Nooit meer zijn lieve oortjes..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukje
Berichten: 118
Geregistreerd: 24-02-05

Nooit meer zijn lieve oortjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 17:22

Vandaag is het een jaar geleden.
Ik zou hem zo graag nog een keer willen knuffelen, ruiken, zien..

Hieronder staat een email die ik die dag naar iedereen die Beauty kende heb gestuurd.

hey makkers,

Hier even een triest bericht.
Toen ik vanmorgen de ponys buiten wou zetten, zag ik dat Beauty niet lekker was.
Hij had erge buikpijn en kon niet plassen en poepen.

De dierenarts kwam er bij. Maar hij wist niet wat het was. Hij gaf hem spierverslappers zodat hij minder pijn zou hebben.
We moesten later terug bellen.

Evenlater liep er constant groen-gelige snot uit zijn neus. En niet een beetje, nee flinke scheuten.
Dus de dierenarts weer gebeld, die kwam weer en weer wat ingespoten.

Het hielp allemaal niks, dus wei de trailer gepakt en naar de kliniek in Someren gereden.
Daar aangekomen haal ik Beauty van de trailer, en zag meteen dat hij enorm achteruit was gegaan.
Hij had ijskoude voeten, neus en oren. Zijn lip kon hij niet meer optillen.
Het was echt vreselijk hem te zien lijden..

In de kliniek werd hij meteen aan het infuus gelegd omdat zijn bloedsomloop bijna helemaal stil lag.
De arts zag meteen al dat het ontzettend ernstig was.
Na wat onderzoeken vertelde hij dat Beauty enorm veel pijn had, en elk moment dood kon neer vallen.
Toen hij dat zei.... mijn god... mijn hart brak in 2-en.

Er was een stuk van zijn dunne darm afgestorven. Hierdoor lag alles stil in zijn buik, en er zat overal bloed waar het niet hoorde.
Opereren was mogelijk, maar met minimale kans dat het goed zou komen, en voor eeuwig gehandicapt.

Ik hoorde maar nauwelijks wat de arts allemaal zei.. Ik wou het niet geloven. Hij was al bijna 10 jaar lang mijn beste maatje!

Dus de keuze was snel gemaakt. In laten slapen, zodat hij geen seconde meer onnodig pijn zou hebben. Want dat had hij zei de arts, hij moest ongelooflijk veel pijn hebben.

Wij naar de narcose kamer. Dat was echt vreselijk..
Zijn laatste passen... hij wankelde helemaal. Ik vond het zoo erg voor hem.
Eerst kreeg hij een spuitje dat ie onder narcose kwam. En al snel daarna volgde de dodelijke spuit.
Het was zo erg, en zo sneu voor dat beesje, dattie zo moest eindigen.
Ik heb heb nog even geknuffeld en toen moest ik afscheid nemen.

Mijn god wat was dat zwaar.. Ik zal hem echt gaan missen.
En ik weet zeker dat ik niet de enigste ben. Beauty had zo veel fans, iedereen was dol op hem.

Hij mocht maar 21 jaar worden...


------------------------------------------------------------------------------------------


Nu een jaar verder.. Mis hem nog elke dag.
Vaak dagdroom ik over hem. Over wat we allemaal gedaan, over zijn lieve oortjes, over zijn geweldig karakter. En dan wens ik dat ik hem ooit weer mag zien. In de hemel. En dan droom ik dat daar onbeperkt gras groeit. Altijd lekker weer. Geen dazen. En dat hij er met heel veel andere ponys staat te genieten. Van zijn pensioen die hij nooit heeft gehad.
Tot de dag voor zijn dood heeft hij gewerkt voor ons. Hoeveel kinderen hij heeft leren rijden, hoeveel kilometers hij ons door de bossen heeft gedragen, hoeveel strikken en bekers hij mij heeft bezorgd.. Hij was nog lang niet uitgeleeft..

Mijn lieve Beauty... Hou van je

Afbeelding

soniep
Berichten: 343
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Den ilp

Re: Nooit meer zijn lieve oortjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:26

Sprakeloos..!!
veel sterkte met dit verlies

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re: Nooit meer zijn lieve oortjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:28

heel veel sterkte,
ik heb mijn paard nu nog niet zo lang, maar ik ben altijd bang dat er iets met haar gebeurd, en als je dan al die verhalen leest.
myn god.

NoGo

Berichten: 1902
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: Nooit meer zijn lieve oortjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:38

ik vind dat je het heel mooi zo heb opgeschreven en ik wens je heel veel sterkte nog.....

Noukje
Berichten: 118
Geregistreerd: 24-02-05

Re: Nooit meer zijn lieve oortjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 18:09

Dankjulliewel, doet me goed

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Nooit meer zijn lieve oortjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:26

Het is niet toegestaan om een topic te openen als je paardje al langer dan 3 maanden dood is, daarvoor hebben we dit topic viewtopic.php?f=151&t=597114 daar kan je je verhaal kwijt.

Dit topic gaat op slot

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Nooit meer zijn lieve oortjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:14

Daarom hier een slotje.

Sterkte Ach gut