Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:47

BCG: hoelang heb je haar nu? Probeer inderdaad een vrolijke leider te zijn. Ik moet veel lachen om de streken die 'madame' weer eens uithaalt. Ik was maandag aan het longeren. dat wou Noa graag. Ze kon kiezen wat ze wou en koos longeren. Ze luister goed naar de aanwijzingen en Fralla is niet al te stout. Als dat wel zo is, zeg ik: "Doorzetten" en dat doet ze. Naderhand stonden we nog wat te praten en Fralla kwam er heel rustig bijstaan en 'meebeppen'. Ik merk dat Noa een goede invloed op haar heeft. En Noa zelf zegt dat ze het erg leuk vindt 'bij ons'. Ik probeer haar 'tools' te geven voor als ze er eens alleen voor staat. Als ik een dagje vrij wil/ hoop te zijn. Dat ze niet alleen maar komt om te mesten en te poetsen, maar ook iets leuks te doen met blondje.

Vraagje aan allemaal: Wat kan ik nog meer verzinnen om Noa en Fralla samen aan het werk te zetten? (klinkt raar, maar jullie snappen wel wat ik bedoel) Ze rijdt nl. niet en dat zou in dit stadium onverstandig zijn. Ik heb al vrijheidsdressuur voorgesteld; iemand nog andere ideeën? Ik hoor ze graag.

Faringo
Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:56

Grondwerk, van die horsemanship oefeningetjes of zo? Gewoon wandelen, of wil je haar nog niet alleen het erf af hebben?

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:55

Faringo schreef:
Grondwerk, van die horsemanship oefeningetjes of zo? Gewoon wandelen, of wil je haar nog niet alleen het erf af hebben?


Nee, liever niet; nog niet. Ik vertrouw Noa wel, maar blondje niet. Ze is zo sterk als ze gras ziet!

Ja grondwerk is inderdaad erg leuk en dat zorgt snel voor een onderlinge band. Zal ik daarvoor verder op bokt zoeken voor oefeningetjes?

Faringo
Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:58

Nee snap je hoor, ik laat Storm ook niet met een jonge meid het terrein af gaan ;-)

Ja waarom niet dat proberen. Ik heb zelf een boek liggen ervan. 101 horsemanship oefeningen. Gebruik 'm nooit hihi.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:23

kunstjes leren goed voor de samenwerking. maar dat is grondwerk cq vrijheidsdressuur :+ .
muts dat ik ben. ben ook weer met twee dingen tegelijk bezig. hier en de PowerPoint voor mijn dochter.
Dit was voor mij de eerste keer en moet zeggen dat het me best goed af gegaan is. Ze leren dit volgend jaar pas op school maar ze moest en zou een PowerPoint spreekbeurt hebben. Ze heeft zelf de informatie opgezocht hoor. samen uitgewerkt en samen plaatjes uitgezocht. :D

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:29

Kinel: ben je MAAR met twee dingen tegelijk bezig? Ik houd soms wel 5 ballen in de lucht en soms vallen ze ;) (gwapje)
Powerpoint; ik heb me daar nog niet mee bezig gehouden.

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:41

@Sandrina: Ik heb haar nu twee maandjes. We leren elkaar steeds beter kennen haha. En ik kan ook zeker lachen om haar streken, zo lang het binnen de grenzen blijft natuurlijk. Ik denk ook dat je wel een boel humor nodig hebt met zo'n eigenwijze haf. Op het moment dat je boos wordt om alle kleine ondeugende streken worden ze waarschijnlijk nog dwarser haha. En ik merk zelf dat Macey haar streken helemaal niet gemeen bedoeld zijn ofzo, ze heeft zelf ook gewoon humor haha. En "tools" leren aan Noa is inderdaad handig. Volgens mij heeft iedereen met een (verzorg) paard wel van die truukjes om bepaalde situaties snel en makkelijk op te lossen.

Ik zou Noa ook eerst aan de slag laten gaan met grondwerkoefeningen. Zo kunnen Fralla en zij elkaar leren kennen. Wat op den duur ook super leuk is, is horse agility!

Faringo
Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:44

Powerpoint heb ik wel eens gedaan, maar ben er niet heel goed in, daar doe ik het te weinig voor :-). Moest dat verplicht een spreekbeurt in powerpoint of wilde ze dat zelf?

