Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 20:42

is brabant dichtbij genoeg?

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:31

Wij zitten vlakbij den Bosch. Maar voor een echte brave pony is een afstand geen probleem.

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 22:08

ik stuur je een pb

kinel
Berichten: 2192
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:22

Hoe gaat het eigenlijk met alle haflingers in dit dagboek. Jammer dat zo`n leuk topic helemaal stil ligt.
Kijken of we het nieuw leven kunnen in blazen.
Met mijn hafje gaat het super. Ze geniet nu even door het slechte weer van haar vrije dagen. We proberen het zodra ik de kans krijg weer op te pakken. Maar voor nu mag ze varken spelen. Zo smerig is ze.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:52

Fijn dat het met Nelleke goed gaat, Kim.
Hier (Houten= Fralla) gaat het ook goed. Beetje schaggie door niet kunnen grazen, maar soms mag ze dat aan de longe doen. Ik kan haar niet in een omheind stuk zetten; zeer tot mijn en haar ongenoegen. Het land is gewoon te nat. Als het weer het toelaat en mijn rug (vorige week had ik spit Auw!) dan zet ik haar graag voor de sulky. Dat voldoet prima. Als ik een groom heb, kan onze dag helemaal niet stuk; dan kunnen we naar buiten, zonder groom ga ik echt niet.

QueenMB

Berichten: 40
Geregistreerd: 20-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:26

Hey weet iemand misschien een western haflinger te koop?
En zijn er hier ook western mensen met haflingers?

Queen MB

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:12

Zo jammer dat dit topic stil ligt, inderdaad!

Even een "dagboekstukje...

Mijn blondie heet Lana, acht jaar en traditioneel gefokt.
Afbeelding

Het dagboekstukje is eigenlijk van gisteren, aangezien ik vandaag nog een trainingsdag voor de boeg heb en lekker veel werk in voorbereiding op morgen. We gaan onze proefrit bij VVR Eyota doen om ons te kunnen aanmelden, dus ze zal zich op en top moeten gedragen! Jammer van de nattigheid tegenwoordig.

Lana heeft het probleem dat ze graag bij andere paarden is en érg graag graast. Dat moest dus opgelost worden voor ik kon vertrekken, maar school en het weer werkt een beetje tegen. Eerst geprobeerd met tikken met de zweep telkens als ze graasde, maar daar was ze helemaal niet van onder de indruk en werd ze stressy van. Even gemeet met een paar medemensen die dezelfde methodes als ik gebruiken en toen er samen opgekomen om mijn zweep thuis te laten en mijn split reins te gebruiken. Telkens als ze at of naar het gras dook, heel zachtjes tappen van links naar rechts, dan harder en harder. Op die manier kon ze kiezen om voor de druk weg te gaan en te "ontsnappen" als het ware. Daarnaast was het alledaagse in cirkeltjes werken als ze bij andere paarden wilde stoppen. Werken bij de paarden, rusten van de paarden weg, maar ze mocht niet eten. Ik denk dat ik er zo'n twee uur over gedaan heb, maar ik stuurde dan ook niet. Zij mocht zelf kiezen of ze de paarden en het gras wel écht de moeite vond. Ze kwam telkens dichtbij de verharde weg zonder gras, maar besloot dan terug terug te keren. Allemaal oke, want soms ga je sneller als je trager gaat. :j Het was op en af, en op en af, maar uiteindelijk ging ze op haar eentje de weg op en de gras en de paarden, die konden haar gestolen worden. Daar heb ik mijn training dan ook gestopt, want die eerste keuze van haar was echt geweldig.

Vandaag ga ik trainen met een vriendin en haar paard, en morgen dus de grote rit! Spannend *\o/*

QueenMB, kan je geen haflinger die engels is opgeleerd omscholen? Aangezien western en engels zoveel gelijkender zijn dan de meesten denken... tenzij je de wedstrijdring in wilt, natuurlijk. Spijtig genoeg weet ik geen haflinger voor je. Denk dat er wel verscheidene mensen zijn die western doen met hun haflinger, maar echte moves zoals de sliding stop, de spin en de rollaround, die heb ik nog niet gezien.

kinel
Berichten: 2192
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:06

Wat een mooi haffie heb je. Dat is echt nog een tank. Jammer dat je ze nog weinig ziet. Mijn is gelukkig geen echte luxe. Bij ons weer even rustig met al dat vieze weer. Ga kijken of we het volgende week weer kunnen oppakken .