[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:32

In onze vakantie wel lekker aan de slag geweest ook!
Veel WE trainingsonderdelen, waaronder achtjes, klein sprongetje en het hek. Inmiddels kan Doortje in galop naar het hek, vol in de ankers ernaast parkeren, kan ik het hek openen, op één hand haar erdoor sturen, gaat ze keurig parallel terug, doe ik het hek dicht en galopperen we direct weer weg. Knappe Door!

Verder dressuurmatig gewerkt aan veel bochten en overgangen. En wat gewerkt aan halthouden op het achterbeen. Tante Doortje overdreef dat een beetje... Geen quarter, geen reiner, geen sliders, maar wel 25 cm spoor trekken in het halthouden :D

Afbeelding

Ennnn we zijn helemaal zelf op een klein mini buitenritje gegaan! Inclusief ongeveer 2/3 van de rit in draf. Ik was zó happy! *\o/*

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:39

Ah, zo leuk om al die foto's te zien van iedereens Haf!
Over een paar uurtjes haal ik mijn eerste pony op en ik kan echt niet wachten!
Als ik een foto heb van mijn haf op zijn nieuwe stal, zal ik een foto plaatsen!
<3 *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:45

xMarizka schreef:
Ah, zo leuk om al die foto's te zien van iedereens Haf!
Over een paar uurtjes haal ik mijn eerste pony op en ik kan echt niet wachten!
Als ik een foto heb van mijn haf op zijn nieuwe stal, zal ik een foto plaatsen!
<3 *\o/*


Wat leuk! Foto spam is altijd goed ;)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:52

xMarizka schreef:
Ah, zo leuk om al die foto's te zien van iedereens Haf!
Over een paar uurtjes haal ik mijn eerste pony op en ik kan echt niet wachten!
Als ik een foto heb van mijn haf op zijn nieuwe stal, zal ik een foto plaatsen!
<3 *\o/*

Aah spannend! Geniet ervan *\o/*

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:41

Skippy, dat willen we op film! Dat klinkt zelfs al geweldig *\o/* Wat een mooi egaal kleurtje ook, heb jij al geschoren?

xMarizka, Spannennnnnd! Spam maar los :Y)

Hier toch even een fotootje opdiepen dan maar... Zondag was dus wasdag, en nu is ze weer lekker zijdezacht en ziet haar netjes rechtgeknipte staart er belachelijk vol uit <3 Het werd nogal erg, want die staart hing echt gewoon over de grond te slepen... echte haflingergenen zeg maar.

Afbeelding

En ja, volledig dubbele manen, wat wil zeggen dat haar scheiding altijd vettig wordt van de regen :')

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:56

Hahaha die slip sporen!! Die ging goed op de ho!

Kirana, leuke haflinger hoor!

En bij lezen op telefoon werkt niet want ben de rest al weer vergeten.. :+

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:29

Hey, ik lees vlug en stilletjes,mee. Heb het enorm druk met huis enzo(wonen er pas 7mnd), volop bezig ... En paard geniet van de weide met zijn vriendinnetje. <3 ik zie mooie hafjes paseren, en jullie doen het +:)+ top(ik kan niet op iedereen reageren want ik sta veel te ver achter _O- !! Maar wat een super mooie koets zie ik voorbij komen, dit is zooo m'n lievelingskleur<3...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:09

@kirania nee, ik heb niet geschoren. Sterker nog, ik heb pas nét de vliegendeken eraf en hoop deze winter dekenloos door te komen (of ik het volhoud is een tweede natuurlijk ;) )

Jaaa, video materiaal... zou ik zelf ook wel willen zien, maar helaas echt zelden of nooit mensen bij de bakrand die ik dat even kan vragen, en denk gewoon nooit na over een statiefje op een van de palen bevestigen :+

wel vanuit het zadel een filmpje van zo'n stopje:
https://www.facebook.com/depaardentoven ... 6/?__xts__
Het hek zelf filmen tijdens het insturen en zo moet ik misschien ook maar eens proberen, maar of dát een succes wordt :')

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:32

Skippy, wow, dat had ik niet verwacht! Hier zijn ze echt al heel wollig :o Hihi, op het filmpje zie je haar ook echt even stoppen van floep, beentjes eronder _O-

Hier is het bijna gedaan met werken en dus meer tijd met de pony's, maar nu zijn er inmiddels al 7 weken (!) verstreken voor de booster. De dierenarts die normaal komt en die de eerste inentingen zette is onbereikbaar. Leest al mijn berichten, hoort mijn vraag om te komen over de telefoon, maar negeert ons volkomen. Dan bel je naar een andere dierenarts, hoor je daar niets van want hij ging terugbellen, en nu zijn we haast twee weken verder... maandag had ik opnieuw gebeld, maar de tijd dringt, als het nog niet teveel tijd tussen is. Opnieuw met bericht ons terug te bellen... -O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:43

Aiii, ik ben zó blij met mijn dierenarts! Die kan ik gewoon een appje sturen en bij wondjes enzo stuur ik foto's mee, en dan belt ze zo snel mogelijk terug en komt nagenoeg altijd dezelfde dag nog langs als je wil.

