Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FeLaRe

Berichten: 815
Geregistreerd: 01-01-05

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:22

Wat een verschrikkelijk verhaal!!! Dat mensen zo wreed kunnen zijn.

Ondanks zijn pijn heeft Kyran toch nog even mogen proeven van het leven in de kudde en van liefde. Sneu dat dit zo kort en met zo veel pijn moest zijn....Kan er niet bij dat mensen dieren zo wreed behandelen.

Sterkte!!!

Stitatio

Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-01-06

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:28

Wat verschikkelijk wreed. Ik kan er echt niet bij met mijn verstand.
Hoe kan iemand dit zo'n paard toch aandoen, Hoe kan die...?

Super van je dat je hem zo goed hebt opgevangen.

Stuiterbal_

Berichten: 691
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Den-Haag - Ypenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:43

Ik heb toch echt een traantje weggepinkt
Sterkte verder

freaky

Berichten: 638
Geregistreerd: 15-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:53

Wat een aangrijpend verhaal, ook ik heb een traantje weggepinkt. Wat onztettend goed van je dat je zoveel hebt gedaan voor hem. Volgens mij heb je alles gedaan wat je kon doen en moet je je niet schuldig voelen hoor!

Gieltje2002

Berichten: 492
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:02

Het feit dat je voor deze moeilijke beslissing hebt gekozen geeft alleen maar aan dat je ontzettend veel van hem gehouden hebt.

Ik begrijp je gevoel. Ik heb nog geen jaar geleden mijn paard moeten laten inslapen die ik kort daarvoor van een manege had gekocht. Zij had 7 jaar niet in het land gestaan en alleen maar hard gewerkt. Door het zware werk had ze atrose gekregen. Na een jaar in het land ging het niet meer en hebben we haar moeten laten inslapen. De pijn was te hevig. Ik vond het al erg dat ze 7 jaar niet op het land heeft kunnen staan, laat staan dat een paard 5 jaar in een superkleine box moet staan. Onbegrijpelijk dat mensen een beest zoiets kunnen aandoen.

Je schreef dat je graag iets wil doen namens Kyran. Het enige wat je kan doen is blijven doorgaan met het goede werk wat je al doet, namelijk het opvangen van dieren die het helaas niet zo goed hebben getroffen in deze wereld. Laten we hopen dat dat niet meer voor zal komen, maar dat is helaas een utopie.

Deze misdaden moeten veel harder worden aangepakt. Ik heb laatst een petitie ondertekend op internet waarin aandacht werd gevraagd voor hardere straffen voor mensen die dieren mishandelen en dat deze dieren sneller in beslag kunnen worden genomen. Misschien kun je dat nog voor Kyran doen. Je zou zoveel mogelijk handtekeningen via bokt kunnen verzamelen en deze als petitie aanbieden zodat er een strengere wat kan komen.

Een heel verhaal. Als laatste wil ik je nog zeggen dat ik me nog steeds een verrader kan voelen, maar ook heb geleerd dat het leven heel hard is, maar je ook veel fijne herinneringen geeft die je moet koesteren.

Sterkte.

Stuiterbal_

Berichten: 691
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Den-Haag - Ypenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:02

Nee je moet je echt niet schuldig voelen!
als ik het zo lees heb je indderdaad alles gedaan wat je maar kon doen!
je hebt je best gedaan

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:16

Mooi...

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:29

erg aangrijpend verhaal

wat hij in die 5 jaar heeft gemist, heb jij in dat jaar kunnen goed maken.

Je hebt voor hem gekozen, en dat is het allerbelangrijkste

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:39

Ben al heel wat gewend (asiel) maar respect heb ik voor je !!! je bent geweldig ! Heel veel sterkte

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 23:32

Dank voor de fijne woorden!!
Ben gelukkig niet de enige die dit manneke speciaal vindt.....

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 01:10

ik was ook even stil toen ik je diashow zag... Wat vreselijk, dat mensen zulke dingen kunnen doen! Ik vind dat je heele rg goed gehandeld hebt, jammer dat je hem hebt moeten laten gaan

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 01:27

jacimatho schreef:
Vind het aardig en lief dat er zoveel goede woorden worden gezegd, maar zo voel ik het niet.
Wij vinden dat het zo hoort...daar zijn we niet extra aardig of goed om.
Er zijn veel meer mensen die zo'n paard een kans zouden geven.....

Wel vind ik dat de wereld mag weten dat dit bijzondere paardje heeft bestaan, vandaar ook dit topic twee jaar na zijn dood.
Misschien heeft het nut, voor een ander paardje...een andere Kyran...


Het hoort ook zo, of het zou zo moeten horen.... Maar je moest eens weten hoeveel mensen om het hardst roepen en vervolgens niets doen (zie ook mijn onderschrift). Dat jullie het ook gedaan hebben daarvoor verdienen jullie een hele dikke pluim.
Bovendien vind ik het ook geweldig dat je hem hebt kunnen laten gaan, ook al zegt je hart misschien iets heel anders. Er zijn ook genoeg mensen die dat niet zouden kunnen, en door blijven modderen. In mijn ogen heb je hem 2 keer gered.

Ik heb ook de foto's bekeken, en het is echt vreselijk. Dat iemand tot zoiets in staat kan zijn.... geen woorden voor.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 01:50

Ik vind het bijzonder dat er mensen zijn zoals jij, petje af!

Je hebt gedaan wat je kon en je hebt hem nog laten zien hoe het leven eigenlijk hoort te zijn. En liefde betekent ook loslaten als het niet anders kan.

