heeft nog wat foto's gemaakt en die stuurt ze zo op. Daarna ging zij er voor het eerst op, ze had nog nooit op hem gezeten dus was heel speciaal. Voelde heel vertrouwd zij ze. Ze heeft hem ook 3 jaar gehad dus wel logisch. Daarna lekker met de tuinslang afgespoeld, hij zweette zo want het was super warm in de bak. Er komen zo foto's aan!

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:58

Ze waren elkaar lekker aan het kroelen:
Afbeelding
Afbeelding
Foto's van het rijden :D :
Afbeelding
Afbeelding

En longeren:

Afbeelding

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:57

Mijn stal is helaas ook 'maar' 3x3 maar Andor heeft maar dan genoeg ruimte om languit te liggen haha
Op de vorige stal lag hij nooit, hier iedere dag :P

Leuke foto's Noa.!

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:14

Ziet er goed uit noa-! Les wel op je handen :o je bent al heel erg voorruit gegaan :)

Mia heeft een stal van 5x3 :)

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:22

De buitenstallen zijn wat groter, maar die zijn helaas allemaal bezet. De grootste zal ook niet zo snel vrij komen helaas :')
Die is van mijn beste vriendin en die is super blij met die stal haha :P
In één van die staat een trekpaard, die moet wel in een betonnen stal anders sloopt ze de stallen van binnen xd en die andere twee zijn bezet door lastige mensen haha

Ach, hij heeft genoeg te zien in zn stal, hij ziet alles en iedereen binnen komen enz, staan altijd paarden voor zn neus dus ik vind t prima!

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:32

Je bedoelt dat mijn hand laag is op de 1e rijfoto? Jens vind het allemaal nog erg lastig en ik heb mijn hand laag en van de hals om stelling te krijgen en als de stelling komt word hij gelijk rond, ik ben het steeds meer aan het afbouwen :)

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:44

Lage handen doe ik ook wel eens, niks mis mee als je thuis rijd.. Alleen op de eerste foto heb je je hand achter je knie... Dan kan je hem beter korter pakken, en je hand voor je knie houden :)

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:54

Bedankt voor de tip! Best lastig soms haha

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:25

Noa ik heb hetzelfde probleem! Ik probeer dan ook te veel te helpen maar daardoor ziet het er zo 'overdreven' uit ;)
Is gewoon een puntje waar jij(en ik haha) aan moeten werken en dan komt dat vanzelf goed!

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:33


Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:39

Ik heb gereageerd :)

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:43

Dankje :D

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:25

Lage handen zijn eigenlijk niet zo goed... Je dwingt je paard dan aan de teugel te lopen.

De kunst is om gewoon je armen en ellebogen langs je lichaam te laten lopen, handen bij elkaar en rechtop en het paard naar jouw hand laten zoeken. Als je gewoon stil bent in de hand, wel ophoudingen tegelijkertijd met 2 handen maar NIET losgooien op het moment dat ze naar beneden lopen, zouden ze zo aan de teugel moeten lopen. Zo heeft het bij mij en Angel ook geholpen meteen na 1 rijles :)

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:39

Daar ben ik ook mee bezig, normaal zit ik nooit echt met mijn handen laag. Maar bedankt voor de tip

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:48

Ik heb zo om 10 uur afgesproken met Jasmijn ( bijrijdster ) dan gaan we rijden , ik op Starwien en zij op Jens. Daarna rond 11 uur gaan we op pad. We moeten ongeveer 20 minuten rijden naar het weiland, langs een weg. Ze zijn allebei ongeveer wel bom proof alleen vrachtwagens zijn nog een beetje eng maar daarom gaan we ook op zondag :D :D Wish me luck!

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:36

Succes noa! Komt vast wel goed!

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:56

Bij Mia werkt dat dus totaal niet altijd, daarom speel ik soms voor slof :) Zodra ze er doorheen is is het ook gelijk goed :)

Succes Noa!

SaartjeNina

Berichten: 572
Geregistreerd: 30-03-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:16

Succes Noa!
Mijn blauwe setje is compleet :)
Afbeelding
en ja die ezel bemoeit zich overal mee, hij springt over de hindernis

Afbeelding
en kijkt zo als ik met Saartje naar hem toe kom rijden :')
Afbeelding

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:06

Oei.. Die peesbeschermers zijn wat te groot :) zou een maatje kleiner pakken!

