Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:19

HET HAFLINGER DAGBOEK DEEL 2:

**DIT IS GEEN KLETSTOPIC, VOOR KLETSTOPICS VERWIJS IK JULLIE NAAR DE HUISKAMER**

Je begint met je naam en de naam van je paard: dus bijvoorbeeld

Marga en Sacha:
en hier dan je verhaaltje wat je die dag hebt gedaan en meegemaakt met je Haffie.


** LET OP: ONDERSTAANDE TEKST IS GECOPIEERD UIT HET HAFLINGER DAGBOEK DEEL 1 **

lees dit even door voor je besluit om mee te doen;



Hallo allemaal,

Het leek mij een leuk idee om een soort dagboek te openen hier op bokt met alleen korte verhaaltjes wat je die dag hebt gedaan of hebt meegemaakt met je Haflinger.

Het is dus de bedoeling een dagboek te openen waarop een aantal mensen hun verhaaltje kunnen schrijven (eventueel met foto's) en als je bijvoorbeeld een probleempje tegenkomt dat de ander daarop kan reageren mits die eerst een verslagje voor het dagboek heeft geschreven. Het is dus niet de bedoeling om alleen maar door te gaan op 1 verhaal van iemand anders, als je dus reageert moet je eerst vertellen wat jij die dag of de dag ervoor met je haflinger hebt gedaan. Dit omdat het een dagboek moet blijven.

Ik zie jullie dagboekverhalen graag tegemoet.


Marga en Sacha:
Afbeelding

Ympi
Berichten: 1191
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: België

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:29

Ik, ik *\o/*
Denk dat mijn zelf-bokt-ban nu wel lang genoeg geduurt heeft :o

Ympi
Berichten: 1191
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: België

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:30

Dagboek

Lore en Formera

Om alles heel kort samen te vatten: hebben eindelijk les! Goede les! Gisteren was alweer de derde keer en ik merk echt verschil in mijn paardje! En in mezelf. Vanavond is het reuzenomgang hier in onze stad. Dus vandaag geen paardje, maar morgen weer wel :)

Faringo
Berichten: 8261
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:30

Annemarie en Storm;

Nou gisteren dus Storm verhuist. Wat was hij braaf zeg. Ik maakte me druk om niets. Helaas kan ik vandaag en morgen niet naar hem toe want heb een personeelsuitje in Breda, maar er wordt goed voor hem gezorgd. Heb ook nog geen telefoontje gehad dus het zal wel goed gaan met hem haha. Zaterdag heb ik een puzzelritje en dan volgende week zaterdag een week naar Epe :-). De 16de ga ik mee doen aan een onderling wedstrijdje. Kortom we hebben genoeg te doen!

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:47

Yes ! (als het mag) ben ik er weer bij :) ik hoop dat het een dagboek blijft !

Even een bericht van gisteren:
Maureen en Angel:

Gisteren Angel heerlijk gereden. Man wat liep ze fijn <3 Ik heb tips gekregen, en opeens ging het een stukke beter. Dat betekend dat we de komende weken weer goed gaan oefenen :)

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:54

Ympi schreef:
Ik, ik *\o/*
Denk dat mijn zelf-bokt-ban nu wel lang genoeg geduurt heeft :o


Geweldig Lore , welkom terug

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:57

Marga en Sacha:

Dinsdag:
Dinsdag kwam mijn nieuwe bijrijdster Romy Sacha rijden, Sacha was in t begin wat schrikachtig omdat er een paar springbalken uit het dak van een auto staken die aan de bak geparkeerd stond, ben er eerst zelf maar even opgegaan, ze was eigenlijk al snel weer braaf. Vanavond komt Romy weer rijden, morgen gaan we verhuizen naar een nieuwe stalling. Ik vind het reuze spannend.

@Annemarie: wat leuk dat jullie zoveel te doen hebben zeg, pffffffff ik kom niet eens zelf aan rijden toe met Romy erbij. Moet echt wat gaan veranderen hieraan.

Ympi
Berichten: 1191
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: België

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:01

Alweer naar een nieuwe stalling Marga?

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 14:05

Ympi schreef:
Alweer naar een nieuwe stalling Marga?


Hey Lore, ja ik sta hier nu 1 jaar en heb t reuze naar mijn zin. Het enige nadeel is dat ik 1 uur reistijd per dag heb om naar stal te komen. Kost me dus Eur 165 per maand aan benzine. De bedoeling was dat ik zelf richting stal zou gaan verhuizen maar de verkoop van mijn huis gaat niet door. Dus niet omdat ik wil verhuizen maar omdat ik wel moet verhuizen met Sacha. Sacha kost me nu Eur 400 per maand, dat is echt niet op te brengen voor mij alleen. Over een paar maanden werk ik weer 40 uur en kan dan helemaal niet omgaan met 1 uur reistijd om bij Sacha te zijn. Waar ik naartoe ga is maar 10 min van mijn huis, helaas geen bos meer voor ons.