Verder weet ik niets te zeggen, ben een beetje stilgevallen door de diashow. Sommige foto's zorgden ervoor dat mijn maag in opstand kwam. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn op deze aardkloot die dit zonder gevoel in hun donder kunnen doen!

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 02:10

Ik kan zo slecht tegen dierenleed ik vind het zo zielig een dier dat zijn vertrouwen aan mensen heeft gegeven behandel je niet als een stuk vuil. Je kan overal kritiek op hebben maar dit is gewoon een zeer ernstig misdrijf. Een dier kan zichzelf niet verdedigen, die is afhankelijk van ons. Als ik dit zie voel ik me zo machteloos en dat te bedenken dat de straffen zo laag zijn voor dit soort zware mishandelingen. Hier zou de staat eens wat tegen moeten doen. Gelukkig zijn er mensen zoals jij die nog een jaar het paard een paard waardig bestaan hebben gegeven.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 03:56

Toen ik 'in memoriam' en 'kan schokkend' zag staan verwachtte ik veel dingen, maar niet dit. Dat mensen toch nog steeds zo vreselijk kunnen zijn, en dat dieren zo geweldig kunnen zijn.

De manier waarop jij het dier opgevangen hebt is wel geweldig. Misschien zijn er wel meer die het zouden hebben gedaan, maar niet veel. Het geluk en de levenslust die je in zijn ogen hebt gezien ondanks dat je wist dat hij zo ontzettend veel pijn had, moet het vreselijk moeilijk hebben gemaakt om toch die beslissing te maken.

Je bent echt een held.

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:08

Met al de andere reactie's eens, de liefde die jij hem gegeven, de dingen die jij hem geleerd.

Met tranen in mijn ogen. Hoe mensen zo'n mooi beestje kunnen laten lijden (en nog vele andere)... Onvoorstelbaar!

Jij én Kyran zijn helden!
Heel veel sterkte

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:28

normaal lees ik de topics en denk ik jeetje wat erg maar deze moet k echt op reageren wat een ongelovelijk respect voor jou... en wat een moed.. wat een geweldig byzonder dier, wat een verhaal , wat een vreselijk einde.. waarom nou niet een happy end.. het paardje is vast gelukkig nu.. maar jeetje nogmaals wat een verhaal... sterkte

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:46

Citaat:
Nu ja, loop al tijden met het idee om iets te doen zodat het allemaal niet voor niets is geweest, maar ja....wat?


Dat moment zal zich vanzelf aandienen op het moment dat het tijd is ervoor; zoek niet, het zal vanzelf op je pad komen!

Tránen in mijn ogen! Wat schrok ik alleen al van die achterhand...wat blij ben ik voor hem dat hij ook nog het fijne leven heeft gekend. Niet lang maar wat zál hij ervan genoten hebben! Dat geweldige jaar bij jou zal voor hem vást wel een groot deel van die 5 jaren hel hebben 'goedgemaakt'.

Als de hufter die hem dit heeft aangedaan ooit gepakt zal worden, zal hij mijn inziens gelyncht (moeten) worden....

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:32

Wat vreselijk dat hij het niet gehaald heeft,
jij hebt gedaan wat je kon, en ik vind het ontzettend moedig dat je deze beslissing genomen hebt. Je hebt voor hem gekozen, omdat hij teveel pijn had.
Heel veel sterkte

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 09:23

Quellian schreef:
Verder weet ik niets te zeggen, ben een beetje stilgevallen door de diashow. Sommige foto's zorgden ervoor dat mijn maag in opstand kwam. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn op deze aardkloot die dit zonder gevoel in hun donder kunnen doen!


Tja, zo was onze reactie ook toen hij van de trailer gesjouwd werd.....eerst ff potje janken van onmacht omdat het arme dier zoveel heeft moeten doorstaan.

Ik kan er echt niet bij dat iemand dat willens en wetens kan.
De "eigenaar " stelde dat de hoeven niet te lang waren, en dat hij maar een paar keer over straat moest, dan sleet dat wel af.
Het voerschema vond hij normaal, was niks mis mee...

En eigenlijk vond hij dat iedereen zich maar druk maakte om niks, hij moest het toch zeker zelf weten..


Bah, wordt weer boos als ik eraan denk...

En dan slechts een boete krijgen.......

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:49

Wat een verhaal zeg. Fijn dat er nog mensen zoals jij zijn.

(Bij de diashow zie ik alleen een grijs vlak, geen foto's)

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 10:04

link doet het nog gewoon, misschien nog eens proberen?
Of ondersteunt je pc het niet wellicht?

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:27

Mijn hemel, ik dacht dat de dieren in het krantje van Brooke er slecht uitzagen maar dit gebeurt dus ook dicht bij huis.... Arm dier. Gelukkig heb jij een stukje liefde aan Kyran kunnen geven in dat laatste jaar.

Veel sterkte met het verlies, kan me voorstellen dat je zo'n bijzonder mannetje nog steeds erg mist.

Ellaaa
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Eelde-Paterswolde

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:09

Wat vreselijk dat mensen zoiets doen... Dat kan je je echt niet voorstellen! Ik vind dat je gedaan hebt wat je kon, en echt dapper dat je de beslissing hebt genomen Kyran uit zijn lijden te verlossen. Echt respect.

Karin_deB

Berichten: 8281
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:20

Ik kan het filmpje nu wel zien..ben er even stil van.

Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen, en ik vindt dat je een hele dappere beslissing hebt gemaakt. Je ziet hem elke keer een beetje meer opknappen, ondanks dat het nooiit helemaal goed is gekomen..