Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:57

oké, nee dan was het toch wat ik al dacht idd....
ik persoonlijkk zou woedend zijn als je jouw paard aan zou bieden om te gaan rijden.... het ene paard dood, dan kun je deze wel ff gebruiken....sorry, maar dat zou er bij mij niet ingaan. misschien dat de eigenaar dat dan net wat anders tegenover staat.... wie weet...
vandaar dat ik het even zeker wilde weten voor ik deze reactie gaf, voordat het anders bedoeld was en ik met mn mening klaarstond.

merk je aan de andere paarden iets? de geur bv die jij ook ruikt of gedrag wat toch anders is... vraag me af wat zij ervan mee krijgen zeg maar

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:00

Lynn zou hier nog eens goed overnadenken. Je reageert nu vooral emotioneel. Maar met betrekking tot het te koop staande paard is het wel zaak om goed je verstand te gebruiken.

Het zou mooi zijn als de eigenares van het overleden paard dit paard zou willen overnemen. Paard hoeft dan niet van stal te veranderen wat erg fijn zou zijn voor het paard en jij kan zien hoe het met hem gaat.

Maar een paard vertegenwoodigd toch een aanzienlijke waarde en hoe rot het ook is dat het andere paard is overleden jij bent die eigenares niets verschuldigd aangezien het ook bij haar had kunnen gebeuren.

Ook moet je uitkijken dat zij dit gebaar van jou te snel accepteerd omdat het zo goed bedoeld is terwijl ze diep in haar hart eigenlijk een ander paard zou willen over een tijdje.
Daar schiet ook niemand iets mee op.

Hoewel het dus wel een mooi gebaar van je is handel niet te impulsief en denk er nog even rustig een weekje over na.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:02

Tsja, je kan het ook iets positiever bekijken Rosita, en bedenken dat de eigenaar dan in ieder geval nog met paarden bezig kan zijn, totdat ze eventueel een ander paard heeft. Weggeven zou ik ook wel erg gortig vinden. Misschien wel als het echt door nalatigheid zou zijn, maar in dit geval liet de eigenaar zelf ook het halster om, dus had dit net zo goed bij haarzelf kunnen gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 18-03-07 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Berichten: 25552
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 14:02

ik had haar al aangeboden om te rijden voordat ze uberhaupt dat paard gekocht had. en ook nu, ik zei dat als ze troost eilde zoeken bij 1 van de paarden, dat ze zomaar Lynn kon pakken en mee kon tutten of wandelen of rijden. Ik zoek altijd troost bij paarden als iets gebeurd is.
Aan de paarden merkte ik vanmorgen niks, gisteren wel, toen ik ze net na ongeluk uit stal haalde.paloma stond stal ernaast en heeft dus meeste van meegekregen. We hebben nu Lynn en paloma van stal gewisseld, en ging goed. Je begint nu wel te ruiken, die enge bloed geur.
Ik denk er steeds aan, en mijn maag draait zich dan weer om, ik zie alleen dat beeld hoe ik het daar aantrof, met dat bloed en roze schuim.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:04

Lynn je hebt ook een hart van goud meis. OK dan!

Ik sluit me bij Lindsey aan. Maar jij kent de eigenaresse beter als wij. Je moet het wel eerst goed over denken.

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:05

Lynn_Nikita schreef:
idd, ik heb haar al aangeboden vooradt ze dit paard kocht om te rijden en verzorgen totdat ze verkocht was, omdat ze het rijdne mistte. Ze wilde graag eigen paard hebben en heeft toen Simba gekocht.
Nu lynn te koop staat mag ze hem net zo goe dnog rijden en verzorgen, en als ze hem wil kopen kan ik met prijs ook nog wat regelen.Gratis weggevebn zoals een paar blz werd gezegd gaat me wat te ver. Spijt me heel erg, maar ik heb geen geldboom en heb het geld toch hard nodig.
ik heb niet afgeweken van hoe we het elke dag doen bij ons op stal, en vind verschrikkelijk wat gebeurd is, maar als een ander hem op stal had gezet had hetzelfde kunnen gebeuren.