Nee, wollig zijn ze hier nog geen van allen eigenlijk. zelfs de tinkers staan nog in zomertenue, en de ijslander ook. En die zijn meestal al heel snel wollig...

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:59

Wow, dat is wel echt gek! Ze zijn hier al zo fluffig dat je je vingers al in hun pelsje kan begraven. Staan die van jullie soms binnen dan? Hier staan ze 24/7 met schuilhok buiten, blijkbaar hebben ze besloten heel vroeg te beginnen met hun jasjes :=

Trouwens, mag ik je DA stelen? _O- Als ik bij de vorige whatsappte met foto's antwoordde ze standaard met "Pff, hier is helemaal niets aan, smeer er een zalfje op ofzo" en gedaan. Ondertussen was ze wel licht hoefbevangen en had ze net vier hoefzweren doen ploffen in haar hielen :') Ik stuurde het naar een bekapper waar ik vaker vragen naartoe stuur (ik doe de hoeven over het algemeen zelf) en die viel zowat van haar stoel.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:02

Ze staan bij onze de nachten op stal, overdag op de wei. Maar de lichten in stal zijn gewoon uit (behalve met voertijd s avonds laat natuurlijk, anders breekt de boer zn nek ;) ) en normaal is de hoeveelheid daglicht die ze opvangen de indicatie voor hoe snel de wintervacht komt? Geen idee hoe ze bij ons dus zo niet-fluffy zijn nog :) Ik vind het wel lekker nog even :)

haha, stelen niet, maar lenen mag wel hoor ;) Hoefsmid is bij mij niet altijd heel snel, omdat mijn smid verhuisd is naar 50km verderop en dus niet altijd makkelijk snel kan komen. Maar de dierenarts gelukkig wel.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:05

Oei, 50 km! Wel lastig als je een ijzer kwijt bent denk ik zo, nee? En hmm, ik dacht inderdaad ook dat het aan het licht lag, die vachtjes... maar ja, misschien zijn deze twee gewoon extra hardcore en denken zij al dat het -20 zal worden hier in midden België :Y) Inderdaad vrij leuk dat het nog niet zo dik is bij jou, scheelt met uitstappen.

Ik zou je DA maar al te graag lenen, maar ik denk dat we wat ver verwijderd zitten _O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:18

Gelukkig geen ijzers eronder ;) En wat vijlen kan ik inmiddels zelf ook wel. Smid komt eens per 5 a 6 weken bekappen.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:29

Ideaal! _/-\o_ Bekappen vind ik stiekem ook erg leuk, ze zo met hun nette zooltjes en voetjes rond zien lopen en denken kijk, ze zien er terug pico bello uit :7 Mijn vorige DA zei dat haar hoeven erg netjes waren, waarna ik zei dat ik ze zelf bekapte, en ze meteen daarop volgde met "Hmm, ja kijk die teen is toch echt te lang". :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:32

Grappig, mijn smid weet dat ik tussentijds zelf bijhoud, en mijn trainers vinden haar voetjes erg mooi en vragen zich af waarom ik niet uberhaupt zelf bekap en alleen de smid af en toe ter controle laat komen :+
Dierenarts laat zich over hoefsmeden niet uit, dat is niet haar vak. Alleen bij hele duidelijke afwijkingen natuurlijk wel.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:37

Doen, zeg ik *\o/* Als je al zoveel complimenten krijgt... en hij gebruikt zijn voetjes ook nog eens goed!
Ik zal toch even moeten verhuizen voor jouw DA dan, die van mij gaf onlangs een heuze preek dat mijn merrie "nooit geschikt zou zijn voor de sport" en dat ze "niet gebouwd is om iets anders te doen dan rondhobbelen buiten, wat ik toch al doe" :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:44

Wat vervelend als je DA zich zo opstelt! Mijn dierenarts heeft ook de aankoopkeuring voor Doortje gedaan, en zei toen 'wil je haar gekeurd voor sport of recreatie'. Nou, recreatie in mijn geval. Maar ze oordeelt in elk geval niet. Ze is bij ons voor ongeveer 25 van de 32 paarden de DA ook inmiddels, en ze heeft pas 4 jaar een eigen praktijk... Hele leuk, menselijke meid. Fokt zelf KWPN dressuurpaarden, maar is niet negatief over koudbloeden en pony's gelukkig :)

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:51

Dat is inderdaad positief, ken er genoeg die een of andere vete hebben tegen koudbloeden. Veel DA's (ze heeft nogal wat meegemaakt) vonden haar ook erg zwaar gebouwd, even terzijde van het vet dat erbovenop blubbert. Zware benen, sokken, een lange rug en een massief hoofd _O-

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:22

Skippy, wat leuk dat filmpje, ze gaat zo in de ankers!

