Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole84
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-03-07

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:49

wat vreselijk dat je simba zo hebt aangetroffen... ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, maar zou proberen het van je af te zetten dat het jouw schuld is. Je haalt er Simba helaas niet mee terug en het is nog moeilijker om het verdriet te verwerken, veel sterkte

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:50

foutje, dubbelpost

Nope
Berichten: 949
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:54

Sterkte met het verwerken. Fijn dat de eigenaar je geen verwijten maakt , ik zou denk ik niet zo fijn gereageerd hebben omdat mijn paarden altijd zonder halster staan in stal , paddock of wei en zou echt boos zijn als iemand anders laks met mijn paard omging en het daardoor dood zou gaan.(niet vervelend bedoeld) Gelukkig zijn er ook nog mensen die anders en fijner kunnen reageren.

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:32

Heel veel sterkte met het verwerken van dit trauma. Vriendjes zijn?

En een pluim voor jou dat je het paard nog netjes hebt kunnen neerleggen zodat de eigenaar niet met het nare beeld geconfronteerd werd wat bij jou op je netvlies gebrand staat.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:42

Ik vind trouwens, dat, als de eigenaresse zelf ook altijd het halster omlaat, ze helemaal géén recht
heeft om boos op jou te worden, omdat jij het een keertje vergeten bent!

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:54

wat vreselijk, sterkte.

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:42

Wat word er weer schandelijk met modder geworpen op het moment dat het een topic is van Lynn, wat is dat toch? Ik heb inmiddels al haar topics al de modderwerpers voorbij zien gooien, zoek lekker een hobby ofzo!! Er zijn er wel een paar die zo vreselijk bot hebben gereageerd dat mijn nekharen overeind zijn gaan staan! Bah! Jullie moesten je schamen!

Hoe zou je het zelf vinden als jouw topic van je overleden paard zo verstierd zou worden! Of het nou om een eigen of verzorgpaard gaat, het verlies is erg genoeg! Daar kan je wel het respect voor opbrengen, zoals je dat zelf ook wilt hebben.

Lynn, ik hoop dat je je er snel doorheen slaat samen met de eigenaresse! En laat ze maar lüllen hier!!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:20

Ik denk dat veel mensen hier vergeten dat de eigenaresse van het paard ook (bijna) altijd het halster omliet. Wanneer de eigenaresse had gevraagd altijd het halster af te doen, en Lynn had dit niet gedaan, DAN is er sprake van schuld! Maar dit is hier he-le-maal niet van toepassing.
Het is gewoon domme pech dat dit precies bij haar is gebeurd! En hierbij wil ik niet zeggen dat het slim is halsters om te laten, maar niet iedereen staat stil bij wat voor gevolgen dit kan hebben, of kent deze gevolgen. Maar nogmaals: Het had net zo goed gebeurd kunnen zijn nadat de eigenaresse haar paard op stal had gezet.

Ik wens je veel sterkte toe, ik vind het vreselijk voor je wat er gebeurd is. Ook veel sterkte voor de eigenaresse van het paardje. En ik vind het dapper dat je dit op bokt zet!!! Vele die hier op jou lopen te zeiken zullen hun fouten waarschijnlijk lekker voor zichzelf houden, houdt dat maar in je achterhoofd.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:21

Valt me ook op dat die moddergooiers ergens anders samen in een HK topic zitten. Dat zegt ook wel wat denk ik. En die menen dan dat ze zelf zo goed voor hun paarden zijn terwijl ze advies vragen over de gezondheid van hun beesten terwijl degene die het advies geven geen enkele medische achtergrond hebben! GOED BEZIG. Sigaar

Lynn kop op, het is verschrikkelijk wat er gebeurd is maar het had mij ook kunnen overkomen... Ach gut

_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:25

heeeeel veeeeel sterkte Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn?

Splash

Berichten: 741
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Alabama (VS)

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:57

Hey, net even bij gelezen! Wat een reakties zeg! Heb de hele dag aan jou en het ongeluk gedacht. Vooral ook omdat het herinneringen terug bracht. Ik leef met jullie mee. Ach gut
Trouwens, ik kwam vroeger heel vaak in Melick. Mijn beste vriendin woonde daar maar dat is alweer een heel tijdje geleden. Dat was in mijn wilde studenten tijd. We gingen ook altijd uit in Roermond.

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 09:52

Ik moet er zo weer heen, ben benieuwd hoe het er nu "bijlïgt"omdat er gisteren vrij veel bloed ineens lag toen ik sàvonds ging kijken. Regent wel hard hier.
Moet erna werke, dus hoop dat ik mijn gedachten op wat anders kan krijgen.
hele nacht wakker gelegen en eraan gedacht.
Bedankt dat eindleijk eens ontopic gereageerd word, aan zulke reacties heb ik wat!!

Anoniem

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:30

Sterkte straks... Hopelijk is het bloeden gestopt...
Als het kan zou ik als ik jou was lekker even een stukje gaan rijden en dan jezelf (en het paard) goed aan het werk zetten, of even een buitenrit maken of zo. Ik denk dat je daar wel van opknapt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 10:51

Ik kom er net vanaf. Paarden waren gelukkig heel rustig ( staan er naast) en heb ze buiten gezet en gevoerd. Zonder halster welteverstaan.

