dood door een LIKSTEEN

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:32

Ieuw..... Ik heb net gisteren een liksteen in de wei gehangen.... Maar weer er uit halen dan.. en gecontroleerd een uurjte in de wei hangen ofzo....

lytse2003

Berichten: 453
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:56

wat erg dat dit heeft kunnen gebeuren.

Niien_

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:12

Goh, door een liksteen!
Wat een verhaal meid.
Echt erg!
Nog veel sterkte met het verlies van Cowboy.

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:22

Zou je ons dan ook kunnen vertellen wat voor liksteen t was? (Mag ook via pb als je dat liever hebt) Lick-its waren 5 jaar terug er nog niet namelijk, en de lick-its zijn er ook niet in drop smaak. Ben erg benieuwd, ookal was toevallig jullie paard en gevoelig voor, en hoeft een ander paard er niet perse gevoelig voor te zijn, is gewoon fijn om te weten

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:26

Bedoel je de horselyx? die zitten in een afsluitbaarbakje? Die zijn namelijk bedoelt als beloning voor na het rijden, die heb ik namelijk ook gehad. Die vinden ze idd heel lekker en zijn heel gezond in maten. Het staat er ook op geloof ik. Maar het is een ontzettend rot verhaal zeg! Alsnog eens sterkte.

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:42

Krips schreef:
Bedoel je de horselyx? die zitten in een afsluitbaarbakje? Die zijn namelijk bedoelt als beloning voor na het rijden, die heb ik namelijk ook gehad. Die vinden ze idd heel lekker en zijn heel gezond in maten. Het staat er ook op geloof ik. Maar het is een ontzettend rot verhaal zeg! Alsnog eens sterkte.


Ja, die bedoel ik dus ook. Die heb ik mijn paard vorige zomer ook gegeven, staat een maatrandje naast voor hoeveel per dag ze mogen hebben, en daar moet je idd aan houden, wegens teveel aan zouten, mineralen e.d. in een keer.
Denk dat ze die ook bedoeld.

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:53

Mijn paard was er ook helemaal gek op, en dan ineens had ze weer genoeg en dan stopte ze ermee. Pauline ging er ontzettend mooi door glanzen.. En Finley paard van een vriendin was bevangen en die kreeg dat toen af en toe en is wel erg opgeknapt sinds dien (was al erg oud)

PeppYass
Berichten: 43
Geregistreerd: 01-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 19:16

sorry, ik weet niet hoe het heette, het is al 5 jaar geleden! en nadat het was gebeurd hebben we de liksteen natuurlijk gelijk de vuilnis bak ingemieterd...

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:48

Oef wat naar
Zoiets hoort toch niet te kunnen door een liksteen?

AppaloosGirl

Berichten: 645
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zonnemaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:04

Jeetje, daar zou je toch niet aan moeten denken.

Bij mijn paard ligt nu ook een liksteen in zijn voerbak. nou is dat er geeneen waar ze maar een bepaalde hoeveelheid van mogen maar toch.

Wel raar heb het eigenlijk nog nooit gehoord. Maarja zo zie je maar weer.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:12

Mijn paard likt niet zo heel veel eraan soms wel even een kwartiertje maar dan is het weer over..
Maar dat klinkt echt eng zeg bah

Rhiannon
Berichten: 1478
Geregistreerd: 06-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:14

likstenen zijn overigens ook heel gevaarlijk voor konijnen.. dus als het ook slecht is voor paarden zou me dat niets verbazen

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:13

Ik vind het wel heel sneu voor je. Maar ik vind het ook wel een beetje vreemd verhaal. Te veel zout eten bij een paard betekent dat hij ook meer dorst zal krijgen waardoor hij meer zal gaan drinken hierdoor moet hij natuurlijk weer meer plassen oftewel de nieren moeten veel harder werken misschien wel te hard. Maar darmen die het niet aankunnen????

