rust zacht mijn mooie eef ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 11:22

Het begon allemaal 24 juli 2020....

het was savonds laat dat ik gebeld werd door de staleigenaar dat het niet zo goed ging met mijn knappe evita, nu ben ik wel wat gewend dus maakte me niet meteen zorgen. toch zat het me niet lekker en ben ik toch maar gaan kijken waarna ze alleen maar verslechterde. ik twijfelde geen moment en we hebben meteen de dierenarts gebeld. na een uur wachten was de arts daar eindelijk , ze dacht aan verstoppings koliek en hebben haar daar voor behandeld en gesondeerd.


Afbeelding

de dag erna leek ze wat opgeknapt omdat ze ook uitgedroogd was en nu wel weer wat vocht binnen gekregen had, ze lag veel een at weinig tot niks en dronk niet uit haarzelf.

Afbeelding

de dagen verstreken en heb in 3 dagen 4x de dierenarts erbij gehad omdat ik het niet vertrouwde en heb gezegt dat ik wou dat ze aan het infuus ging.. zo gezegt zo gedaan


Afbeelding


op zaterdag 27 juni besloot ik naar de kliniek te gaan met haar omdat de pijn zo erg bleef en ze maar niet opknapte , hier hebben we haar opgevoeld en echo's gemaakt. hier kwam uit de ze een tumor op haar eierstok heeft die zo veel pijn deed dat dat de koliek veroorzaakte, na enige twijfen(omdat ze toch al op leeftijd was en je niet weet wat voor tumor het is ) heb ik toch besloten om haar te operenen , ik kan mezelf niet veroorloven om het niet gedaan te hebben... tis toch je kind hea..

een uur later kon ze al geopereerd worden , de operatie duurde vrij lang maar werd na 4 uur gebeld dat ze weer stond en dat het goed ging ondanks dat ze door de narcose heen kwam van de pijn... arm dier.
nu was het tijd om te herstellen . ik ben helaas al eerder een paard verloren dus de stress was vrij hoog.

Afbeelding


uiteraard gingen we zondag op ziekenbezoek , ze stond er vrij duf bij maar ja dat is niet zo gek na zoon operatie , na even geknuffeld te hebben hebben we haar maar weer met rust gelaten.

maandag 29 juni 2020

ik werd gebeld door de dierenarts, het gaat niet goed met evita ze hebben haar gesondeerd omdat haar dunne darm stil lag en haar maaginhoud terug liep, dit zou betekenen dat ze om de 6 uur gesondeerd zou moeten worden met de kans dat het niet beter zou gaan ook omdat er een flinke buikvliesonsteking was gekomen ook dat zou betekenen dat ze 24/7 aan infuus zou moeten. Gezien haar leeftijd (23)en de pijn die ze de hele week al had waarbij ze niet opknapte heb ik toch moeten besluiten haar te laten gaan, het was goed zo ze kon niet meer, ik heb gedaan wat ik kon maar het mocht niet zo zijn ....

Lieve eef bedankt voor alles,

bedankt voor alle gekke gezichten,
het lachen en genieten,
het er voor me zijn als ik niet lekker in mijn vel zat,
het vliegen over de hindernis,
het knuffelen wanneer ik het nodig had.

en nog zo veel meer.

je mocht helaas maar 7 jaar van mij zijn maar wat hebben we genoten.


Afbeelding

ren vrij over de grote groene weides samen met flower en wie weet kom je mama ook nog tegen. ik hou van je meisje het gaat je goed ..

16-03-1997
29-06-2020 * |(


voor de mensen die het interessant vinden het linkje hier onder is de foto van de tumor het was wel een goedaardige tumor maar het klopte niet bij de pijn die ze had, kan je niet tegen bloed? open hem dan niet !! de 2 bollen die je ziet waren samen 1 grote bol... het gekke is dat ik nooit iets gemerkt heb aan haar gedrag als in hormonen...

Spoiler:
Afbeelding



Bedankt voor het lezen van mijn verhaal, het is allemaal zo onwerkelijk en ik mis haar echt enorm maar het is goed zo en ik heb gedaan wat ik kon...

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:28

Wat zonde dat ze het niet heeft gered, je hebt gedaan wat je kon.

Heel veel sterkte met dit verlies.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:30

Heel veel sterkte, wat een prachtig paard. :(:) Y;(

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:32

Mijn god wat een verdriet en wat een prachtig paard.......heel veel sterkte....afschuwelijk om je paard te verliezen....Ons paard laten we straks gaan....22 jaar lief en leed gedeeld...ik weet hoe je je voelt...vreselijk..

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:32

Gos, arm dier.. Je hebt nog zo je best gedaan voor haar! Heel veel sterkte! ;(

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:35

Veel sterkte, je hebt alles gedaan wat je maar kon doen.

Zephyr
Berichten: 955
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Eck en Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:35

Heftig! Sterkte!

Voor ons helaas een herkenbaar verhaal. De 17de hebben wij onze Eef met koliek gehad. Snachts hoorde we gerommel op stal, lag ze tegen het schot gerold. Meteen de dierenarts erbij. Naar de kliniek, want de dierenarts gaf het wel een kans. Op de kliniek aangekomen was op de echo zichtbaar dat er maar 1 eerlijke oplossing was volgens de dierenarts. De bloedwaardes waren nog erg goed, maar dat kwam omdat we er zo snel bij waren. Eefje is 12 jaar bij ons geweest! Na veel ellende heeft ze het enorm naar haar zin gehad bij ons en we hadden een superlief verzorgmeisje voor haar. Die is snachts nog gekomen om afscheid te nemen. Zo onverwacht, want het ene moment rij je nog rond en is ze super vrolijk en het andere moment heeft ze koliek en is het klaar.
Het gemis is enorm.... een lege stal herinnert je er consequent aan.