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:23

Hoii :D

SuperAssie schreef:
Net al even bij Andor geweest, weer een hele schep met haar eruit gehaald en meteen z'n jongeheer schoon gemaakt, leuk verjaardagsklusje :o
Hij stond er zo mee te zwaaien dat ik dacht, nja dan moet het maar :')

Op zich verwacht ik verder niet echt bezoek of zo, mja toch maar even alles poetsen hierzo en dan zien we wel wat er komt haha


Leuk joh :') Ben ik even blij dat ik een merrie heb!

Polkiej_x schreef:
Net les gehad op angel! Goh wat was ze lief... Not haha rodeo bok hihi!


Die Angel! Verder wel lekker gereden?

Nordsvensk schreef:
Vandaag weer kes gehad niet Mia, en wat liep ze fijn :D Linkergalop aanspringen was geen probleem :) aan het begin liep ze heerlijk los, aan het einde werd ze moe en ging ze zo ontzettend hangen. Maar zaten echt fijne stukken in. Ik ga haar eens proberen te longeren met passoa hulp, denk dat dat haar kont wel goed doet en haar hals. Daar mist ze nog de nodige kracht.

Fijn zeg!

SuperAssie schreef:
Toen ik hem kocht had zijn oude eigenaresse de ijzers eraf laten halen omdat ze niet meer met hem op de weg kwam. Ik heb ze er toen voor de winter(kocht hem 6 nov.) af gelaten. Ging toch niet vaak naar buiten dus dat maakte niet uit. Toen heb ik echter 3 ritten gemaakt in 2 weken en waren ze drastisch gesleten. Hij had echt nog maar heel weinig over dus hij heeft extra dunnere eronder moeten maken.

Met een week of 9/10 zouden zijn hoeven dan genoeg gegroeid moeten zijn zodat hij er dikkere ijzers onder kon maken, die gaan wat langer mee en zijn wat steviger.

Dus ik twijfel wat ik deze winter moet doen.
Of hem gewoon vierkant laten staan, of alleen voor of toch helemaal eraf.. Moet ik denk ik even over een paar maanden bespreken met mn smid..

Stomme is dat hij nooit een ijzer afgetrapt heeft toen ik hem verzorgde, ja als ze los zaten raakte hij er wel eens een kwijt, maar dat was pas na een week of 6 dan of zo, en niet in de eerste week 2 keer..

Vervelend zeg!!

noaxhorses schreef:
Ik heb vandaag Jens gereden, het ging best goed en heb ook wat balkjes gedraafd en gestapt. De galop gaat voor mij eindelijk beter, het heeft een paar maanden geduurd maar ik kan eindelijk goed blijven zitten zonder dat ik uit het zadel word gegooid, hij gooit zo hoog op haha. Ben dat helemaal niet gewend want Starwien heeft een hele vlakke galop. Maar het ging wel goed dus :D

Fijn dat het zo goed ging! +:)+

SuperAssie schreef:
Pff ik kom weer even zeuren hoor..

Mijn vader komt net binnen lopen en geeft me meteen een hand en feliciteert me, hoor ik mijn zus zo zeggen; "Och je was jarig."
Pff ik had niet gerekend op een cadeautje van d'r, maar een felicitatie is zeker ook al teveel gevraagd?
Bah wat kan ik daar slecht tegen hoor..

Het is echt niet zo dat ik ga zeuren dat ze me niet gefeliciteerd heeft maar kom op ze is mijn zus? Ze weet toch wel wanneer ik jarig ben?