Ook van mij even een hart onder de riem......... Ach gut

Ik vind het heel knap dat je er voor hebt gezorgd dat het paard er netjes bij lag voordat de eigenaresse kwam. Dat moet echt heel erg moeilijk geweest zijn voor je!

Ook vind ik het top dat je haar tegemoet probeert te komen mbt tot eventueel kopen van Lynn. Begrijp dat eventuele koop van Lynn al voor dit ongeluk ter sprake was gekomen, dus vind ik het ook niet zo'n raar idee dat je haar Lynn nogmaals aan biedt. Weggeven zou ook wel heel erg ver gaan. Begrijp heel goed dat dat geen optie is.

Modder gooien is zooooooo makkelijk. Tuuuuuuurlijk, dat soort mensen had alles vast heel anders gedaan. En nee, zij doen nooit wat verkeerd..... Bullshit!!! Het was geen uitzondering dat de paarden een halster op stal omhadden dus waar hebben we het over... Over een ongeluk!!! Je hoeft jezelf niks te verwijten hoor!!!

Meid, heel veel sterkte en in mijn ogen heb je het keurig afgehandeld.....!!!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25552
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 14:09

ja, ik had lynn al eerder aangeboden, omdat dus een braaf paard zocht. Zij vond haar toen echter net te oud, en was net bij Simba gaan kijken en die beviel haar beter, was ook pas 8 geloof ik.
Ik wil haar gewoon helpen, hoe dan ook, ik snap dat ze nu niet ineens weer een neiuw paard kan kopen (denk ik dan) en als ze troost wil bij een paard,e n ik heb een hele brave, mag ze daar dus gebruik van maken.
Mocht ze graag niet paard willen, kan ik evt ook regelen dat ik 3 keer word betaald oid.
Ik porbeer alleen maar mee te denken voor haar

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:12

Dat je jouw paard aanbiedt als (tijdelijk) bijrijd paard vind ik geweldig van je.
Maar waarom dat paard voor minder aan haar verkopen?
Je zegt dat het jouw schuld niet is, dat het een ander ook had kunnen overkomen, dus waarom dan niet naar jouw verzekering stappen om dingen op te lossen?
Of wellicht was Simba zelf wel verzekerd?

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:14

Een groot schuld gevoel zal jij hebben,das echt heel naar maar het slijt.En als je zoiets op bokt neer zet omdat jij je verhaal kwijt wil, krijg je positieve maar ook veel negatieve reacties.Alsof jij je nog niet rot genoeg voelt, en het lijkt dan alsof die mensen zelf nooit fouten maken? Mijn paard kwam ook met een hark onder zijn voet de stal uit,die hark lag achter op de hooizolder.Tis mij een groot raadsel hoe dat heeft kunnen gebeuren? Ik heb ook allerlei reacties gekregen,trek je daar niks van aan hoor.Heel veel sterkte en hou je taai.

Lynn_Nikita

Berichten: 25552
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 14:16

simba wa sniet verzekerd, haar vorige pony wel, en steeds als die wat had werd niet vergoed. Daarom besloten om nu niet meer te doen.
Mocht zij Lynn willen kopen, gaat ze voor minder geld weg dan ik nu voor haar vraag. ikw eet dat die goed terrecht komt, en dat ik haar nog kan zien, en ja schuld gevoel speelt daar ook bij mee.Toch ben ik diegene geweest wat halster omliet

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:19

_rosita_ schreef:
oké, nee dan was het toch wat ik al dacht idd....
ik persoonlijkk zou woedend zijn als je jouw paard aan zou bieden om te gaan rijden.... het ene paard dood, dan kun je deze wel ff gebruiken....sorry, maar dat zou er bij mij niet ingaan. misschien dat de eigenaar dat dan net wat anders tegenover staat.... wie weet...
vandaar dat ik het even zeker wilde weten voor ik deze reactie gaf, voordat het anders bedoeld was en ik met mn mening klaarstond.

merk je aan de andere paarden iets? de geur bv die jij ook ruikt of gedrag wat toch anders is... vraag me af wat zij ervan mee krijgen zeg maar


tuurlijk...je kunt het ook negatief bekijken....nog een "klap" richting TS Gestoord

