Westernhaflingers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:02

Mijn trainster heeft n opleiding gehad bij monty roberts! Geloof dat zij ook ervaring heeft met dit soort dingen!

Even heeel iets anders! Bonny krijgt witte haren naast de schoft! Ik weet dat dit op druk plekken wijst! Maaaarrr als ik heb gereden en ik haal mn zadel eraf kun je zien dat daar geen zweet plek is zeg maar dan is er toch ook geen druk plek? Het zou kunnen komen van de "bh" (borstbeschermer) die ik onder de deken heb zitten.. Maar zon ding kan toch noooit zoveel druk uit oefenen op haar rug? De plekjes zitten aan beide kanten naast de schoft boven de schouder.. Kan t ff niet anders uit leggen.. Als het van het zadel is ben ik echt de sjaak! Dacht dat die zo goed lag!!

Hebben jullie trouwens ervaring met full body sleezys? Zag nu de vreselijkste verhalen over die borstbeschermers..

Volgende week dinsdag komt er ff iemand naar kijken naar t zadel.. Ben benieuwt!

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:06

Oh ze was btw met annemarie vd toor op horse event! Weet niet wat ze daar hebben gedaan en ken AvdT eigenlijk niet..

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:46

Witte haren duiden meestal op een oude druk plek (van het jaar er voor.) Dat komt dan nu teug in de wintervacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:49

HaffiePower schreef:
VivaLaVida schreef:
Heee de clinic gegeven door marlies maathuis? Leuk!! Toch maar mee doen dan!!
Hoop niet dat t weer veel Trail is..
Maarre ik kan geen kant kiezen want heb ook een Quarter! Vind ze allebei geweldig :D zeker niet dat nu mijn haf minder leuk is ofzo! Het zal nooit een quarter worden maar dat zou ik ook echt niet willen :')



Hey Rose volgend jaar al vroeg in het jaar Haflingerweekend Ermelo. Marlies heeft nauwelijks aandacht aan Trail besteedt de afgelopen clinics eind augustus, maar voornamelijk aan beheerst overgangen rijden en specifieke westernbewegingen.


Nooooo...... vroeg in het jaar? ??
Kan ik weer niet mee doen!

Edit; al gevonden, in juni! Dan ben Ik al wel bevallen :')
Nou hopen dat er nu niks tussen komt dan!

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:19

Ooooh nog n baby cowgirl!!!

Nou als t van n oude druk plek is zou ik opgelucht zijn! Maar jammer dat de vorige eigenaren niet zuinig zijn geweest met haar.. Als ik de haren tegen de richting in aai zegmaar kun je echt zien dat t bovenste nog de gewone kleur heeft en t onderste wit is..

Hoop dat ik het Haflingerweeken in ermelo ook bij kan wonen! Als toeschouwer denk ik!

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:32

Jaaaa :D hoezo kom je niet met paard dan?
Die van mij heeft ook een witte plek, van de deken van vorig jaar. Had toen niet door dat hij daar drukte, en nu zie je het.

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:09

Dat ligt er maar net aan hoe het gaat met rijden! Wil eerst nog n aantal keer oefenen op vreemd terrein! Ze kan nogal heet worden namelijk en dan is ze wel eens onstuurbaar.. Daar moet nog hard aan worden gewerkt!!

Echt heeel vervelend die plekken! Moet ze toch pijn van hebben gehad lijkt me!! En niet zo mooi natuurlijk!!
Heb jij toevallig ervaring met n full body sleezy? Had er een op bokt markt zien staan maar krijg nu heelaas geen contact meer met de adverteerder!

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:38

Hier even een update van mij.
Ik heb mn westernzadel helemaal blij mee :D
Het is een nieuw pool's zadel geworden en zit echt heerlijk.
Woensdag heb ik mijn eerste western les best spannend.
Jaren les gehad van de zelfde instructrice gehad en dan weet je goed wat je aan elkaar heb.
Maar dat gaat nu ook vast goed komen.
Vind het in ieder geval erg leuk de nieuwe uitdagingen aan te gaan

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:56

Als ik de dressuur en alle ontspanning goed bij mijn er in heb zitten wil nog graag de overstap naar western maken. Vind het errug gaaf!
Maar helaas is zsazsa niet mijn eigen dus daar ga ik wel voor streven. Dat ik haar over 3/4 jaar kan kopen. Dan is ze 15.

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:03

Niet op de kwaliteit letten want dat is niet best ivm dat het donker was en met en telefoon gemaakt zijn hihi.