Heel veel sterkte met het gemis van jullie Eef! Hopelijk kan je veel terugdenken aan de mooie momenten en verzacht dat de pijn.....

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 11:40

octavodia schreef:
Mijn god wat een verdriet en wat een prachtig paard.......heel veel sterkte....afschuwelijk om je paard te verliezen....Ons paard laten we straks gaan....22 jaar lief en leed gedeeld...ik weet hoe je je voelt...vreselijk..
heel veel strekte...

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 11:41

Zephyr schreef:
Heftig! Sterkte!

Voor ons helaas een herkenbaar verhaal. De 17de hebben wij onze Eef met koliek gehad. Snachts hoorde we gerommel op stal, lag ze tegen het schot gerold. Meteen de dierenarts erbij. Naar de kliniek, want de dierenarts gaf het wel een kans. Op de kliniek aangekomen was op de echo zichtbaar dat er maar 1 eerlijke oplossing was volgens de dierenarts. De bloedwaardes waren nog erg goed, maar dat kwam omdat we er zo snel bij waren. Eefje is 12 jaar bij ons geweest! Na veel ellende heeft ze het enorm naar haar zin gehad bij ons en we hadden een superlief verzorgmeisje voor haar. Die is snachts nog gekomen om afscheid te nemen. Zo onverwacht, want het ene moment rij je nog rond en is ze super vrolijk en het andere moment heeft ze koliek en is het klaar.
Het gemis is enorm.... een lege stal herinnert je er consequent aan.

Heel veel sterkte met het gemis van jullie Eef! Hopelijk kan je veel terugdenken aan de mooie momenten en verzacht dat de pijn.....



ja bizar hea... zo staan ze idd vrolijk in de wei en zo is het klaar... echt bizar jij ook heel veel sterkte

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:42

Heel veel sterkte, je hebt haar alle kansen gegeven!

Zephyr
Berichten: 955
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Eck en Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:46

evita13 schreef:
Zephyr schreef:
Heftig! Sterkte!

Voor ons helaas een herkenbaar verhaal. De 17de hebben wij onze Eef met koliek gehad. Snachts hoorde we gerommel op stal, lag ze tegen het schot gerold. Meteen de dierenarts erbij. Naar de kliniek, want de dierenarts gaf het wel een kans. Op de kliniek aangekomen was op de echo zichtbaar dat er maar 1 eerlijke oplossing was volgens de dierenarts. De bloedwaardes waren nog erg goed, maar dat kwam omdat we er zo snel bij waren. Eefje is 12 jaar bij ons geweest! Na veel ellende heeft ze het enorm naar haar zin gehad bij ons en we hadden een superlief verzorgmeisje voor haar. Die is snachts nog gekomen om afscheid te nemen. Zo onverwacht, want het ene moment rij je nog rond en is ze super vrolijk en het andere moment heeft ze koliek en is het klaar.
Het gemis is enorm.... een lege stal herinnert je er consequent aan.

Heel veel sterkte met het gemis van jullie Eef! Hopelijk kan je veel terugdenken aan de mooie momenten en verzacht dat de pijn.....



ja bizar hea... zo staan ze idd vrolijk in de wei en zo is het klaar... echt bizar jij ook heel veel sterkte


Ja heel bizar! En het voelt zo naar dat je niks (zo voelt het) voor ze kan doen dat nog helpt al wil je zo graag. Dit was een moeilijk afscheid. Onze andere schimmel is nu 29 en we moeten binnenkort waarschijnlijk afscheid van hem nemen. Dat zal ook heel moeilijk gaan worden, maar langzaam leven we er wel naartoe en weet je dat het eraan komt. Hij is alleen nog steeds zo vrolijk en speelt met mijn shet.... maar er komt een moment als hij iets achteruit gaat dat we de keuze maken.... Eefje leek nog topfit en was helemaal niks mis mee. bah! Zo moeilijk! Zal wel even tijd nodig hebben voordat je er geen last meer van hebt denk ik....

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:47

Wat heftig TS, je hebt alles voor haar gedaan, put daar je kracht uit Y;( sterkte!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:51

|( wat een verdriet. Heel veel sterkte met het verlies van je mooie Eef een plekje te geven.
Je hebt alles voor haar gegeven, wat een zuur einde, potverdikkeme. Kan het hier niet droog houden, ik kan me zo ontzettend voorstellen hoe jij je moet voelen. En wat was ze ontzettend mooi!

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:52

Heel veel sterkte Y;(

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:09

sterkte met het verlies, gelukkig heb je top herrineringen... ze heeft een hoefdruk op je hart gezet!!

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 12:18

dank jullie wel

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:23

Heel veel sterkte

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:26

Veel sterkte meid !

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 15:25

dankje

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:44

Heel veel sterkte nogmaals Melissa. :(:) Arme Eef, ik vind het zo verdrietig voor je!

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:04

Sterkte... je hebt je best gedaan om haar te helpen... helaas is zelfs dat niet altijd genoeg...

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:07

Sterkte
Wat verdrietig.
Maar je hoeft zelf nooit het verwijt te maken...Had ik maar....
Je hebt alles geprobeerd.

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:09

Heel veel sterkte!!

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:15

Heel veel sterkte gewenst.
Ze was prachtig <3

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: rust zacht mijn mooie eef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:18

Heel veel sterkte gewenst...