[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:36

Spannend Maessie, hopelijk meld veulie zich snel! <3
Wat fijn xMarizka, dat het staken een stuk minder is geworden! Wat een leukerd is het :D Hoe oud is hij?
Yay, gefeliciteerd met Monroe PeerAppel! *\o/* Hij is knap!

Ik heb gister voor het eerst sinds bijna 6 weken na mijn vingerbreuk en operatie weer gereden, zoo fijn! :)
Ook nog een paar foto's gemaakt, vind toch dat ze er nog super uitziet voor haar bijna 22 jaar :j En de manen beginnen weer mooi te groeien yay!
Alleen dilemma nu: te kort voor hengstenvecht en te lang voor knotten... :Y) Gelukkig nog geen wedstrijden op de planning.
Afbeelding

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:09

Silver wordt 13 in april!
Jong koppie heeft ie he!

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:43

Even wat vrolijke foto's van mijn bijrijdpaard van vanmiddag!


Afbeelding
Kusjee


Afbeelding
En lekker dutten in het zonnetje

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:37

xxxmh schreef:
Even wat vrolijke foto's van mijn bijrijdpaard van vanmiddag!


[ [url=m/Omvwr5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kusjee


[ [url=m/O7EOyq.jpg]Afbeelding[/url] ]
En lekker dutten in het zonnetje

Ik spot appeltjes! Die van mij komt nu steeds meer uit het haar. En jahoor! Ik spotte ook appeltjes! Zo mooi om te zien dat hij goed in zn vel zit! <3

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:15

Jaa die appeltjes heeft ze bijna al de hele winter. Ze is in oktober 1 keer geschoren en heeft dit jaar nog nooit zo goed in haar vacht gezeten. Ze zweet snel van zich zelf en vorige winter kon ik amper rijden voordat ze drijfnat wat (ook geschoren) en duurde het soms een uur voordat haar deken op kon. En deze winter is het met 10 minuten droog. Ze staat nu in een binnenstap en vorige winter in een buitenstal dat scheelt ook natuurlijk. Ze zit nu ook best kort in haar vacht want ze ging vroeg verharen dit jaar.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:54

Lenexa, leuk met de bal! Was ze er niet bang voor?
xMarizka, fijn dat het goed gaat en het staken minder is.
Flicka, ahh fijn na je breuk! Zo rot was dat. Wel naar dat, nu je weer mag, alle wedstrijden afgelast zijn. :') Flicka ziet er goed uit! <3 Al helemaal voor haar leeftijd.
xxxmh, wat een bijzondere bles heeft ze! Heerlijk dat snoetje met dat snebje <3

Een paar dagen na Monroe's verjaardag moest hij helaas vieren dat hij al een jaar lang met mij opgescheept zit. Al heb ik niet het idee dat hij dat vaak erg vindt. :Y) Vandaag had ik ondanks het lekkere weer even geen zin in een buitenritje (97 km en counting deze maand), dus heb hem even op de foto gezet. Maar wel op luie modus, want uit de paddock getrokken en gewoon vlechten in gelaten. Vind de bak toch niet de beste achtergrond, dus dan doe ik niet teveel moeite. :')

Het koppie waar ik verliefd op werd en nog steeds enorm ben <3
Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:25

Monroe is zoooo leuk <3

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:54

Wat een heerlijke foto's van jullie knapperds in de zon!

Marizka, fijn dat het weer beter gaat met Silver. Nu kunnen jullie echt samen genieten.
FLicka, ze ziet er echt goed uit, ze zou niet zeggen dat ze 'al' 22 is. Fijn dat je hand weer beter gaat, heb je er helemaal geen last meer van?
PeerAppel, hoe blijven jouw vlechten zo goed zitten? Als ik zulke vlechten maak hangen ze een uur later 10 cm lager. En dan trek ik ze naar mijn idee echt wel aan..