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:11

BCG: Dwars? Een haf dwars? Ha je moet mij eens meemaken als ik dwars ben! We zijn met hetzelfde sop overgoten zeg ik wel eens. Ik noem haar soms "biels" en ook: "ze komt bij de spoorwegen vandaan" Huh? "Ja, daar heeft ze als biels leren dwarsliggen" En daar moet ik nu mee werken?!? :j
Nee, je moet het sportief oppakken; dan doet hafje dat ook. We zijn door die humor en het steeds verder groeien een team geworden. Als ze 'stom' doet en ik een oorzaak zoek(hond, graafmachine of iemand die plots opduikt), hef ik soms wel eens de handen in de lucht, want de enige verklaring die ik kan vinden is dat........ het om een HAFLINGER GAAT. Tja dat is verklaring genoeg, toch? <<)

Bedankt voor de tip van horse-agility.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:28

Sandrina schreef:
Kinel: ben je MAAR met twee dingen tegelijk bezig? Ik houd soms wel 5 ballen in de lucht en soms vallen ze ;) (gwapje)
Powerpoint; ik heb me daar nog niet mee bezig gehouden.


Ja sandrina, daar had ik me ook nog nooit mee bezig gehouden, maar ik moet wel. Mijn man is helemaal digibeet.
@Annemarie, Ze hoeven het dit jaar nog niet een PowerPoint, maar volgend jaar moeten ze het. Ze wilde het zelf heel graag. Ja en ga er als leek dat maar eens voor zitten.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:57

Vanmiddag weer aan het baggeren geweest. Wat is het weer een smeerboel. Ze wilden alle drie al naar binnen om half drie. Dus maar gewoon gedaan. Even een knuffel en gauw weer naar huis.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:52

Wat een weer! Gisteren ging het er goed op en vandaag? Ik zit te wachten tot het droger wordt dan wou ik naar de lapjesmarkt in Utrecht, maar nu geeft buienradar aan dat het half een droog gaat worden. De markt duurt tot een uur. Ik ga volgende week wel. 'sMiddag komt hafje wel aan bod.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:59

Ja Sandrina het weer laat te wensen over. Had gisteren geen zin om de stal uit te mesten. Wel moppen eruit gehaald en weer recht getrokken. Vanmorgen vond ik de windvlagen te hard voor te rijden. Stalletjes gedaan en met ijskoude voeten weer naar huis.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:38

Vanochtend hondje uitgelaten terug naar huis niet gelopen, maar gewaaid! Dat wordt geen ritje-dag. Veuls te koud en winderig. Tot overmaat van ramp gaat het ook nog regenen en stormen! Lekker dan! Gelukkig zitten we op de deel van de boerderij tamelijk comfortabel als de deeldeuren dicht blijven, dus zijn Noa en ik het tuig gaan poetsen. Dat was helemaal niet nodig ;) Nee nee de stront van 10 ritten ervoor zat er nog op, dus poetsen met veel groene zeep en krabben! Nu hebben we weer een tuig dat heerlijk soepel is en lekker ruikt. Van trainen/werken met lange teugels is nog niks gekomen. Morgen zien we wel weer.

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:29

Pfff het is echt rotweer. Ons weiland begon net weer een beetje op te drogen, en dan krijg je dit! Ik heb vanmiddag verjaardag, dus net al even de stal uitgemest en het hooi bij gevuld. Afgesproken met de staleigenaar dat hij Macey vanmiddag even binnen zet, kan ik straks lekker een wijntje drinken op de verjaardag :-)

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:40

Veel plezier bcg. Had vanmorgen ook al alles klaar gezet. Man is zo lief om de bende binnen te zetten.

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:19

Vanmiddag was zo'n lekker weertje. Met nelleke en lieke rondje gewandeld. Lieke heeft gereden.zonder zadel. Wel bitje in.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:56

Wat is het stil hier! Hebben jullie niks beleefd of niet het schrijven waard?
Fralla, Noa en Sandrina
Groompje appte dat ze zin had in een ritje (met bedekte termen) Gisteren niks gedaan dus vandaag kan het wel weer.
Tot ziens weer!

