Wat als het jou overkomt..?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:08

Dat gevoel ken ik maar al te vaak.
Als ik een gedicht schrijf of een liedjestekst dan denk ik altijd dat princess op een dag zal sterven.
Barst ik in tranen uit,ik zou echt niet wat weten te doen zonder haar.
Ik heb niet veel tijd voor haar,maar tog blijft ze bij mij en is ze gelukkig.
De gedachte dat ik op een dag zou opstaan,door mijn raam kijk en ze er niet meer staat geeft mij echt kippevel.

_joyce
Berichten: 33
Geregistreerd: 09-12-06

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:14

Ja.. Daar denk ik ook wel eens aan.. Onze ponny is nu 32 .. en heeft al last met z'n hoef.
Het is een nare gedachte. Verdrietig

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:18

ja, daar heb ik wel eens aan gedacht, maar doe het liever niet..

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:40

Ik heb die gedachte heel lang gehad, en het is me nog gebeurd ook.
Mijn maatje, mijn alles, is 9 mei jongstleden overleden.
Hij is 14, bijna 15 geworden.
Nog steeds erg veel verdriet..

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:30

ik heb er in de 5 jaar dat pluk mijn lieveling was vaak aangedacht want ze was immers de jongste niet meer.
maar toch was ze altijd actief en vrolijk en dan dacht ik ach ze gaat nog wel een paar jaartjes mee.
tot 2 weken terug ik poetste der rustig want ik had tijd over en toen kon je voelen het gaat slecht ik was 5 minuten weg en ze lag plat in der stal ze bewoog alleen nog een keer der hoofd en toen niiks meer ze leefde toen nog wel die dag daarna is ze overleden. en ondanks dat ik er altijd rekening ee heb gehouden en ik wel wist dat ze oud was komt het ontzettend hard aan. ik ben er echt stuk van terwijl ik nooit had verwacht dat ik me zo zou voelen.

shabbay

Berichten: 1859
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: zwolle

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:43

Op moment staat onze eerste pony er niet zo goed bij. Gister al veearts gehad waarschijnlijk iets aan de lever, diertje is al jaren minder en had ook al last van toevallen. Einde is nu toch wel erg dicht bij en de tranen rollen over de wangen terwijl ik dit typ. Ben er kapot van dat het nu zo dicht bij is. Vind de dood nog altijd iets heel moeilijks terwijl het voor paardje zelf eigenlijk misschien wel het beste is. Ik ben alleen te egoïstisch voor m'n eigen verdriet om er een einde aan te laten maken. Hopelijk hoeft het voor haar als ik morgen in de stal kom niet meer verder. Kan zij na bijna 30 jaar rusten en ik beginnen met het verwerken met het verlies van de pony die er vanaf me 3e is geweest.

Sterkte aan alle bokkers hier die ooit wel zoiets meemaken.

9moonlight9

Berichten: 36
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:00

Ik moet er niet aan denken. Helaas rij ik op een manege en dan kan het ook nog zijn dat een paard verkocht word. Ik heb al vele paardjes verloren en het blijft zwaar.
Ach gut sterkte aan iedereen die het nodig heeft

Linda01

Berichten: 1611
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Hattem

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:09

Ik denk dat iedereen daar wel eens aan denkt..
Ik in ieder geval wel.. En vooral als ik dan die verhalen lees van de mensen hier op bokt die het net meegemaakt hebbnen vreselijk lijkt me dat.. Ik hoop maar dat het nog heel lang duurt voor dat ik het moet meemaken, maar je weet het maar nooit.. Ooit gaat het gebeuren..helaas.. Verdrietig

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:31

ik denk er ook wel eens over na...

mijn lievelingetje is nu 29 jaar en heeft ook niet het eeuwige leven, maar goed met dat beest heb ik zoon goede band, en daarbij komt ook nog dat mijn pony het laatste cadeau was dat ik van me vader kreeg voordat ie overleed Verdrietig dus het is bij mij heel erg dubbel Ach gut ik denk dat ik al mijn tranen opjank als ze dood gaat Ach gut
maar zover is het hopelijk nog lang niet! ze is nog vrij fit en super gezond dus ons hoor je nog niet klagen Haha!

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:01

Ik heb er vaak genoeg over nagedacht.

Vooral omdat mijn pony als hij de dressuur niet meer aankan, ook ingeslapen wordt. Hij heeft 2 versleten voorbenen en in 1 beentje hoefkatrolontsteking. De dierenarts heeft bij het behandelen dit ook gezegd: Je hebt 50% dat hij goed wordt en alles weer aankan, maar als die de dressuur niet meer aankan, kan je er niks meer mee.
Hij mag namelijk niet 24/7 op het land staan voor zijn voorbeentjes en allergie en hier doe je hem ook geen plezier mee. Hij mag liever geen buitenritten meer maken. 1 keer in de zoveel tijd kan geen kwaad, maar de ongelijke/harde/zware/weet ik veel wat ondergrond is niet goed voor hem.. Ook is hij totaal niet geschikt om een klein meisje op te zetten, ten 1e neemt hij daar een loopje mee en wordt dan gevaarlijk voor zichzelf (zo hard rennen dat hij omvalt, tegen muren aanknallen enzovoorts..) en ten 2e moet hij eigenlijk elke dag op zijn achterhand gereden worden, om zijn voorbenen te ontlasten.. En de meeste kleine meisjes kunnen dat niet..

