Boef is er niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 20:17

Totaal onverwacht hebben wij (mijn gezin en ik) vandaag onze Haflingerruin Boef in moeten laten slapen.
Op een dag die zo stralend begon...

Boef had een accute storing in het centrale zenuwstelsel, waardoor zijn coordinatie volledig weg was. Vanochtend begon dit en al enkele uren later was er niks meer van hem over. Hij kon nauwelijks meer recht lopen, viel telkens bijna om, verloor af en toe zijn gezichtsvermogen,... De dierenarts is gekomen en de diagnose was na een aantal onderzoeken vrij snel gemaakt. We hebben iedereen afscheid van Boef laten nemen en zijn daarna met hem naar de kliniek gereden. Hij is heel vredig heengegaan, maar wat 'n gemis... Het ongeloof is groot, dit kwam volledig onverwacht.
Ondanks dat vandaag een ontzettend droeve dag is, zijn er ook hele mooie momenten geweest. Boef, die altijd afstand hield, zocht nu telkens contact, gaf aan dat hij pijn had en hulp wilde. Bij de kliniek ging hij ook op dezelfde manier naar binnen, hij liep met mijn man mee, was angstig, maar had steun aan Jacques. We zijn allebei bij onze Boef gebleven tot er geen hartslag meer was.

Boefje, dank je wel voor de jaren die je bij ons bent geweest en ons hebt laten lachen om je ondeugendheid en laten huilen om je streken.

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:18

Heel erg veel sterkte Vriendjes zijn?

asfact

Berichten: 1188
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: VLAARDINGEN

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:18

hé wat erg , heel veel sterkte

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:19

wat erg zeg, vooral als zoiets totaal onverwacht komt. heel veel sterkte met alles

Anoniem

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:21

heel veel sterkte!

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:22

bah. wat vreselijk rot en onverwachts!
heel veel sterkte!

LisaxFalco
Berichten: 427
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Poperinge

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:23

heel veel sterkte!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 08:38

Dank jullie wel!

Armani88

Berichten: 3701
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Lonneker

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:40

dit is wel een heel naar afscheid

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 09:00

Ja, het inderdaad een heel naar afscheid. Zeker ook omdat het zo onverwacht kwam. We hadden nog wel een dag kunnen wachten om het voor onszelf "makkelijker" te maken, maar dat was voor Boef verschrikkelijk geweest. Hij gaf ook echt zelf aan dat het niet meer ging. Wat ik wel moeilijk vind, is dat ik nu steeds denk "had ik niet eerder iets moeten zien", "heb ik misschien iets verkeerds gedaan". Maar volgens de DA is het heel accuut gegaan. Boef was vrijdag niet zo lekker, toen heb ik hem samen met zijn maatje apart in de bak gezet. Zaterdag was er niks aan de hand en zondagochtend ging het helemaal mis. Om 12 uur zag ik hem voor het eerst wankelen, om 15 uur kon hij al nauwelijks meer staan en om 19 uur is hij ingeslapen.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:44

Jemig, wat een rampscenario!!! We hopen natuurlijk altijd dat je uiteindelijk geen keuze hoeft te maken over het hoe en wanneer van je dieren en dat ze uiteindelijk vredig in hun slaap gaan, maar dit is afschuwelijk Huilen Maak jezelf geen verwijten, je hebt naar eer en geweten gehandeld, heel veel sterkte met het verwerken van verlies van boef Ach gut

greens

Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:45

Chevax, het is echt verschrikkelijk wat er zo onverwachts met Boef is gebeurd. Zo plotseling van een echte 'boef' met een gouden karakter, naar een paardje wat niet meer op zijn benen kan staan en er nu niet meer is. Ik heb twee weken geleden nog een heerlijke rit met hem gemaakt over het eiland, kan het moeilijk bevatten dat hij er niet meer is.

Heel veel sterkte! Ach gut

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 11:59

Dank je. Ik zei vanochtend tegen Evelien dat ik je moest bellen, maar toen zei ze dat ze het al had verteld. Je weet 't, als je zin hebt om langs te komen, ben je welkom.

greens

Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:05

Ik kom binnenkort zeker een x langs. Het zal wel heel raar zijn voor jullie, om daar te komen en Boef staat er niet. Is Koos toch wel een beetje in normale doen, nu zijn vriend weg is?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 12:10

Nee, Koos is nogal van slag. Maar hij trekt nu op met Jessie. Maar Djenna mag ook wel eens wat beweging hebben, dus we spreken binnenkort wel eens af.

bergkraai

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 02:31

wat erg zeg.. het is altijd moeilijk om afscheid te nemen.. zeker als het toch zo onverwachts is.. Fijn dat het paard er zelf zo rustig onder was...

Linda01

Berichten: 1611
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Hattem

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:08

Heel veel sterkte met dit onverwachtse verlies!

Pris_ilah
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:12

sterkte met het verlies..
hoe reageerden de verzorgers erop? of heb je die niet?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Boef is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 12:49

Ja, ik heb verzorgers. En die waren ook erg verdrietig. We hebben met ons allen afscheid van Boef genomen.