Er is niemand (althans mij niet) die het interesseert hoe jij persoonlijk zou reageren....het gaat hier niet om jou maar om Lynn en de manier waarop ze probeert om te gaan met dit verdriet.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:36

djuno schreef:
tuurlijk...je kunt het ook negatief bekijken....nog een "klap" richting TS Gestoord

Er is niemand (althans mij niet) die het interesseert hoe jij persoonlijk zou reageren....het gaat hier niet om jou maar om Lynn en de manier waarop ze probeert om te gaan met dit verdriet.


pff... haal eens adem.
ik bedoel dit niet als klap voor de ts, maar een optie hoe iemand óók kan reageren. het is lief bedoeld van de ts, maar niet iedereen staat om zoiets te springen, daarom heeft de ts net ook antwoord gegeven op mijn reactie. het was voor mij niet duidelijk dat ze eigenaar van simba al voor die tijd met het paardje van lynn bezig was.
het zal mij ook een zorg zijn hoe jij zou reageren, maar niet iedereen reageerd hetzelfde. de één zal heel blij zijn met het aanbod van lynn, de ander( o.a ik dus) niet.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:40

Dat ligt ook een beetje aan de onderlinge verhoudingen daar op stal. Volgens mij zijn die wel goed. Knipoog

Daarom zal TS zelf wel het beste aanvoelen of ze de eigenaresse van Simba zo'n aanbod kan doen, ja of nee.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:40

Hoe gaat het nu met je Lynn?....

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:26

Oohnee Lynn, wat afschuwelijk dit..
Ik vind het ontzettend goed van je dat je dit op bokt zet, vaak reageerd men heel kritisch en tegen het gemene aan en jij zet jezelf vanwege aankomende kritieken aan de kant, om andere mensen te waarschuwen voor wat er gebeurd is..

Meissie, ik heb dit vroeger geleerd, van kinds af aan al, jij wist dit blijkbaar niet, net als vele andere mensen dit niet weten en als men jouw topic leest, een gewaarschuwd mens telt dan voor twee..
Probeer je niet schuldig te voelen. Het is afschuwelijk wat er gebeurd is, om maar niet stil te staan bij hoe die pony zich heeft gevoeld tijdens zijn gevecht...

Ik wens jou, je stalgenoten en de eigenaresse veel sterkte toe komende tijd. Vind dat je erg dapper bent geweest, door zjn halster door te snijden, maar vooral door het hier op bokt te plaatsen.. Je hoeft je niet te verdedigen tegenover iedereen die het beter weet..jij wist het niet, en wilt nu iedereen waarschuwen..top van je!

Lynn_Nikita

Berichten: 25552
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 17:13

gaat wel met me, soms denk ik er veel aan, soms ben ik op werk druk en denk even aan wat anders, en dan realiseer je je weer wat gebeurd is.
Ik wist dat gevaarlijk kon zijn, ivm hangen, maar onze stal was veilig dachten we, niks uitsteken, niks scherps, alleen zie je soms iets over het hoofd en weet je niet wat voor capriolen een paard kan uithalen en hoe "lomp" die vast kan komen te zitten

Splash

Berichten: 741
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Alabama (VS)

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:18

Voor de mensen die denken dat ze het allemaal zo goed voor elkaar hebben, een paar dingen op een rijtje waar je gewoon niet direct bij stilstaat dat dit gevaarlijk 'kan' zijn;
-prikkeldraad, schriklint, houten planken (hoe veilig je denkt dat het is, het kan altijd mis gaan)
-ijzers op wei (paard schopt ander paard, meer schade dan zonder ijzers)
-open stallen met halve deur (paard kan eruit klimmen als hij dat wilt en zo in allerlei problemen komen)
-halsters op de wei (vast haken aan de omheining, boom of wat dan ook)
-tralies in de stal (waarvan je denkt dat ze er toch niet met een hoef tussen passen, totdat ze het wél voorelkaar krijgen
-katten los buiten (je weet toch dat ze plat gereden kunnen worden)
-paarden op de wei als het heeft geregend (paard glijd uit, been gebroken)
-paard s'nachts op de wei (paard wordt gestolen)
Dit zijn maar een paar voorbeeldjes maar in 'bijna' alles schuilt een gevaar waarvan je weet dat het kán gebeuren.

