[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:56

Skippy01 schreef:
@flicka, twee boommaten? Jeetje, dan gaan je proeven straks vast beter!!

Haha ja ik hoop het! Logisch dat het niet echt meer wilde :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:01

Flicka12 schreef:
Skippy01 schreef:
@flicka, twee boommaten? Jeetje, dan gaan je proeven straks vast beter!!

Haha ja ik hoop het! Logisch dat het niet echt meer wilde :')


Nee precies! Ik merk sinds in van mijn ghost naar een wintec ben gegaan, wat op Doortje's hele rechte rug gewoon beter ligt, ook echt progressie in het rijden. Ze kan beter van achter naar voren lopen, is dus lichter van voren en daardoor gaan zijgangen en verzameling gewoon een stuk fijner!

Trof haar vanmorgen aan met een los flapje huid net boven haar voet. Gelukkig niet warm of kreupel, en ik mocht het gewoon schoonmaken. Ook gewoon gaan rijden, met springschoenen voor iets van bescherming tegen aantikken. Schrik je toch altijd even van, ik wel in ieder geval. Ze liep er niet minder om in elk geval!

Afbeelding

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:13

maessie schreef:
Marizka waar sta jij? Die bruine lijkt sprekend op het paardje van mijn oud collega lisette.

Pernille ja Vogue blijft. Dit is het merrieveulen wat ik graag van Vlien wilde voor de toekomst!


Als je Lisanne bedoelt, klopt! Dat is Mystery van Lisanne :D

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:26

Zo blij mee! Heerlijk gereden :D
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:28

Wat fijn!

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:32

Fijn dat je goed hebt gereden!!

maessie

Berichten: 5756
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:39

Marizka jaah! Lisanne idd, hoe ik nou weer bij lisette kom :+ toevallig!

Ziet er uit als een fijn zadel!

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:57

Flicka, 2 boommaten is nogal een verschil. Wat zal dit dan ineens heerlijk voor haar zitten!
Jammer dat je punten minder waren dan je had gehoopt, maar jullie zitten er dichtbij dus dat komt dan vast goed!

Marizka, heerlijk dat het zo goed gaat met Silver. Ik heb ook echt les nodig, maar helaas lukt dat nog niet met de blokken die we voorlopig nog op stal hebben. Zo fijn als je goed les kan krijgen, zo leerzaam!

Skippy, fijn dat dappere Doortje goed gaat. Het is toch fijn dat je het straks als optie hebt om naar buiten te gaan met haar, ik merk dat Rox het behalve af en toe heel spannend ook echt heel erg leuk vind. Hopelijk gaat Doortje het straks ook nog erg leuk vinden.
Net een naar plekje op de voet, te druk gespeeld? Gelukkig geen last van, dat scheelt. Maar liever houden ze zichzelf gewoon heel.

Maessie, wat een heerlijk ding die Vogue. Ik heb Roxy gekocht bij een haflinger fokker, daar hadden ze zoveel haflingers in de opfok. Zo leuk al die dezelfde babies.

StillAngel, hoe is het met jouw merrie?

Peerappel, heerlijk zo samen op pad. Het ziet eruit als een heerlijk ritje, ik ben zo jaloers op leuke bospaden. Zodra Roxy eindelijk de trailer laad, gaan we ook echt ergens heen voor mooie ritten!

Roxy was lekker drakig met dit winderige weer. Naast de bak staat een jaarling merrie, omdat haar maatje boxrust heeft staat ze nu even alleen. Die gaat dus helemaal uit haar plaat als je de bak in komt. Keihard voorbij galopperen inclusief bokseries. Niet echt relaxed als je daar rijdt, Roxy heeft een hekel aan paarden langs de bak. Het liefst jaagt ze elk paard naast de bank weg, viel dus niet echt lekker te rijden. Gister dacht ik te teugelen, maar ze liep rond als een dekhengst op zoek naar merries. Dus daar waren we snel klaar mee. Met losgooien zag ik wel dat haar achterbenen er weer heel lekker onder komen, daar is de fysio dus sowieso goed voor geweest!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:04

Lenexa schreef:
Skippy, fijn dat dappere Doortje goed gaat. Het is toch fijn dat je het straks als optie hebt om naar buiten te gaan met haar, ik merk dat Rox het behalve af en toe heel spannend ook echt heel erg leuk vind. Hopelijk gaat Doortje het straks ook nog erg leuk vinden.
Net een naar plekje op de voet, te druk gespeeld? Gelukkig geen last van, dat scheelt. Maar liever houden ze zichzelf gewoon heel.


Ja, ik hoop dat ze het leuk gaat vinden en niet meer weg rent of omhoog komt. Schrikken mag natuurlijk, maar wel graag beschaafd haha.
Nee precies, gewoon heel houden!

