Wat als het jou overkomt..?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:38

yup heb het ook weleens, en idd zoals anderen al zeggen, je zou er spontaan verdrietig van worden terwijl het nog niet eens is gebeurd...

moieem

Berichten: 16
Geregistreerd: 07-03-07

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:45

Heeeii

Het is mij al over komen met mijn eigen paardje rambo ik heb er ook een plekje in het IM gezet Verdrietig
Ik mis hem vet erg.

xxLientjexx

Berichten: 257
Geregistreerd: 21-11-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:49

Ik denk er ook vaak aan als er een topic over overlijden is enz. Dan denk ik wil ik ooit nog wel een paard, wil ik wel een verzorg-paard... Als ik tegen mezelf zeg dat ik anders net zo goed dierloos zou kunnen leven helpt dat wel.

Iris_B
Berichten: 2086
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Dronten

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:58

essieintown schreef:
tuurlijk...
ik heb al vaak meegemaakt dat het paard van een stalgenoot afgemaakt moest worden.
het is altijd erg verdrietig alleen is het in al deze keren de beste beslissing geweest in het belang van het paard.
zelf ben ik bij de laatste spuit geweest van een shetlander die ik jaren geleden verzorgde.
ik vond het verselijk maar houd me altijd voor dat een paard niet onnodig hoeft te lijden en dat liefde daarom ook los laten is.
met mijn huidige paard heb ik de afspraak gemaakt dat hij 100 wordt!!
ik heb mijn paard 9 jaar en hij is nu 12
ik hoop dat hij nog vele jaren bij ons mag blijven.
maar mocht hij door ouderdom erge gebreken gaan vertonen of door een blessure niet meer pijnloos verder kan,zal ik hem een lijdensweg besparen en mijn eigen verdriet voor zijn belang aan de kant zetten en terug kijken op geweldige jaren die we gehad hebben!!!


hier sluit ik mij volledig bij aan...

Chaneltjje

Berichten: 49
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:17

ik heb jou gedachte heel vaak gehad voor dat mijn meisje overleed,
en toen kwam het vreselijke moment dat het ook echt daad werkelijk gebeurde.
het is in oktober gebeurd maar ik denk nog elke dag aan haar.
als het jou overkomt is het verschrikkelijk, maar je moet er inderdaad rekening mee houden dat het ooit ook jou kan overkomen Huilen
als tip wil ik jullie meegeven beleef de dagen met je paard of pony alsof het je laatste is en maak van elke dag een top dag met je paardje!
groetjes !

Tancreda4

Berichten: 24128
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:02

Soms denk ik er teveel aan en wordt ik half gillend gek. Ik moet er absoluut niet aan denken...

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 02:08

Mijn paard en ik hebben samen al veel meegemaakt. Heel veel mooie dingen maar ook veel nare gebeurtenissen. Maar elke keer zijn we er weer sterker uitgekomen. Mijn paard is mijn maatje, mijn alles. Een maand geleden heb ik heel slechts nieuws gekregen over mijn vader. Juíst in deze periode heb ik mijn paard nog harder nodig en wordt onze band met de dag (nog) sterker. Als ik mijn maatje kwijtraak, kun je mij afvoeren... Scheve mond

Anoniem

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 03:10

Kwam vanavond/vannacht weer even heel dichtbij. Manegepaard op stal met behoorlijk ernstige koliek, "geen operatiepaard". Het is nog niet zeker of ze het haalt.

Zet je wel aan het denken, in zo'n geval, zou je eigen paard dan een "operatiepaard" zijn? Waarvan laat je dat afhangen of er wel of niet geopereerd gaat worden? Van de kosten van de operatie natuurlijk, van wat je paard in geld waard is, van wat je paard voor jezelf waard is, van wat de overlevings- of genezingskans eigenlijk is... Lastig te zeggen dus. Ik ben blij dat ik die keuze (nog) niet heb hoeven maken.

Ik wil wel binnenkort een photoshoot laten doen van mij en mijn paardje. Ik ben zelf fotograaf met als gevolg dat ik nauwelijks foto's van mezelf met hem heb, en daarnaast kijkt iemand anders toch altijd anders naar je paard (en m.i. ben ik beter in staat paarden van anderen mooi op de foto te zetten). Maar dan heb je in ieder geval echt mooie foto's "just in case"....

A_07
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-03-07

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:28

Mij is het 5 jan 2007 overkomen, en ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee.
Hij was nog niet eens 5 jaar.
Ik was er savonds rond een uur of 6 en alles was in orde, de volgende dag om 8 uur sochtend kom ik daar, en ik riep goeiemorgen jongens! zoals elke dag.. maar ik hoorde er maar 1. dus ik nog een paar keer roepen.. maar nee hoor.
Ik durfde niet te gaan kijken maar ben uiteindelijk toch gegaan,... ik hoop dit nooit meer zo mee te maken, ik hoop dat ik van de volgende gewoon afscheid kan nemen, en dat het niet zo onverwachts komt als dit.
Ik hem gekregen als 10 maanden oud veulentje en hij heeft een goed leventje gehad al was het maar kort.
Achteraf blijkt hij vergiftigd te zijn dus heb ik me andere paard daar ook weggehaald.
Ik raad het iedereen aan.. maak veel foto`s/filmpjes van jullie liefies, gelukkig heb ik dit ook gedaan maar het zou moeilijker geweest zijn als ik geen foto`s/filmpjes van hem had.

Anoniem

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:38

Bovenstaand paardje is vanmorgen vroeg overleden.

Linda_W
Berichten: 280
Geregistreerd: 23-06-06
Woonplaats: bij/op/naast/achter/voor mijn paarden :D

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 17:18

@ Nouks; Heel veel sterkte met dit grote verlies!
Ook aan alle anderen die hun maatje verloren zijn..

Ik krijg dat gevoel ook altijd bij het lezen van het gedicht "Egoïstisch"..

sammyvriend

Berichten: 2580
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:27

Ik heb het de laatste tijd ook vaak. Mijn lieveling is al ongeveer 25, was nog maar 1 week ofzo geleden beter van verkouden, was in die tijden zooo bang ook omdat ze net kreupel was geweest, en al zo oud is enz... Dat is ongeveer het vervelendste gevoel dat je kunt hebben.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Wat als het jou overkomt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:30

ik heb vorige week mijn hond *voor mij nog belangrijker dan mijn paarden* laten inslapen.
Ik ben hier een dag lang helemaal van van de kaart geweest. NU heb ik wel moeilijke momenten, en mis ik hem bij alles. Maar toch ik weet dat hij nu geen pijn meer heeft, en dat geeft mij zoveel rust van binnen. Onbeschrijflijk.
Laatst bijgewerkt door Leo op 14-02-08 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Oud topic, enkele reacties van 13-02-08 zijn verwijderd.