In het dagelijkse leven:
-met ruzie thuis weggaan, er gebeurd iets en dan is het opeens 'had ik maar'!!
-geen gordel om in de auto (wie heeft dat niet ooit gedaan)
-bellen in de auto (voordat het verboden werd heeft iedereen dit wel eens gedaan)
-te hard rijden (lieg niet)
-lichten, computer, droger aan laten staan als je niet thuis bent (brandgevaar)
-geen zonnebrand creme smeren als je kinderen in de zon buiten gaan spelen (hoef ik verder niet uit te leggen toch?)
etc etc etc etc

Een ongeluk zit in een klein hoekje en het leven is vaak hard!!!

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:21

Je bent op aarde om te leren,hoe banketstaaf ook.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:23

Splash schreef:
Voor de mensen die denken dat ze het allemaal zo goed voor elkaar hebben, een paar dingen op een rijtje waar je gewoon niet direct bij stilstaat dat dit gevaarlijk 'kan' zijn;
-prikkeldraad, schriklint, houten planken (hoe veilig je denkt dat het is, het kan altijd mis gaan)
-ijzers op wei (paard schopt ander paard, meer schade dan zonder ijzers)
-open stallen met halve deur (paard kan eruit klimmen als hij dat wilt en zo in allerlei problemen komen)
-halsters op de wei (vast haken aan de omheining, boom of wat dan ook)
-tralies in de stal (waarvan je denkt dat ze er toch niet met een hoef tussen passen, totdat ze het wél voorelkaar krijgen
-katten los buiten (je weet toch dat ze plat gereden kunnen worden)
-paarden op de wei als het heeft geregend (paard glijd uit, been gebroken)
-paard s'nachts op de wei (paard wordt gestolen)
Dit zijn maar een paar voorbeeldjes maar in 'bijna' alles schuilt een gevaar waarvan je weet dat het kán gebeuren.

In het dagelijkse leven:
-met ruzie thuis weggaan, er gebeurd iets en dan is het opeens 'had ik maar'!!
-geen gordel om in de auto (wie heeft dat niet ooit gedaan)
-bellen in de auto (voordat het verboden werd heeft iedereen dit wel eens gedaan)

-te hard rijden (lieg niet)
-lichten, computer, droger aan laten staan als je niet thuis bent (brandgevaar)
-geen zonnebrand creme smeren als je kinderen in de zon buiten gaan spelen (hoef ik verder niet uit te leggen toch?)
etc etc etc etc

Een ongeluk zit in een klein hoekje en het leven is vaak hard!!!


Nee ik heb altijd met gordel in de auto gezeten (ook achterin!) en bellen in de auto heb ik nooit gedaan omdat ik al voordat het verboden werd zelf wel kon bedenken dat dat gevaarlijk was.

Maar goed, I get your point Knipoog Nog een aardige trouwens: je tv op stand-by laten staan! Bijna iedereen doet dit, en het is de reden van vele branden!

edit: sorry ik ga wel heel erg off-topic Bloos

Splash

Berichten: 741
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Alabama (VS)

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:31

Laura24 schreef:
Splash schreef:
Voor de mensen die denken dat ze het allemaal zo goed voor elkaar hebben, een paar dingen op een rijtje waar je gewoon niet direct bij stilstaat dat dit gevaarlijk 'kan' zijn;
-prikkeldraad, schriklint, houten planken (hoe veilig je denkt dat het is, het kan altijd mis gaan)
-ijzers op wei (paard schopt ander paard, meer schade dan zonder ijzers)
-open stallen met halve deur (paard kan eruit klimmen als hij dat wilt en zo in allerlei problemen komen)
-halsters op de wei (vast haken aan de omheining, boom of wat dan ook)
-tralies in de stal (waarvan je denkt dat ze er toch niet met een hoef tussen passen, totdat ze het wél voorelkaar krijgen
-katten los buiten (je weet toch dat ze plat gereden kunnen worden)
-paarden op de wei als het heeft geregend (paard glijd uit, been gebroken)
-paard s'nachts op de wei (paard wordt gestolen)
Dit zijn maar een paar voorbeeldjes maar in 'bijna' alles schuilt een gevaar waarvan je weet dat het kán gebeuren.

