Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ik_
Berichten: 3012
Geregistreerd: 10-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:34

Kyran Hij is nu gelukkig in de hemel.....

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:35

Jeetje wat een sneu verhaal.
Ongelooflijk dat er mensen zijn die hun dieren zo kunnen verwaarlozen.
Sterkte ermee.

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:52

wow
zit hier echt met tranen in mijn ogen hoe kan iemand zo'n lief paard zoiets aan doen. Die mensen zouden zelf zo moeten opgroeien.
wat ontzettend knap dat je zo voor hem gezorgt hebt zo van hem gehouden hebt hem zoveel kansen hebt gegeven

Wat verschrikkelijk dat hij toch nog afgemaakt moest worden
Echt heel veel sterkte

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:56

Heel veel sterkte! Maar wat ontzettend fijn dat hij toch dat jaar nog gehad heeft!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:23

Juco schreef:
Voor sommige beslissingen moet je bijna een held zijn om deze te kunnen maken. Om een paard een eerlijke kans te geven en zijn welzijn niet uit oog te verliezen. Als je zoveel van hem houdt, maar weet dat het niet gaat en niet beter zal worden. Als het moeilijk is om hem te laten gaan, en als doorgaan geen verbetering oplevert...
Als er door allerlei problemen, steeds meer problemen zullen ontstaan...

Dan de juiste keuze kunnen en durven maken dát is een bijzonder grootte liefde voor het paard. Sommigen laten hun paard leven omdat ze hem niet kunnen missen. Soms moet je je eigenbelang even opzij zetten.

Dit paard is blij met alle kansen die het gehad heeft, heeft genoten van alles wat beter was dan voorheen. Dit paard heeft 2 uitersten ontmoet: heel slecht maar ook heel goed.
Als zo'n paard zonder wrok kan leven, dan kan hij zeker sterven met dankbaarheid voor de keuze.

Volgens mij was het zo'n paard dat het leven nam zoals het was...
En de dood bracht hem rust en pijnvrij zijn...


en jij zegt nu wat ik nu even niet onder woorden kreeg. Ben er stil van...Schandalig en wat ontzettend verdrietig dat dit soort misdaden gebeuren, haast onvoorstelbaar..Wat ontzettend mooi dat hij nog een kans heeft gehad te zien hoe het ook kan..

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:31

Heel veel sterkte, heel dapper van je dat je deze beslissing hebt kunnen maken

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:32

Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies. Ik vind het onwijs knap van je dat je geprobeert hebt om hem zonder pijn te laten leven. Het is ontzettend hard en wreed als dit niet lukt maar je hebt de juiste beslissing genomen. Ik vind dat je heel bijzonder over hem schrijft.....
Ik heb echt bewondering voor je...! Nogmaals heel veel sterkte!

Grietzz

Berichten: 1838
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Ede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:51

Wat een ontzettend doorzettingsvermogen heeft Kyran gehad! En jij ook! Menigeen had niet eens meer moeite gedaan om hem de kans te geven een goed leven te leiden.. Helaas heeft het niet zo mogen wezen, maar petje af voor jouw ontzettend goede zorgen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:54

Ook ik ben er stil van... met name van de foto's, je ziet de lichamelijke staat van Kiran, ik ijk opzij naar een foto van mijn dieren, en toen ik de ene aan de magere kant vond... zelfs dat is nog vet vergeleken bij hem. Wat mij het meest trof waren zijn ogen, de zachtheid, rust en vriendelijkheid. Zo kwam het op mij over.

Ik heb bewondering voor je, dat je hem hebt opgenomen, vertroeteld en uiteindelijk hebt losgelaten. Ik weet niet meer wie het zei, maar veraden heb je hem niet, je moet een dier ook los kunnen laten... Het is goed zo.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:31

Ik ga helemaal mee met wat Juco zegt.

Wat een ongelooflijk en aangrijpend verhaal, en dan die foto's... Niet te begrijpen wat mensen een dier aan kunnen doen.. Maar opvallend vind ik ook blik in de ogen van Kiran, net als Maya. Hij kijkt zo vriendelijk, en steeds die oortjes naar voren.