Dus ik ben bang dat er een moment komt dat hij het niet meer aankan.. Want het stopt niet meer, je kan het proces alleen vertragen..

Ik hoop dat het nooit gebeurt, of pas als hij oud is, maar ik weet dat de kans er nog steeds is.. En erg aanwezig.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:28

Ik weet niet wat ik zou doen. Ligt denk ik ook een beetje aan de situatie, als mn paard doodziek was en geen pijn meer zou hoeven lijden geloof ik dat ik er eerder vrede mee zou hebben dan dat ik om een andere reden *ongeluk of iets dergelijks* afscheid zou moeten nemen.

Denk dat ik een paar dagen flink zal brullen, maar daarna ook weer mn leven oppak..

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:01

Ik denk er inderdaad wel eens over na. In september in Sparkling de fokkerij in gegaan en dan weet je weliswaar dat ze goed terecht komt, maar dat afscheid was al loodzwaar. Heb er nog steeds veel moeite mee dat m'n allerbeste vriendin niet meer hinnikt als ik op stal kom.

Sinds Umeda haar ongeluk 5,5 week geleden, denk ik er wel wat vaker aan. Wat als het niet meer goedkomt? Als de operatie niet geholpen heeft?

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:31

vroeger dacht ik er nooit over na, je hoorde het zo vaak, er overleed een pony van iemand die je kent.
maar ik dacht, gebeurd vast niet snel by my, me pony was nog spring levend.
maar nadat myn pony is omgekomen ( by een brand) denk ik er steeds vaker aan.
wat als het me weer gebeurd, ik zou het niet aan kunnen nog een paard te verliezen.
ik denk nog vaak na over hoe het is gebeurd, en ben verschrikkelijk bang dat het nog een x zal gebeuren

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:50

Moet er eigenlijk niet aan denken mijn paardjes te moeten missen.
Denk er wel eens aan , maar probeer juist aan de dingen te denken die zo goed gaan of leuk zijn !
Het kan altijd gebeuren het is een levend wezen.
Heb mijn eerste pony in 2000 moeten laten inslapen wegens een hoefzweer ze was toen ongeveer 21 jaar.
Vond het vreselijk dat ze ging , maar ik weet nu wel waar ze is.
En dat het goed is , waar ze nu is.
Had ik haar bijwijze van moeten verkopen, had ik het daar denk ik nu nog moeilijk me gehad.
Heb er nu vrede mee.

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:39

Ik heb er ook wel eens aangedacht... heb zelfs ( zomaar uit het niets) met de gedachte gespeeld om mijn vorige fjord te verkopen, voor het geval hij ziek zou worden... natuurlijk niet gedaan.... paar weken later heb ik hem laten inslapen Boos!
heb er vrede mee, maar mis hem nog altijd

Celinee_
Berichten: 4629
Geregistreerd: 25-01-06

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:42

Ik denk daar heel veel over na. Ik zou eigenlijk niet weten hoe het dan verder gaat. Ik kan me dat echt niet voorstellen, en denk er ook liever niet over na.

GabberGill

Berichten: 5867
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:17

ehm tsjaa iedere sec. van de dag ik droom der zelfs wel eens over. is dat raar..??

Of hebben jullie dat ook wel eens..??

KSB

Berichten: 1663
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:35

Iedereen denkt daar wel eens overna denk ik.. Mijn ponytje Pofje in tussen de 16 en 20 jaar, en kan me het leven niet meer herinneren zonder haar. Ze is super gezond en staat lekker buiten en er zijn genoeg kleuters die het geweldig vinden haar te verzorgen. Maar het idee dat ze er niet meer zou zijn.. Ik denk er liever niet overna, als het gebeurt, gebeurt het toch.. Dan denk ik maar aan de goede tijd die we samen hebben gehad! zwaar zal het toch voor iedereen zijn, als je je paardje kwijt raakt!

M_hOrse

Berichten: 682
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:06

angy schreef:
We krijgen er allemaal zolang je met paarden omgaat een keer mee te maken dat je afscheid moet nemen. En zoals in sommige bovenstaande verhalen te lezen is, krijg je een telefoontje dat je paard al is overleden. En dan moet je er nog naar toe, vreselijk. Dat lijkt mij heel erg als dat je overkomt, het is dan ook een spookbeeld dat mij kan plagen. Ik heb mijn eerste paardje laten inslapen en zelf de dag kunnen kiezen. Dit viel samen met de komst van mijn huidige paard, nu alweer 9 jaar geleden. Het was een dag met dubbele emoties. En als ik dan een verhaal lees over afscheid nemen van je lieveling gaat dat door mijn ziel.