In het dagelijkse leven:
-met ruzie thuis weggaan, er gebeurd iets en dan is het opeens 'had ik maar'!!
-geen gordel om in de auto (wie heeft dat niet ooit gedaan)
-bellen in de auto (voordat het verboden werd heeft iedereen dit wel eens gedaan)

-te hard rijden (lieg niet)
-lichten, computer, droger aan laten staan als je niet thuis bent (brandgevaar)
-geen zonnebrand creme smeren als je kinderen in de zon buiten gaan spelen (hoef ik verder niet uit te leggen toch?)
etc etc etc etc

Een ongeluk zit in een klein hoekje en het leven is vaak hard!!!


Nee ik heb altijd met gordel in de auto gezeten (ook achterin!) en bellen in de auto heb ik nooit gedaan omdat ik al voordat het verboden werd zelf wel kon bedenken dat dat gevaarlijk was.

Maar goed, I get your point Knipoog Nog een aardige trouwens: je tv op stand-by laten staan! Bijna iedereen doet dit, en het is de reden van vele branden!

edit: sorry ik ga wel heel erg off-topic Bloos


Ik heb het hier niet neergezet zodat mensen zich gaan verdedigen over wat zij NOOIT (ahum) zouden doen. Het zijn maar voorbeelden!!
Ik wil hiermee zeggen dat iedereen fouten maakt. Hoe groot of klein ook!
Laatst bijgewerkt door Splash op 18-03-07 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:32

Wat vrezelijk. Sterkte voor allebei.

Ik ben al een tijdje van plan een leren halster te kopen voor in de trailer omdat die in geval van nood sneller breekt, maar na het lezen van dit topic ga ik er maar eens vaart achter zetten.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:33

Splash schreef:
Laura24 schreef:

Nee ik heb altijd met gordel in de auto gezeten (ook achterin!) en bellen in de auto heb ik nooit gedaan omdat ik al voordat het verboden werd zelf wel kon bedenken dat dat gevaarlijk was.

Maar goed, I get your point Knipoog Nog een aardige trouwens: je tv op stand-by laten staan! Bijna iedereen doet dit, en het is de reden van vele branden!

edit: sorry ik ga wel heel erg off-topic Bloos


Ik heb het hier niet neergezet zodat mensen zich kunnen verdedigen. Het zijn maar voorbeelden!!
Ik wil hiermee zeggen dat iedereen fouten maakt. Hoe groot of klein ook!


Vandaar ook de Knipoog Clown Maar goed, al die perfecte mensen hier maken vast al die "domme" fouten niet.

lisantjuhh

Berichten: 1441
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: sibrandabuorren

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:44

ik vind het echt rot wat er is gebeurd ik wens je ook heel veel sterkte hiermee.

wat ik nou zo jammer vind aan bokt. Dat er altijd wel mensen zijn die het beter weten en haar de schuld geven denk je nou echt dat zij nu een feestje zit de bouwen!! Verward en dat zij zich niet schuldig voelt??
Alsjeblieft mensen iedereen maakt een fout niemand is perfekt en geef dan ook niet van die domme opmerking van haast is geen excuus blablabla word hier een beetje ziek van en ik ben vast niet de enige Boos!
zij weet ook dat het fout was maar wil haar verhaal gewoon even kwijt lucht ze haar hart even zeg maar en waarschuwt andere voor wat er kan gebeuren met een halster als je die omlaat.Wees blij dat ze andere waarschuwt

maarjah sommige mensen trekken zich hier toch niks van aan

heel veel sterkte

lisantjuhh

Berichten: 1441
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: sibrandabuorren

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:44

Bloos

Anoniem

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:51

Verschrikkelijk zeg...
Heel veel sterkte!