[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:58

Iedereen het natte en winderige weekend weer doorgekomen?
Ik ben nu toch wel erg blij dat we in binnenbakje hebben, daardoor in ieder geval de afgelopen weken wel wat kunnen rijden/doen in de binnenbak. Zondag had ik met een stalgenootje wat dingen neergezet die we bij een WE clinic hadden gedaan. Zaterdag had ik ook al gereden dus wilde iets anders doen. Dat was leuk, we hadden een slalom, L met balken en 2 springpalen met een longeerlijn als 'hek'.
Roxy vond vooral het hek erg leuk, het viel niet mee er ook echt iets mee te doen want zodra ik de lijn pakte draaide ze gelijk bij om beter te kunnen zien wat ik deed. Ik had bedacht dat het een leuke oefening was voor wijken voor mijn been, maar het werd meer draai met die billen tot ik het goed kan zien en hopelijk de longeerlijn in mijn mond kan stoppen. Maar als afwisseling was het zeer geslaagd want ze vond het heel leuk, de uitvoering doet er dan niet zo toe.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:12

Lenexa schreef:
Iedereen het natte en winderige weekend weer doorgekomen?
Ik ben nu toch wel erg blij dat we in binnenbakje hebben, daardoor in ieder geval de afgelopen weken wel wat kunnen rijden/doen in de binnenbak. Zondag had ik met een stalgenootje wat dingen neergezet die we bij een WE clinic hadden gedaan. Zaterdag had ik ook al gereden dus wilde iets anders doen. Dat was leuk, we hadden een slalom, L met balken en 2 springpalen met een longeerlijn als 'hek'.
Roxy vond vooral het hek erg leuk, het viel niet mee er ook echt iets mee te doen want zodra ik de lijn pakte draaide ze gelijk bij om beter te kunnen zien wat ik deed. Ik had bedacht dat het een leuke oefening was voor wijken voor mijn been, maar het werd meer draai met die billen tot ik het goed kan zien en hopelijk de longeerlijn in mijn mond kan stoppen. Maar als afwisseling was het zeer geslaagd want ze vond het heel leuk, de uitvoering doet er dan niet zo toe.



Vindt Doortje ook echt heel erg leuk! :j

https://www.instagram.com/p/B81VVpZnPrD/

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:43

Dat ziet er een heel stuk soepeler uit dan hoe wij het deden _/-\o_ Mijn filmpje is veelste kneuzig voor social media 8-) Halverwege laat ik de lijn vallen want ze gaat alleen maar stapjes achteruit en ik zie dat ik zelf lekker naar voren hang zodat ik er makkelijker bij kan waardoor mijn benen ook te ver naar achter gaan. Kortom die delen we even niet :') Maar we hebben wel lol gehad.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:47

Lenexa schreef:
Dat ziet er een heel stuk soepeler uit dan hoe wij het deden _/-\o_ Mijn filmpje is veelste kneuzig voor social media 8-) Halverwege laat ik de lijn vallen want ze gaat alleen maar stapjes achteruit en ik zie dat ik zelf lekker naar voren hang zodat ik er makkelijker bij kan waardoor mijn benen ook te ver naar achter gaan. Kortom die delen we even niet :') Maar we hebben wel lol gehad.


Wij hebben hier ook wel wat oefening in zitten al hoor :)
De eerste keer ging het zó vaak mis en viel alles op de grond steeds en draaide ze weg etc. Maar nu ze het spelletje snapt, doet ze het super goed! :j

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:27

@Lenexa, jammer dat ze spanning had buiten. Wel een mooie foto!
@skippy, je nieuwe zadel staat mooi! Leuk dekje er ook bij. Fijn dat ze zo lekker gaat met het werk ohz!
@Lenexa, jeetje dat klinkt onwijs vermoeiend :') Balen dat je eraf viel, maar snap wel dat je in die situatie gewoon niks te zeggen hebt zonder zadel. Nog wat aan over gehouden?
@Flicka, wat balen zeg! Hoe gaat het nu?
@AnnemiekVM, welkom! Wat heb je Tommie al lang :oo Gaaf zeg! Ik hoop dat Mon en ik dat ook halen.
@Lenexa, met dit weer een binnenbakje is wel heel fijn inderdaad! Kun je in ieder geval een beetje longeren enzo. Leuk zo'n WE-parcoursje!