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:18

Nou ik heb gisteren weer wedstrijd gehad, 1e proef ging echt niet goed, hij vond het juryhokje verschrikkelijk eng! Dat resulteerde op 176 punten, 2e proef ging gelukkig vele beter wat als resultaat gaf: 194 punten! :D

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:09

In de tijd dat jij hier wat plaatst sandrina zit ik te kou kleumen op mijn paardje. Volle wind op ons en dat voel je dan wel hoor. Was het laatste stukje.

Fijn dat de proef goed ging normann.

Kim en Nelleke
Afgelopen week weer een wat dingen opgepakt. Lieke een keer gereden. Gisteren heb ik haar gelongeerd met de longeerhulp en daarna nog even zo. Vanmorgen natuurlijk gereden. Ging op een klein dingetje na goed. Ze pakte een keer het bit vast en ging er in galop vandoor. Maar even op de plaats gezet en was weer goed. Daarna weer lekker naar de wei. Alles voor later klaar gezet en naar huis weer opwarmen .

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:55

Normann: fijn dat je proeven goed gingen. Die WP's komen vanzelf. Juryhokjes bijten gemeen. Ik snap jouw pony wel.

Kinel: Wij begonnen met een zonnetje en wind. maar dat werd langzaam dreigende lucht en koude wind als voor een hagelbui. Verder fijne rit.
Fralla zag de fjord van de stal staan grazen; ze ging op haar tenen staan, schoof der hoofd uit (als een giraf) en begon te briesen als een stier! Dansend liep ze op de fjord af; eenmaal dichtbij zag ze welk paard het was------> Het hoofd ging naar beneden alsof ze zich schaamde dat ze zich zooooo vreselijk had aangesteld! Noa en ik hebben haar uitgelachen!
Ik heb bij Action een thermo-legging gekocht. Lekker warm! Gewone broek erover; kan zelfs ermee op de brommer!

kinel
Berichten: 2195
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:10

De action is volgens mij nummer 1 bij vele ruiters. Ook bij mij. Zijn vanmiddag wezen mandenvlechten. Lieke was trots. Al had mama iets meer gedaan. Mag de pret niet drukken. :D

mandje

Berichten: 940
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:55

Heej mensen,

Weer even geleden dat ik wat gepost heb.

Harmanda en Heidi.
We zijn weer rustig aan het rijden en training aan het oppakken. Gister een heel kort buitenritje gemaakt. Dat ging zo lekker en het was vandaag weer zulk mooi weer dat we er weer op uit gegaan zijn. Dit keer wat verder. Echt van genoten. We waren net 5 minuten terug en toen begon het te regenen. Net goed getimed.

Faringo
Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:36

Annemarie en Storm

Wat heb ik een heerlijk weekend gehad zeg. Zaterdag voor het eerst sinds september weer onder de man naar buiten gweest. En dat met windkracht 9. Was flink ploeteren in de polder maar wat was Storm braaf zeg.
Gisteren weer een rondje naar buiten geweest. Heerlijk genoten en voor het eerst kennis gemaakt met de trein die langs het fietspad dendert. Vond het best even spannend, maar het zou Storm niet zijn als ook dat het totaal niet interesseert. Zo trots op hem want die trein rijdt op ik denk 20 meter afstand in volle vaart voorbij. Kon wel een vreugdedansje doen. Heerlijk genieten weer. Vandaag is hij lekker een dagje vrij en dan morgen weer springles.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:01

Kinel: mandenvlechten? Dat is leuk! En wat heb je gemaakt?
Mandje: helemaal gelijk geef ik je; niet thuis blijven als het droog weer is ook al waait het. Langzaam alles oppakken dan breekt het lijntje niet.
Annemarie en Storm: Ik zag je bericht al op FB. Wat een zacht weer hè? Geniet ervan.

Noa, Fralla en Sandrina:
Als groom initiatief toont voor een rit; altijd gebruik van maken! Heerlijke rit gehad. Ik laat haar het hoofdstel en de leidsels indoen en klaarleggen. Dat gefrutsel met de leidsels had ze me pas tweemaal zien doen; nu kon ze ze al 'temmen'. Ik kon de leidsels zo van haar overnemen, want ze hield rechter en linkerleidsel keurig gescheiden, dus precies goed. (Iemand anders die al 2 jaar bij me groomt, kan dit nog steeds niet. En dat geeft niet, ze heeft me toch de mogelijkheid om een rit buiten te maken, zonder haar/groom ga ik niet)
Toen er zwarte wolken overdreven, keerden we terug naar stal.