Roxy vond deze grote bal wel een beetje spannend, maar als ik hem weg rolde ging ze er toch in een drafje achteraan. Ik heb ook zo'n kleinere bal met handvat, die haat ze.
Die heb ik hier in mijn handen, ze gaat hier met grote passen achteruit.
Afbeelding

Ze vind het zeil dan weer erg leuk om mee te spelen.
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:50

Flicka12 schreef:
Monroe is zoooo leuk <3

Thanks!! <3 Ik ben ook helemaal verliefd, maar goed. Ik heb hem niet voor niks gekocht natuurlijk.

Lenexa schreef:
Wat een heerlijke foto's van jullie knapperds in de zon!

Marizka, fijn dat het weer beter gaat met Silver. Nu kunnen jullie echt samen genieten.
FLicka, ze ziet er echt goed uit, ze zou niet zeggen dat ze 'al' 22 is. Fijn dat je hand weer beter gaat, heb je er helemaal geen last meer van?
PeerAppel, hoe blijven jouw vlechten zo goed zitten? Als ik zulke vlechten maak hangen ze een uur later 10 cm lager. En dan trek ik ze naar mijn idee echt wel aan..

Roxy vond deze grote bal wel een beetje spannend, maar als ik hem weg rolde ging ze er toch in een drafje achteraan. Ik heb ook zo'n kleinere bal met handvat, die haat ze.
Die heb ik hier in mijn handen, ze gaat hier met grote passen achteruit.
[ [url=m/didjXD.png]Afbeelding[/url] ]

Ze vind het zeil dan weer erg leuk om mee te spelen.
[ [url=m/F51eGl.png]Afbeelding[/url] ]


Oh die foto dat ze dat zeil vast heeft. Zo lief! <3 Leuk dat spelen!
Wat betreft de vlechten: ik denk dat dat ook wel een beetje aan de lengte ligt. Vorig jaar lukte het ook niet en toen waren zijn manen een paar cm korter dan nu. Scheelt niet veel, maar net genoeg om er 2 hengstenvlechten in te hangen die er ook écht niet zomaar uit gaan. Heb het er gerust 3 weken in zitten, als het niet langer is. Vind het er opnieuw in doen niet heel leuk. :') Heel strak doe ik het ook niet. Hij kan prima grazen zonder dat hij daarmee zijn haar aftrekt. Ik heb er wel 2 trouwens, want voor 1 is het te dik, maar misschien helpt 2 ipv 1 nog wel bij Roxy? En anders kun je nog onderhands proberen? En anders bovenop? Dan moet je er even op gaan zitten en dan gaan vlechten. Hielp bij mijn bijrijdpony met dunnere en kortere manen dan Monroe wel! :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:20

@Flicka wat ziet die van jou er goed uit zeg! Die zou ik echt geen 22 geven!

@xxxmh heerlijk zo dutten in het zonnetje!

@PeerAppel wat heeft Monroe toch een lekker koppie echt <3 daar zou je ook verliefd op worden!

@Lenexa haha, die is duidelijk niet bang voor het zeil!

Wij hebben echt heerlijk getraind gisteren zeg!
Voor het eerst in maanden haar kaptoom weer eens gebruikt met rijden. We hadden dat lang niet gedaan, omdat Doortje erin ging hangen en dus op de voorhand dook. Niet fijn, dus steeds met ongebroken trens gereden. Maar haar balans wordt beter en beter, dus toch de kaptoom weer eens uit de kast getrokken voor iets anders dan werken aan de hand.

En ze deed het top!

Bijna de hele training in stap gewerkt.
Van schoudervoor naar schouderbinnenwaarts, van schouderbinnenwaarts naar travers en terug. Van wijken naar links naar wijken naar rechts. Schouderbinnenwaarts linksom over de a-c lijn naar rechtsom en andersom. Van travers linksom naar travers rechtsom en terug over de a-c lijn. Appuyementen naar links en rechts. Waar in de bak ik ook de travers vroeg, ze zette hem keurig in. Zelfs een paar goede passen travers in draf op de hoefslag!

En we zijn in stap nog gestart met de renvers, pakte ze óók netjes op, en dat was de eerste keer dat ik die vroeg, dus ik was gisteren echt méér dan tevreden met haar in de training!