Bloedde nog erg, hele plaats lag vol, maar regent en gelukkig was een gedeelte al verdund en weggestroomd. Ik kon geen zichtbare verwondingen vindne gisteren, denk dat ze tong kapot heeft gebeten.
vanavond word ze uit stal gehaald, en aan weg gelegd, morgen komen ze hem ophalen.
Om bij de spullen en voer te komen moest ik hele tijd langs die stal lopen, naast haar stal is namelijk een gangetje waar je langs moet om achter te komen. Ben er net dus 8 keer langsgekomen. Mijn bloemen lagen ern nog, en heb even tegen hem gepraat. Je rook wel dat er een dood paard lag, ook heel erg. Die geur vergeet ik niet snel meer

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 10:53

en ik ga pas wat met de paarden doen als dat paardje weg is morgen avond. Ik ga mijn paard niet net voor die stal vastzetten en "gezellig" rijden.
Ik knuffel ze wel en zoek troost bij hun op stal.

ik ga nu proberen om met de eigenaresse iets te regen, mbt mijn paard wat te koop staat. Maar nogmaals, ze krijgt haar paard er niet mee terug

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:57

Jemig Lynn, wat zal jij je rot zijn geschrokken zeg! Heel veel sterkte voor jou en de eigenaresse!

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:32

Lynn_Nikita schreef:
ik ga nu proberen om met de eigenaresse iets te regen, mbt mijn paard wat te koop staat. Maar nogmaals, ze krijgt haar paard er niet mee terug


hoe bedoel je? bijvoorbeeld dat zij jouw paard kan rijden of goedkoop kan kopen of iets?

xNatas

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-08-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:37

Jeetje wat een verhaal Verdrietig
Heel erg veel sterkte Ach gut

torette
Berichten: 199
Geregistreerd: 13-03-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:46

sterkte ermee! Moet heel vervelend zijn... Maar zoiets kan iedereen gebeuren, hoe vaak staan er geen paarden met halster in stal of op de wei?
Wat mij eigenlijk toch wel verbaast (beetje naief misschien) is dat het halster heel is gebleven! Ik zou toch eigenlijk verwachten dat het zo breken. Als hier wel eens paarden gaan hangen aan de muur breekt het halster ook nog al eens?

sweettiger

Berichten: 20
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Oosthuizen

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:55

Ahhh wat jammer dat dat paard zo aan z'n einde is gekomen, en dat je hem zo had moeten vinden!
Maar jij had ook niet van tevoren kunnen bedenken dat dit zou gebeuren, dus inderdaad niet de schuld op je nemen, want jij kon er gewoon niks aan doen!
Echt jammer dat dit gebeurd is! Vriendjes zijn?
Heel veel sterkte dr mee hea! Vriendjes zijn?

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:57

torette schreef:
sterkte ermee! Moet heel vervelend zijn... Maar zoiets kan iedereen gebeuren, hoe vaak staan er geen paarden met halster in stal of op de wei?
Wat mij eigenlijk toch wel verbaast (beetje naief misschien) is dat het halster heel is gebleven! Ik zou toch eigenlijk verwachten dat het zo breken. Als hier wel eens paarden gaan hangen aan de muur breekt het halster ook nog al eens?


bij mij breekt meestal de haak van het halstertouw. als je een stevig halster hebt en hij blijft aan het stof hangen, dan breekt het niet zomaar.... helaas.

lynn, heel veel sterkte!!

xBibi

Berichten: 1444
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: provincie Utrecht

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:34

Wat vreselijk! Heel veel sterkte!

Hipstr

Berichten: 142
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Steenbergen

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:49

Ik denk dat Lyn bedoelt, dat er 1 van haar paarden te koop staat, en mischien de eigenaar van het overleden paard dat paard overkopen kan/krijgen of iets dergelijks.
Sterkte lyn , heb echt veel respect voor je !
Leef met je mee ! Ach gut

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:53

idd, ik heb haar al aangeboden vooradt ze dit paard kocht om te rijden en verzorgen totdat ze verkocht was, omdat ze het rijdne mistte. Ze wilde graag eigen paard hebben en heeft toen Simba gekocht.
Nu lynn te koop staat mag ze hem net zo goe dnog rijden en verzorgen, en als ze hem wil kopen kan ik met prijs ook nog wat regelen.Gratis weggevebn zoals een paar blz werd gezegd gaat me wat te ver. Spijt me heel erg, maar ik heb geen geldboom en heb het geld toch hard nodig.
ik heb niet afgeweken van hoe we het elke dag doen bij ons op stal, en vind verschrikkelijk wat gebeurd is, maar als een ander hem op stal had gezet had hetzelfde kunnen gebeuren.

Ploempje

Berichten: 539
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:55

Jeetje, heb zo ook een veulentje geweten aan de omheinig van de weide, twee weken oud...

Het is niet jouw schuld, je kon er idd niks aan doen...
Veel sterkte... Ach gut