Dag lieve Lair, mijn wonderkind

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle

Berichten: 6130
Geregistreerd: 19-06-11

Dag lieve Lair, mijn wonderkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 20:34

Larix van de Rijsdrecht - Lair
23 april 1996 - 04 april 2022



Afbeelding


Maandag 4 april heb ik helaas mijn allerbeste vriendje Lair laten gaan. Ik mis hem ontzettend. Hij was zo ontzettend leuk en lief. Ik heb nog nooit zo'n eigenzinnige en intelligente pony gekend. Larix is bijna 26 jaar geworden.


Afbeelding

9 jaar is dit kleine monstertje bij mij geweest. Toen hij kwam, was hij echt niet makkelijk. Hij had nogal last van loszittende achterbeentjes en ook zijn tanden werden regelmatig geslepen, het liefst aan mensenvingers. Later kreeg ik van een bokker te horen dat je ergens als jonge pony de handel in was gegaan. Waar je allemaal bent geweest, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat je op je 16e pas weer bij eigenaren bent gekomen, inclusief je eigenaardigheidjes.


Afbeelding

Ik heb ontzettend van je genoten. We hebben samen heel veel gewerkt en we werden beste maatjes. Ik kocht je graag om met lekkers, bedoel, je bent wel een shetlander. Je hebt superveel geleerd en uiteindelijk liep je gewoon los mee in het bos. Ik was zo trots op je!


Afbeelding

We kregen een hele bijzondere band. Bij andere paarden heb ik toch een paard-baas relatie maar bij ons, stonden we veel meer naast elkaar. Veel ging ook in een soort van overleg. Jij hielp mij altijd en ik was er altijd voor jou. Vrienden voor het leven.


Afbeelding

Maar helaas is het leven niet oneindig en kreeg je steeds meer kwaaltjes. Je had veel last van PPID, deed het niet meer goed op de medicatie, je artrose werd steeds erger en ook je gebit was af.



Afbeelding



Maar dat geeft niet, ik vloog meermaals per dag naar jou toe om je eten te geven. Slobbertjes klaarmaken deed ik met veel liefde en jij at ze met veel plezier op. Het eten zat altijd in je oren, in je neusgaten en er zat ook nog iets in je mond. Het was zo aandoenlijk om te zien.


Afbeelding

Maar niet alles gaat zoals je zou willen dat het gaat. Ik heb samen met de dierenarts alles gedaan voor je, maar het ging gewoon niet meer. En terwijl ik dit typ, komen de tranen weer. Ik had je zo graag het oneindige leven gegeven. Samen nog een zomer uren door de bossen struinen. Picknicktas mee en lekker gaan samen, maar het ging niet meer. Je kreeg de zoveelste koliekaanval en je lijf raakte steeds verder op. Ook kreeg je weer een rare epileptische aanval. Ik wist niet meer wat ik voor je kon doen.


Afbeelding

Ik heb je een weekje op pijnstillers gezet en toen ik zag hoe je opknapte, wist ik wat de juiste keuze was. Je was vrolijk, had weer je hyperactieve buien, je at weer en maakte weer contact met je omgeving. Je was weer hier op aarde. En dan heb je nog maar een keuze. Donderdag heb ik de dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt voor maandag.


Afbeelding

We hebben mooie foto's van jou gemaakt. We hebben je volgestopt met alles wat je eigenlijk niet mocht, hebben uren geknuffeld en genoten van je laatste dagen. Maar wat mis ik je lieve Lair. Je bent mijn wonderpony, je was zo bijzonder, zo je eigen gekke zelf.

Dag lievie, I'll see you on the other side of the rainbow <3


Afbeelding

Captain

Berichten: 21396
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:43

Ach wat een groot verlies van je kleine maatje. <3 Je liefde is duidelijk uit de woorden te halen, die je over hem schrijft. Jullie waren een mooi team, en je hebt tot het laatst hem gegeven wat hij nodig had. Een beter baasje kon hij zich niet wensen. :+: Heel veel sterkte! :(:) Y;(

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18145
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:43

Ach, wat verdrietig.. ook al was de beslissing juist, makkelijker wordt het niet. Sterkte :(:)

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:44

Hele dikke knuffel :knuffel:

Bootsiebob

Berichten: 5550
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:49

Prachtige foto‘s van jullie samen. De mooiste herinneringen blijven altijd bij je. Wat ben jij een geweldig baasje geweest, dat je hem hebt laten gaan. Je liefde voor hem straalt uit je tekst, wat een gemis moet dat zijn. Y;(
Heel veel sterkte

prompter

Berichten: 11156
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Dag lieve Lair, mijn wonderkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:52

Wat zal je dit mooie kleine mannetje gaan missen, heel veel sterkte!

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:53

Heel veel sterkte! Y;( :(:)

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:56

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Wat een liefde straalt er van jullie af. Wat een dapper besluit van je, hoe verdrietig ook….sterkte nogmaals!

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:56

Meis, je hebt je knuffel een heel goed leven gegeven. Je beste keus was toen het nodig was je voor je pony hebt gekozen. :knuffel:
Sterkte gewenst.

ellepel

Berichten: 47354
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:57

dikke knuf,wat heb je jullie band ook mooi beschreven.
heel veel sterkte met het verlies van je kleine grote vriend.

Lau07
Moderator

Berichten: 1581
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Dag lieve Lair, mijn wonderkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:32

Ach Lies, ik krijg echt tranen in mijn ogen van je geschreven stukje. De liefde die je voor Lair hebt is echt in elke zin terug te lezen en in elke foto terug te zien. Je hebt zoveel geprobeerd om hem op het einde te helpen… zo spijtig dat het niet heeft mogen baten. Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van je allerbeste maatje. :knuffel:

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:19

Wat heeft Lair nog mogen genieten bij jou, de laatste 9 jaren. Eindelijk een fijn thuis! En wat een prachtig eerbetoon aan je kleine grote vriend heb je hier gemaakt.
Heel erg jammer dat jullie niet langer van elkaar hebben mogen genieten, het is een rotziekte...Heel veel sterkte gewenst met het verlies van jouw knappe Lair.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:26

Heel veel sterkte! Y;(
Mooi eerbetoon jouw topic.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:29

Wat schrijf je vol liefde over hem. Jullie band straalt van de foto's af.
Zolang ze in je hart zitten, zijn ze niet echt weg :knuffel:
Heel veel sterkte met het verlies van je maatje Y;(

DuoPenotti

Berichten: 29708
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dag lieve Lair, mijn wonderkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:32

Wat een prachtig eerbetoon heb jij van hem geschreven.
Wat een liefde. <3
En wat een geluk dat hij zijn laatste jaren bij jou heeft mogen wonen.

Heel veel sterkte :knuffel:

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:12

Heel mooi en ontroerend geschreven. Fijn om te lezen en ook te zien dat hij zulke mooie jaren bij je heeft gehad en dat jullie zo van elkaar hebben genoten. En ja, je houdt ze het liefst eeuwig bij je, maar helaas kan dat niet.. Heel veel sterkte met het verlies Y;(

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Dag lieve Lair, mijn wonderkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:11

Heel veel sterkte.

Zoveel liefde voor je maatje haal ik uit je woorden

Dikke knuffel