Afbeelding
Afbeelding

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:06

Leuk hoor Wendy. Er komen vast nog wel een keer foto's van jullie bij daglicht.
Leuk ook die sterren op zijn achterkant :)

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:46

Die fotos zulle er zeker komen.

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:00

Nee diesel geen ervaring mee behalve om een paard schoon mee te houden! Ik gebruikte en borst beschermer maar dat was ook niks. Heb nu een tussen stuk tussen mijn deken aan de voorkant bij beide paarden. Dit werkt wel :)

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:40

Hmm thanks vivalavida!

Ziet er goed uit wendy! Komt vast goed met je les!

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:43

Nou had ik onderwerpen met Warwick Schiller opgezocht hier op bokt kom ik iets tegen over n demo of clinic volgend jaar in Belgie! Maar helaas was er al lang niks over besproken in dat topic of heb ik niet goed gezocht!

Kennen jullie hem? Ik bekijk vaak filmpjes van hem! Zijn werkwijze spreekt me erg aan! Hij werkt van uit: "making the wrong thing hard and the right thing easy".Weet iemand van jullie toevallig iets meer? Ik zou er zeker alles aan doen om hem in het echt aan het werk te zien!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 09:45

Nice!

Ik heb vrijdag weer les van Paulette Zorn. Ook echt een aanrader :j
En ik heb een nieuw hoofdstel gekocht. Supergaaf <3

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:11

Showen dat hoofdstel!

Zal paulette Zorn ff opzoeken nog nooit van gehoord...

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 11:16

Moet nog een foto maken :+
En eigenlijk nog 2 andere hoofdstellen verkopen :')

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:30

Oh haha!! Nou ben benieuwt!

Vanavond weer les! Deze week niet veel intensief getraind ze was heel stijf achter.. Ze was uit haar vel gesprongen in de stal door n losgebroken paard.. Heel dr voerbak gesloopt.. Tis niet zon lieverdje tegen andere paarden..

Ben ook benieuwt naar de fotos van wendy morgen!! En hoe ze haar les vond gaan!

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:46

Hier ook een Pool's en supercontent van!! Zit echt heerlijk en een ideaal haflingerzadeltje..

Omdat ik voor mijn haf geen vervoer heb, kan ik helaas niet lessen. Ook omdat ik momenteel zwanger ben van nummer 2.. Als de kids wat groter zijn, wil ik wel een occasie-vrachtwagentje en lessen en wedstrijden doen. Ondertussen hobbelen we thuis maar wat rond en volgend jaar gaat Arno wel weer 2 maanden op training bij een westernruiter.

2 weken geleden een fotoshoot gehad met mijn haf en straks krijg ik alle foto's, dus dan ga ik jullie daar wat mee vervelen :j

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:52

Nog eenkleine cowboy of cowgirl dus! ! :D gefeliciteerd! Rijd je nog wel?

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:06

Jij ook gefeliciteerd VivaLaVida!!

Ik ben nog maar 10 weken en zolang alles niet in de weg zit, blijf ik rijden (mijn man vind het maar niks, maar ik zie het probleem niet..)

Mijn dochterje van 2 vindt paardjes wel leuk, maar oh wee als ik haar erop wil zetten!! Hopelijk verandert dat nog, want ik ben jaloers op al die foto's waarbij mensen hun ukkepuk in het zadel zetten :P

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:33

Oooh wat leuk gefeliciteerd!!!

Ik heb tijdens de zwangerschap ook gewoon doorgereden wel nog dressuur in die tijd met inmiddels overleden kwpner! Is het beste wat je kunt doen zei mijn verloskundige! Als je lichaam daar aan gewend is moet je het gewoon blijven doen! Goed voor de bekkenbodem spieren! Mijn dochtertje van 1,5 vindt het ook heel leuk en ons hafje is er super lief voor!

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:05

[WN-ITP] Westernhaflinger Tommy

Zo trots op hem! We hebben ons allereerste wedstrijd seizoen super goed afgesloten met in totaal 5 gereden wedstrijden op 5 verschillende locaties, 1 keer double judged en in totaal 4 prijzen! 2de, 4de, 5de en 6de!

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:18

Voor foto's moet ik iemand op zien te trommelen en dan hopen dat de kwaliteit goed is ivm savonds lessen
.
Ik zal in ieder geval een verslagje maken van me les.
Vandaag en gister zelf beetje proberen te rommelen maar is toch raar met lange teugel rijden haha heb gelijk het idee weinig controle te hebben en voel me net een beginnen haha.
En vivalavida gefeliciteerd met je zwangerschap geniet ervan