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:12

Wat fijn dat het zo goed ging met Doortje, Skippy! Ik herken dat wel, ik reed eerder ook wel eens bitloos maar dat was vaak een hoop gehang op de voorhand etc.. dus geen succes. Een paar maanden geleden voor de grap weer eens uit de kast gepakt en nu loopt ze er veeeel beter mee! Eigenlijk beter dan met bit :Y) Doortje is trouwens echt leuk! <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:15

Thanks <3 Ze is ook echt heel erg leuk, altijd lief, altijd enthousiast. Wel een heethoofd overigens, geen 'überbrave relaxte'.

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:35

Doortje is weer goed bezig hoor ik al!

Roxy heeft nieuwe schoenen:

Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:51

Lenexa, deel alsjeblieft hoe ze bevallen! Ik probeer zoveel mogelijk asfalt te vermijden, maar dat gaat hier niet zo goed. Resultaat: hoefsmid gaat steeds moeilijker kijken als hij Monroe's hoeven ziet. :+ Ijzers wil ik eigenlijk niet.
Skippy01, fijn dat Doortje het zo goed deed op de kaptoom. Staat haar ook goed! <3

Grappig die bitopmerkingen. Ik zit er al maanden aan te denken dat ik eens wil proberen om met 2 teugels te rijden. 1 aan bit, 1 aan halster van mijn halsterhoofdstel. Maar ik hikte er zo tegenaan, tot ik me realiseerde dat hij ook aan de hand met halster keurig luistert, dus waarom zou hij dat ohz niet doen? Dus extra teugels erbij gepakt en gewoon geprobeerd. Heb halverwege maar de teugels aan het bit in een knoop gelegd, want die teugels had ik absoluut niet nodig. Hij deed het super! En ook de rem was er nog gewoon. Gister was de 3e rit en toen ook even gegaloppeerd. Deed hij ook echt super! Dus nu even de ogen open houden voor een mooi sidepull (tenzij ik het Nalanta hoofdstel zie voor een leuke prijs, dan komt die er).

Afbeelding

Dus nu wil ik nog 1 in deze kleur van biothane en een zwarte voor 'gewoon'. Mooi 4 hoofdstellen straks :')

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:53

Leuk hè als het bitloos net zo makkelijk gaat als met bit. Ik rij soms met bit, soms zonder. Ik merk dat het in de bak nog wel soms makkelijker is als ik met bit rij. Ze is iets makkelijker te corrigeren kwam scheefheid met een kleine ophouding wat ze bitloos gewoon negeert. Dus ik wissel het gewoon wat af. Gister voor het eerst weer echt op de baan gereden, de hele winter is ze wat irritant op de baan. Gister ook nog wel een beetje maar net braaf genoeg dat ik het niet eng vond.
Hopelijk kan ik dinsdag met een stalgenoot je mee op buitenrit, zal niet heel lang zijn aangezien we max 2 uur op stal mogen zijn. Maar heb zin om weer naar buiten te gaan.

Hoefschoenen gaan goed, stond bij dat je het moet opbouwen want ook deze schoenen moeten ingelopen worden. Ze heeft ze nu dus vooral aan met wandelen en grazen, ze vond het heel even vreemd en kijkt nu nog af en toe wel eens naar der voeten dat ze denkt wat is dit? Naar ze heeft er vandaag stiekem ook wat mee gedraafd en dat zag er prima uit. Roxy heeft goede hoeven maar ze groeien niet zo snel. Bij ons is ook veel eerst asfalt voor je bij de ruiterpaden bent dus kan ook niet altijd ontwijken. Mij idee was om ze iig te gebruiken voor het wandelen en de staprondjes dorp, dat is NL allemaal asfalt. Dan hoeft het voor buitenritten misschien niet eens, zo wel heb ik ze en is ze er ook al aangewend.
Kreeg nog 2 lieve foto's van stalgenootjes:
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:51

@Lenexa ja, zeker fijn als bitloos ook goed gaat! Maar eerder reageerde ze inderdaad niet op kleine hulpen en ging ze hangen. Ik wil niet groot worden in mijn hulpen, en ik train onwijs fanatiek, dus weer op bit gaan rijden. Nu kan ik het dus inderdaad gaan afwisselen.
Zaterdag had ik bijv wel weer een bit in gedaan: ik had een hindernisstaander in de bak gezet, en daar moet ze dan omheen galopperen (nou ja, 180 graden, dus aangalopperen, ernaartoe, eromheen en terug de andere kant op), maar ze wordt dan héét. En dan dendert ze bitloos gewoon door. Met bit hoef ik de teugels niet eens vast te houden zeg maar, maar blijft ze beter bij me.