Lenexa schreef:
Roxy was lekker drakig met dit winderige weer. Naast de bak staat een jaarling merrie, omdat haar maatje boxrust heeft staat ze nu even alleen. Die gaat dus helemaal uit haar plaat als je de bak in komt. Keihard voorbij galopperen inclusief bokseries. Niet echt relaxed als je daar rijdt, Roxy heeft een hekel aan paarden langs de bak. Het liefst jaagt ze elk paard naast de bank weg, viel dus niet echt lekker te rijden. Gister dacht ik te teugelen, maar ze liep rond als een dekhengst op zoek naar merries. Dus daar waren we snel klaar mee. Met losgooien zag ik wel dat haar achterbenen er weer heel lekker onder komen, daar is de fysio dus sowieso goed voor geweest!


Wat grappig dat ze zo reactief is op paarden langs de bak. Doortje vindt dat echt prima. Ook als ze galopperen of klieren. Niet fijn als ze zo heet worden van wind en andere paarden. Maakt het niet fijner om ermee te werken...

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:41

@Skippy01, fijn dat je zoveel progressie merkt na je zadel wissel! He wat naar van dat flapje. Gelukkig liep ze er niet minder om.
@Flicka, dat is ook een knap zadel zeg! <3 Ziet eruit alsof het heerlijk zit
@Lenexa, wist je trouwens dat Monroe in de opfok heeft gestaan bij de fokker waar jij Roxy hebt gekocht? Van 2012 tot 2014 denk ik. Hahaha, draak Roxy. :') Maar snap wel dat paarden naast de bak voor een beetje onrust zorgt. Balen ook van die blokken op stal!

---

Dankzij een vriendin ben ik er gister weer opgestapt in de bak. Ik ben heel makkelijk door spanning en angst heen te praten, dus dat deed ze mooi even. Ik heb heel wat overgangen gereden en er gewoon echt een tijd op gezeten. Echt hard heeft ie niet hoeven werken hoor, maar het was goed voor ons beide. Daarna heeft zij er nog even op gezeten en ik denk dat ik dat spannender vond dan Mon zelf. :') Ze was de eerste die ik er ooit op heb gelaten. En ik heb mijn werk goed gedaan, want hij was braaf en ook zeer goed op de hulpen bij haar.

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:44

@peerappel altijd vreemd he, 'een ander' op je 'kind'.
Ik moest wel toen ik met een blessure zat 1,5 jaar geleden. Man, man, wat vond ik dat afzien.
Sindsdien hebben alleen nog maar een paar kleine kinderen erop gezeten, maar dan loop ik mee. En mijn trainster uiteraard, die pakt haar nu op buiten, maar die pakt ook wel eens even een oefening op waar ik nog weinig gevoel bij heb om te laten zien hoe of wat.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:51

Ik ben dus niet de enige die een beetje moedergevoelens krijgt van haar paard dus. :') Ja, heel vreemd. Maar ik wilde het wel graag. Hij begint na een jaar echt wel wat eenkennig te worden. Hij is perfect handelbaar door vreemden en bekenden, maar heeft duidelijke voorkeur voor mij. Laatst had ik een andere vriendin mee en hij negeerde haar in het begin compleet _O- En dit klinkt een beetje dom, maar je weet nooit hoe het leven loopt. Er kan altijd wat met mij gebeuren, in wat voor mate dan ook, waardoor hij aangewezen zal zijn op een ander. Dus ik wil dat een ander er ook mee uit de voeten kan. :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:54

@peerappel dat zeg ik ook altijd: een paard is toch gewoon een héél prijzig familielid. En er kan een punt ontstaan waar je door ziekte/ blessureleed bij jezelf/ financiële klappen gewoon niet meer ervoor kan zorgen. Dan moeten ze niet té eenkennig zijn. Natuurlijk moeten ze aan nieuwe mensen echt wel wennen, maar ze moeten er wel enigszins braaf bij zijn en ook daarnaar luisteren.
Doortje is in de omgang overigens super sociaal naar iedereen. Het is in het werk dat ze wat eenkenniger is.

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:49

PeerAppel, wat leuk! Misschien kennen ze elkaar wel *D Roxy heeft precies die jaren daar niet gestaan, ze is wel uit hun hengst gefokt maar opgegroeid bij een andere fokker. Daar heeft ze eerste jaren keuringen gelopen, toen die eigenaar ongeneeslijk ziek werd is ze bij Kymmelshof terecht gekomen en is ze daar zadelmak gemaakt.

Ik hou er helemaal niet van om andere op Roxy te laten rijden, daarom heb ik ook geen bijrijder.
Vorig jaar had ik een hersenschudding toen heeft een oude instructeur haar 2x gereden, dat deed ze keurig.
En bij mijn nieuwe instructeur wilde ik graag weten of het niet aan mij lag dat het niet lukte, heeft haar dochter er op gereden. Dat deed ze heel braaf maar was gelukkig geen wereld van verschil, zit er toch het liefste zelf op :j