Hier wat mijlpaaltjes. Ik ben zo trots op Monroe! Nog geen jaar geleden dat ik hem uit de wei heb geplukt en toch doet hij alles zo braaf. Zondag ben ik met hem naar een endurancetraining geweest van wat ervaren ruiters uit het noorden. Het was nogal een onderneming om hem daar te krijgen (trailer huren, auto lenen), maar hij deed het super. Was mijn 1e keer met een gevulde trailer rijden en uberhaupt weer met een aanhanger sinds 9 oktober, maar ik kon het nog. :+ Eenmaal uit de trailer vond hij het allemaal super gezellig met de Arabiertjes en andere paarden. Deed fanatiek mee met het gedribbel ook. _O- En ik heb even een schop onder mijn reet gekregen: Monroe kan het best aan en ik wil helemaal niet te snel. Ik "moet" dus gewoon gaan starten dit jaar.

Monroe vond het een beetje vreemd dat hij weer op de trailer moest. Met roze jurk, want die had ik nog van mijn vorige paard en past hem ook prima. Sorry Mon.
Afbeelding

En wat we gereden hebben.
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:33

PeerAppel, ik vind de roze jurk hem schattig staan hoor! Fijn dat jullie zo lekker aan het trainen zijn. Heb je al een (oefen) wedstrijd op het oog?

Hier had ik vandaag een hele chagrijnige pony, ik weet niet of ze al chagrijnig was of dat het was omdat ik haar in de zeikregen op de paddock zette maar ze was niet te genieten. Ik was bijna niet opgestapt zo moody was ze. Het rijden ging ook nergens over, maar goed. Na het rijden zijn we maar even gaan grazen om dat humeur een beetje tegemoet te komen.

Hopelijk morgen weer beter te genieten!
Afbeelding

AnnemiekvM

Berichten: 8251
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:18

Leuk gedaan zo die foto!

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:45

Goedemorgen

Ik weet niet of ik het hier mag vragen haha
Maar ik ga deze week kijken bij een hafje
Eerste eigen paard

Zijn er mensen die ervaring hebben met de afstamming V Arachon x Nabucco

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:56

Galuppy0546 schreef:
Goedemorgen

Ik weet niet of ik het hier mag vragen haha
Maar ik ga deze week kijken bij een hafje
Eerste eigen paard

Zijn er mensen die ervaring hebben met de afstamming V Arachon x Nabucco


Vragen mag sowieso!
Geen ervaring zelf met die afstamming (de mijne is Stakkato x Allacher), maar hier in het topic zitten wel mensen met héél veel verschillende bloedlijnen :j

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:17

Lenexa, ik twijfel nog tussen Buinen (19 april) en Grolloo (17 mei). Door de huidige status in Nederland neig ik meer naar Grolloo, maar aan de andere kant heb ik nu wel 3 week om echt veel te trainen. :')
Gave foto! <3

Galuppy, welkom! Wat leuk dat je gaat kijken bij een Haflinger. Die van mij heeft er wel Nabucco in zitten en ook Amadeus (verwant aan Arachon). Niet dichtbij dus, maar het zit er wel in. Hij is Maisturm x Argentan. Erg onderdanig, beleefd en gevoelig. Maar toch ook dapper en koel. Kan erg leuk lopen en springen, maar ik rijd er voornamelijk mee buiten. Is daarbij alleen zeker niet traag. Heb het idee dat hij dat ook het mooiste vindt, want dan komt het beste in hem naar boven. Of de omgeving nou nieuw is of al bekend, of zijn beste maatje nou mee is of een nieuw paard. Maakt allemaal niet uit, als we maar kilometers maken. Loopt harder op de heenweg en gaat lopen treuzelen als hij door heeft dat we naar huis gaan.