Gisteren even desillusie. Ik ben buiten niet stoer. Doortje is buiten ook niet stoer. Maar ik wilde gewoon een klein stukje wandelen. Géén succes. Ze was hyperalert, kijkerig, stuiterig... En uiteindelijk dus niet meer relaxed te krijgen en nu heb ik wéér last van mijn schouder en beiden zijn we niet relaxed meer geworden even. Niet fijn. Nu maar eens kijken of ik mijn trainer na de corona zo ver krijg dat zij het eens probeert. Ik sta op het punt het buitenrijden op te geven. Ben al 2,5 jaar aan het proberen een rondje te wandelen zonder dat er spanning ontstaat met mijn ene trainer. Nu dan maar de andere ernaar laten kijken denk ik.

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:04

@Skippy, ja bij Roxy heb ik het eigenlijk alleen nodig zodat ze reageert op een ophouding om weer even recht te komen ipv lekker op de linkerschouder. En haar hoofd/halshouding is beter met een bit, ook als ik met losse teugels rij. Dus we doen bitloos bijvoorbeeld als ik zonder zadel hobbel of over de baan ga en 'trainen' met bit. Als we verder zijn met rechtrichten kunnen we waarschijnlijk weer steeds meer bitloos.

Wat lastig als jullie al zo lang aan het oefenen zijn maar het nog steeds niet lekker lukt met buiten lopen. Vind ze het eng? Is ze enthousiast? Ik ben helemaal niet dapper, Roxy gelukkig wel. Maar ook zij kan zich met vlagen volledig op fokken. Ik merk dat dat afgelopen jaar was toen ze net met de kudde 24/7 op de weide stond maar ook de winter als het harder waait. En dan vooral als we wind mee hebben, dat is absoluut niet favoriet. Omdat ik dan niet helemaal niet wil gaan, doe ik als ze te druk wordt elke 3 of 4 passen even laten grazen. Even ontspanning, vaak helpt dat wel en kan ik daarna weer verder lopen of in ieder geval het aantal passen ophogen. Ik ben dus wel eens van het einde van de dijk ( dat is denk 20-25 minuten stappen ) met elke paar passen grazen terug moeten komen omdat ze gewoon niet veilig was voor andere mensen op de dijk. Toen was ik ook niet enthousiast.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:10

Ik zou willen dat het met grazen op te lossen was, maar helaas. Ze graast dan écht niet. Ze vindt het gewoon belachelijk spannend. En hoewel ze soms goede dagen heeft en dan echt wel een stukje mee op pad wil en dan best 10 minuten braaf kan blijven, zijn er ook echt dagen dat ze op twee benen naast me staat te dansen zeg maar. Niet zo fijn, en zeker niet 'lekker ontspannend'. Niet voor haar én niet voor mij zo. Moet er wel bij zeggen dat mijn schouder stuk is, dus ik heb fysiek niet veel bij te zetten - ik kan met mijn kapotte schouder mijn hond nog niet houden, laat staan mijn paard. Dus ik verwacht gewoon normaal gedrag in alle omstandigheden: je mag iets eng vinden, maar ga niet omhoog, ga niet trekken, ga in godsnaam maar met je neus het gras in, als dat zou helpen... (Dat is ook waarom ik zeg 'dit is mijn laatste paard', mijn lichaam wil niet echt meewerken en tussen mijn 14e en mijn 31e zijn er echt wel wat dingen bijgekomen die óók stuk zijn gegaan: slechte knieën, twee operaties aan mijn handen, pols en elleboog gescheurd en schouder twee keer uit de kom. Lang leve de combi van artritis en hypermobiliteit.)