Pff sorry, zeurmodus uit *D

Vervelend! Ik snap dat je je daaraan ergert!

noaxhorses schreef:
En Starwien heb ik 31 mei alweer 4 jaar, ohh wat gaat de tijd ook snel trallaa

Ik heb Lola ook al weer bijna een jaar! Het gaat inderdaad echt heel snel :oo

_Sanne schreef:
PFoeeh! Op whatsapp mis ik smileys van Bokt en op Bokt mis ik smileys van Whatsapp... Kunnen die 2 niet gaan samen werken ofzo? 8)7 :)*

Dat heb ik ook altijd :') Hoewel ik de smileys van Bokt wel leuker vind!!

stvieee schreef:
Ik ben vandaag bijnzit schatje geweest kijken en nu al verkocht.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer

Morgen overleggen met eigenaren van Jelle, omdat die daar zal komen te staan.. spannend :)

Ooh wat een leuk ding!! Spannend inderdaad!

stvieee schreef:
Tjaa.. verzorgpony is heeel leuk, maar echt een paardje helemaal van mezelf blijft kriebelen. :o
Super fijn dat ze (90% zeker) bij elkaar komen te staan, dus 2 hafjes tot mijn beschikking en mijn verzorgpaardje hoef ik niet te missen :D

Kennen jullie hafingers afkomstig van Liz Arachon? :) ben benieuwd naar foto's en karakters van deze beestjes

Super zeg! Ik ken geen nakomelingen van hem nee..

xLaraaj schreef:
Wauw al lekker door gebabbelt :P

Ik heb lekker geen wedstrijdkriebels. Heb 3,5jaar lang bijna om de 2 weken wedstrijden gereden en nu heb ik er totaal geen interesse meer in. Mij lekker amuseren dat is wat nu telt bij mij :)

Stvieee: Zo een cute veulen, zo leuk dat je er een 2de kan bijnemen en zeker als ze samen kunnen staan :D

Gisteren gelongeerd voor de 1ste x om te zien hoe ze zou doen met mij. Ze was super braaf ! de zweep kan haar niets schelen en luistert goed op mijn stem ook altijd haar binnenoor naar mij gedraaid ^^
Daarna zo beetje zitten stappen, stoppen en achteruit en dit deed ze echt nog goed voor de 1ste x dat ik dit oefen *\o/* Niet 1 x proberen weg te lopen ofz.. Was wel met hoofdstel met bitje erin en denk wel dat ze weet dat ze dan minder kan maar is toch al goed (denk ik) en geeft mij toch terug hoop *D

Ff Spammetje (Sorry :P)

[ Afbeelding ]

Lekker actief

[ Afbeelding ]

Ontspanning opzoeken

[ Afbeelding ]

My pretty monster }>

[ Afbeelding ]

Toch wel een beetje verliefd op deze foto <3

Vandaag komt ook een vriendin die al kennis heeft van grondwerk met mij oefenen :)

Wat fijn dat het goed ging!! Die laatste foto is echt onwijs leuk <3

Eleentje schreef:
Ik ziek vandaag nog een dagje uit en dan ga ik morgen weer naar Lu.
Van het weekend word het ook heerlijk weer zag ik.
Dus misschien dat ik vriendlief kan overhalen om op de fiets mee naar het bos te gaan <3

Beterschap :(:)

SuperAssie schreef:
Whiee poown heeft weer een ijzer! Heeft ook lekker nog op de wei gestaan dus ik ben blij haha!

Fijn
PeerAppel schreef:
Ik ga dit weekend weer op Peggy rijden en mee op wedstrijd met mijn stalgenoot. Ik zou eerst ook aan die wedstrijd meedoen, maar ja. Alsnog heb ik er enorm veel zin in! Al met stalgenoot afgesproken dat ze maar wel even in de prijzen gaan vallen. :D

Veel plezier!! :D

SuperAssie schreef:
Wauw, vanmiddag buiten gereden(weer alleen maar gestapt haha) maar jullie geloven nooit wat ik gedaan heb! TWEE keer door een veld gereden!!
Oh man wat was het eng :')

Het eerste stukje ben ik gewoon voor de zekerheid afgestapt, had ik best kunnen blijven zitten achteraf maar goed, en toen moesten we daarna óf een enorm stijle berg af(zag me al glijden over het asfalt met andor..) óf tussen twee enórme velden door.. Nja ik dacht, kan het wel blijven uitstellen maar dan gebeurt het nooit, dus flink in en uit geademt en huppakee dat pad op(nja, het is zo smal dat je het niet eens ziet :') ). Ik zat helemaal in mezelf te zingen om rustig te blijven en het ging echt goed, hij bleef netjes stappen enz, en we hadden ruim 90% gehad van de wei, dus ik voelde langzaam opluchting, maaaarrr, toen moesten we nog over een laatste stukje gras. En toen begon hij te trippelen. Ik durf hem dan een tik met de zweep te geven dus ben shakend afgestapt, heb 50 meter gelopen en toen ik 'veilig' tussen de prikkeldraad stond weer opgestapt :')

