Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inky_devil

Berichten: 3643
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 11:01

De afspraak is gemaakt. Verdrietig
Morgen middag om 5 uur.
Gisteren hele mooie foto's gemaakt, hij stond lekker los in de roundpen, had hem gelukkig een pijn stiller gegeven en dan loopt hij een stuk beter.
Ik ga strakje weer naar hem toe. Op stal gaat het wel, maar soms barst ik echt in tranen uit.
Het is zo verschrikkelijk. Hij is pas 5!
Ik weet dat dit het beste is voor hem maar ik wil hem niet kwijt.
Zijn eigenaar wil er waarschijnlijk niet bij blijven dus worden het waarschijnlijk alleen de dierenarts buck en ik. Ik hoop dat het rustig gaat.
Zaterdag heb ik hem lekker los gezet in de binnenbak, mijn beste vriendin stond met haar ruintje aan het hek en daar heeft hij ruim een half uur mee staan spelen.
Hij is zo lief Huilen Ik hou zoveel van hem.
Maar dit is het eerlijkst tegenover hem.
Heel erg badankt alvast voor jullie lieve berichtjes, ik ben nu wat gedichtjes aan het opzoeken voor hem.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102274
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:19

Arme Inge.. Ach gut

Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen.
Ik vind het zo verschrikkelijk voor je.
Ik kan me de pijn helemaal voorstellen.
5 is nog veel te jong!! Maar als hij pijn heeft is er maar één oplossing.
Maar dat is een verdomd pijnlijke oplossing. Voor jou dan.
Gelukkig heb je nog mooie foto's kunnen maken van hem.
Knip je nog een stukje manen af?
Ik wens je morgen heel veel sterkte en ik zal aan jou en Buck denken morgen om 5 uur.
Vriendjes zijn?

Liefs, Marlies

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 05:54

Hey Inge,

Het is nu dus echt voorbij.
Ik wens je heel veel sterkte!

Inky_devil

Berichten: 3643
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 09:37

Ik vlecht hem strakjes in, dan gaat hij nog even lekker los, een grote bak met slobber.
Ik knip 1 van zijn vlechten af.

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:42

Heel veel sterkte vanmiddag.... Vriendjes zijn?

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:42

heel veel sterkte

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:46

Heel veel sterkte vanmiddag.
Ik hoop voor je dat het een vredig rustig afscheid wordt.

Heel dapper van je dat je tot het laatst bij je vriendje blijft, daar zal hij zeker veel aan hebben...

Uppojono

Berichten: 3639
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:46

Wat verschrikkelijk.. Heel veel sterkte...

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:48

Ook van mijn kant heel veel sterkte vanmiddag.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:49

Zonde zeg, heel veel sterkte, ik kan me voorstellen hoe je hem zal missen ...

Maar hartstikke goed dat jullie hem uit zijnlijden verlossen. Dat je niet meer kunt rijden zou niet erg zijn, maar nu hij konstant pijn heeft is dat ook geen fijn leven meer, dus je maakt absoluut de goede keuze! Ach gut

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:25

Jeetje Inge,
Godsamme, ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen!
Wat is het toch allemaal oneerlijk: Ik heb ook zo'n medelijden met B. (weet niet of ik zijn naam hier openbaar mag neerzetten), hij zocht een leuk paardje voor zijn buitenritjes, maar hij doet niks anders dan dokteren!!

Godsamme, wat is het leven toch oneerlijk he?
Zo jong, zo'n gaaf ding!!

Meid, heel en echt heel veel sterkte!!
Is misschien niet heel leuk, maar je hebt toch nog Devil om wat steun op te zoeken...

Ook heel veel sterkte aan B. en I.

Groetjes Yvonne en Vera van Moon

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:53

Hee, die manege ken ik... Het paardje niet. Jou wel, van Devil...
Wat een zielig verhaal zeg, jullie hebben er echt alles aan gedaan zo te lezen Verdrietig
Mijn verzorgpaard ook overleden inmiddels, had een soort gelijk iets. Ook wat aan zn benen, hij is helaas ook ingeslapen Huilen Vanmiddag was het dan zover voor je las ik. Heel veel sterkte nog! Ach gut