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:26

Lenexa, ja dat is inderdaad heel leuk! Wat je zegt met corrigeren van scheefheid geloof ik wel. Ik heb ook niks tegen bitten ofzo. Prima toch! Wat grappig van het inlopen. Wel heel logisch natuurlijk. Blijf je ervaringen maar delen, want ik zit met hetzelfde euvel. Wat ligt ze er lief bij in haar stalletje <3
Skippy01, wat balen zeg! Je deed vorig seizoen toch wel galoptraining op het veld toch? Dat ging wel goed? Naar dat die spanning al op komt zetten bij het wandelen. Helpt het je als er iemand mee wandelt? Of een stalgenootje met ook een paard? Zodat jullie beiden kunnen ontspannen?
Even om je gerust te stellen: ik ben een miep die doodsbang (en ECHT doodsbang, zit er gewoon trillend op) is in de bak. Ik ben 2x in hele korte tijd eraf gevallen in de bak en sindsdien is het mis. Heb er wel een paar keer op gezeten weer in de bak en hij doet niks verkeerd, maar neemt (logisch) volledig mijn spanning over. Het ligt dus echt voor de volle 100% aan mij. Denk dat als je er een ander op zet in de bak er niks aan de hand is. En dan het stomme: ik rijd er zo mee langs de drukste wegen, gekste voorwerpen, vlaggetjes etc en dan geef ik er niks om _O- En hij uiteraard ook niet, want ik ben de rust zelve. Conclusie: het ligt aan jezelf, maar volgens mij heb je dat al wel door.
Om mijn bakprobleem op te lossen ga ik af en toe na een buitenrit nog een paar rondjes door de bak heen stappen. Helpt heel goed!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:33

Ja, het veld ligt op ons terrein, daar crossen we gewoon overheen :)
Klopt hoor, het ligt ook vast bij mij. Maar ik geef haar niet uit handen aan een ander om mee naar buiten te gaan, anders dan mijn schoonzus, één vriendin en mijn trainers heb ik er liever geen anderen op. Schoonzus is endurance ruiter, misschien vindt die het wel leuk om te doen, en anders laat ik mijn trainers ermee aan de slag gaan. Doortje zal buiten stoerder moeten worden voor ik er zelf veilig mee naar buiten durf zeg maar. Eén van ons zal toch stoer moeten zijn haha.
Ik durf in de bak dan weer van alles: vlaggen, paraplu's, sprongetjes, hekken open en dicht maken, ringsteken. Noem het maar. Ik heb met mijn vorige paard gewoon véél ellende gehad en ik heb toen op het punt gestaan om gewoon helemaal te stoppen met de paarden. Maar toen kwam Doortje en Doortje is een schat. Maar wel eentje die heel gevoelig is.
Ik probeer ook wel na de training op het erf en voor de boerderij uit te stappen, maar verder weg gaat Doortje omhoog voor ieder geluidje (nou ja, dus niet voor verkeersgeluiden, maar wel voor alle andere geluiden) en ik kan dat fysiek niet opvangen dus...
Edit: achter een ander paard loopt ze wel aan. Niet ontspannen, maar ze blijft er wel bij. Maar dan is ze niet met mij bezig en mijn hulpen, maar puur met achter het andere paard plakken.

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:37

Balen zeg! Vooral ook lastig als je het zelf (lichamelijk) niet lekker kan oplossen, dan is het ook niet even doorbijten en doorzetten. Hopelijk helpt het als je andere trainer straks weer wat kan helpen.

Dat is natuurlijk een wereld van verschil, Roxy is wel dapper. Daar is ze onder andere ook op uitgekozen, die gaat dus wel gewoon grazen. Als ze echt iets heel spannend vind of ergens van schrikt, durft ze echt wel eens opzij te springen of druk te doen en dan pakt ze inderdaad ook geeneens een snoepje van me aan. Maar bij bijna alles duikt ze gewoon het gras in, vooral omdat haar spanning denk het meeste teveel prikkels zijn en mensen/fietsers die van achter in haar aura komen. En dat is natuurlijk iets heel anders, dat is weer even wennen maar voor haar niet echt eng.