Maaaar ik heb het wel geflikt! Zo trots op Andor en ook op mezelf!!
Whieeeee :')
Sorry happy modus uit :P

Super!!!

noaxhorses schreef:
Zozo deborah haha!

De les ging echt super! Jens gaat zo vooruit, hij loopt al hele stukken aan de teugel en ruim etc. Heel gaaf! Het is zo'n schatje, nergens van geschrokken, hij beschermde mij toen ik in het pikkendonker terug liep en aan het bibbberen was omdat ik doodsbang was in mijn 'eentje' ( hoorde allemaal enge geluiden ) En Jens liep heel stoer voorop haha. Ben zo blij met hem! <3

Top zeg! :D

romyloverrr schreef:
1 haflinger 4 a 5 keer per week
1 haflinger 3 a 4 keer per week
1 merrie die Z2 loopt 3 keer per week
1 jong paard (net zadelmak) 4 keer per week
2 span welsh pony's 1 keer per week voor de koets
1 welsh pony 4 keer per week wat mee wandelen/vrijspringen/longeren. Voor de rest heb ik een bijrijdertje.

De merrie die Z2 loopt krijgt over 3 maanden een veulen dus dan heb ik al wat meer rust :P

Bij ons is de goedkoopste vereniging 250 euro per jaar :=
Je krijgt dan wel 1 keer per week les erbij maar dat hoef ik echt niet.
Je kunt daar ook steunend lid worden (60 euro) maar daar kan je weer geen wedstijden meer starten -O-

Jeetje, jij rijdt er echt veel bij!! :wow: Houd je nog wel tijd over voor school??

noaxhorses schreef:
Ze waren elkaar lekker aan het kroelen:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto's van het rijden :D :
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En longeren:

[ Afbeelding ]

Leuk!! Ziet er goed uit :D

noaxhorses schreef:

Leuk topic!! :D

noaxhorses schreef:
Ik heb zo om 10 uur afgesproken met Jasmijn ( bijrijdster ) dan gaan we rijden , ik op Starwien en zij op Jens. Daarna rond 11 uur gaan we op pad. We moeten ongeveer 20 minuten rijden naar het weiland, langs een weg. Ze zijn allebei ongeveer wel bom proof alleen vrachtwagens zijn nog een beetje eng maar daarom gaan we ook op zondag :D :D Wish me luck!

Veel plezier!! :D

SaartjeNina schreef:
Succes Noa!
Mijn blauwe setje is compleet :)
[ Afbeelding ]
en ja die ezel bemoeit zich overal mee, hij springt over de hindernis

[ Afbeelding ]
en kijkt zo als ik met Saartje naar hem toe kom rijden :')
[ Afbeelding ]

Leuke foto's, die laatste :')


---------------

Gister een rondje naar buiten geweest met Lola en Lexi, Lex loopt in draf nog steeds niet goed helaas... De eigenaresse belt van de week de dierenarts, ik hoop dat hij er wat aan kan doen...

SaartjeNina

Berichten: 572
Geregistreerd: 30-03-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:37

M_hartje_M schreef:
Oei.. Die peesbeschermers zijn wat te groot :) zou een maatje kleiner pakken!

i know :), was om te kijken of die kleur er leuk bij staat (ze zijn maat full :') )
maar ik vind de kleur erg leuk dus ga ze in cob kopen :)

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:53

Goede bijleespost Charlotte +:)+

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:24

Andor had de bokkepruik weer op vandaag :+
We zijn vrijdag door een bosje gereden dat dik begroeid is, no problemo. Vandaag gingen we andersom en meneer vond het nodig om tegen bomen aan te rennen of om achteruit tussen de bomen door de knallen.. Zucht :')
Verder hebben we vrij lekker gereden haha