Inky_devil

Berichten: 3643
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 12:38

Hij is er niet meer Huilen
Ik mis hem zoo erg.
Hij is gisteren om ong 17.15 rustig ingeslapen.
Gistermiddag heb ik hem nog lekker losgezet in de buitenbak, een grote bak slobber gegeven en helemaal gepoetst en ingevlochten.
Om half 5 vertrokken we met de trailer richting kliniek.
Daar aangekomen hebben we hem uitgeladen en vertelde de dierenarst hoe het allemaal in zijn werk ging. Zijn eigenaar wou er niet bij zijn dus die is met tranen in zijn ogen weggelopen.
Ik heb aan de dierenarts gevraagd of ik zijn voorijzers mocht hebben, die werden er meteen afgehaald door de hoefsmid.
Toen kreeg hij een roesje, hij ging met zijn hoofd laag tegen mijn been aan staan. Ik stond samen met mijn beste vriendig die mee was ter ondersteuning te huilen.
Toen moesten we hem naar de heg brengen waar hij zou komen te liggen. Dat ding ondanks het roesje vrij makkelijk. Hij bleef heel dicht bij me lopen.
Toen hij daar stond vroeg de dierenarts of ik het goed vond als hij hem even vast hield als hij de narcose kreeg, dan kon hij hem samen met de andere dierenarts netjes neerleggen.
de dierenarts nam hem over en toen ging zijn hoofd omhoog en keek hij me aan. Hij bleef me in de gaten houden.
Ik bleef heel erg dichtbij hem. Toen kreeg hij de spuit waardoor hij zou gaan liggen.
Heel rustig werd hij steeds slaperiger. Alsof hij zich uitrekte ging hij langzaam op zijn kont zitten en daarna lag hij helemaal op zijn zij op de grond.
Ik ben meteen bij hem gekropen en heb zijn hoofd op mijn schoot genomen. Hij ademde heel zwaar. Ik aaide hem over zijn wang, zijn oortjes en zijn verschikkelijk zachte mooie vacht. Zijn neus zat nog onder de slobber en er zaten nog stukjes peen tussen zijn tanden.
Hij is zo lief, het is zo oneerlijk.
Ik knuffelde hem, mijn tranen vielen op zijn vacht ik fluisterde hem lieve woordjes toe.
Toen gaf de dierenarts hem de laatste spuit waarvan zijn hart zou stoppen.
Hij gaf nog een laatste zucht en toen begon hij te huilen, tranen kwamen uit zijn ogen, niet een klein beetje vocht, echte tranen, dat is zoo moeilijk. Ze rolde van zijn ogen op mijn broek. Huilen
Hij was er niet meer, hij is weg. Ik kon het niet geloven.
Ik heb nog 5 minuten met zijn hoofd op mijn schoot gezeten. Ik vertelde hem allerlei dingen, veel van die dingen weet ik nu nog niet eens meer.
Toen heb ik zijn halster afgedaan en heb ik een vlecht uit zijn manen geknipt en zijn staart.
Ik ben over hem heen gaan liggen, net achter zijn voorbenen en heb geluisterd of hij echt weg was. Maar hij had geen hartslag meer. Zo heb ik nog 5 minuten gelegen, zijn vacht helemaal nat van de tranen.
Ik wou hem niet achterlaten maar het moest. Ik heb hem een dikke kus op zijn wang gegeven en tegen hem verteld dat ik zo verschikkelijk veel van hem hou en we elkaar ooit weer zien, of hij dan op me wil wachten. En dat hij altijd een speciaal plekje in mijn hart heeft en ik hem nooit zal vergeten.
Toen ben ik met zijn halster en vlecht in mijn handen terug gelopen naar de eigenaar die in de auto met de lege trailer zat te wachten.
Toen zijn we met zijn 3en huilend terug gereden naar stal.
Ik liep de stallen in om zijn halster weg te brengen, het was zo stil, hij hinnikte niet meer, zijn stal was leeg. Gelukkig was er een stalgenootje die me even een dikke knuffel gaf en vertelde dat het goed was zo.
Toen zijn we de kantine in gelopen om even wat te gaan drinken.
De eigenaaresse van Devil belde op en ik vertelde het verhaal hoe het gegaan was met inslapen. En toen vertelde ze me dat de reden waarom hij moest huilen was omdat hij zo verschikkelijk veel van me hield en dat hij me niet alleen achter wou laten. Toen begon ik helemaal te brullen.

Toen ik thuis kwam had ik 39 graden koorts. Ik ben met zijn vlecht in mijn hand gaan slapen. Hij was niet ver weg want de kliniek is nog geen 300 meter van mijn huis.
Ik heb heel slecht geslapen vannacht, mede vanwege de koorts.