Kirania, wat een gedoe bij jou in de omgeving. Geen instructeurs, belabberde dierenartsen.
Hier hebben we op stal elke dag een gepensioneerde dierenarts, via hem kunnen we eigenlijk al heel veel regelen. Hij heeft een regeling met zijn voormalige kliniek dat hij bij ons op stal nog gewoon inentingen etc kan zetten. Hij regelt dan zelf met de staleigenaar dat de paspoorten worden afgestempeld. Rox moest in april geënt worden, 30 euro en de dag erna kon hij hem gelijk geven.

Zo makkelijk voor kleine vragen of eerste zorgen, hij zegt dan wel of het slim is om naar de kliniek te gaan of eerst nog even paar dagen af te wachten. Beide keren dat Roxy uit de sloot gehaald moest worden keek hij ook mee met het eruit halen en kon hij gelijk even zien of ze goed liep.

Rox heeft ook al een knuffelberen vachtje hoor:

Afbeelding

Ik heb gister besloten Rox haar zadel te laten nakijken, we hadden al even het probleem dat ze de ene kant geen stelling wilt geven. Nu de laatste tijd loopt ze sowieso lastig nageeflijk en dan vooral in bochten. Op de baan gaat het beter dan in de bak. Ik twijfelde al even of ik dat niet moest laten nakijken en nu heb ik de laatste week haar zweet plekken even in de gaten gehouden en het zadel lijkt toch te bruggen op de schouder en achterkant zadelkussens. Zadelmaker is ook alweer een maand of 6 voor het laatst geweest en ze is wat dikker geworden en hopelijk is daar ook wel iets van spier bij. Dus geen overbodige luxe denk ik. Gelukkig kan ze zaterdag al. Ben benieuwd!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:29

@lexena ja echt top hoe ze dat doet, gekke pony! (Ik heb 10 jaar western gereden, dus ik ken het wel, maar Doortje denkt gewoon mee)

dat is wel handig, gepensioneerde DA op stal! die van ons is er zeker paar keer per week ivm wat oudjes op onderhoud en een merrie wiens baarmoeder steeds gespoeld moet ivm infectie. enten kost ons 16 euro dit keer, ze komt er stuk of 20 doen begin oktober.

Zadel nakijken is altijd wel slim om regelmatig te doen! Ik rijd een boomloos zadel en kan zelf best eea aanpassen, maar als Doortje volgend jaar uitgegroeid is, laat ik de boel ook weer even goed checken denk ik wel. Nu is het op mijn gevoel en mijn oog, en samen met mijn trainer en osteo in overleg hoe het ermee staat steeds. Ze verandert nog best wat. Merk bij haar wel echt dat het zadel 1cm te ver naar voren betekent dat ze niet lekker loopt, hij moet echt precies op de goede plek liggen.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:30

Wat ziet Roxy er goed uit! Ik ben helemaal fan van haar kleurverloop, dat heeft Lana veel minder :j
Elke dag op stal een gepensioneerde dierenarts, ik ben jaloers. Dat hij zo helpt wilt natuurlijk best zeggen dat hij zijn vak ook nog eens graag doet, super gewoon. Lijkt me inderdaad best verstandig om eens het zadel te laten nakijken dan... ik duim voor een snelle, nette afhandeling :)

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:51

Skippy, ik reed wel eens op een Fjord die dat ook heel leuk vond. Hadden we met balken een vierkant in de bak en dan moesten we daar inrijden en dan halthouden. Het was nogal een drammer dus dat was nog best lastig. Tot hij het door had, dan kon je in volle galop dat vierkant in en als je dan ook maar terug ging zitten stond hij stil. Misschien wil Doortje later wel gewoon western paard worden, je weet nooit wat haar ambities zijn :).

Kirania, ja ze heeft zeker in de wintervacht delen witte vacht. Dat begin je nu al te zien, sowieso heeft ze veel witte haren in haar vacht. Zal even een foto daarvan opzoeken:
Afbeelding
Op deze zie je nog beter dat haar buik zo goed als wil blijft, deze foto is van vorige week dus dat wordt alleen nog erger naar mate die vacht langer wordt:

Afbeelding

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:03

<3 <3 Ik ben verliefd! Dat noem ik pas een nette gradient.

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:42

Wat een haren al. Kayenne gelukkig nog niet zo. Wel weer iets dikker maar nog lang niet zo erg. Indien het te lang wordt gaat het er direct weer vanaf :+

Dat stoppen doet ze netjes zeg! Dat moet ik ook echt meer oefenen. Zitten, stoppen.
Ach we blijven lekker bezig.

Zadel kan best problemen geven idd alles ze net wat veranderd is. Merk ik bij kayenne ook vaak toen ze bij veel veranderde.