Lieve Wendela is er niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotjebruun
Berichten: 174
Geregistreerd: 17-02-05

Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 15:23

Afgelopen maandag is onze lieve Wendela ingeslapen. Wendela stond al ong 11 jaar op de manege.


In het begin was Wendela een monster om op te rijden, steigeren, bokken, heel hard crossen, opzij galoperen en piroettes wanneer het haar uitkwam. Moest je op Wendela dan was je verzekerd van een spannende rit. In de loop der jaren was Wendela omgetoverd tot een heerlijk braaf rijpaard. Maar ze verloor haar streken niet, af en toe liet ze gerust nog wel eens weten dat ze nog genoeg power had. Dan zie je Wendela weer laag over de grond vliegen...een heerlijk gezicht! Vooral wanneer er alleen maar balken in de bak lagen of ze zag dat er gesprongen werd, werd ze helemaal gek. Wendela's favoriete onderdeel! Buitenritten was vaak ook een probleem met wendela. Zodra je bij een bepaalde hoek kwam steigerde ze en keerde ze zich om om heel hard naar huis te crossen. Later gign dat gelukkig wel wat beter, maar je moest altijd goed opletten.

Wendela heeft haar hele leven al een melanoom aan haar staartwortel, 1 boven op en 1 onder haar staart. Jaren had ze er geen last van en bleef het dicht zitten, tot deze herfst. Het gezwel ging open en er kwam allemaal pus uit, zowel het gezwel op als onder haar staart. Zelfs had ze er nog geen last van, ze voelde zich nog kip lekker. Het werd steeds erger en vieser, het was een kwestie van tijd. Maar onze Wen voelde zich nog niet ziek. Het zou elk moment kunnen gebueren dat de kanker naar binnen kon slaan en dan wordt ze echt hele erg ziek. Deze pijn wilden we Wendela niet geven na jaren trouwe dienst...

Afgelopen maandag is onze Wennie ingeslapen na 11 jaar trouwe dienst op onze manege...Onze Wennie is ong 16 jaar oud geworden.
Veel wendelafans zullen haar verschrikkelijk missen. Maar we weten gelukkig allemaal dat dit beter voor haar is.. Verdrietig

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 10-12-06 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's! Te veel aan foto's verwijderd.

Marsafuba

Berichten: 552
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:00

Oh wat erg!, Sterkte met je verlies Knipoog Verdrietig

Linda01

Berichten: 1611
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Hattem

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:13

Sterkte ermee Ach gut
Ook voor iedereen die om dit paardje gaf... Ach gut

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:14

sterkte, moedig om voor je paard te kiezen,zodat verder lijden haar bespaard is gebleven!

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:18

ach wat triest, jullie hebben een goede eerlijke keuze gemaakt, sterkte met het verlies

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:20

Heel verdrietig voor iedereen ten eerste, maar ook heb ik een beetje banketstaaf vraag: waarom is het melanoom niet verwijderd als het naar binnen kon slaan?

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:25


eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:06

@Biepmiep

Wendela was een manege paard..en zon operatie om het te verwijderen is volgens mij niet bepaald goedkoop. Laat staan voor een manege. En ze heef er nooit last van gehad zoals je al kon lezen.
Ik weet niet of dat de redenen zijn hoor maar vanuit dat oogpunt kan ik het me wel voorstellen.
Het is natuurlijk erg jammer dat het zo moest gaan, maar helaas het is niet anders(klinkt misschien heel hard maar zo is het wel)

kimenragna

Berichten: 1339
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:08

heel veel sterkte Ach gut
heb alles gehoord van amy Huilen

Paoline

Berichten: 8932
Geregistreerd: 28-08-05
Woonplaats: Alkmaar (NH)

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:41

Ik vind het ook erg jammer dat Wendela ingeslapen is.. ik heb er zelf niks mee gehad (mijn zus wel) maar ik kan me toch goed voorstellen dat het een enorme schok voor jullie is.. Knap dat jullie er zo mee om kunnen gaan.. (mijn zus niet namelijk)
Iedereen, veel sterkte.. Ach gut
Ik heb nog een paar foto's die ik de vrijdag voordat ze ingeslapen zou worden gemaakt heb..

Afbeelding

http://img77.imageshack.us/img77/4551/wendela1ii7.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/3074/wendela2az8.jpg
http://img240.imageshack.us/img240/339/wendela4wc2.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/7198/wendela5om6.jpg

jessica_

Berichten: 2172
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:32

Wat jammer dat ze ingeslapen is. Echt een super leuk beestje om te zien.
Heel veel sterkte.

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:47

Heel veel sterkte hoor!
Echt een mooi paard was het!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Lieve Wendela is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:41

Wat erg zeg.. Bij ons op de manege is er ook een paard daaraan overleden, die had er wel pijn aan, en erg ook..

Sterkte ermee!