Dag lieve Maestro

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:01

ach wat verdrietig, zo'n knap mannetje
heel veel sterkte :knuffel:

NibbitLotus

Berichten: 1668
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:09

Wat ontzettend verdrietig, zo jong.
Zo te lezen heb je de enige juiste en eerlijke keuze gemaakt voor hem.
Heel veel sterkte met het verlies :knuffel:

pien_2010

Berichten: 43446
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:29

Heel verdrietig zeg, zo'n mooi manneke! Geweldige foto's en wat lief dat de andere afspraken gelijk voor jou zijn afgezegd om die te maken. Er g lief en ik vind je een heel goed baasje om hem gelijk te laten gaan zonder gezeur en rekken van een leven dat geen fijn leven kan zijn.
Sterkte.

Mrs_Midnight

Berichten: 338
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:30

Ach wat sneu... heel veel sterkte! Je weet dat het de juiste keus was, maar toch doet het zeer....

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:41

Heel veel sterkte! Y;(
Ik weet niet of je er al over nagedacht hebt en misschien wil je het helemaal niet maar misschien kan je moeders nog opgeven als pleegmerrie voor een veulentje wat zijn moeder verloren heeft?

RanjaRietje

Berichten: 560
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 16:45

E4D schreef:
Heel veel sterkte! Y;(
Ik weet niet of je er al over nagedacht hebt en misschien wil je het helemaal niet maar misschien kan je moeders nog opgeven als pleegmerrie voor een veulentje wat zijn moeder verloren heeft?


Chloë staat nu op Facebook in een groep voor pleeg merrie, maar ik doe de advertentie tot dit weekeinde en dan haal ik hem eraf omdat Chloë ook moet opdrogen, ik laat haar niet constant met volle uier

RanjaRietje

Berichten: 560
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 16:46

hannelot schreef:
sterkte! ik weet hoe het is om een pony(´s) kwijt te raken: VRESELIJK


Ja heel verdrietig! Al 18 jaar paarden maar nog nooit een gehad die overleden is. En dat het nu en zo'n veulen moet zijn komt hard aan :(

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:59

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van je knappe kereltje Maestro Y;(

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:02

sterkte met het verlies ;(

Marigold

Berichten: 12590
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:26

O jeetje zeg wat verschrikkelijk!!
Had al wel gelezen dat er iets aan de hand was.. wat een domper zeg als je zoiets overkomt.
Zo’n mooi veulentje. Zo jong nog.
En dan de keuze moeten maken het in te laten slapen.

Heb echt met je te doen, een klein foutje in de aanleg, met zulke grote gevolgen waar niks aan te doen is. Heel heftig.

Heel veel sterkte met het verlies van het veulentje. Y;(

RanjaRietje

Berichten: 560
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 07:31

Dankjewel, het is ook domme pech en dat voelt heel naar. Maar ik moet wel zeggen dat ik ondanks dat ik er nog moeite mee heb en hem mis het wel de juiste keus was. Dinsdag middag ging hij zo snel achteruit, als hij uit de waterbak dronk kwam alles direct zijn neus weer uit, zo erg hebben we het nooit gezien het was gewoon zielig. Hij had zo'n Dorst en honger. Geen moment getwijfeld om het nog aan te gaan kijken

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 07:35

Wat ontzettend verdrietig! Maar je hebt zo te horen de juiste en enige keuze gemaakt! Heel veel sterkte!

RanjaRietje

Berichten: 560
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 22:07

Heeft iemand van jullie trouwens ook ervaring met een soort gelijk probleem wat Maestro had?

Marigold

Berichten: 12590
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:52

Ja ik kende een welsh a veulen (heb het vaker genoemd op bokt) van een merrie waar toendertijd onze shetlander bij in de wei stond.
Die had ook een open gehemelte. Het beperkte zich tot melk uit de neus soms, later groen snot toen hij gras at.
Het was blijkbaar niet zo heel erg open bij deze, ze hebben hem gehouden, is ermee groot geworden.

Wat jij omschreef, had honger en dorst, dat is wel echt heel wat anders. En niet realistisch om mee door te gaan vanuit dierenwelzijn gezien.
Voor de merrie hoopte je misschien nog dat het veulen de veulentijd nog zou kunnen blijven leven (na spenen inslapen). Dat waren ze bij dat veulen wat ik noemde ook van plan maar uiteindelijk bleef het goed genoeg gaan ook na het spenen.

Merrietje al een beetje over haar rouw heen of… Ik hoop van wel.
‘T is echt triest voor jullie en de dieren om zoiets als dit mee te maken.

RanjaRietje

Berichten: 560
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 23:19

De keus was snel gemaakt toen ik hem die dinsdag al zo slecht zag, dat was geen dierwaardig bestaan meer. Het plan was hem te houden tot het niet meer ging, maar zo snel! Dat is verdrietig.

Gelukkig gaat het met de merrie nu Goed, merk wel dat ze er aardig overheen is maar ze mist hem wel nog. Dat zie ik aan haar, vooral als het andere veulen lekker haar ding doet kijkt Chloë veel naar haar. Ook probeert ze contact te maken met het veulen dat deed ze eerder nooit

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:32

RanjaRietje schreef:
Heeft iemand van jullie trouwens ook ervaring met een soort gelijk probleem wat Maestro had?

Wij hebben vorig jaar een veulen gehad met open gehemelte.
Eigen dierenarts kon niks vinden, zelf ook al een aantal keren gekeken en gevoeld maar niks.
En ondertussen bleef de melk en het andere voer uit haar neus komen.
Na een week of 5 werdt ze heel ziek, eigen dierenarts dacht aan een longontsteking. Na een paar dagen opgeladen en naar de kliniek gegaan. Met een scopie hebben ze gekeken en was er snel duidelijk dat ze achterin toch een open gehemelte had. Ze is net geen 6 weken oud geworden. Na de diagnose is ze thuis op de wei in de kudde ingeslapen.

RanjaRietje

Berichten: 560
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Dag lieve Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 21:57

Wat verdrietig zeg, bedankt voor je reactie!