Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:36

Kim en Nelleke
Na de hevige spierpijn van zondag vanmorgen weer een ritje gemaakt van 12 km. En wat was ze braaf. Ze heeft geen stap verkeerd gezet. Hopen dat het weer een beetje mee blijft werken. En we weer met regelmaat kunnen rijden cq longeren of wat dan ook.

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:01

Amanda & Macey:

Vandaag heb ik helaas de eerste blijvende herinnering aan mijn haffie opgedaan. Ik was met haar aan het wandelen, en ze was echt super braaf. Maar op een gegeven moment schrok ze van een onverwacht geluid. Ik had geen tijd om te reageren dus ze trok het touw door mijn handen en ging in volle galop richting huis. Alles is uiteindelijk wel goed gekomen, maar ik heb een prachtig litteken op m'n hand waar ze het touw door getrokken heeft...

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:36

@amanda ja dat doet pijn. Gelukkig dat er geen gekke dingen gebeurt zijn. Zijn en blijven beesten. Nelleke ging woensdag super en gisteren had ik er de handen aan vol. Ze schrok en stond midden op de weg. Na al twee uur gereden te hebben. Beterschap met je handen.

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:41

@Kinel: Ja, ze kanm er niets aan doen natuurlijk, maar ik schrok zelf natuurlijk ook wel even. Nu weet ik weer waarom ik ook al weer eerst ging wandelen ter voorbereiding op buitenritten haha. Maarja mijn hand geneest wel weer en we zijn weer een ervaring rijker.

Haha ja ze kunnen altijd schrikken... al vind ik het altijd wel eng als ze daardoor midden op de weg komen te staan.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:58

Op deze weg wordt normaal ook nog eens met 80km per uur gereden, maar ik merk sinds ik een oranje vestje van de knus aan heb dat ze toch beter opletten. Gelukkig kwam er geen auto van achteren en alleen van voor. Deze zag al dat Nelleke moeilijk aan het doen was en bleef op afstand en stopte zelfs.

Vandaag de inloopstal schoon maken en dan kunnen ze weer 24/7 naar buiten.
Misschien Nelleke nog even aan de longe.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:40

Mandje: wat een pijn zul je hebben aan je handen. Heb je synthetische touwen of katoen? Ik neem altijd katoen, dat snijdt/brandt stukken minder dat die 'plastic'touwen. Ik let daarop bij aankoop. Toch als er snel getrokken wordt, doet het nog steeds zeer.

Fralla, Noa en Sandrina

Had deze week knipkaart van stal. Ben, op woensdag na, elke dag geweest en voor langere tijd. Noa had vakantie en daar hebben we goed gebruik van gemaakt; Fralla staat te glanzen in de stal, want ze is elke dg gepoetst. Zo leren die twee elkaar goed kennen. Zodoende kon Noa gistermiddag alleen aan de slag, nadat ze in de ochtend al alle klusje hadden geklaard. We wilden graag 'iets'doen, maar het bleef gieten. Ik ging naar huis, maar Noa gin nog eens terug toen de zo scheen.
Vandaag heeft ze helemaal alleen voor Fralla gezorgd; kon ik lapjes kopen op de markt in Utrecht.
Ik hoor voor morgen goede weersberichten, weet nog niet of ik ze voor de kar zal knopen. Zal er wel op neer komen.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:32

Nou Sandrina dat wordt nog eens wat.
Morgen paardrijden. Wordt mooi weer.

Nelleke vanmiddag half uurtje aan de longe. Inloop stal schoon gemaakt en vanaf nu dus weer 24/7 naar buiten.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:49

Zo weer 3.5 uurtje stuiteren erop zitten. Laatste km alleen nog maar gereserveerde draf. Van de ene kant best leuk maar ook vervelend. Ze wilde niet toegeven. Maar al met al een lekkere rit.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:34

Gisteren rit gemaakt die er niet om loog; 2,5 uur. Wat een heerlijk weer ! Gelukkig kan Noa er ook van genieten; ik hoor haar niet klagen over koude of koude voeten. wij genieten allemaal! Fralla ook van alle aandacht en beweging.
Vandaag met lange lijnen gewerkt; Noa heeft er nog moeite mee, omdat ze er achter loopt en ze durft Kadetje nog niet echt aan te pakken; die sloft door de bak. Kom ik er aan dan gaat ze plots heel fanatiek en fris lopen! Haha. Wie denkt ze voor de gek te houden? Voorlopig Noa nog.
Kinel: Ja dat is een leuke samenwerking; ze is punctueel en begrijpt snel. En als ze iets niet weet, vraagt ze het. Je kunt alles merken dat ze dit baantje niet gewend is, want ze komt zelf nog niet met ideeën. Ik moet alles nog aandragen. Dat zal over een paar maanden wel anders zijn.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:49

@sandrina: Aldoende leert men. heb zelf gelukkig geen spierpijn van gisteren.
Vandaag dagje vrij voor haar en als het weer goed is morgen even lekker racen door de wei.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:46

kinel schreef:
@sandrina: Aldoende leert men. heb zelf gelukkig geen spierpijn van gisteren.
Vandaag dagje vrij voor haar en als het weer goed is morgen even lekker racen door de wei.