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:34

@ Peer, ben je vrij door de Corona perikelen? Lastig om nu te weten hoe het straks in april gaat, mei zal hopelijk wel weer normaal zijn. Dus die zou moeten lukken zou ik denken!

@Galuppy, de mijne is Aquino x Axan. Aquino is dan weer van Arachon. In de moederlijn zit Nabucco.
De mijne is nuchter, nieuwsgierig en ondeugend. Van mensen die er meer van weten is ze goed gebouwd en beweegt ze goed. Ze is wel ook erg koppig en als ze iets echt niet wilt doet ze het echt niet zomaar. Maar voor wat lekkers is ze vaak wel om te kopen. Ze vind vooral afwisseling erg leuk, ik hoef niet te lang hetzelfde te doen dan gaat ze zelf wel iets anders bedenken. En ze is een echte merrie, maar wel de allerleukste!

Hier de afgelopen tijd alles zijn gangetje, rijden gaat best goed. Ze komt steeds iets rechter, als is ze het gelijk kwijt als ze afgeleid is en dat gebeurd nog wel eens -O- . Katten of hazen in het land, andere paarden in de bak, paarden op de baan, auto op het erf, ze ziet alles.
Galop gaat steeds beter, de overgangen gaan steeds vaker netjes en met vlagen lukt het ook om netjes in de juiste houding te lopen en om haar voor het binnenbeen naar buiten te zetten. Ik ben nog wel steeds zoekende wat te doen met hoofdstel, we zijn nog steeds bitloos. Dat gaat eigenlijk heel goed, in het begin trok ze nog wat terug als ik een teugel hulp gaf. Dat doet ze nu niet meer, ze reageerde het beste op de micklem kingekruist maar de laatste 2 x rijden gooit ze heel de neus omhoog als ik de teugels aanneem. Blijkbaar deze toch niet meer fijn.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:35

Ahh dankjewel :'D

Ik ga zaterdag kennismaken en proefrijden
We shall see

Dit betreft ook een merrie, 8 jaar, schoft 1.51

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:56

Kruipt onder meeleessteen vandaan..

Nabucco was de opa van mijn vorige merrie. Shanti was een Nassau x Naro x Nabucco. Dus de opa eigenlijk van haar moeder.

Heel nuchter dier. Maar geen idee waar dat van weg kwam. Maar de N lijn is vaak wel makkelijke dieren is mijn ervaring. W lijn iets pittiger qua vooral werklust (niet gemeen pittig).

Met ons verder alles goed. Hou vorderingen beetje bij in ons eigen topic. Laatst net voor de shutdown voor de eerste keer officieel gestart en we zijn nu B+2. Na deze tijd weer verder starten :))

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:04

En gezondheidsmatig? Bekende erfelijke mankementjes om het maar zo even te noemen haha, waar ik op letten moet?

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:00

Niet dat ik weet. Volgens mij is er ook niet per definitie heel veel erfelijk aanwezig in haflingers.
Eczeem, maar dat kan altijd, en ligt niet echt aan lijn..
Je moet vooral op lijnenteelt letten maar met een A en een N hengst zit je daar ook al minder in..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:04

EOTRH is wel erfelijk en komt bij haffies geregeld voor, en ook oogtumoren komen wat meer dan gemiddeld voor. Maar of dat bloedlijnspecifiek is weet ik niet.
Verder komt natuurlijk PSSM voor bij hafs, maar ik durf niet te zeggen in welke bloedlijnen. Daar loopt wel een apart topic over op bokt.
En inderdaad, eczeem komt bij haflingers, maar ook fjorden, ijslanders, friezen voor. Meer bij koudbloeden en friezen dan bij warmbloeden in elk geval.