Ympi
Berichten: 1191
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: België

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:07

Dat is inderdaad niet houdbaar! Ik hoop dat je naar een leuk nieuw plekje gaat. Gaat je nieuwe bijrijdster mee?

Faringo
Berichten: 8261
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:08

Nee dat wordt echt heel veel inderdaad. Mijn stalgeld is nu wel omhoog gegaan maar ben minder geld aan bezine kwijt waardoor het weer compenseert.
Komt vast wel goed met je verhuizing. Dan heb je vast weer wat meer tijd voor haar ook.

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 14:11

@Lore: ja die gaat mee want het is ook voor haar veel dichterbij. Ik baal verschrikkelijk van het verhuizen, we hadden het zo naar ons zin. Maar ja, dit kan echt niet meer zo. Zal wel moeten wennen want nu had ik altijd het rijk voor mij alleen. Sacha komt in een groep te staan in de wei, die is dat niet gewend want ze is niet zo sociaal hahahaha. Hoop dus dat ze zich aanpast en niet meteen alle paarden gaat meppen. Ook in de bak rijden met andere paarden vindt ze niet leuk, als er een paard te dichtbij komt haalt ze meteen uit.

@Annemarie: ja ik hoop t wel ja. Je komt echt een x tje kijken he? Ik kom ook bij jullie kijken hoor.

Faringo
Berichten: 8261
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:14

Ja hoor ik kom zeker een keer langs, zal wel pas in oktober worden want zit heel erg vol in september met van alles.

Ympi
Berichten: 1191
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:14

Dat loopt wel los hoor Marga. Mijn ex-paardje kon ook nooit samen met andere paarden maar toen we haar verkochten kwam ze toch onmiddelijk zonder wennen in een kudde terecht en dat is ook allemaal goed gekomen! En wat fijn dat je verzorgster mee gaat!
Ennuh nu je terug bent Marga, wanneer komen er foto's?

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:19

veel plezier gewenst op je nieuwe stal
goed oefen met angel komt allemaal goed ( jullie zijn al een super leuke combi)

het oude en het vertrouwde
doranka met farah,fanny en fitany

Maandag
Fanny


Sinds een paar maand heb ik met fanny een instructriece gevonden genaamt Judith Klooster.
een jonge meid met een hoop gedult duidelijke uitleg en vertrouwen.
mijn angsten om met fanny ergens anders te gaan rijden waren toch wel groten dan dat ik dacht.
maar toch toen ik besloten had een les van haar te gaan rijden bij vrienden bij ons in de straat en dit had toegezegt dus had ik geen weg terug meer. nou al met al heeft fanny zich super maar dan ook super gedragen, natuurlijk wel de gewoonen angesten van oeh een paaltje of oeh een papiertje maar super onder controle te houden. ook zijn fanny en ik samen met hun naar judith toe geweest een ook deze angst hebben we overwonnen
maandag weer een les gehad bij ons thuis en deze ging ook super we maken nu een begin met in de oprichting lopen en dan is het ineens geen haffie meer maar een echte sport pony heel erg apart om dit tezien op foto's en een heel gaaf gevoel met rijden

langzaam maar zeker worden we een echt team <3

farah

farah heeft een beetje in een dipje gezeten maar we gaan sinds 2 week weer lekker naar de manege
gister ook weer bezig geweest met achterwaards en weg galoperen en verzamelde galop en draf
ze word weer een beetje de oude

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:03

loreeeeeeee, wat leuk dat je er weer bent :))

ik meld me ook weer

Wieneke & Zaza

vandaag proberen naar zaza te gaan, t is nogal vies weer hier

arankeng
Berichten: 1147
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: In het mooie West Friesland!

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:19

Yeeah Lore is weer terug!

Ik lees dat het eigenlijk wel goed gaat met iedereen lekker bezig met van alles, fijn om te horen!

Ik meld me ook weer!

Aranka & Sandra:

Ik rijd sinds kort weer wat vaker op Sandra, en dat gaat echt super! Ze is meer ontspannen in de draf, niet meer zo drammerig en veel beter in de aanleuning. En ze ziet er ook goed uit, mooi slank en goed in de spieren.
Ik heb nog niets gehoord van de hopelijke kopers van Sandra die gister kwamen kijken. Ik hoop zo dat ze naar dat meisje gaat! Spannend!!

Jo_Shakira
Berichten: 1004
Geregistreerd: 23-04-09

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:37

Mag ik ook weer meedoen? :o

Marga: Leuk weer een nieuwe topic. Ik zal me aan de regeltjes houden.
Spannend een nieuwe stal. 10 min reizen vergeleken met een 1uur is een verschil.
Ik hoop dat je het naar je zin hebt op je nieuwe stalletje

Josien en shakira
Gisteren had ik weer les. Het ging weer super, alleen ik heb moeite om mijn heup naar recht te verplaatsen in het zadel. Met wijken moet je natuurlijk je gewicht mee verplaatsen naar rechts maar met rechts wijken heb ik meer moeite mee. Dus dat moet ik even goed trainen voor me zelf. En jeetje wat kan een pony veel kracht van achter maken. Vanavond even wat licht werk, anders krijgt ze spierpijn.

