nakomeling Windspiel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjallow

Berichten: 106
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:00

wieland van de geebelshoeve
nakomeling windspiel, 6,5 jaar
foto's op 5 jarige leeftijd
ingereden met 3,5
enorm veel aanleg voor verzameling
beheerst makkelijk schoudervoor, travers, appuyement zowel onder zadel als aan de hand
nu klaar voor piaffe en passage,
heeft regelmatig vakantie omdat hij zo enorm snel leert en we willen hem goed houden
opleiding;klassieke dressuur, academische rijkunst
ik ben na deze pony wel echt een windspielfan,
het is een geweldige sportpony

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

martine2610

Berichten: 361
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:21

Wauw Sjallow! wat een toppertje die Wieland!!
Heb je hem zelf ingereden? Whiskey wordt in mei 3, wil ook niet te vroeg met hem beginnen, hoe heb jij dat aangepakt? Zo'n voorbeeld wordt ik wel heel blij van, maar ik moet het natuurlijk nog afwachten hoe die van ons zich ontwikkeld. tot nu toe is hij erg vriendelijk en braaf.

sjallow

Berichten: 106
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:37

ja hij is echt geweldig, ik rijd en train paarden voor andere mensen en heb regelmatig een eigen paardje wat ik na opleiding weer verkoop, het ras maakt me niet uit het is dat waar ik op dat moment tegenaan loop,
maar deze haflinger had al snel mijn hart gestolen ,1 van de makkelijkst lerende paarden met goede bouw en souplesse en kracht hij is nu 6 [wordt in mei 2012, 7] hij is verkocht een jaar geleden aan 2 meiden die nu nog steeds bij me lessen en hij doet al zijn oefeningen nog steeds met veel liefde en plezier ik heb veel paarden gereden maar dit is een sportpaard in ponykleren

haha je kan hem alles leren, op tijd een weekje vrij en een snoepje en hij doet alles
ik weet niet hoe de andere windspielen zijn, maar deze is heilig verklaart
ben benieuwd als ze er serieuze wedstrijden mee zouden gaan rijden want hij kent meer dan een z oefening,
hij is nu nog wat jong om zoveel te kunnen maargoed hij is nu eenmaal zo slim dat vangen we dan maar op met bosritjes grondwerk en wat vakanties tussendoor.
ik zie hier wel mooie foto's van windspielen ,
dus ik zou zeggen heeeeeeeeeeel veel plezier met deze paardjes

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

sjallow

Berichten: 106
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Valkenswaard

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:43

weet hier iemand nog een jonge windspiel te koop misschien
stokmaat 1m50.

pris87
Berichten: 715
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:19

Soo dat is een super voorbeeld, hoop dat die van mij ook zo werkwillig word met die potentie! :wow:
Ik denk dat ik hem lekker tot 3 en half in de opfok houd. Hij komt hier toch in contact met mensen, maar heeft toch de tijd om lekker uit te groeien. Zag mijn vorige haf was ook zo'n laatbloeier.
De tijd zal het ons leren :D

martine2610

Berichten: 361
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: Assendelft

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:55

ik ken hem niet, maar n.a.v de foto's ben ik al fan van hem! wat zullen die meiden blij met hem zijn!! <3

sjallow

Berichten: 106
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Valkenswaard

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:38

haha ja ze noemen hem ''onze god'' haha ik geniet er alleen al van om hun er mee aan de gang te zien en verder te begeleiden dus op de vraag die ik wel eens krijg of ik spijt heb dat ik hem heb verkocht kan ik heel duidelijk nee zeggen het werken met de meiden en zo'n fijn beestje is toch super !!
maar ik zie hier echthele mooie haflingers op de foto's dus ik denk dat er veel mogelijkheden zijn met jullie pony's

martine2610

Berichten: 361
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: Assendelft

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:46

sjallow, welke provincie woon je?? :P

sjallow

Berichten: 106
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Valkenswaard

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:29

noord brabant, vlakbij eindhoven.

Milou_Milou

Berichten: 157
Geregistreerd: 14-04-10
Woonplaats: Mijdrecht

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:34

Wat leuk, ik ben al heel lang op zoek naar een topic zoals deze!
Ik heb namelijk ook al 1.5 jaar een 5jarige halflinger ruin van Windspiel.
Foto's staan in mijn profiel, ze zijn wel wat verouderd maar zo heb je igg een indruk van hem!
Hij is 1.50 hoog en we zijn nu L1 startgerechtigd.
Het is echt een onwijs fijne pony met een super lief karakter en houd veel van knuffelen, maar meneer heeft zeker een eigen willetje. Hij is op 3jarige leeftijd geruind en beleerd. Hij is onwijs leergierig en super slim! Hij is nu heel erg aan het puberen en kan hem affetoe wel achter het behang plakken!
Hij is heel donker van kleur op het moment, vorige zomer was die heel licht geworden maar deze zomer is die vrij donker gebleven!

martine2610

Berichten: 361
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: Assendelft

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:49

Wat een knapperd!!! <3

Milou_Milou

Berichten: 157
Geregistreerd: 14-04-10
Woonplaats: Mijdrecht

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:08

haha, dankjewel! Wat ik mijn afvroeg is; hebben die van jullie allemaal lange manen? Of ook best kort? En hoe zijn die van jullie qua kleur van de vacht?

pris87
Berichten: 715
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: ridderkerk

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:21

Zeker een knapperd! Kan volgens mij aardig leuk lopen!
Die van mij is pas anderhalf maar al aardig wat manen en een lange voorpluk! Kwa vacht richting het donkere. Ben echt benieuwd hoe hij uitroeid!

martine2610

Berichten: 361
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: Assendelft

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:21

Whiskey is zomers aan de lichte kant, dit jaar voor het eerst wat donkerder, echt goudkleurig, en in de winter meestal een stuk donkerder. toen hij als jaarling naar de opfok ging, had hij superlicht donshaar!
Afbeelding
hij heeft een lange voorpluk en manen ook best lang, jammer genoeg is er vorig jaar aan zijn staart gekloven door andere hengsten in zijn groep....maar het begint gelukkig weer te groeien.

Milou_Milou

Berichten: 157
Geregistreerd: 14-04-10
Woonplaats: Mijdrecht

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:57

Oh dan ben ik heel jaloers op die van jullie met de manen! Die van mij heeft echt verschrikkelijk dikke maar half lang. Ik hoop al 1,5 jaar dat het groeit maar dat doet het niet, het word alleen maar dikker haha. Vorig jaar zomer was die van mij dus net als hierboven, maar deze zomer is die heel donker gebleven. Kan je een foto uploaden met je mobiel? Dan zal ik jullie een recente foto laten zien!

Warudin
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-06

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:48

Jouw haflinger milou_milou lijkt echt super veel op die van mij. De van mij kan echt precies hetzelfde kijken. Hoop dat ze ook zo onder het zadel gaat lopen, want zijn mooie foto's op je profiel

Milou_Milou

Berichten: 157
Geregistreerd: 14-04-10
Woonplaats: Mijdrecht

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:57

oh leuk! heb je een foto van hem?

Warudin
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-06

Re: nakomeling Windspiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:10

Ik heb een merrie, staat op de vorige pagina. Heb haar sinds 2 oktober, dus ik heb nog niet zoveel foto's van dr.

Mieperdepiep
Berichten: 649
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 08:42

Mijn merrie heeft 2 veulens van hem gehad, Winston van het Vinkenbos en Lieve van het Vinkenbos. Zijn leuke paarden geworden, pittig karakter, maar dat heeft mijn merrie ook.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:48

Afbeelding
Rowenda van de Rijsdijk v Windspiel