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:53

Ik heb dat ook hoor, nu was Silver een lastig paard om op te rijden (lees: uberhaupt in beweging krijgen en werklust creeëren). Maar ik laat eigenlijk niemand echt op Silver rijden, zou ik wel moeten doen haha. Ja, mijn zus rijd hem af en toe maar die heeft niet echt de juiste klik met hem (ik wel :+ ) Maar na 8 maanden zou ik hem wel toe vertrouwen aan mijn stalgenootje, die is goed met verschillende ponies. Hij is wel erg sociaal, maar nogal van het moet zo want dat ben ik gewend en daar moet je doorheen kunnen prikken. Hij is echt haflinger haha. Maar gaat nu met les echt wel goed en staakt hij al minder en kan hij het echt omzetten en toch zijn werk doorzetten ipv erin blijven hangen. Mede daarom zou ik het wel aandurven met haar, ik zou het eens moeten proberen
Wie het trouwens leuk vind, kan mij volgen op Instagram: little.silver.boy *\%/*
Daar ben ik net wat actiever met op de hoogte houden :j

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:24

Skippy01, ja Mon en Doortje zijn daarin wel hetzelfde. Sociaal, maar op sommige vlakken wel wat eenkenniger. Maar goed. Ben ik ook. Zet me niet op een ander paard, want ik denk dat ik daar ook niet gelukkig van wordt.
Lenexa, hahaha als ze daar niet gestaan heeft toen, dan waarschijnlijk niet. Wanneer ging zij er heen? Snap wel dat je er niet van houdt hoor hahaha. Fijn dat er geen wereld van verschil was toen je er een ander op liet.
Marizka, oh ja dat is wel lastig. Dat is bij Mon niet helemaaaaaaal het probleem. Die heeft genoeg werk- en looplust juist. Maar ook enorm gevoelig. Leg je been iets teveel aan en hij draaft aan of versnelt. Grappig dat jij ook selectief bent in wie je je pony toevertrouwt. Ik ook absoluut.
Ik zal je zo eens opzoeken op insta. Ben ik ook heel actief op inderdaad.

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:22

Roxy is niet eenkennig, die vind iedereen leuk. Ze huhuut wel alleen naar mij en ze komt ook wel bij mij staan bij keuze uit meerdere mensen. Maar van de week liep ik samen met een stalgenoot de weide op, Roxy komt dan normaal de laatste meters naar mij toe gelopen. Nu liep ze mooi naar mijn stalgenoot, vervolgens komt ze bij mij het stukje wortel pakken en ze galoppeert zo weg. Stalgenoot kwam niet meer bij, zelf moest ik hier ook erg om lachen.

Gister weer nieuw paard in de kudde, ik heb het al vaker gezegd maar ik vind het zo mooi om te zien hoe dat in zo'n kudde gaat. Rox haar clubje in de kudde is de tinkerbaby, de baas en het paard dat weer terug is. Dat is dus ook het clubje dat het nieuwe paard eens even gaat bekijken. Tinkerbaby rent er vol op af, paard dat terug is beschermd de baby, dus jaagt nieuw paard weg. Baas vind daar vervolgens wat van en gaat ook zelf kijken. Roxy is echt de onnozele van haar clubje en komt overal net te laat aan maar doet gewoon gezellig mee. Ik vind het vooral mooi dat de baas dus ook beslist dat ze met dat groepje op onderzoek gaat, de rest van de kudde mag niet mee en blijft dus ook bij elkaar en op afstand. Tot de baas vind dat ze genoeg weet en weg loopt, dan gaat de rest pas op onderzoek. En dat allemaal zonder echt grote signalen. Daar kan ik echt een dag naar kijken.

Rox zit verder echt heerlijk in der vel, ze heeft ook weer genoeg werk/looplust. Ik denk omdat ze weer 24/7 buiten loopt en maar ook omdat we nu veel meer verschillende dingen kunnen doen dan in de wintermaanden. Ze vind het gewoon weer leuk. Gister eerst 3 kilometer op de drafbaan gereden en daarna nog even in de bak om ook wat te galopperen want er zat nog zoveel energie in.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:14

Whoop whoop, met mijn trainer erop naar het park en terug!
Afbeelding

Volgende keer ga ik er zelf op. Vandaag ging in elk geval echt goed. Ze schrok wel, maar herstelde zichzelf en liep dan weer door! *\o/*

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:32

Knappe Doortje! Goed dat je volgende keer zelf gaat, straks gaan jullie het nog echt leuk vinden ook ;)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:42

Lenexa schreef:
Knappe Doortje! Goed dat je volgende keer zelf gaat, straks gaan jullie het nog echt leuk vinden ook ;)


Haha, wie weet. Rondje park is in elk geval het doel. Dat is een rondje dat je in een 45min ongeveer kunt rijden, en van waaruit je eigenlijk het grootste deel vd tijd zicht op onze weides blijft houden. Als we dát rondje leuk vinden, vind ik het allang best haha :j

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:08

Skippy01, wat goed!

Mon heeft deze week zijn 1e shoot gehad. Ik heb zelf een Nikon D3100 en die duw ik vaak genoeg in de handen van een ander, maar nu eens een echte fotograaf. Ze had een oproepje geplaatst voor portfolio modellen en daar was Monroe uit gekozen. :oo

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:32

@peerappel gaaaaaf! <3

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:57

Zo gaaf! Hij heeft ook zulke mooie manen! En hij ziet er goed gezond uit

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:49

Waaauw heel mooi <3

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:55

Gaaf! Mooie haf heb je <3