Ik mis hem zo verschrikkelijk, Ik zit hier nu weer te huilen terwijl ik dit berichtje typ.
Het is zo oneerlijk, hij was me maatje.
Maar het is goed zo, geen pijn meer, hij is vrij.
Het idee dat ik straks naar stal toe ga en dat hij niet meer naar me staat de hinniken, zijn lege stal.
Ik hou zoveel van hem.
Hij zou precies over een maand 6 worden.
Huilen
Afbeelding

De foto's van zondag en gisteren: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=747649
Laatst bijgewerkt door Inky_devil op 28-03-07 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

nightlover

Berichten: 2775
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Achter de pc [duhhh]

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:44

Ach Meis ....

Je hebt het beste voor de schat gedaan !!
Wat een super lief en mooi diertje was het Ach gut
Heel Heel veel sterkte met dit rottige verlies ...

Veel te jong inderdaad , zo oneerlijk !

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:11

poeh, wat een verhaal, kreeg tranen in mijn ogen toen ik het las.
zoals ik al in je andere topic zei; ontzettend veel sterkte met dit verlies!! je moet maar zo denken, je paardje is nu op een mooie plek waar hij zonder pijn lekker kan rennen! Ach gut

Caesar
Berichten: 9315
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:51

Jeetje... wat een verhaal heb je beschreven. 5 jaar, veel te jong.

Ik wil jou en de eigenaar heel veel sterkte wensen. Heb ook je fotos bekeken, en er zitten hele mooie tussen... mooie herinneringen met een mooi paard!

Sterkte!

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:14

Je hebt t heel mooi en gevoelig beschreven, zit echt met een snik in mijn keel .... kan me zo voorstellen hoe ellendig je je moet voelen ..... en dat van die tranen, heftig is dat .... zo goed dat je er bij bent gebleven al zul je er zelf nog wel heel wat slechte nachten van hebben doordat je er steeds aan moet denken.
We hebben zelf ook 2 van zulk schatten en je weet dat ooit zo'n moment kan/zal komen ....
Heel erg veel sterkte en probeer vooral ook heel veel aan je mooie momenten te denken en dankbaar te zijn dat je met zo'n paard hebt mogen zijn. Ach gut

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:34

De tranen staan ook in mijn ogen.. Wat een verhaal zeg, arme Buck.. Het is zoo oneerlijk he Verdrietig Ik wou dat ik zo'n afscheid het kunnen nemen bij mn verzorgpaard.. Maar helaas.. Verdrietig Wees maar blij dat je er zo hebt bij kunnen zijn! En denk bij jezelf goed dat dit het beste voor hem is. Hij heeft nu eindelijk geen pijn meer. En ik weet het zeker, jij en ik komen later onze paardjes nog wel eens tegen.........

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:31

Jeetje Inge!
Wat verschrikkelijk rot zeg!
Heel erg veel sterkte met dit verlies!
Je hebt nog wel prachtige foto's van hem en een mooie herinnering !

Als er wat is kan je altijd bij me terecht!
Sterkte he Kusje

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:45

poeh zeg inge, wat een verhaal... tranen staan in mijn ogen, moment van bijna 3 jaar geleden komt even heel duidelijk terug...
veel sterkte en succes met het verwerken van dit akelige iets!

_Susan_

Berichten: 2939
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Denekamp

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:19

Jeee wat erg allemaal.
Ik zit niet snel met tranen in mij ogen maar heb net echt een traan moeten weg pinken.
Heel heel heel veel sterkte!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102274
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:25

Ik zit hier ook te janken op mijn stoel...meid ik weet hoe je je voelt en het doet verdomd veel pijn. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je toch een beetje steun hebt aan onze berichtjes.

En stuur me de foto's dan maak ik wat moois voor je.
Lovers

Maartje1990

Berichten: 22288
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:35

Germ..Ik wens je ontzettend veel sterkte!! Ik heb je verhaal gelezen en wat heb je dat mooi opgeschreven! Zit hier ook te huilen terwijl ik je paard niet eens ken Huilen .. Maar door je manier van schrijven zie ik het gewoon voor me hoe dat is gegaan! Ik wens je ontzettend veel sterkte in deze moeilijke tijd!! Ach gut

Anoniem

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:32

Jeetje, de tranen rolden over mijn wangen heen zojuist.
Echt onwijs veel sterkte&hoop dat je misschien wat steun hebt aan onze berichtjes idd Knipoog
Liefs Lovers

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Niet Buck, niet mijn maatje. Ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:38

Jeetje, dat is niet niks.

heel veel sterkte!