Mijn polleke....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boschhoeve
Berichten: 140
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Zundert

Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 12:46

Vergeef hem zijn naam maar hoor, die was niet zo stoer, maar zo heette hij nou eenmaal....
Het was een echte doerak, een dondersteen. Hij was een klein hengst vosje van 80 cm maar hij vond zichzelf een super hengst, een macho!

Een half jaar geleden was hij uitgebroken uit zijn wei, op zoek naar zijn grote liefde, deze vond hij een kilometer verderop in het bos... Het was een schitterende merrie van 1.60, gitzwart met een mooi lijf en een lief koppie. De eigenaren waren niet zo blij dat hij de boel op stelten had gezet daar, dus ik werd zondags ochtend voreg uit mijn bed gebeld van kom je even je hengstje bij ons ophalen??? NU...! Oeps, ik snel erheen en hem opgehaald en hem mee naar huis genomen. Daar was hij natuurlijk niet zo blij mee... Ik raakte later aan de praat met de eigenaar van de merrie, en het bleek dat ze haar graag wilde verkopen, want ze wilde al haar paarden verkopen. Ik was al jaren verliefd op dit paardje als ik een wandeling maakte en ik zag haar weer in de wei staan. Ze is ook zo'n plaatje om te zien... Na wikken en wegen heb ik besloten om haar te kopen en hoopte dat het goed zou gaan met de rest van de paardjes. Ik heb een grote ruin van 1.82, een rood bonte hengst van 90 cm en een vosje, hengst van 80 cm (polleke), en een wit-grijs bonte ruin van 79 cm.
De draden van het schrikdraad nogmaals nagelopen en alles was klaar en ze kon komen hoor...

Alles is goed gegaan tot zo'n twee weken geleden... Het gebeurde wel eens dat de rood-bonte hengst van brutaliteit door de draden was gegaan en zo naar de merrie wilde gaan. Echter ging dat altijd goed en haalde ik ze weer uit elkaar. Echter op woensdag avond kwam ik thuis en was de rood-bonte hengst weer door het draad gegaan, nu gingen de twee andere kleintjes ook maar mee om te kijken, dat vonden ze wel spannend. Het was hartstikke donker in het weiland, mijn vriend had snel de auto er naar toe gereden om wat licht te hebben en toen gebeurde het... Alfa, de grote ruin, was erg jaloers en wilde niet dat er een hengstje bij zijn merrie in de buurt kwam, dus hij viel de kleine polleke aan toe die in zijn buurt kwam en in de buurt van de merrie.
Hij beet hem zo hard in zijn rug/zij dat hij ter plekke neer viel en wat spartelde met zijn beentjes en meteen was hij dood. Ik stond daar helemaal te shaken... e andere paarden gaven er helemaal niets om dat hij daar zo lag. Ik keek nog of hij echt wel dood was, maar tevergeefs, hij ademde niet meer, hij was echt dood. Ik heb daar een hele tijd in het donker in het gras gezeten en hem geaaid, maar ja daar kreeg ik hem niet meer mee terug...

Het ironische aan het verhaal is dat hij zelf zijn droom merrie heeft uitgezocht, maar dat hij dat uit eindelijk met zijn leven heeft moeten bekopen....

Aangezien ik nu nog een hengstje heb, die ik ook absoluut niet kwijt wil, maar wel hengst wil houden,
wil ik dat dit nooit meer kan gebeuren, daarom verkoop ik de merrie en hoop ik dat de rust is weder gekeerd...

Bedankt dat jullie dit hebben gelezen..
Veel liefs Ilse

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:50

Jeetje wat een verhaal!
Sterkte met het verlies!
Misschien een domme vraag maar staat er geen stroom op de draden dat ze er (zo makkelijk) door heen kunnen?

boschhoeve
Berichten: 140
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Zundert

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 12:54

Ja, er staat zeker stroom op, maar dat maakte hem af n toe niet zo uit, dan dacht hij niet met zijn hoofd...

flashdance
Berichten: 40
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:55

jeetje wat een zielig verhaal...hoe hij aan zijn eind is gekomen

heel erg veel sterkte gewenst

maar ik zou er persoonlijk nog een tijdje overna denken om de merrie te houden het hengstje was gek op de merrie.

denk daar heel goed overna voordat je verkeerde keuzes gaat maken waar je later spijt van krijgt

en voor het andere hengstje miss toch beter als je de merrie houdt op hem te laten ruinen

sterkte

nerolover18
Berichten: 33
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: diest vlaams brabant

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:19

wat een erg verhaal dit is het ergste wat ik ooit al heb gehoord wat eng meid sterkte

MissSL
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:07

iel, dit heb ik nog nooit gehoord.
Echt een doodzielig verhaal zeg!
Sterkte ermee, dat je dat ook moet zien!
En je hebt dat paard nog maar 2 weken.. ik weet niet zou hem denk ik ook weg doen, je blijft er zo altijd aan denken als je hem ziet, kan je er dan nog van houden? als je andere hengstje maar geen gevaar loopt..

Heel veel succes, vind het heel erg voor je

Groetjes:)

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:32

echt zielig...
als ik jou was zou ik dat andere hengstje gewoon laten ruinen...

tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:03

Wat erg meid maar ik zou er nog maar eens heel erg over na denken om de merrie te houden kan je niet een houten hek er tussen zetten of zoiets? Blond Want het was toch wel Polleke's droommerrie maar heel veel sterkte met het verlies meid! Vriendjes zijn?

boschhoeve
Berichten: 140
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Zundert

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 11:48

Nee, ik kan haar toch niet houden, qua pard is ze super lief, braaf, mooi etc.
maar ze springt zo vreselijk goed dat ze met gemak over onze schrikdraad heen springt. Deze heb ik nog gisteren verhoogd naar 1.50, en ja hoor, daar ging ze weer....Ik wodr er helemaal gek van, ze moet echt weg helaas, ik durf haar nu al niet meer in het weiland te zetten omdat ze er toch uit springt...

LiinDseyy

Berichten: 1205
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Milheeze!!

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:56

`wat een verhaal.. sterkte..
en ik vind polleke juist wel een hele leuke naam voor een shet ( zo heet de mijne ook Clown )

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:10

Sterkte zeg
Wat een verhaal wat vreselijk
Hopen dat je nog lang van het andere hengstje mag genieten

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:35

Jeetje wat verschrikkelijk, dat het zo gauw voorbij was..
Echt, heel erg.. Het is idd beter dan de merrie weg te doen, als eht voor zulke onrust zorgt, en voor de dood van jouw Polleke..
Heel veel sterkte, met het verlies wat zo snel gegaan is.. Ach gut

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Mijn polleke....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:37

ohh.. Wat verrschrikkelijk... sterkte met het verlies Van polleke