mandje

Berichten: 939
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:53

Heej mensen

@ Marga Ben blij dat je het nog op deze manier weer wilt proberen. :D
Ikzelf was er al een tijdje niet meer actief. Omdat ik het dagboek ook wat ver te zoeken vond. Maar nu wil ook ook weer actief gaan mee dagboeken ;)

Harmanda en Heidi:
Na een lange tijd uit de running te zijn geweest. (lees geen zadel) zijn we toch weer een 2 week beetje weer bezig met rijden. Zaterdag een keer les gehad. Instructrice vond haar zelf te veel willen terwijl ze het eigenlijk niet kan. We gaan dus rustig weer opbouwen. Dinsdag kwam ik in het land en ontdekte ik een dik been met daaraan een wond. Zucht... Geen idee hoe ze er aan gekomen is. Heb schoongemaakt, gekoeld gestapt en nog gekoeld en een wondspray erop. Maar weer in de wei gezet.
Woensdag was haar been nog niet veel beter. Maar toch even aan het halster even aan de longeerlijn. Niet te lang maar even in beweging. Ze was niet kreupel maar meer wat stijvig. Weer gekoeld, schoon en spul erop.
Vandaag was haar been een beetje dunner gelukkig. Nog even gelongeerd. Was niet zo stijf meer. Nog even gekoeld. Ben benieuwd hoe het morgen is. Hopen dat haar been weer mooi dun is. Wond zit wel een mooi korstje op.

arankeng
Berichten: 1147
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: In het mooie West Friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:32

Welkom terug Harmanda! Wel een super idee dit Marga, de oude groep komt weer helemaal terug :)

Harmanda: fijn dat je weer een zadel hebt en je weer kan rijden, hopen dat heidi's been ook snel geneest!

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:05

Hey allemaal :)
Leuk van je nieuwe stalling marga ! wel jammer dat je weg moet vanwege de reistijd want je hebt het er wel naar je zin !

Leuk dat je een nieuw zadel hebt harmanda, heb sinds kort ook een nieuwe :j

Maureen en Angel:
Ofja eigenlijk, maureen en bel-air :) vandaag heb ik de hengst van een vriendin gereden. wat een geweldig machtig paard! hij liep echt ontzettend fijn, en heb er ontzettend veel van geleerd! Daarna heeft die vriendin op angel gereden. Het zag er ontzettend ontspannen en fijn uit :) Was er echt blij mee voor te zien! De komende tijd ga ik echt weer goed oefenen op de dressuur, begin er echt weer plezier in te krijgen :D

Jodie_Delano
Berichten: 582
Geregistreerd: 13-10-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:15

YEEEEEY wat fijn dat we weer terug zijn,, gezellig meiden.
maar laten we allemaal even ons best doen!!!

Ten eerste Marga wat ben ik blij dat je weer bij ons bent.
Ympi wat fijn dat jij ook weer aanwezig bent, en je verhalen met ons komt delen.

farahtjuh,, je praat over foto's we zijn volgens mij allemaal wel benieuwd.

Wat fijn dat het met iedereen +paardje zo goed gaat.

--
Jodie en Delano.

vandaag heerlijk gereden.
ging in het begin wat moeizaam,, maar uiteindelijk.
ging het super.
toen buiten even een rondje uitgestapt.

veder geen leuk of boeiend verhaal vanaf deze kant.

Oreade_
Berichten: 354
Geregistreerd: 22-08-12

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:18

Mijn dagboek over de twee hafjes Orpha en raquita,

Deze morgend ze een wasbeurtje gegeven aangezien hun benen en staart er redelijk vuil voorkwamen.
In de middag een leuke fotoshoot gehad met hen. Mijn nichtje kwam foto's nemen om wat te leren enzo...
Leuke resultaten bij en de hafjes waren braaf zoals gewoonlijk.
Daarna heb ik ze naar de weide hier verder op gedaan.
En nu staan ze terug thuis :d
Ben van plan morgen eens te rijden en daarna mogen ze tot zondag op de weide

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:19

@oreade_ had jij je al eerder gemeld, zoja kan ik het me niet meer herinneren, sorry daarvoor :o

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:23

@Oreade: je bent nieuw hier, wil je jezelf even voorstellen?

@Harmanda: wat leuk dat je weer terug bent, was geloof ik niet de enige die niet meer schreef in t dagboek, leuk dat ons oude clubje zo weer terug komt. Lore en Harmanda terug leuk........

Marga en Sacha:
Vanavond heel de auto al ingeladen met alle spullen van Sacha, er kan niks meer bij hahahaha. Romy heeft even met Sacha gereden in de stromende regen wat een harde bikkels waren het. Afscheid genomen van de staleigenaresse alvast. Hmmmmmm ben benieuwd hoe het morgen allemaal gaat, morgen tot 5 uur werken en dan om 6 uur op de nieuwe stal zijn en dan Sacha ophalen. Druk dagje dus.