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:01

Aah, kijk, dat wist ik dan weer niet. :Y) Zo leren we allemaal :))

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:10

Er is al bij vermeld dat ze gering last heeft van maan/staart eczeem :) , maar in mijn ervaring is eczeem vaak goed te behandelen dus daar maak ik geen enorm probleem van ^^

Wel enorm veel zin in zaterdag ben heeeel benieuwd
Laatst bijgewerkt door Galuppy0546 op 18-03-20 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:11

Eczeem is wel naar hoor.. (Zelf een eczemer en zou echt niet 123 een volgende kopen.... Deze zelf gefokt, dus die gaat nooit weg :) )

maessie

Berichten: 5756
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:24

Galuppy je gaat bovenin friesland kijken zeker? Ken ze wel haha, wij zitten daar vlakbij.
Ik heb een Allacher x Nabucco lopen, superfijn dier.

Dat jullie nog dingen plannen zeg, ik durf voorlopig niet. Denk dat het allemaal nog wel even gaat duren.. wij zouden eind mei naar de wereldtentoonstelling, maar dat is nu ook maar de vraag hoe dat komt.. we wachten maar af hoe alles beloopt, eerst maar eens veulentje vangen! (Vandaag uitgerekend, dus hoop dat ze opschiet!)

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:19

Ik plan niets hoor.. Maar als alles weer open gaat, ga ik wel weer starten. Maar voor nu dus ook niets op de planning. Ja tandarts vrijdag.. Maar dat was dan ook al anderhalve maand terug gepland want ze zaten gewoon vol :')


Hopelijk snel veulentje! En dan wel foto's showen hoor. Zo leuk! Alweer 9 jaar terug dat ik aan het wachten was op Kayenne :+:

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:56

Lenexa, nog even wel! Hoop morgenmiddag te horen dat ik wel wat kan gaan doen. Is van de zotte om een 3e jaars verpleegkundige leerling thuis te laten zitten in deze tijd. := Maar beetje stom, want mijne ene baan is misbaar (dagopvang, dus dat kan gewoon dicht) en mijn andere baan (thuiszorg) heeft een team dat gewoon nog volledig draait. Dus vandaar dat ik deze week wel thuis heb gezeten.
Jammer dat ze het kwijtraakt als ze afgeleid is. Is ook moeilijk, het koppie erbij houden. :(:)

Galuppy, spannend! Houd je ons op de hoogte?

Wendy, ik ben een stille meelezer in je topic hoor! Super van de 2 wp!

Maessie, wat spannend! Van welke hengst? Zou leuk zijn zaterdag (voor jouw nachtrust wellicht wat minder). Dan is het precies 8 jaar na Monroe.
Die wilde ik nog behangen met vlaggetjes etc, maar natuurlijk vergat ik de vlaggetjes mee te nemen naar stal, dus nu heb ik ze er maar op gefotoshopt. _O-

maessie

Berichten: 5756
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:22

Zou zomaar kunnen.. we gaan het zien! Ik heb de camera er op, dus hou haar constant in de gaten. Ze is gedekt door Blickfang. Nu nog namen bedenken 8)7
Nu ben ik benieuwd naar de vlaggetjesfoto!! :#

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:29

Ohhhh Blickfang <3 Onwijs gave hengst. Daar had je het vorig jaar natuurlijk al over. Ben erg benieuwd naar het veulen. Je had alle verwanten aan Monroe verkocht toch?

De vlaggetjesfoto komt zaterdag pas!

maessie

Berichten: 5756
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:44

Ja klopt, Tirza had ik graag willen houden, maar ivm nhps en vreemd bloed toen toch de keuze gemaakt. Zou nu ergens in Den helder op een manege moeten staan.

T buikje veranderd rap! :))
Afbeelding