Een vriendin stuurde mij een smsje dat me lievelingspaard was overleden..had een hele goede band met Ilse. Lovers
Ze stuurde me altijd een smsje op wie ik reed die avond, dus ik open het smsje met de gedachte: Zal ik weer op Ilse zitten Haha!?
Ik stortte in een keer in bij het bericht: ILSE IS DOOD

knolle_krack

Berichten: 2242
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Sintmaartensbrug

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:09

Jaa.. echt vreselijk hoor als dat gebeurt een van onze fjorden is 2 jaar terug gestorven in de stal en hij kon er moeilijk uit gehaald worden dus.... echt VRESELIJK!!!.... hij moest... er uit gesleept worden en langs allle andere paarden in stal in stond bij een van mijn eige pony`s in de stal om hem een beetje gerust te houden maar het was echt vreselijk zo een streep van zijn oog over de vloer nou dat vergeet je echt niet meer wat een rot gezicht en later dat je hoor dat het nog door voer heen word gemalen Verdrietig Verdrietig Boos! waar halen ze het vandaann maarjaa.. begravenis is niet zomaar wat!!!

noflamby

Berichten: 117
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: ridderkerk

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:27

ik wel
ik ken iemand die het heeft meegemaakt en het is in 1 woord:
VERSCHRIKKELIJK

Lotte_James

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Lage Mierde

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:05

ik denk er ook wel eens aan.... mijn shettie is al 20 jaar oud, en is aan de diarree, al best lang. ze is daardoor heel mager geworden Boos! Alleen verder nog gezond gelukkig Haha!

Jeszica
Berichten: 522
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:44

het is verschrikkelijk, naar 3 jaar heb ik er nog ontzettend veel moeite mee. Maar iedere dierenliefhebber maakt wel mee dat zijn of haar lieveling komt te overlijden of verkocht moet worden, helaas maar dat hoort erbij. Gelukkig slijt het wel, maar het verdriet blijft.

ChrlOtte

Berichten: 150
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Sint-Pauwels (België)

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:40

Toen ik vorig jaar in juni 2005 ging kijken naar een manege om lid te worden, stond daar een paardje, Sengo, een heel mooi, vrolijk, gezond beestje!! Toen ik een weekje later m'n eerste les ging nemen, stond hij der ni meer.. Ik vroeg waar ie naartoe was, "Hij is gestorven," zeiden ze.. Een hartaderbreuk... Ze gingen met Sengo over de piste om hem naar de manege te brengen, en ineens viel ie gwn op de grond, in het zand, op slag dood! Ik ben dan in 2006 op paardenkamp geweest in m'n manege. En dan was er een meisje, nu m'n beste vriendin: Jody. Zij reed altijd op Sengo. Sengo was 20 juni 2005 overleden en in de kantine hingen foto's en zijn hoofdstel en soms zag 'k Jody daar dan naar kijken met tranen in haar ogen. Ik heb toen van iemand anders nog vernomen hoe een probleem het was om hem te laten ophalen!! Ze hadden Sengo toen achteraan aan de weides gebracht en ze dachten dat die man die hem moest komen ophalen wel even tot daar zou rijden.. Niet dus! Sengo moest naar voren,aan de straat gebracht worden anders zou hij niet opgehaalt worden!! Tina die er toen bij was heeft haar ogen uitgehuilt toen ze dat vernam, Sengo lag trouwens al een paar dagen in de blakke zon dus.. Tina heeft dan achteraf nog eens grondig ruzie gemaakt met die man omdat ze dat echt niet kunnen vond!! Het was toen woensdagmiddag en alle kinderen kwamen terug van school, en Sengo lag daar dan op straat!! Tina had al een zeil over hem gelegt zodat die kinderen hem niet konden zien.. Jody heeft vanaf de dood van Sengo niet meer gereden, ze huilt nog elke dag voor Sengo!!

Dit is een foto van Sengo:
Afbeelding

Toen ik dat allemaal moest vernemen, zweerde ik dat dat mij nooit zal overkomen!! Maar dat zal het wel.. Dat is de schrik is van, ik denk iedereen die een paard, hond of maakt niet uit lief heeft!! Ik heb zelf al heel wat meegemaakt, niet met paarden maar met honden en andere huisdieren, en ik ben er elke keer kapot van!! Ik denk er nog elke dag aan!! Hamer

Dat is mijn verhaal, mijn mening.. Ik leef mee met iedereen die zoiets al heeft moeten meemaken Vriendjes zijn?

Mirthe_
Berichten: 323
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:48

Ja, ik denk er ook aan, en ben er ook echt bang voor. Ze is mijn alles.. Lovers