Dan nog iets leuks, Roxy haar vriendin van vorige zomer is weer terug. Paard was op nieuwe stal diep ongelukkig geworden en was nu met een week terug alweer zoveel blijer volgens de eigenaar. Stal had op facebook paddock foto's geplaatst. Daar stond ze weer heerlijk naast Roxy, de appaloosa en het tinkerveulen. De appaloosa is in de zomer en wintergroepen altijd de baas van kudde dus goede vrienden om te hebben ;)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:39

Nee precies, lastig. Schoonzusje zegt ook 'gewoon even doorzetten', maar dat kan ik dus zelf niet.

Ow, leuk zeg! Gezellig voor Roxy!

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:44

Dat vind ik dan wel weer dapper, over zo'n veld scheuren! Is er veel verkeer als je het erf verlaat? Nou het punt van mijn verhaal was dus een beetje dat uit handen geven waarschijnlijk niet heel erg veel helpt. Ik vertrouw mensen op zich wel met Monroe, maar ik geef ook eerlijk toe dat ik een jaloerse trut ben. Monroe is van mij. :+ Er heeft dus ook nog niemand anders op gezeten...
Wel rot dat je al zo erg met je lichaam zit op jonge leeftijd. Het is alleen wel zo dat als een paard écht wil, hij ieder mens aan kan zeg maar. Wat heb je te zeggen tegen een dier van +450 kg? Ik wil niks zeggen over je basis, want ik weet dat spanning daar vreselijk veel roet in kan gooien, maar geloof in jezelf joh. Kijk wat je allemaal in de bak kan en zo over zo'n veld kunnen crossen zegt ook echt wel wat over de controle die je hebt. (deze peptalk geef ik ook even aan mezelf hoor)
En ik weet dat gebeurtenissen traumatiserend kunnen zijn hoor. Ik zie al mijn 3 vallen nog vers en helder voor me en kan zo ook een andere val terughalen incl het gevoel dat ik had toen. Maar opgeven is gewoon zonde!
Laatst bijgewerkt door PeerAppel op 06-04-20 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:47

Ja, voor je bij ons het bos in gaat, moet je 2 hele drukke wegen over, en door een hondenlosloopgebied. Niet de ideale setting voor een paard dat het toch al spannend vindt.
Ow, ja, maar in 'gecontroleerde' settings kan ik haar gewoon zonder handen rijden hoor. Over dat veld heb ik ook letterlijk met mijn ogen dicht wel naar achter gegaloppeerd, challenge van een van mijn trainers. Dát is het niet. Het helpt ook niet zo erg dat mijn 'drive' niet zo groot is, omdat ik het oprecht leuker vind om onwijs fanatiek te trainen. Vroeger als kind al: was de hele manege na de winter blij dat er weer buitenritten waren, was ik chagrijnig dat we niet door konden trainen ;)

Edit: het uit handen geven is ook meer om te kijken of ze het uberhaupt wel leuk vindt. Er zijn natuurlijk paarden die er geen zak aan vinden om buiten te rijden. Dan ga ik er geen energie in steken, want ik vind het zelf ook alleen maar leuk voor een kort rondje van een half uurtje tot een uur. Mijn schoonzus en mijn trainer hebben er al wel vaker opgezeten: schoonzus toen ik 1,5 jaar geleden mijn arm weer eens uit de kom had, en mijn trainster pakt haar soms tijdens de training over om iets voor te doen of uit te proberen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:15

Trainer komt als het goed is donderdag met Doortje werken. Even goed overleg gehad, en haar logica is ook: "mijn paarden gaan nog op buitenrit zónder mij als het moet, die vinden het gewoon tof om buiten te zijn, ongeacht wie er meelift of met spanning erop zit, en dat zijn écht geen dooie paarden. Ik wil kijken of Doortje dat punt ook kan bereiken of dat er onderliggend bij haarzelf nog iets 'in de knoop' zit of bepaalde basisafspraken niet goed in haar systeem zitten".
Ben benieuwd!