Erg knap dat je deze beslissing hebt gemaakt.
Sterkte.

carrie79

Berichten: 1004
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:41

Wat een bijzonder aangrijpend verhaal....de tranen rollen over mijn wangen. Wat een schande dat dit heeft kunnen gebeuren. Maar wat een held ben jij dat je hem een kans hebt gegeven. Ik vindt je besluit heel moedig en heb veel respect hiervoor. Veel sterkte gewenst ik kan me voorstellen dat je deze kanjer mist.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:42

Wat verschrikkelijk.
Dat mensen zoiets aan kunnen doen bij een dier.

Maar hij heeft bij jou nog paard kunnen zijn.
Bij jou nog een hemel op aarde gehad.
En dat ruil je nu in voor de echte paardenhemel, waar hij vrij, zonder pijn kan rennen.

Neem je niks kwalijk, je hebt het super gedaan!!
Waren er maar meer mensen zoals jij.

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 13:53

Er zijn nu zoveel mensen die ons een held vinden en ons de hemel in prijzen.
Voor ons is dat niet zo en voelt het ietwat ongemakkelijk....

Het is idd een besluit dat niet iedereen had genomen om een dergelijk paardje op te nemen, maar soms kruis je een dier dat bijzonder is.
Hij had iets...vraag me niet wat het precies was maar er heeft nooit twijfel bestaan of we hem nu wel of niet zouden opnemen.
Soms kom je iets tegen dat je moet doen.....

Dus wat mij betreft geen heldendom......maar simpelweg liefde op het eerste gezicht voor een bijzonder paardje.

Het wel of niet maken van de juiste keuze....ik twijfel daar nog altijd over.
Hij had er geen last van, hij accepteerde de pijn en had het uitermate naar z'n zin.
Als dan het inslapen zelf uitermate dramatisch verloopt en een dier twee uur vecht tegen zijn dood, en je keer op keer moet beslissen of er bijgespoten moet worden....
Hij vertrouwde mij volledig, als je er dan naast staat en hem dwingt......

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer en als ik nu de foto's weer bekijk van zijn achterhand denk ik...tja, dat was nooit goed gekomen.
Soms neem je dan een besluit voor een dier.

Hij was altijd heel luidruchtig. De weide ligt zo'n 75 meter van huis.
's Morgens riep hij me wakker en 's avonds kregen we een welterusten...
Hij knorde en hinnikte op werkelijk alles de hele dag door.
Dan is het nu wel stilletjes....idioot eigenlijk dat je na zoveel tijd een dier nog steeds zo mist.

april_lover

Berichten: 96
Geregistreerd: 23-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:08

Waauw wat een mooi paardje!! Wat erg dat mensen zulke dingen met dieren doen, Hij begon er goed uit te zien, je zag op de foto's zijn ribben al niet zo duidelijk meer,, en ik ben echt helemaal stil van die dia voorstelling.. En weet je,, ik denk dat je toch het beste voor hem gekozen hebt.. Veel serkte nog!

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:27

jacimatho schreef:
Het wel of niet maken van de juiste keuze....ik twijfel daar nog altijd over.
Hij had er geen last van, hij accepteerde de pijn en had het uitermate naar z'n zin.
Als dan het inslapen zelf uitermate dramatisch verloopt en een dier twee uur vecht tegen zijn dood, en je keer op keer moet beslissen of er bijgespoten moet worden....
Hij vertrouwde mij volledig, als je er dan naast staat en hem dwingt......

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer en als ik nu de foto's weer bekijk van zijn achterhand denk ik...tja, dat was nooit goed gekomen.
Soms neem je dan een besluit voor een dier.



Ik kan me heel goed voorstellen dat je je een verrader voelt. En dat je er kapot van bent. Ik denk dat ik me hetzelfde zal voelen......

Je hebt idd een besluit voor hem genomen. Een doordacht wijselijk en menselijk besluit. Dat heel veel moed en kracht gekost heeft. Houden van is loslaten.

Je wilt niets weten van mensen die je nu prijzen, en ja, er zullen velen van ons hetzelfde doen als we de mogelijkheden hadden, maar accepteer nu even dat mensen jou inzet liefde en kracht bewonderen. Dus ook ik ga het zeggen, je bent een held, ook voor Kyran !!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:34

Ik ben helemaal verdrietig door die diashow.
Wat een vreselijke onmacht moet jij voelen!
Maar ik vind het een heel dapper besluit om de pijn te stoppen.
Hij heeft een mooie tijd bij jou gehad, hij heeft kunnen genieten van een goed leven, zoals het hoort te zijn.
Je mag heel trots op jezelf zijn dat je hem dit geboden hebt, en dat je dapper genoeg geweest bent om te beslissen dat het genoeg geweest is.

