Herdenking paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusambeer
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-05-23

Herdenking paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 11:33

Hoi allemaal,
Volgende week wordt mn lieve viervoeter Davy Jones ingeslapen. Ik zou graag als herdenking iets willen doen met zn staart en/of hoefijzer

Hebben jullie ideeen? Het liefst in vorm van sieraad maar zou graag willen zien wat anderen doen.

Ik ben ook benieuwd wat iedereen in de dagen ertoe doet met zn paard. Hij heeft n peesblessure maar kan nog wel "lopen". Bijvoorbeeld een bak snoepjes geven etc

Gebroken hart
Amber

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Herdenking paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:00

Ik zou zelf nog graag mooie fotos laten maken. Plukken staart eruit knippen en een mooie ring of armband laten maken. Deze site bijvoorbeeld https://www.aviiso.nl/
Heel veel sterkte Y;(

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Herdenking paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:48

Ik heb zelf een ring en een ketting laten maken, ring gecombineerd van mijn eigen pony en mijn wedstrijdpony die een half jaar later ingeslapen werd. Beide pony's zijn onverwachts overleden (buikvliesonststeking en koliek), dus wat de laatste dagen te doen kan ik je niet mee helpen.
Heel veel sterkte de komende dagen. :(:)

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Herdenking paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:30

Ik heb een armband laten maken van staarthaar, erg blij mee!

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Herdenking paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:52

Heel veel sterkte....!

Die laatste dagen zijn (zeker voor ons mensen) erg raar.
Je verstand zegt: 'geniet van je dier nu het nog kan' ( |() -
en je gevoel is al bij wat komen gaat.

En alles wat je normaliter achterwege laat 'ivm later' kan nu wel.
Die bak snoepjes. (Ongezond, dik, hoefbevangen - hoef je je geen zorgen over te maken.)
Lekker wandelen, laten rollen, als het kan spelen met vriendjes, al dan niet met een pijnstiller. (Pijnstillers kunnen vaak maar kort werken zonder zaken als een maagzweer te veroorzaken - afhankelijk van de voorgeschiedenis kan het nu.)

En lekker veel poetsen en knuffelen en foto's maken van de mooie momenten die er hopelijk deze week nog wel zijn.

Nogmaals sterkte!

Nyaleti

Berichten: 6141
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Herdenking paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:01

Ach veel sterkte :knuffel:
Gek gevoel als je het zo vooruit kan plannen.

Ik heb zijn halster opgehangen en samen met een lange pluk van zijn staart. Ben daar heel 'blij' mee.
En wat plukjes manen in een vlecht afgeknipt. Die liggen er gewoon bij maar vind ik ook een fijn idee, toch meer tastbaar dan zijn staart wat ruwer haar heeft.

Van zijn staart heb ik een armbandje laten maken bij paardenhaarsierraad. Hij is gecremeerd dus ik heb ook 2 as kettingen.

De laatste dagen vooral veel getut en geknuffeld. Ik denk 2 dagen zijn pijnstillers op maximaal gegooid (iom de dierenarts) zodat we nog naar zijn lievelings plekje hebben kunnen wandelen en hij nog met z'n voetjes in het water kon.

Verder heel veel bij hem in de stal of wei gezeten. Gewoon hem bekeken, dankjewel gezegd, herinneringen opgehaald.

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:16

Heel veel sterkte. :knuffel:

Ik zou leuke dingen doen, waar je samen van kunt genieten. Wandelen, spelletjes, snoepjes geven. Waar jullie allebei nog van kunnen genieten, en voornamelijk waar jij mooie herinneringen uit kunt halen.

Daarnaast kun je wat plukken manen en/of staart bewaren, daar kun je later altijd nog wat bijzonders van maken. Maar voor nu zou ik alle tijd stoppen in het samen beleven. :(:)

Kusambeer
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-05-23

Re: Herdenking paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 00:36

Dank jullie wel voor deze reacties.. ik kan hier gelukkig zeker wat mee. Ik ga lekker veel bij m zijn om de laatste dagen extra mooi te maken en zaterdag hebben we een fotoshoot gepland.