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:20

Wat erg voor je !!
Mijn 2 jarig pony heeft ook vaak een lik'it in zijn stal liggen .
Momenteel 1 van lik'it (banaan) die bijt ze idd kapot en ene met mineralen (waar ze niet naar om kijkt)
Ik hoop dat dit toch niet veel kwaad kan , anders zouden ze het toch niet mogen verkopen ?

elizen

Berichten: 146
Geregistreerd: 13-03-05

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:11

woow, dat is appart.. Dood door een liksteen....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:20

PeppYass schreef:
een liksteen met drop iets.. vond ie dus super lekker,, we kregen hem als veulen.. toen ie doodging en toen het gebeurde was ie 4 jaar..



Je jij geeft elke dag je paard zo veel drop-it??

Ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen. Schuimbekken van zout? Lijkt meer vergiftiging. Jammer dat je geen sectie hebt laten plegen, want nu is het nog steeds vaag.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:22

PeppYass schreef:
sorry, ik weet niet hoe het heette, het is al 5 jaar geleden! en nadat het was gebeurd hebben we de liksteen natuurlijk gelijk de vuilnis bak ingemieterd...


Volgens mij bestonden die lik-its toen nog niet. Dan zal het wel zo een gewoon zoutblok zijn geweest en als hij die met happen tegelijk opeet, is dat idd niet echt gezond.

Pikeur

Berichten: 6312
Geregistreerd: 01-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:18

horselyx is dat soort drop ja, dat is bedoel als beloning maar je heb ook deze : Afbeelding

maar iig heel veel sterkte

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:11

wat vreemd!

echt raar!

dat het dan eigenlijk niet erop staat niet geschikt voor veulens!

Groetjes Mariska

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:52

[/quote]

Ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen. Schuimbekken van zout? Lijkt meer vergiftiging. Jammer dat je geen sectie hebt laten plegen, want nu is het nog steeds vaag.[/quote]

Ik sluit mij hier eigenlijk bij aan. Normaliter likt een paard alleen aan een liksteen wanneer hij er behoefte aan heeft. Dus een overdosis zou vreemd zijn. En schuimbekken van zout heb ik zelf nog nooit gehoord, want ze zouden eigenlijk meer moeten gaan drinken tenzij het een allergische reactie is.

Dat sluit niet uit dat ik het niet heel erg voor jullie vind, want het is nooit leuk om een maatje te verliezen. Veel sterkte nog.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:55

Je moet altijd zelf in de gaten houden hoeveel jouw paardje ervan binnenkrijgt...
Vind het erg vervelend voor je meis, heel veel sterkte!

happeb
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-05-06

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:11

Ons paard is inderdaad ook ziek geworden door heet eten van teveel liksteen. We waren gelukkig op tij.
Houd goed in de gaten dat je paard er af en toe aan likt, dan kan het geen kwaad.
Zodra je merkt dat je paard er stukken af gaat bijten en de liksteen in een mum van tijd kleiner wordt... weghalen die steen!!!!

welshcobj315
Berichten: 117
Geregistreerd: 15-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 01:33

oeh wat sneu.
mijn 2 jarige heeft ook een liksteen in de stal..!

zelf nog nooit van gehoord dat ze daar aan dood kunnen gaan,, tenzij er geen water bij de hand is en ze uit drogen.

nou toch heel veel sterkte met het verlies van je pony

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:47

Alsnog heel veel sterkte aan jullie met het verlies

hier schrik ik wel van..
Buc heeft deze namelijk:
http://www.petsupply.nl/parentPage/134/ ... ntent.html
niet dat hij er elke dag bij kan,
Heb hem samen gedeelt met iemand en beide de helft in een andere verpakking gedaan.
wou hem juist van de week lekker in zijn voerbak leggen..
Nou dat doen we dus maar niet

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:55

Wat erg voor je.
Mijn paard hefet op 1 week 3 likstenen opgegeten en heb niets gemerkt hoor die was even hevig als voorheen en die was juist hetzelfde. Waarom toch geen sectie laten uitvoeren? Een paard stopt altijd als hij genoeg hefet dus denk mss niet dat het door de lik steen komt hoor. Maja kan het mis hebben.
Nu heb ik ook zo een steen uit het himalaya(?) gebergte zo als iemand dat zij.
sterkte hoewel het al heel lang geleden is