Oh leergierig is ze zeker. Leuk hoor zo'n meisje dat als een spons alle informatie uitneemt.

Hoe komt je toch aan zoveel spiertjespijn? Je rijdt toch al langer en regelmatig?

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:03

Ja spierpijn. ..... als ik langere tijd niet meer gereden heb dan komt dat vanzelf. :D. Ik dec eb jan amper gereden dus vorige week maandag voelde ik het wel. Daarna niet meer.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:47

kinel schreef:
Ja spierpijn. ..... als ik langere tijd niet meer gereden heb dan komt dat vanzelf. :D. Ik dec eb jan amper gereden dus vorige week maandag voelde ik het wel. Daarna niet meer.


Dat verklaart het. Die maanden wordt sowieso minder gereden door iedereen. De paarden zullen ook wel last hebben van spierpijn.
Heel fijn was dat we door het zachte weer gewoon door hebben kunnen rijden; geen verplichte stop tot het weer kon.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:33

Vandaag wei weer schoon gemaakt en nelleke even flink gelongeerd. Met de longeerhulp. Best een uitkomst. Daarna nog even zonder in de galop. Met dat ding vind ze nog lastig.

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:13

Ik heb vandaag de staart van Macey maar eens gewassen. Het is een hele verbetering, want het was ook hard nodig. Ik heb ook even voor en na foto's gemaakt.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:57

soow :wow: wat een verschil :D

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:44

Ja die staarten weten wat. Die van Fralla is deze week ook weer gedaan. Het verschil is groot.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:46

Ben ik al vijf jaar aan het plannen :+ .

Faringo
Berichten: 8273
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:19

Pfff die staart van Storm is ook al zo'n drama. Gelukkig afgelopen weekend het water even opgezocht waardoor ie nu iets minder donkergrijs is haha.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:17

Kunt ook gewoon flink poetsen door de staart wordt hij vanzelf wel wat lichter.

Kim en nelleke
Nou ik weet niet wier er steeds peper in haar kont stopt,maar merk dat ze echt niet wil luisteren. Wilde vandaag eens een stuk met een vriendin gaan rijden maar madam was weer erg voorwaarts. Zal ook wel de wind zijn. We hadden geluk en waren na een klein rondje net voor de regen thuis. Toen heb ik ze nog even door de wei laten rennen en was de energie er weer een beetje uit. Hopen dat het weekend een beetje weer is dat ik haar weer eens flink kan laten werken . Had er zelfs een martingaal aan en dat heb ik normaal noooooiiiiit. Dus dat zegt al genoeg.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:17

Kinel: dat frisse komt van de wind; als dat onder die staarten en in de oren komt worden ze 'opgetild' ofzo, maar luisteren ho maar! Hoeveel km's heb je in gedachte?

Fralla & Sandrina
Ik heb even een weekendje 'vrij'; mijn duitse vriendin komt, hoewel strontziek door een fikse verkoudheid, maar ze komt toch (4 uur rijden) naar me toe. Dan rijden we snel door naar Breda waar we een speciale leerhandel gaan bezoeken. Zij zoekt met natuurlijk stoffen gelooid leer om kleding/spullen uit de vinkingtijd van te maken (9e eeeuw)Ik ga een leren emmer maken waar in zulke kampen als die worden Vikingen worden nagebootst groot te kort aan is. Er is ook tekort aan schoenen/sloffen uit die tijd, maar of ik me dááraan ga wagen valt te bezien. Aan een emmer kan niet zoveel mis gaan.
Ik gebruik chroom gelooid leer, daar is makkelijker aan te komen.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:58

Het aantal km ligt aan nelleke en aan het weer. Zondag niet zo ver want manlief wilt nog gaan fietsen. Maandag kan ik de hele dag rijden als het moet.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:12

Kim en nelleke
Vanmiddag weer even lekker laten rennen door de wei. Even de energie eruit. Morgen weer lekker aan de longe.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:56

Het werd geen longe maar even flink door de wei heen. Nu hopen dat ze morgen met rijden wat rustiger is. Als het smiddags droog is en een beetje redelijk dan gaan we ook nog met shet mennen.

Caesar
Berichten: 9314
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:56

Ik zie dat dit al een tijdje niet meer actueel is maar ik probeer het toch maar gewoon.

Wij zijn op zoek naar een zeer brave haflinger. Mag al wat ouder zijn maar voorkeur gaat uit naar een fijn dier in omgang en onder het zadel. Moet aandacht geweldig vinden en ook aan de hand goed te hanteren zijn. Moet wel geschikt zijn om bereden te worden. Hoeft geen bewegings wonder te zijn.