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:35

Juco, wat heb jij de gedachte van vele bokkers mooi verwoord.... ik zit hier echt met kippenvel achter mijn pc...

Bewondering, voor Kylan, maar Kylan was Kylan niet geweest, zonder jou...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:01

tjonge, wat een verhaal zeg. Gelukkig heb je hem daar weggehaald en heeft hij bij jou toch nog een fijne tijd gehad. Heel veel sterkte ermee.

Viet

Berichten: 10901
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: kropswolde, groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:13

Ik ben er helemaal stil van..
wat een verhaal..!!
ik wens je heel veel sterkte met dit grote verlies..!!
Wat geweldig dat hij een jaar lang bij jou nog echt "paard" heeft kunnen zijn..!!
je hebt hier goed aan gedaan...
STERKTE...!!!

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:30

Heb tranen in mijn ogen, geweldig wat jij voor dit diertje hebt gedaan.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:17

Ik krijg hier ook tranen van in mijn ogen...wat een bijzonder dier! Ik kan me ook voorstellen dat je je schuldig voelt en niet weet of het de juiste beslissing is geweest. Ik kan je ook niet zeggen dat het de beste beslissing was, want ik kan er natuurlijk niet over oordelen, heb hem niet gezien. En als je zelf zegt dat hij wílde leven, ondanks de pijn... Veel mensen leven ook dagelijks met pijn, maar hebben toch een goed leven. Heb zelf ook mijn oude pony laten inslapen enkele jaren geleden, zij stond toen al jaren bij mensen van haar oude dag te genieten. Die mensen vertelden dat ze 'op' was en veel pijn had. We hebben haar toen in haar eigen weiland laten inslapen, maar ze wilde niet en heeft ook vreselijk gevochten. Dat beeld staat me nog regelmatig bij en ik twijfel dan ook nog steeds of het wel de goede beslissing was. Want hoe weet je nou wanneer je zoiets moet beslissen en wie zijn wij om het lot van een dier zo te bepalen?

In ieder geval heel veel sterkte met het verlies van dit geweldige dier.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:27

Ik ben er helemaal stil van...

Kyran heeft het helemaal getroffen in jou, en je hebt alles voor hem gedaan, zelfs de meest eerlijkste beslissing moeten nemen.. want zo'n leven in pijn is geen mooi leven en je gunde hem ieder geval wel een mooi jaar-tje
Hij heeft de daglicht en de mooi warmte van de zon mogen aanvoelen, hij heeft alsnog een paardenleven mogen beproeven tussen zijn soortgenoten, en dat allemaal dankzij jouw inspanningen.
Hij heeft mogen genieten van de smak van groene gras sprietjes, hij heeft zijn vroijkheid in zijn stembanden aan je laten horen.

Jammer dat het niet meer goed kon komen, maar je kon ook niet anders.

Sterkte met het verwerken van deze verlies van een bijzonder paardje.

Ik hoop dat zijn vorig eigenaren nooit meer dieren mogen hebben!

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:31

vind het toch moedig van je dat je die beslissing hebt durven nemen!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:40

Ik heb hier de tranen in mijn ogen staan.. Wat zal jij een onmacht hebben gevoeld dat je niks meer voor hem kon doen! Wat Juco zegt, geeft precies mijn gedachten aan. Ik heb respect en bewondering voor je dat je zo'n beslissing hebt kunnen nemen. Veel sterkte nog ermee en kan me heel goed voorstellen dat je na al die tijd Kyran nog mist. Hij straalt iets uit wat mij raakt. Bij jouw heeft hij paard kunnen zijn. Écht paard.

Anoniem

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:43

Dit soort dingen vindt ik altijd vreselijk onwerkelijk en vooral oneerlijk......

Wat enorm goed dat jij dit beestje nog liefde heb kunnen geven wat hij daarvoor nooit gehad heeft.
Petje af voor jou dus.....

Ben er echt stil van.....
Echt onbegrijpelijk en onwerkelijk.......